Civil repüléssel kapcsolatos témák

videó is van:

A Denveri incidens, részletek amit eddig lehet tudni...
https://www.thedrive.com/the-war-zo...d-a-catastrophic-engine-failure-over-colorado
Szerintem egy első ránézésre a turbina fokozatban szállhatott el el valami (a ventillátor fokozat épnek tűnik...) és a robbanás vitte magával a borítás jelentős részét.
De majd meglátjuk a vizsgálat eredményét...
 
Szerintem egy első ránézésre a turbina fokozatban szállhatott el el valami (a ventillátor fokozat épnek tűnik...) és a robbanás vitte magával a borítás jelentős részét.

Az a ventillátor fokozat minden, csak nem ép... Másfél lapát hiányzik, azért is ráz ennyire, mert excenteres lett a forgórész.
Úgy néz ki egy lapát tőből elment, egy másik felet vitt magával, majd a containment gyűrűt ért ütés és az excenteresség miatt ment az egész burkolat elfele.

A turbina az Maastrichtban ment el, ott turbinalapát-eső volt tegnap...
 
Az a ventillátor fokozat minden, csak nem ép... Másfél lapát hiányzik, azért is ráz ennyire, mert excenteres lett a forgórész.
Úgy néz ki egy lapát tőből elment, egy másik felet vitt magával, majd a containment gyűrűt ért ütés és az excenteresség miatt ment az egész burkolat elfele.

A turbina az Maastrichtban ment el, ott turbinalapát-eső volt tegnap...
Tiszta mázli, hogy nem trafált el semmit. Anno volt egy baleset, ahol pont egy szétrepülő darab trafált el asszem valamit az irányításba. Ott valami gyártási anyaghiba volt a ludas. A hibás elemet egy kukoricatáblában találták meg farmerek.
 
Egy DC10-es volt(ha egyre gondolunk) a farokban lévő 3. hajtómű szállt szét, vitte magával a magassági és oldalkormányt. Onnantól a pilóták csak a gázkarokkal
irányították a gépet. Így is levitték a gépet a leszállópályáig, az elrontott leszálláskor robbant fel, de legalább voltak túlélők.
Egy zárvány okozta a törést a lapátban.
 
Amikor ül 1-2 órát az ember és feláll hogy sétálgat már egy kicsit, de csak behúzott nyakkal/lehajtott fejjel tud, az azért tud kényelmetlen lenni. Az utasszállító gépeken általában 2 méter a belmagasság a közlekedőknél.
Jo, de ne maszkalj. :D A staff utalja a maszkalo utasokat. Ul, eszik,fekszik, alszik, jo kutya, pisilni kimegy, de ne maszkaljon. :D
 
  • Vicces
Reactions: Terminator
Az a ventillátor fokozat minden, csak nem ép... Másfél lapát hiányzik, azért is ráz ennyire, mert excenteres lett a forgórész.
Úgy néz ki egy lapát tőből elment, egy másik felet vitt magával, majd a containment gyűrűt ért ütés és az excenteresség miatt ment az egész burkolat elfele.

A turbina az Maastrichtban ment el, ott turbinalapát-eső volt tegnap...
Na ebből a szögből készült fotón már tényleg látszik hogy mi van...

Amúgy a történelem ismétli önmagát.
2016. Jun.10
U.az a járat. (Denver - Honolulu) u.az a tipus (777), u.az a jobb oldali hajtómű...
http://avherald.com/h?article=4999bec5
Annyi a kül. hogy akkor már az elején egyértelmű volt a bird strike és nem hullott darabjaira az egész hajtómű.
 
Na ebből a szögből készült fotón már tényleg látszik hogy mi van...

Amúgy a történelem ismétli önmagát.
2016. Jun.10
U.az a járat. (Denver - Honolulu) u.az a tipus (777), u.az a jobb oldali hajtómű...
http://avherald.com/h?article=4999bec5
Annyi a kül. hogy akkor már az elején egyértelmű volt a bird strike és nem hullott darabjaira az egész hajtómű.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
"As police recordings of the immediate aftermath of Saturday’s Boeing 777 scare in Denver were released, the planemaker has recommended grounding the 69 in-service aircraft with the same engines. Fifty-nine additional twin-jets that are currently parked are also affected.
United Airlines flight 328 from the Colorado capital to Honolulu safely returned to Denver International Airport (DIA) after part of the right engine broke up in flight, showering debris on the northern suburb of Broomfield.

Boeing made the recommendation after Japanese safety regulators had banned 777s with the same Pratt & Whitney 4000 engines, and United said it had voluntarily grounded its fleet.
The planemaker said: ”Boeing is actively monitoring recent events related to United Airlines Flight 328.

While the NTSB investigation is ongoing, we recommended suspending operations of the 69 in-service and 59 in-storage 777s powered by Pratt & Whitney 4000-112 engines until the FAA identifies the appropriate inspection protocol.
“Boeing supports the decision yesterday by the Japan Civil Aviation Bureau, and the FAA’s action today to suspend operations of 777 aircraft powered by Pratt & Whitney 4000-112 engines."


 
  • Tetszik
Reactions: jani22
Azért nagy mák, hogy 2021 van és nem 1970. Akkoriban ez kb katasztrófával végződött, ma meg egy peluscserével.
 
Amúgy a történelem ismétli önmagát.
2016. Jun.10
U.az a járat. (Denver - Honolulu) u.az a tipus (777), u.az a jobb oldali hajtómű...
http://avherald.com/h?article=4999bec5

Nem inkább ezt akartad linkelni? :)
http://avherald.com/h?article=4b4e8ca7&opt=0
2018.02.13.
San Francisco - Honolulu, N773UA (lajstromszomszéd!), jobb oldali hajtómű, ventilátor-lapát...
Asszem ha egyszer Hawaii-ra utazok, azt nem biztos, hogy United 777-el akarom megtenni :)
 
Mondjuk ehhez a magvas kijelentéshez azért némi alátámasztást kívánatosnak éreznék.

Ma: Qantas A380, Air France A380, AA 767, a tegnapi 777
Régen: British 737, a LOT lét Il-62-ese, United 232 és még tuti van hasonló eset, ahol nem lett hepiend a hajtóműhiba vége. (igaz, ezek mindegyike 1980-as években történt, mea culpa)

Ezt a cikket olvasva mondjuk majdnem átütöttem a monitort: https://index.hu/kulfold/2021/02/22/miert-robbannak-fel-ujra-es-ujra-a-boeing-777-motorjai/ Ez van akkora repülőszerencsétlenség (mármint a cikk maga), hogy elfér itt :D
Oké, hogy nő írta, de hupasztmek.
 
Nem inkább ezt akartad linkelni? :)
Nem :)

A 2016 os denveri incidens volt nagyon hasonló volt ehhez. (u.az a járat, u.az a típus, u.azon oldali hajtómű...)

"...Incident: United B772 at Denver on Jun 10th 2016, engine sets grass alight, engine shut down in flight
By Simon Hradecky, created Saturday, Jun 11th 2016 15:15Z, last updated Monday, Jun 13th 2016 20:28Z
A United Boeing 777-200, registration N779UA performing flight UA-328 from Denver,CO to Honolulu,HI (USA) with 354 people on board, departed Denver's runway 25. While the aircraft was in the initial climb tower called operations vehicles telling them there was an active fire at runway 25 near taxiway B4 after a Boeing 777 had a bird strike during the takeoff run about 6200 feet/1890 meters down the runway..."

A különbség hogy 2016-ban a hajtómű nem hullott szét, viszont a levegőben zajló események mellett volt még egy kis bozót tűz (kigyulladt a fű) a futópálya mellett.
 
Ilyenkor eszembe jut az az eset amikor a szerencsétlen pilóta a hibátlanul működő hajtóművet kapcsolta le.