C-130 Hercules / C-130J Super Hercules (Lockheed, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K.Attila63

Active Member
2019. február 4.
158
143
43
Sajnos nem...
Az Angolonak már csak 1 db rövid törzsű J-C5 változatú gépe maradt, a többi eladó gép (13 db) meg hosszú törzsű J-30-C4, azok meg sajnos nem alkalmasak légi üza. utántöltőnek. :(
Abból a 9 db C-130J-C5 ből lett volna érdemes szemezgetni amit már sajnos eladtak.
Ezek nem j verziók muszály a légi utántöltés ?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Mondjuk én is kíváncsi vagyok, hogy az angolok mennyiért fogják eladni a gépeiket- mert ha jól tudom,azok jóval fiatalabbak. Lehet, hogy érdemes volna azokat esetleg szemügyre venni? Mert a jelenlegi kapacitásunk egy nagy 0, és még egy jó darabig az is lesz. Ha az olaszok meg egyes országok el vannak maradva, akkor mi hol vagyunk?
Már megint miről beszélsz?
'23-ban érkezik a KC-390!!! Halló!
2 évre akarsz tök új géptípust, azonos feladatra?
Ráadásul az angol C-130-asok sem hétfőn délután fognak kivonásra kerülni.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface

K.Attila63

Active Member
2019. február 4.
158
143
43
Már megint miről beszélsz?
'23-ban érkezik a KC-390!!! Halló!
2 évre akarsz tök új géptípust, azonos feladatra?
Ráadásul az angol C-130-asok sem hétfőn délután fognak kivonásra kerülni.
Na, akkor még egyszer. Én csak azt akartam mondani, hogy esetleg szemügyre venni, nem pedig megvásárolni. Két év az nagy idő, azért Gizikét a gőzekével ne keverjük már össze. Én személy szerint a 2 KC mellé, amelyekkel semmi bajom, egy kisebbet eltudnék képzelni, amihez például már a KC nagy, pl egy C235-ös vagy egy C295-ös.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 256
113
Na, akkor még egyszer. Én csak azt akartam mondani, hogy esetleg szemügyre venni, nem pedig megvásárolni. Két év az nagy idő, azért Gizikét a gőzekével ne keverjük már össze. Én személy szerint a 2 KC mellé, amelyekkel semmi bajom, egy kisebbet eltudnék képzelni, amihez például már a KC nagy, pl egy C235-ös vagy egy C295-ös.

Ne már, lassan egy egész repülőnap összejön, annyi típust üzemeltet a honvédség!
Pár éve volt Gripen, An-26, JAK-52 meg Mi-8/17.
Most van Gripen, A-319, Falcon, Zlin-143/242, Mi-17, Mi-24, H145H, Mókus. Papírforma szerint a típusok száma minimum marad, ha nem emelkedik. Szolnokon kb. egy gombostűt nem lehet majd leejteni, és Kecsó is közel lesz a teltházhoz.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
A 60M-s ár az a jelenlegi ÚJ C-130J ára gyárkapun kitolva! Ehhez képest fizetnek 14,3M-t 36 éves gépekért!
Igen elfogadható üzlet ez, ha megkapja a teljes modernizációs csomagot, és kijön 30-35M USD-ből, de csak olyannak, akinek kilóg a segge a gatyából, és már van megfelelő infrastruktúrája és személyzet rá.
Kora a kecskének és a használt autónak van, repülőknél a repült óraszám és a gép állapota mérvadó. A lengyelek nagyon jó üzletet kötöttek, mert a keveset repült legjobb állapotú gépeket válogatták ki és vették meg kedvezményes áron, és Herky üzemeltetőként nem lesz gondjuk a felújítással és a személyzet képzésével sem. A modernizáció végén pedig a következő 20-25 évre olyan gépeik lesznek, melyek bizonyítottan a harctéren is tudják azt, amire tervezték őket...!!!

Na ez az, amivel 1 méregdrága - igaz vadiúj - fejlesztésű szállítógép vásárlója nagyon sokáig nem dicsekedhet...!!!
 
  • Vicces
Reactions: arcas

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Kora a kecskének és a használt autónak van, repülőknél a repült óraszám és a gép állapota mérvadó. A lengyelek nagyon jó üzletet kötöttek, mert a keveset repült legjobb állapotú gépeket válogatták ki és vették meg kedvezményes áron, és Herky üzemeltetőként nem lesz gondjuk a felújítással és a személyzet képzésével sem. A modernizáció végén pedig a következő 20-25 évre olyan gépeik lesznek, melyek bizonyítottan a harctéren is tudják azt, amire tervezték őket...!!!

Na ez az, amivel 1 méregdrága - igaz vadiúj - fejlesztésű szállítógép vásárlója nagyon sokáig nem dicsekedhet...!!!
Már megint miről beszélsz?
Milyen 20-25 év? Mennyit is tudtak a jelenlegi gépekből kisajtolni? Kevesebb mint 15 évvel a leszállításuk után ki lesznek kukázva.

Ja! Senkit nem érdekel a sárkány kora.
Nyilván ezért van minden nagyszerviz is repült órához ÉS eltelt időhöz is kötve van.
Ja, és ezért kell 2024-ben legkésőbb, kukázni az összes Mi-24-esünket....
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 381
113
Ne már, lassan egy egész repülőnap összejön, annyi típust üzemeltet a honvédség!
Pár éve volt Gripen, An-26, JAK-52 meg Mi-8/17.
Most van Gripen, A-319, Falcon, Zlin-143/242, Mi-17, Mi-24, H145H, Mókus. Papírforma szerint a típusok száma minimum marad, ha nem emelkedik. Szolnokon kb. egy gombostűt nem lehet majd leejteni, és Kecsó is közel lesz a teltházhoz.
Hála a jóégnek! Eddig sírtunk, hogy nincs légierő, most ne sírjunk már, hogy újra lesz!
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Már megint miről beszélsz?
Milyen 20-25 év? Mennyit is tudtak a jelenlegi gépekből kisajtolni? Kevesebb mint 15 évvel a leszállításuk után ki lesznek kukázva.

Ja! Senkit nem érdekel a sárkány kora.
Nyilván ezért van minden nagyszerviz is repült órához ÉS eltelt időhöz is kötve van.
Ja, és ezért kell 2024-ben legkésőbb, kukázni az összes Mi-24-esünket....
Szerintem ne igyál annyit...!!!
Azt a 15 évet honnan szeded...?!? - Itt van pl. 1 kolumbiai C-130-as 2 napja történt balesete. /Sajnos a videó nem jött át, de megtalálod a Repülőesemények (balesetek) topicban/:
A videó alapján elég jó esély van rá hogy ez az egyik 1961 es (!!) évjáratú C-130B volt...
És abban is biztos vagyok, hogy a videón látható kb. 60 éves kolumbiai gépet nem modernizálták a lengyelek...!!!

De utánanézhetsz az osztrák sógorok Herculeseinek is. Hatvan évnél fiatalabbak, de az általad állított 15-nél jóval korosabbak...

A Mi-24-es heliket meg ne keverd a merevszárnyú gépek közé...!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Szerintem ne igyál annyit...!!!
Azt a 15 évet honnan szeded...?!? - Itt van pl. 1 kolumbiai C-130-as 2 napja történt balesete. /Sajnos a videó nem jött át, de megtalálod a Repülőesemények (balesetek) topicban/:

És abban is biztos vagyok, hogy a videón látható kb. 60 éves kolumbiai gépet nem modernizálták a lengyelek...!!!

De utánanézhetsz az osztrák sógorok Herculeseinek is. Hatvan évnél fiatalabbak, de az általad állított 15-nél jóval korosabbak...

A Mi-24-es heliket meg ne keverd a merevszárnyú gépek közé...!
Érdekes kihívás lehet korlátolt analfabétaként fórumozni azért. De nyugodj meg, nagyon elit csoportot képviselsz. :D
Várjál! Megpróbálok segíteni.
Tehát leírod:
A modernizáció végén pedig a következő 20-25 évre olyan gépeik lesznek, melyek bizonyítottan a harctéren is tudják azt, amire tervezték őket...!!!
Én pedig:
Milyen 20-25 év? Mennyit is tudtak a jelenlegi gépekből kisajtolni? Kevesebb mint 15 évvel a leszállításuk után ki lesznek kukázva.

Erre te:
Azt a 15 évet honnan szeded...?!? - Itt van pl. 1 kolumbiai C-130-as 2 napja történt balesete. /Sajnos a videó nem jött át, de megtalálod a Repülőesemények (balesetek) topicban/:

És abban is biztos vagyok, hogy a videón látható kb. 60 éves kolumbiai gépet nem modernizálták a lengyelek...!!!

De utánanézhetsz az osztrák sógorok Herculeseinek is. Hatvan évnél fiatalabbak, de az általad állított 15-nél jóval korosabbak...
Ki a tököm beszélt arról, hogy a lengyelek gépeit 15 évesen fogják kukázni? Ez már annál is inkább problémás, mivel már most 36 évesen álldogálnak a sivatagban. Azután, hogy az amerikaiak intenzíven használták őket.
Egy pár hozzászólással feljebb leírtam hogy a jelenlegi lengyel C-130-as flotta 2009-ben lett leszállítva, és 2010-ben kezdték el rendszerbe állítani őket. Na ehhez képest most az állapotuk miatt kellett sürgősen másik 5 gépet rendelni. Egyet az első csomagból még a legelején leáraztak. Structural damage. (Meglepődtél?)

A jelenlegi gépeik nem lesznek tovább használva. Elbontják őket, és donorként végzik. Merthogy ugye a 2009-es átadás előtt a mostanihoz hasonlóan ráncfelvarrás történt. Tehát lehetnek bennük használható alkatrészek.

Az meg különösen vicces, hogy egy olyan 60 éves gépet hozol elő érvnek, amelyik éppen most SZENVEDETT BALESETET! :eek::cool:

Még a legelvakultabb C-130-as fan, @rudi is ezt írta az aktuális lengyel beszerzési ügyről:
Ha sárkányok bírják majd a strapát további mondjuk 20 évig úgy hogy nem kezdenek el repedezni, akkor nem kell rájuk túl sokat költeni és akkor majd talán el lehet dönteni hogy jó üzletet kötöttek-e.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: borisz and formosa1

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 256
113
Hála a jóégnek! Eddig sírtunk, hogy nincs légierő, most ne sírjunk már, hogy újra lesz!

Valamit félreértesz! Én nem "sírok" emiatt. Én felhívtam valaki figyelmét arra, hogy lesz vagy 10 típus a rendszerben. Abból 3 szállító, mindegyikből 2-2 darab. ne akarjunk már egy negyedik szállító típust is, szintén jelképes mennyiségben. Logisztikai ön-tökönrúgás.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 994
31 043
113
Nem tudom mi van ma, de az előbb ment el két C-130H Veszprém mellett, Flightradar szerint a harmadik már magyar légtérben, őket követi két C-130J horvát légtérben illetve olaszok felett kalézol megint egy C-130H ugyanazon az útvonalon. Mindegyik a spanyolországi Jerezből indult, de nem tudni pontosan hova tartanak (gyanítom lengyelek vagy baltiak). Esetleg ez a Defender Europe része lenne?

A repülési kódok és a hozzájuk tartozó lajstromszám
RCH903, 92-3286
RCH902, 96-1003
RCH901, 96-1006
RCH913, 05-1436 (C-130J)
RCH904, 99-1431 (C-130J)
RCH900, 93-1040
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 994
31 043
113
Nem tudom mi van ma, de az előbb ment el két C-130H Veszprém mellett, Flightradar szerint a harmadik már magyar légtérben, őket követi két C-130J horvát légtérben illetve olaszok felett kalézol megint egy C-130H ugyanazon az útvonalon. Mindegyik a spanyolországi Jerezből indult, de nem tudni pontosan hova tartanak (gyanítom lengyelek vagy baltiak). Esetleg ez a Defender Europe része lenne?

A repülési kódok és a hozzájuk tartozó lajstromszám
RCH903, 92-3286
RCH902, 96-1003
RCH901, 96-1006
RCH913, 05-1436 (C-130J)
RCH904, 99-1431 (C-130J)
RCH900, 93-1040
Litvánokhoz mentek Siaulaiba
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 174
81 049
113
Már gyártják a német C-130J-ket...

E0xjumbXEAEtjr8

E0xjoq1XMAImyFM

E0xjKtxXIAApD1m