C-130 Hercules / C-130J Super Hercules (Lockheed, USA)

Nincs hosszú törzsű - értsd: C-130 J30 - tanker csak rövid törzsű KC-130J
Jé, tényleg nincs, csa
Nem hülye kérdés...
Nem tudom..
Magán vélemény: a cső hossza adott és utántöltésnél (különösen heli utántöltésnél) kell a távolság és térköz az utántöltő gép vezérsíkjaitól.
A hosszabb törzsű J30-as változatnál szerintem nem lenne meg a megfelelő távolság.
Szerintem épp a terhelhetőséghez van köze, mert a kerozin már alapból nehéz teher...
 
Jé, tényleg nincs, csa

Szerintem épp a terhelhetőséghez van köze, mert a kerozin már alapból nehéz teher...
Minden bizonnyal....:)
bb.jpg

aa.jpg
 
Létezik, de a rövid törzs az ideális.
Miként civilben is a rövidebb törzsű változatok alkalmasabbak terhek szállítására, lásd A332F és B772F.
Ezek után nem meglepő, hogy az MRTT tankernek az A332, a KC-46A-nak pedig a B762 az alapja. /- Igaz, a KC-46A már egy "legózott változat", mely a B762-es rövid törzsét, a B763-as szárnyát, és a B764-es futóművét valamint az irányítórendszerét kapta./

Jaja, en a hosszut valamiert felreertettem es Super Hercules tanker utan neztem. :)
 
Oké. lehet hogy igazad van. De ha igen, akkor írj már néhány példát egy kiforrott típus, a C-130 Hercules kezdeti gyermekbetegségeiről és kiderült típushibáiról - akkor is ha ezeket már régen megoldották!
Nem hiszem hogy sikerült már tervezni C-130, KC-390 kategóriában olyan gépet aminek ne lettek volna gyerekbetegségei.
A korábbi C-130 modelleknél kiderült hogy a szárnyközép doboz nem sikeredett elég erősre és repedezni kezdett.
Mindegyiket soron kívül cserélni kellett ami igen drága mulattság volt minden üzemeltetônek.
061115-F-2383G-109.JPG


Természetesen J modell tervezésénél már kiküszöbölték ezt a tervezési hibát.

Ahhoz hogy ez a hiba előjöjjön kellett jópár év és pár százezer óra repülési tapasztalat.
 
Nem hiszem hogy sikerült már tervezni C-130, KC-390 kategóriában olyan gépet aminek ne lettek volna gyerekbetegségei.
A korábbi C-130 modelleknél kiderült hogy a szárnyközép doboz nem sikeredett elég erősre és repedezni kezdett.
Mindegyiket soron kívül cserélni kellett ami igen drága mulattság volt minden üzemeltetônek.
061115-F-2383G-109.JPG


Természetesen J modell tervezésénél már kiküszöbölték ezt a tervezési hibát.

Ahhoz hogy ez a hiba előjöjjön kellett jópár év és pár százezer óra repülési tapasztalat.

Csak eppen kozben eltelt par evtized, a tudas, a gyartas, kompozitok stb kommercializalodott es semmiben nem igazan "uttoro" a KC-390 designja, raadasul direkt szolid, rendszereket hasznaltak pl IAE engine, Collins avionics. meg ahol ujdonsagot alkalmaztak, pl a landing gearnel, ott is a special metallurgy a vilag legjobb vegyeszeitol (nemetektol) jott, ami miatt bitang teherbiro lett, de megsem olomnehez es igy tovabb.
Ja es ugye az Embraer a 3. legnagyobb repulogepgyarto, 50+ ev tapasztalattal, nem az elso gepet tervezte.

Biztosan elojon majd valami a brazilnal is - ez nem is kerdes, nem veletlenul szajkoztuk, hogy az Atlas azert lenne jobb, mert obbet elvisz es mar a nyugjei nagyreszet letudtak -, de ketlem, hogy showstopper issue lesz.
 
Nincs új típus, gyermekbetegségek nélkül.
Erre mostanság az épp aktuális analógiám a CH-53K, ami látszólag egyszerűen, alacsony kockázattal indult, egy jól kipróbált, régi konstrukció modern újragondolásaként, jól bejáratott tervezési háttérrel. Mégis elszúrták. Van ilyen.
Amúgy - bár továbbra is Chinook párti vagyok - úgy hallom, lassan egyenesbe kerül a King Stallion program is. Csak jó drágán...
 
Spain Sells Four C-130H Hercules in South America

The Spanish government cabinet on Tuesday approved the sale of four Lockheed C-130H transport aircraft formerly operated by the Spanish Air Force.
Two aircraft will be sold to Uruguay for €22 million, and the other two will be sold to Peru for €25 million, according to the official report of the Dec. 01 cabinet meeting.
Both sales also include a spare parts package. Both countries already operate C-130H Hercules aircraft.
 
Florence Parly Francia és Annegret Kramp-Karrenbauer, Német hadügyminiszterek átadták Air Base 105-öst bázist Evreuxban, a közös C-130 század jövendőbeli othhonát

EiHTN_SXkAIHYY7


Mindkét hadügyér forradalminak nevezte az egyūttműködést és hangsúlyozták hogy az új századnak kiemelt szerepe lesz a Francia H225M Caracal helikopterek légi üza.utántöltésében.
A századnak 10 gépe lesz (4 Francia és 6 Német)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Épül a francia-német közös C-130 bázis Evreux-ban...

Kép


Kép
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586
Belgian and Spanish C-130Hs to be stored at Garray (Spain)...

The transporters will be temporary stored at the airfield, after which they will be taken apart for spare parts. The US company Blue Aerospace LLc. is specialized in C-130 support and claims the world’s largest inventory of C-130B/H rotable and structural parts. They also hold the production rights for the C-130 Roll on Roll Off MAFFS firefighting system.
 
A búcsúzó Saab J105OE flotta után itt az újabb hír az Osztrák Légierő háza tájáról: Klaudia Tanner védelmi miniszter napokban tett bejelentése szerint már keresik a C-130 Herculesek váltótípusát.

https://www.jetfly.hu/legierok/ujab...W6VMqkevHzofGW7LNjBJT8CDgf4FzwFtd2D4EMawUfbO0

Hat, ha kisebbre vagynak, akkor C-295 avagy C27J lesz a szomszedbol, ha nagyobbra, modernebbre, de tobb funkciosra es legfokeppen olcsobban, akkor meg a Millenium, kb ez a ket valasztasuk - azt csaknem kizarom, hogy Atlasokat vennenek, amikor meg fighterekre sem akarnak nagyon kolteni (nem teljesen zarom ki, mert lehet valamilyen mas, nem feltetlenul publikus requirementjuk, aminek jobban megfelel.)
 
Hat, ha kisebbre vagynak, akkor C-295 avagy C27J lesz a szomszedbol, ha nagyobbra, modernebbre, de tobb funkciosra es legfokeppen olcsobban, akkor meg a Millenium, kb ez a ket valasztasuk - azt csaknem kizarom, hogy Atlasokat vennenek, amikor meg fighterekre sem akarnak nagyon kolteni (nem teljesen zarom ki, mert lehet valamilyen mas, nem feltetlenul publikus requirementjuk, aminek jobban megfelel.)

Az osztrák kormány jelenleg úgy áll hozzá, hogy az Airbustól semmit soha többé... persze ha valahogy a Eurofighterek ügyét sikertörténetté tudná változtatni a gyártó, akkor még bármi lehetne. Az olasz AW helikopter ajánlat volt a legdrágább, mégis azt választották. C-130 vagy C27J lehet esélyes, ha a jelenlegi vezetés dönt.