Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Hát aztakurva.
Azért úgy látom ott sem feltétlen a legélesebb kiskések vezetik ezeket a dögöket...

Én konkértan az összes embert is kóterba basznám, akik nem jelentették fel azt a faszt azután, hogy megmutatta nekik a felvételt.


@Kurfürst
Itthon egy ilyenért mennyit lehet kapni?
Az angolszász jogrendszer ehhez mit fog szólni?

Segítségnyújtás elmulasztása alapeset, két év, minősített eset, ha meghal, de a segítség meg menthette volna (szerintem itt kétséges, miután a kamion elcsapta a coppereket), plusz még a többi fincsiség halmazatban (legnagasabb buntetesi tétel 50%- al emelkedik).

Kábszinál nagyrészt attól függ a büntetés, hogy a kábszit birtokolta vagy kereskedett is vele (fogyaszto vs dealer), és hogy mennyit. Legyen sima birtoklás, ott 5 évig terjedő az alapeset. Viszont elterelés vállalásával (a drog az rossz traimnéger végig kell csinálni) a fogyaszto megúszhatja teljesen, a dealer természetesen nem.

Ha be is volt nyomva vezetés közben (Járművezetés bódult állapotban), az 2 éves szabveszt.

Hasraütésre itt a kábszi lesz a legsúlyosabb, annak a büntetési tétele emelkedok 50 százalékkal, így valahol 1 és 7,5 év között kaphatna.

Angolszázs rendszerben rendszerekben viszont megszívja, mert ott nincs méltányosan limitálva a buntetes felső határa több bűncselekménynél, hanem egyszerűen egyenként kiszabják az egyes bűncselekményre kiszabott büntetés, majd szépen összeadják őket (kumuláló rendszer). Így lehet az USA-ban, de akár itt Európábrán szép többezer éves börtönbüntetést kapni pl. Spanyolországban (pedig az kontinentális jogrendszer).
 
Tudomány vs. Jog:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Amúgy gyönyörű, hogy a legnagyobb autógyártó nemzetek ugrálnak lol
 
Go Trabi, go!
Azért egy Tesla előtt dugóba húzni az ívet vele :D hát volna vörös fej az tuti.:mad:

- - - - - - - - - - - - -​

- - - - - - - - - - - - - -​

Ez a cikk ez mellé ment
Valami elektromos hajtásrendszert teszteltek vele ha jól tudom, anno keresgéltem utána és valami tesztpályás képek is voltak.
Amit leír az inkább az utóélete volt.

- - - - - - - - - - - - - -​

#9 861 molnibalage
Saját vélemény, de szerintem az agond ezzela politikával, hogy nem a 1900 években vagyunk amikor kelet még nem erős, így a nyugat két villágháború után is eltudott húzni gazdaságilag, ma ha hibázunk egy nagyot ami évtizedekre megállít visszavet, akkor már nem a riksás keletiek ellen kell nyomulni hanam az okostelcsi, autógyáras, számítástechnikai ipart uraló Kelet ellen, akik nem fognak lassítania mi kedvünkért.


#9 851 molnibalage
Ilyen névvel öröm lehet a dutyiban
richard PUSeY
 
Nem tudom melyik lenne erre a kérdésre a legmegfelelőbb topik, de mivel a közlekedéshez kapcsolódik, itt kérdezném meg.

Szerintetek állandó munkahelynél mekkora a legnagyobb ingázási távolság, ami még (autóval) bevállalható?

Időben/távolságban.
 

tarzaan


Ez nagyon ember függő.
Nekem autóúton-autópályán az 50-100 km se sok ha lehet haladni.
BP. aglóban vagy hasonló elmebajban 20 km max.
BP-n belül ha lehet kocsiba se ülök.
Mindegyik helyen ingáztam már, nekem kb. ezek a korlátaim.
 
Nem tudom melyik lenne erre a kérdésre a legmegfelelőbb topik, de mivel a közlekedéshez kapcsolódik, itt kérdezném meg.

Szerintetek állandó munkahelynél mekkora a legnagyobb ingázási távolság, ami még (autóval) bevállalható?

Időben/távolságban.

Nekem legdurvább Tatabánya-Pápa volt.
Nappalosba 5-kor kelés, fél 6 indulás, pékségben megállással 7-re voltam ott kocsival, este váltás után kis kávé, duma, fél 7-kor pápai tesco-ban féláron kínai kaja, fél 8 körül hazaértem.
Éjszakásba fél 2-kor séta az állomásra, 2:10-kor indult a vonat, bent volt 5-re, másnap fél 11-re értem vissza a lakásba.
8 hónapon keresztül, de egyedül éltem, belefért, meg nagyon olcsó volt az albérlet.
 
Nekem legdurvább Tatabánya-Pápa volt.
Nappalosba 5-kor kelés, fél 6 indulás, pékségben megállással 7-re voltam ott kocsival, este váltás után kis kávé, duma, fél 7-kor pápai tesco-ban féláron kínai kaja, fél 8 körül hazaértem.
Éjszakásba fél 2-kor séta az állomásra, 2:10-kor indult a vonat, bent volt 5-re, másnap fél 11-re értem vissza a lakásba.
8 hónapon keresztül, de egyedül éltem, belefért, meg nagyon olcsó volt az albérlet.
70 km volt eddig a legtöbb.
 
@fip7
@Ooorky
@szzsolt81


Vidéki viszonyok közt én most úgy vagyok vele, hogy kb. 1 órása autóút - ami reálisan kb. 60km - ami még talán oké, 80km -1 óra 20 perc - már túlzásnak tűnik.
Azért napi 120 km-et vezetni...
Ez még nagyon konzervatív vezetés mellett is 14 liter benya / nap. Ez kb. 4800 HUF/nap. Ez egy hónapban 96000 HUF.
Nagyon nagyon jól fizethet az az állás, ha saját költségen (?) ennyit megéri eltüzelni. Nem beszélve az egyéb amortizációról.
 
Azért napi 120 km-et vezetni...
Ez még nagyon konzervatív vezetés mellett is 14 liter benya / nap. Ez kb. 4800 HUF/nap. Ez egy hónapban 96000 HUF.
Nagyon nagyon jól fizethet az az állás, ha saját költségen (?) ennyit megéri eltüzelni. Nem beszélve az egyéb amortizációról.

Kis fogyasztású dízel, 120 km kijön 5 lityiből. Nem padlózom.

+ elvileg 14Ft/km-t fizetnie kellene a cégnek.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Nem tudom melyik lenne erre a kérdésre a legmegfelelőbb topik, de mivel a közlekedéshez kapcsolódik, itt kérdezném meg.

Szerintetek állandó munkahelynél mekkora a legnagyobb ingázási távolság, ami még (autóval) bevállalható?

Időben/távolságban.
Én kb. 2 évig napi 65-70 kilómétert bringáztam. Kb.3 óra oda vissza télen-nyáron király volt. Jó pénzért ma is megcsinálnám.... :D És már nem voltam 20éves.
 
Nekem mostanában simán megvan a napi 90km ha én home office-ban tolom, de páromat hozom-viszem, így 2 x megjárom Bp-t. 15-éves benzines mazda 3, 9l körül fogyaszt. Elgondolkodtam, hogy mennyivel jobban jönnék ki egy hybrid vagy elektromos verdával. Persze az eleve komoly befektetés lenne, még nem számoltam ki mennyi idő alatt térülne meg.
 
Nekem mostanában simán megvan a napi 90km ha én home office-ban tolom, de páromat hozom-viszem, így 2 x megjárom Bp-t. 15-éves benzines mazda 3, 9l körül fogyaszt. Elgondolkodtam, hogy mennyivel jobban jönnék ki egy hybrid vagy elektromos verdával. Persze az eleve komoly befektetés lenne, még nem számoltam ki mennyi idő alatt térülne meg.

Hybriddel valamennyivel, de ha sokat pályázol a hybrid nem biztos hogy jobb tud lenni. Ha sok a város akkor viszont jó lehet, kb. belerohad a benzin. Ingázóknak az Opel Ampera a titkos tipp, ha nem kell gyereket szállítani, és tudod otthon tölteni, mivel nem túl nagy. Vagy esetleg egy elektromos kiskocsi használtan - azzal viszont nem bizti hogy messzire jutsz (nyaralás)..
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Nekem mostanában simán megvan a napi 90km ha én home office-ban tolom, de páromat hozom-viszem, így 2 x megjárom Bp-t. 15-éves benzines mazda 3, 9l körül fogyaszt. Elgondolkodtam, hogy mennyivel jobban jönnék ki egy hybrid vagy elektromos verdával. Persze az eleve komoly befektetés lenne, még nem számoltam ki mennyi idő alatt térülne meg.

Szerintem most családi autó kategóriában egyik legjobb választás (én is szemezek vele, hogy év vége felé be kellene cserélni az S-Cross-t), átcímkézett hibrid Corolla 1 millióval olcsóbban:

 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75