Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
Ez így remek, csak lesz olyan áramhálózat, amely biztosítja a kellő töltőáramot?
Jajj, én most olvastam, hogy majd akkus superchargerekből töltik az autók akkuit! De jó is lesz! Minden lépésnél némi veszteség van ugyan, de zöld! (akkor már legyen cserélhető az akkupakk, de azt nem lehet, mert épp az az innováció most, hogy beépítették a monocoqueba...
 

fulcrum11

Well-Known Member
2015. április 17.
246
293
63
A Volvo / Geely Tesla-riválisa. Csak épp negyed tonnával nehezebb (2.1 tonna!!!), jóval kisebb a hatótávja és szűkebb.
Szerintem az ~1.6 tonna önsúly feletti mindefajta autókra különadót kéne kivetni, ez vicc... És akkor végre a könnyebb és kisebb autók lennének előnyben, annak még értelme is lenne.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 530
16 465
113
Jajj, én most olvastam, hogy majd akkus superchargerekből töltik az autók akkuit! De jó is lesz! Minden lépésnél némi veszteség van ugyan, de zöld! (akkor már legyen cserélhető az akkupakk, de azt nem lehet, mert épp az az innováció most, hogy beépítették a monocoqueba...
Nem minden autónál! Van ahol a cserélhető, és bérelhető akkura játszanak.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
Nem minden autónál! Van ahol a cserélhető, és bérelhető akkura játszanak.
Tudom, és a NIO mögött ott a kínai állam, szóval ebből 1milliárdos piacon szabvány is lehet akár... ahonnan kezdve elég nagy lendületet vehet a dolog. Ebben több értelmet látok mint a superchargeres hülyeségben, mert ez a hálózat túlterhelését is kiküszöböli.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Tudom, és a NIO mögött ott a kínai állam, szóval ebből 1milliárdos piacon szabvány is lehet akár... ahonnan kezdve elég nagy lendületet vehet a dolog. Ebben több értelmet látok mint a superchargeres hülyeségben, mert ez a hálózat túlterhelését is kiküszöböli.

Cserébe még több akku kell meg a cserélhetőség miatt még tovább nő a tömeg, ha biztonsági előírásokat is teljesíteni akarja.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
Cserébe még több akku kell meg a cserélhetőség miatt még tovább nő a tömeg, ha biztonsági előírásokat is teljesíteni akarja.
Nem feltétlen kell még több akku, mert nem kell akkora túlméretezés a használható hatótávhoz. Másrészt a tesla féle majd hálózat kiegyensúlyozó akkutelepek lesznek dolognál akkor már értelmesebb ezt úgy csinálni, hogy azok olyan modulokból állnak, amit egyből a kocsikra lehet pattintani.

Ezzel együtt se hiszem az akkus autókban a városi közlekedésen kívül, de kis akkus kis autók a városokban nagyon praktikusak lehetnének.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Végre rábaszott a szarházi, tényekben azt mondták leszakadt a lába.


2 éve megölt egy ártatlant:


Nem feltétlen kell még több akku, mert nem kell akkora túlméretezés a használható hatótávhoz. Másrészt a tesla féle majd hálózat kiegyensúlyozó akkutelepek lesznek dolognál akkor már értelmesebb ezt úgy csinálni, hogy azok olyan modulokból állnak, amit egyből a kocsikra lehet pattintani.

Ezzel együtt se hiszem az akkus autókban a városi közlekedésen kívül, de kis akkus kis autók a városokban nagyon praktikusak lehetnének.

Ha kisebb akkukat használsz akkor még több kell mert gyakrabban állnak meg cserélgetni...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
Végre rábaszott a szarházi, tényekben azt mondták leszakadt a lába.


2 éve megölt egy ártatlant:




Ha kisebb akkukat használsz akkor még több kell mert gyakrabban állnak meg cserélgetni...
Több csomag, de nem kell több tonna lítium összességében.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 868
32 449
113
Semmi köze a németekhez. 1980-ban teljesen felvásárolták a Magirus részesedését. Ha nagyon nemzethez akarnánk kötni a dolgot, akkor az Ivecot is birtokló CNH leginkább olasz-amerikai érdekkörbe tartozó nemzetközi cég.
A Magirus előtt is létezett olasz teherautógyártás, az Iveco közvetlen elődeinek tekinthető a Fiat Veicoli Industriali, OM (Officine Meccaniche) és a Lancia Veicoli Speciali. Az olaszok (Fiat) pont amiatt hozták össze az Ivecot, mert a három kis cég egymásnak is konkurenciája volt és képtelenek voltak komolyan labdába rúgni a nemzetközi piacon. A Magirus felvásárlása nem szólt másról, mint piacszerzésről. Ugyanígy a francia Unic (igaz akkor talán még gondolatban sem létezett az Iveco), az olasz Astra, a brit Ford Uk Truck, a spanyol Pegaso, az ausztrál International Truck Australia, a francia Irisbus felvásárlása is ezt a célt szolgálta.

Pár olasz gép a hatvanas-hetvenes évekből.
Lancia Esagamma
a1422c7339deb9ff7a3a055c8c8ad6b2.jpg

Lancia Esatau B, Érdekesség lehet, hogy mind a 2 gép alvázán alakítottak ki buszt is. Az Esatau előző változata még bonnet (csőrös) elrendezésű volt, az olasz hadsereg is nagy számban rendszeresítette a negyvenes évek végén és az ötvenes években.
17874073716_ac13fa2092_b.jpg

Az előd, Esatau A
JTbZJFkY7u-E1FyylAPuDOdxbZSFx6jDQGDCnPxenaZmj5J5pbczRhYtj9sqVOCYdc8RsDPzFaVwWRWdOeaN6Xe5PWgCIKz_D4ZXmeksmVbjKvJ4UDEkPDt7p_C6kthKdhd4_0mupWuDobwOQ-UDCr8DgRG8xDD-HZ7d8wAmhl13DTE

Az Esatau B leváltása éppen elkezdődött az Esadelta típussal, mikor a Fiat felvásárolta a Lanciát, emiatt ez már nem tudott nagy mennyiségben megjelenni, mivel szép lassan átálltak a Fiat teherautók gyártására.
Esadelta, az Esagamma kistestvére lett volna, sok közös alkatrésszel.
7e31ce40367f502a1190dc6ee3965798.jpg

OM Titano, az utolsó saját nagyvas az 1968-as felvásárlás előtt.
15096678984_09cbfd75f8_b.jpg

Nem akarom a rengeteg képpel szétbarmolni a fórumot, az OM főleg a kisebb pár tonnás terhelhetőségű gépeivel volt sikeres például a Lupetto vagy Orsetto is ilyen volt, de a hetvenes évek elején kijött a nagyon friss kinézetű X sorozat is, amiben már vastagon benne volt a Fiat keze is.
OM X itt már van diszkrét Iveco Badge is, de ugyanezt a gépet meg lehetett venni, Fiat, Iveco, Steyr, Saurer, Unic, Magirus logóval is, attól függően, hogy melyik piacra illetve melyik évben lett eladva. Sőt, Zastava is létezett belőle, igaz az nem Bresciaban készült, hanem Kragujevacban.
OM_Truck_%283377310916%29.jpg


Fiat 691, ha magad elé képzelsz egy első generációs TurboStart, akkor itt már eléggé kikandikál a közeli rokonság.
48079537737_7af3cb499a_b.jpg

OM 180, de minket már nem tudnak megtéveszteni, pontosan tudjuk, hogy ez egy átlogózott Fiat 180 NT
26771578739_74e4b54035_b.jpg


A hetvenes évek végére pedig Iveco 180 NT lesz belőle egységesen.
4fb12500753f540304262bdc82efe057.jpg


Ha megnézed nincs itt semmi különleges. A Fiat felfalta az olasz piac kisebb gyártóit, azokat a megoldásokat, modelleket amikben fantáziát látott megtartotta vagy továbbfejlesztette, a többi helyére pedig a saját gépeit tette. Ugyanígy tett az Unic majd később már Iveco néven a többi külföldi márkával is.




Nem vagyok tévedhetetlen, sőt. Pont emiatt kértem forrást, hátha van egy olyan infód, amiről én eddig nem tudtam.
Tisztára LIAZ jellegűek. (Vagy fordítva :) )
 
  • Tetszik
Reactions: enzo
T

torsen

Guest
Semmi köze a németekhez. 1980-ban teljesen felvásárolták a Magirus részesedését. Ha nagyon nemzethez akarnánk kötni a dolgot, akkor az Ivecot is birtokló CNH leginkább olasz-amerikai érdekkörbe tartozó nemzetközi cég.
A Magirus előtt is létezett olasz teherautógyártás, az Iveco közvetlen elődeinek tekinthető a Fiat Veicoli Industriali, OM (Officine Meccaniche) és a Lancia Veicoli Speciali. Az olaszok (Fiat) pont amiatt hozták össze az Ivecot, mert a három kis cég egymásnak is konkurenciája volt és képtelenek voltak komolyan labdába rúgni a nemzetközi piacon. A Magirus felvásárlása nem szólt másról, mint piacszerzésről. Ugyanígy a francia Unic (igaz akkor talán még gondolatban sem létezett az Iveco), az olasz Astra, a brit Ford Uk Truck, a spanyol Pegaso, az ausztrál International Truck Australia, a francia Irisbus felvásárlása is ezt a célt szolgálta.

Pár olasz gép a hatvanas-hetvenes évekből.
Lancia Esagamma
a1422c7339deb9ff7a3a055c8c8ad6b2.jpg

Lancia Esatau B, Érdekesség lehet, hogy mind a 2 gép alvázán alakítottak ki buszt is. Az Esatau előző változata még bonnet (csőrös) elrendezésű volt, az olasz hadsereg is nagy számban rendszeresítette a negyvenes évek végén és az ötvenes években.
17874073716_ac13fa2092_b.jpg

Az előd, Esatau A
JTbZJFkY7u-E1FyylAPuDOdxbZSFx6jDQGDCnPxenaZmj5J5pbczRhYtj9sqVOCYdc8RsDPzFaVwWRWdOeaN6Xe5PWgCIKz_D4ZXmeksmVbjKvJ4UDEkPDt7p_C6kthKdhd4_0mupWuDobwOQ-UDCr8DgRG8xDD-HZ7d8wAmhl13DTE

Az Esatau B leváltása éppen elkezdődött az Esadelta típussal, mikor a Fiat felvásárolta a Lanciát, emiatt ez már nem tudott nagy mennyiségben megjelenni, mivel szép lassan átálltak a Fiat teherautók gyártására.
Esadelta, az Esagamma kistestvére lett volna, sok közös alkatrésszel.
7e31ce40367f502a1190dc6ee3965798.jpg

OM Titano, az utolsó saját nagyvas az 1968-as felvásárlás előtt.
15096678984_09cbfd75f8_b.jpg

Nem akarom a rengeteg képpel szétbarmolni a fórumot, az OM főleg a kisebb pár tonnás terhelhetőségű gépeivel volt sikeres például a Lupetto vagy Orsetto is ilyen volt, de a hetvenes évek elején kijött a nagyon friss kinézetű X sorozat is, amiben már vastagon benne volt a Fiat keze is.
OM X itt már van diszkrét Iveco Badge is, de ugyanezt a gépet meg lehetett venni, Fiat, Iveco, Steyr, Saurer, Unic, Magirus logóval is, attól függően, hogy melyik piacra illetve melyik évben lett eladva. Sőt, Zastava is létezett belőle, igaz az nem Bresciaban készült, hanem Kragujevacban.
OM_Truck_%283377310916%29.jpg


Fiat 691, ha magad elé képzelsz egy első generációs TurboStart, akkor itt már eléggé kikandikál a közeli rokonság.
48079537737_7af3cb499a_b.jpg

OM 180, de minket már nem tudnak megtéveszteni, pontosan tudjuk, hogy ez egy átlogózott Fiat 180 NT
26771578739_74e4b54035_b.jpg


A hetvenes évek végére pedig Iveco 180 NT lesz belőle egységesen.
4fb12500753f540304262bdc82efe057.jpg


Ha megnézed nincs itt semmi különleges. A Fiat felfalta az olasz piac kisebb gyártóit, azokat a megoldásokat, modelleket amikben fantáziát látott megtartotta vagy továbbfejlesztette, a többi helyére pedig a saját gépeit tette. Ugyanígy tett az Unic majd később már Iveco néven a többi külföldi márkával is.




Nem vagyok tévedhetetlen, sőt. Pont emiatt kértem forrást, hátha van egy olyan infód, amiről én eddig nem tudtam.
Én '89-ben voltam az ulmi Magirusnál, akkor ott javában kalapálták a Turbo Starokat. Ott azt mondták, hogy a cég belső elszámolása Guldenben (holland) történik. (Még az euro előtti korszak). A cég németségéhez meg a nemzetköziségéhez jegyzem ezt meg. Lehet persze hogy adózási okai voltak.

Állat jó létrás tüzoltó kocsikat raktak akkor össze a Magirusnál. Fel is vittek minket párosával a kosárban. Aztán egyszer elhúzott felettünk mélyrepülésben két Luftwaffes F-4-es. A talajon is lefagytunk, akik meg éppen fent voltak a kosárban azok meg majdnem összesz...ták magukat. Több jelentkező a kosarazásra nem volt.
 
M

molnibalage

Guest
Végre rábaszott a szarházi, tényekben azt mondták leszakadt a lába.


2 éve megölt egy ártatlant:




Ha kisebb akkukat használsz akkor még több kell mert gyakrabban állnak meg cserélgetni...
Miért volt szabadlábon...?
Tényleg az ő lába szakadt le?
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 498
59 973
113
Én '89-ben voltam az ulmi Magirusnál, akkor ott javában kalapálták a Turbo Starokat. Ott azt mondták, hogy a cég belső elszámolása Guldenben (holland) történik. (Még az euro előtti korszak). A cég németségéhez meg a nemzetköziségéhez jegyzem ezt meg. Lehet persze hogy adózási okai voltak.

Állat jó létrás tüzoltó kocsikat raktak akkor össze a Magirusnál. Fel is vittek minket párosával a kosárban. Aztán egyszer elhúzott felettünk mélyrepülésben két Luftwaffes F-4-es. A talajon is lefagytunk, akik meg éppen fent voltak a kosárban azok meg majdnem összesz...ták magukat. Több jelentkező a kosarazásra nem volt.
Azoknak a léghűtéses motoroknak a hangja! :))
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
T

Törölt tag 1711

Guest
"Napokkal azután, hogy az elképesztő húzásaikról készült amatőr felvételek felkerültek a világhálóra, a rendőrség azonosította és gyanúsítottként hallgatta ki a közúti banditákat. Egy Hyundai sofőrje a szembejövőket ijesztgette február 28-án. Két nappal később már nem volt jogosítványa. A dugót a Róbert Károly körúti járdán száguldva kikerülő autósnak közúti veszélyeztetésért kell felelnie és még egy 50 ezer forintos csekket is kapott, mivel áthajtott a piroson."

Ez biztos megállítja őket...