Semmi köze a németekhez. 1980-ban teljesen felvásárolták a Magirus részesedését. Ha nagyon nemzethez akarnánk kötni a dolgot, akkor az Ivecot is birtokló CNH leginkább olasz-amerikai érdekkörbe tartozó nemzetközi cég.
A Magirus előtt is létezett olasz teherautógyártás, az Iveco közvetlen elődeinek tekinthető a Fiat Veicoli Industriali, OM (Officine Meccaniche) és a Lancia Veicoli Speciali. Az olaszok (Fiat) pont amiatt hozták össze az Ivecot, mert a három kis cég egymásnak is konkurenciája volt és képtelenek voltak komolyan labdába rúgni a nemzetközi piacon. A Magirus felvásárlása nem szólt másról, mint piacszerzésről. Ugyanígy a francia Unic (igaz akkor talán még gondolatban sem létezett az Iveco), az olasz Astra, a brit Ford Uk Truck, a spanyol Pegaso, az ausztrál International Truck Australia, a francia Irisbus felvásárlása is ezt a célt szolgálta.
Pár olasz gép a hatvanas-hetvenes évekből.
Lancia Esagamma
Lancia Esatau B, Érdekesség lehet, hogy mind a 2 gép alvázán alakítottak ki buszt is. Az Esatau előző változata még bonnet (csőrös) elrendezésű volt, az olasz hadsereg is nagy számban rendszeresítette a negyvenes évek végén és az ötvenes években.
Az előd, Esatau A
Az Esatau B leváltása éppen elkezdődött az Esadelta típussal, mikor a Fiat felvásárolta a Lanciát, emiatt ez már nem tudott nagy mennyiségben megjelenni, mivel szép lassan átálltak a Fiat teherautók gyártására.
Esadelta, az Esagamma kistestvére lett volna, sok közös alkatrésszel.
OM Titano, az utolsó saját nagyvas az 1968-as felvásárlás előtt.
Nem akarom a rengeteg képpel szétbarmolni a fórumot, az OM főleg a kisebb pár tonnás terhelhetőségű gépeivel volt sikeres például a Lupetto vagy Orsetto is ilyen volt, de a hetvenes évek elején kijött a nagyon friss kinézetű X sorozat is, amiben már vastagon benne volt a Fiat keze is.
OM X itt már van diszkrét Iveco Badge is, de ugyanezt a gépet meg lehetett venni, Fiat, Iveco, Steyr, Saurer, Unic, Magirus logóval is, attól függően, hogy melyik piacra illetve melyik évben lett eladva. Sőt, Zastava is létezett belőle, igaz az nem Bresciaban készült, hanem Kragujevacban.
Fiat 691, ha magad elé képzelsz egy első generációs TurboStart, akkor itt már eléggé kikandikál a közeli rokonság.
OM 180, de minket már nem tudnak megtéveszteni, pontosan tudjuk, hogy ez egy átlogózott Fiat 180 NT
A hetvenes évek végére pedig Iveco 180 NT lesz belőle egységesen.
Ha megnézed nincs itt semmi különleges. A Fiat felfalta az olasz piac kisebb gyártóit, azokat a megoldásokat, modelleket amikben fantáziát látott megtartotta vagy továbbfejlesztette, a többi helyére pedig a saját gépeit tette. Ugyanígy tett az Unic majd később már Iveco néven a többi külföldi márkával is.
Nem vagyok tévedhetetlen, sőt. Pont emiatt kértem forrást, hátha van egy olyan infód, amiről én eddig nem tudtam.