Civil repüléssel kapcsolatos témák

Nem is véletlen, hogy ezekkel a kis szekszi vasakkal gond nélkül fel lehetett menni 15-16 ezer méterre és ott hosszabb távot is le tudtak repülni.
Ha belegondolunk egy ilyen gép elfogása egy Gripen-nel már nem is olyan egyszerű, hiszen az e célra sokkal alkalmasabb MiG-21-es se bírta sokáig ezt a magasságot.

Bár a Learjetek service ceiling-je pár korai modell kivételével valóban FL510 (~15500 méter), de azért FL450 felett elég ritkán közlekednek ezek. Konkrétan 510-en még nem láttam business jetet, pedig papíron egész sok típusnak annyi a ceiling-je. (és nincs aminek magasabb)
Gondolom FL450-en a Gripen sem jön már annyira szégyenbe, persze nyilván nem egy Eurofighter ott már.
 
149848971_2175474932589829_3756917261315406806_n.jpg

Nem tudom, hogy tudod-e, de ebben semmi vicc nincs. Az nem sima tape, speed tape a neve. Az Aeropark csatornán is volt róla szó.
 
Jol mutatja a kisebb gepek piacanak szerepet, hogy a vilagmeretu orulet ellenere az Embraer tavaly leszallitott 130 kereskedelmi gepebol 44 (!) meg mindig commercial jetliner volt, meg ~35% (YOY) forgalomcsokkenes mellett is (a maradek 86 executive jet volt.)
A teljes order backlogjuk erteke ev vegen $14.4 milliard volt (gondolom a civil, a Defense division nelkul.)

A Defense & Security ehhez meg hozzatesz 4 gepet, (2) Milleniumbol ketto volt atadva tavaly plusz masik ketto R-99 (=E-145 AEW&C) azaz 134 gep korul kell lennie a vegenek...
 
Nem tudom, hogy tudod-e, de ebben semmi vicc nincs. Az nem sima tape, speed tape a neve. Az Aeropark csatornán is volt róla szó.

Hihetetlen jó cucc, kavicsfelverődésre pl. eszményi (lukat befedni). Amíg nem a nyomástartó falat ragasztod vele tökéletes mindenre, bírja a vizet, még a jeget is egész türhetően. A villámcsapás viszont közel ahhoz lepörköli :D
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ujabb jo hir a kisebb gepek gyartoinak, fokepp az Embraernek: https://www.bloomberg.com/news/arti...with-planemakers-on-switching-to-smaller-jets

"Europe’s largest airline group is in negotiations with Airbus SE and Boeing Co. about existing orders, with the manufacturers showing flexibility in the discussions, Chief Executive Officer Carsten Spohr said in a webinar Monday as part of the London School of Economics German Symposium.

Spohr didn’t elaborate on the potential changes. He said he doubted whether demand for business travel in Europe and the U.S. will ever return to pre-pandemic levels. Lufthansa previously said it was in talks about its plane backlog, without detailing its goals."

"The CEO also said the airline is in fleet talks with Embraer SA, whose regional planes are operated at Lufthansa, Austrian and Air Dolomiti and compete with the Airbus A220 used by Swiss."
 
Ujabb jo hir a kisebb gepek gyartoinak, fokepp az Embraernek: https://www.bloomberg.com/news/arti...with-planemakers-on-switching-to-smaller-jets

"Europe’s largest airline group is in negotiations with Airbus SE and Boeing Co. about existing orders, with the manufacturers showing flexibility in the discussions, Chief Executive Officer Carsten Spohr said in a webinar Monday as part of the London School of Economics German Symposium.

Spohr didn’t elaborate on the potential changes. He said he doubted whether demand for business travel in Europe and the U.S. will ever return to pre-pandemic levels. Lufthansa previously said it was in talks about its plane backlog, without detailing its goals."

"The CEO also said the airline is in fleet talks with Embraer SA, whose regional planes are operated at Lufthansa, Austrian and Air Dolomiti and compete with the Airbus A220 used by Swiss."
Itt van magyarul is, melyből sejthető, hogy hosszabb távú szélestörzsűeket nem fogják regionaljetekre cserélni. Az A321neo esetén már lehet róla szó, ám ez esetben "a nagy hatótáv" garantáltan nem fog megvalósulni...!!! :):):)
 
Itt van magyarul is, melyből sejthető, hogy hosszabb távú szélestörzsűeket nem fogják regionaljetekre cserélni. Az A321neo esetén már lehet róla szó, ám ez esetben "a nagy hatótáv" garantáltan nem fog megvalósulni...!!! :):):)
Látom "elsőre" nem sikerült betenni, tehát íme:

 
Az FR24-nek picit alakítottak a felületén: baloldlra kikerült 2 új widget. Az egyikben kijelzi, hogy mely gépeket követik épp a legtöbben.

/off
Mikor néztem az 1. helyen épp egy RAF Typhoon volt. Meglestem és a környéken több típusát is repteti a RAF az Északi-tenger felett valami gyakorlat végett. Typhoon-ok, van egy AWACS, tanker. (A Rivet Joint meg litván légtérben csavargásból érkezett épp vissza.)
Meg fent van a Cobham Aviation 2 Falcon 20-asa is a RAF-nak bedolgozva.

Szóval semmi extra csak úgy épp szembe jött - és jobb topicot nem találtam neki...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Maldívia pont a gép hatósugarának a határán van.
Nem lenne olcsóbb és kényelmesebb egy rendes repülő első osztályán? Ott mégiscsak tudsz sétálni egy kicsit, és nem olyan klausztrofób az egész.
Szerintem te nem láttál még magángépet belülről... Pláne nem Global Expresst, ez egy komoly nagy repülő, nem lesz senki klausztrofóbiás benne... Ha én választhatnék, nem lenne kérdés, hogy ezt választanám, és nem egy first class-t...
 
Szerintem te nem láttál még magángépet belülről... Pláne nem Global Expresst, ez egy komoly nagy repülő, nem lesz senki klausztrofóbiás benne... Ha én választhatnék, nem lenne kérdés, hogy ezt választanám, és nem egy first class-t...

Azért a 188 cm-es belmagasság egy magasabb embernek már lehet problémás egy hosszú úton.
 
Jezusom.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Utas videoja, ahogy eg az engine a levegoben:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Landolasra mar eleg gazosan nezett ki:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Egy napja Hollandiaban is egy Boeing engine fogott tuzet, egy freighter 747-esen es ugyanigy hullott rola minden, ott sajnos ket serult van: https://www.aviation24.be/airlines/...astricht-diverts-to-liege-two-people-injured/

Errol a DW remek dokuja jutott eszembe, amely megerositett abban a hitemben, amit mar a 737 botrany kapcsan edontotttem, hogy ha ujra repulhetunk, akkor nem ulok tobbe Beoing gepre, ha van mas megoldas - nem tudom volt-e mar (a vege fele jon ez a rejtett, jovoben varhato hibak temaja elo, de az egesz jo):
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Hat, ha vegig all, akkor esetleg. :D

Amikor ül 1-2 órát az ember és feláll hogy sétálgat már egy kicsit, de csak behúzott nyakkal/lehajtott fejjel tud, az azért tud kényelmetlen lenni. Az utasszállító gépeken általában 2 méter a belmagasság a közlekedőknél.