Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Hát aztakurva.
Azért úgy látom ott sem feltétlen a legélesebb kiskések vezetik ezeket a dögöket...

Én konkértan az összes embert is kóterba basznám, akik nem jelentették fel azt a faszt azután, hogy megmutatta nekik a felvételt.


@Kurfürst
Itthon egy ilyenért mennyit lehet kapni?
Az angolszász jogrendszer ehhez mit fog szólni?

Segítségnyújtás elmulasztása alapeset, két év, minősített eset, ha meghal, de a segítség meg menthette volna (szerintem itt kétséges, miután a kamion elcsapta a coppereket), plusz még a többi fincsiség halmazatban (legnagasabb buntetesi tétel 50%- al emelkedik).

Kábszinál nagyrészt attól függ a büntetés, hogy a kábszit birtokolta vagy kereskedett is vele (fogyaszto vs dealer), és hogy mennyit. Legyen sima birtoklás, ott 5 évig terjedő az alapeset. Viszont elterelés vállalásával (a drog az rossz traimnéger végig kell csinálni) a fogyaszto megúszhatja teljesen, a dealer természetesen nem.

Ha be is volt nyomva vezetés közben (Járművezetés bódult állapotban), az 2 éves szabveszt.

Hasraütésre itt a kábszi lesz a legsúlyosabb, annak a büntetési tétele emelkedok 50 százalékkal, így valahol 1 és 7,5 év között kaphatna.

Angolszázs rendszerben rendszerekben viszont megszívja, mert ott nincs méltányosan limitálva a buntetes felső határa több bűncselekménynél, hanem egyszerűen egyenként kiszabják az egyes bűncselekményre kiszabott büntetés, majd szépen összeadják őket (kumuláló rendszer). Így lehet az USA-ban, de akár itt Európábrán szép többezer éves börtönbüntetést kapni pl. Spanyolországban (pedig az kontinentális jogrendszer).
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 003
31 087
113

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Go Trabi, go!
Azért egy Tesla előtt dugóba húzni az ívet vele :D hát volna vörös fej az tuti.:mad:

- - - - - - - - - - - - -​

- - - - - - - - - - - - - -​

Ez a cikk ez mellé ment
Valami elektromos hajtásrendszert teszteltek vele ha jól tudom, anno keresgéltem utána és valami tesztpályás képek is voltak.
Amit leír az inkább az utóélete volt.

- - - - - - - - - - - - - -​

#9 861 molnibalage
Saját vélemény, de szerintem az agond ezzela politikával, hogy nem a 1900 években vagyunk amikor kelet még nem erős, így a nyugat két villágháború után is eltudott húzni gazdaságilag, ma ha hibázunk egy nagyot ami évtizedekre megállít visszavet, akkor már nem a riksás keletiek ellen kell nyomulni hanam az okostelcsi, autógyáras, számítástechnikai ipart uraló Kelet ellen, akik nem fognak lassítania mi kedvünkért.


#9 851 molnibalage
Ilyen névvel öröm lehet a dutyiban
richard PUSeY
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 809
17 619
113
Nem tudom melyik lenne erre a kérdésre a legmegfelelőbb topik, de mivel a közlekedéshez kapcsolódik, itt kérdezném meg.

Szerintetek állandó munkahelynél mekkora a legnagyobb ingázási távolság, ami még (autóval) bevállalható?

Időben/távolságban.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 249
113

tarzaan


Ez nagyon ember függő.
Nekem autóúton-autópályán az 50-100 km se sok ha lehet haladni.
BP. aglóban vagy hasonló elmebajban 20 km max.
BP-n belül ha lehet kocsiba se ülök.
Mindegyik helyen ingáztam már, nekem kb. ezek a korlátaim.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem tudom melyik lenne erre a kérdésre a legmegfelelőbb topik, de mivel a közlekedéshez kapcsolódik, itt kérdezném meg.

Szerintetek állandó munkahelynél mekkora a legnagyobb ingázási távolság, ami még (autóval) bevállalható?

Időben/távolságban.

Nekem legdurvább Tatabánya-Pápa volt.
Nappalosba 5-kor kelés, fél 6 indulás, pékségben megállással 7-re voltam ott kocsival, este váltás után kis kávé, duma, fél 7-kor pápai tesco-ban féláron kínai kaja, fél 8 körül hazaértem.
Éjszakásba fél 2-kor séta az állomásra, 2:10-kor indult a vonat, bent volt 5-re, másnap fél 11-re értem vissza a lakásba.
8 hónapon keresztül, de egyedül éltem, belefért, meg nagyon olcsó volt az albérlet.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Nekem legdurvább Tatabánya-Pápa volt.
Nappalosba 5-kor kelés, fél 6 indulás, pékségben megállással 7-re voltam ott kocsival, este váltás után kis kávé, duma, fél 7-kor pápai tesco-ban féláron kínai kaja, fél 8 körül hazaértem.
Éjszakásba fél 2-kor séta az állomásra, 2:10-kor indult a vonat, bent volt 5-re, másnap fél 11-re értem vissza a lakásba.
8 hónapon keresztül, de egyedül éltem, belefért, meg nagyon olcsó volt az albérlet.
70 km volt eddig a legtöbb.
 
M

molnibalage

Guest
@fip7
@Ooorky
@szzsolt81


Vidéki viszonyok közt én most úgy vagyok vele, hogy kb. 1 órása autóút - ami reálisan kb. 60km - ami még talán oké, 80km -1 óra 20 perc - már túlzásnak tűnik.
Azért napi 120 km-et vezetni...
Ez még nagyon konzervatív vezetés mellett is 14 liter benya / nap. Ez kb. 4800 HUF/nap. Ez egy hónapban 96000 HUF.
Nagyon nagyon jól fizethet az az állás, ha saját költségen (?) ennyit megéri eltüzelni. Nem beszélve az egyéb amortizációról.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 809
17 619
113
Azért napi 120 km-et vezetni...
Ez még nagyon konzervatív vezetés mellett is 14 liter benya / nap. Ez kb. 4800 HUF/nap. Ez egy hónapban 96000 HUF.
Nagyon nagyon jól fizethet az az állás, ha saját költségen (?) ennyit megéri eltüzelni. Nem beszélve az egyéb amortizációról.

Kis fogyasztású dízel, 120 km kijön 5 lityiből. Nem padlózom.

+ elvileg 14Ft/km-t fizetnie kellene a cégnek.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 001
35 218
113
Nem tudom melyik lenne erre a kérdésre a legmegfelelőbb topik, de mivel a közlekedéshez kapcsolódik, itt kérdezném meg.

Szerintetek állandó munkahelynél mekkora a legnagyobb ingázási távolság, ami még (autóval) bevállalható?

Időben/távolságban.
Én kb. 2 évig napi 65-70 kilómétert bringáztam. Kb.3 óra oda vissza télen-nyáron király volt. Jó pénzért ma is megcsinálnám.... :D És már nem voltam 20éves.
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
386
870
93
Nekem mostanában simán megvan a napi 90km ha én home office-ban tolom, de páromat hozom-viszem, így 2 x megjárom Bp-t. 15-éves benzines mazda 3, 9l körül fogyaszt. Elgondolkodtam, hogy mennyivel jobban jönnék ki egy hybrid vagy elektromos verdával. Persze az eleve komoly befektetés lenne, még nem számoltam ki mennyi idő alatt térülne meg.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Nekem mostanában simán megvan a napi 90km ha én home office-ban tolom, de páromat hozom-viszem, így 2 x megjárom Bp-t. 15-éves benzines mazda 3, 9l körül fogyaszt. Elgondolkodtam, hogy mennyivel jobban jönnék ki egy hybrid vagy elektromos verdával. Persze az eleve komoly befektetés lenne, még nem számoltam ki mennyi idő alatt térülne meg.

Hybriddel valamennyivel, de ha sokat pályázol a hybrid nem biztos hogy jobb tud lenni. Ha sok a város akkor viszont jó lehet, kb. belerohad a benzin. Ingázóknak az Opel Ampera a titkos tipp, ha nem kell gyereket szállítani, és tudod otthon tölteni, mivel nem túl nagy. Vagy esetleg egy elektromos kiskocsi használtan - azzal viszont nem bizti hogy messzire jutsz (nyaralás)..
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
T

Törölt tag 1711

Guest
Nekem mostanában simán megvan a napi 90km ha én home office-ban tolom, de páromat hozom-viszem, így 2 x megjárom Bp-t. 15-éves benzines mazda 3, 9l körül fogyaszt. Elgondolkodtam, hogy mennyivel jobban jönnék ki egy hybrid vagy elektromos verdával. Persze az eleve komoly befektetés lenne, még nem számoltam ki mennyi idő alatt térülne meg.

Szerintem most családi autó kategóriában egyik legjobb választás (én is szemezek vele, hogy év vége felé be kellene cserélni az S-Cross-t), átcímkézett hibrid Corolla 1 millióval olcsóbban:

 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75