KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 499
72 481
113
Volt egy ilyen előadás egy konferencián:

Colonel Sergio Heitor Carpinteiro Peres , Commander 204 Squadron, Brazilian Air Force
Strategic Views on the Integration of the KC-390 into the Brazilian Air Force

  • Strategic aims and ambitions of the Brazilian AF: prototyping and procuring the KC-390 to meet regional requirements
  • Tactical and strategic lift requirements within the Brazilian AOR
  • How the KC-390 provides consistent air-to-air refuelling capability for the Brazilian Air Force and enables strategic reach
  • Integrating heavy lift platforms with ISR and other mission critical air assets

Itt mire gondolhatott: "Integrating heavy lift platforms with ISR and other mission critical air assets"?

Akkor úgy tűnik hogy a korábbi kérdésemre meg van a válasz egy része...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Akkor úgy tűnik hogy a korábbi kérdésemre meg van a válasz egy része...
Nekem igy Litening-nek tűnik...
Kicsit furcsa egy Litening egy KC-390-en....
Mire akarják használni?
  • A Litening család az eredeti funkciója szerint ez egy TGP (célmegjelölő konténer). Nem hiszem hogy az eredeti funkciója szerint egy KC-390-nel akarnának célt megjelölni.
  • Van a Litening nek SAR radarral kiegészített változata is ami alkalmas taktikai ISR feladatokra is (nekünk nem ez a változat van) de egy ilyen SAR radarral kiegészített Litening konténernek talán nem a KC-390 az ideális hordozó platformja. Taktikai ISR feladatra a Gripen alkalmasabb mint egy KC-390.
  • Ha a KC-390 taktikai képességeit akarják növelni (értsd.: terhek pontos célbadobása, éjszakai terepkövető mélyrepülés, leszállás nem előkészítet terpen teljes sötétben, stb...) ahhoz alap kiépítésben elég lenne egy orr alá szerelt EO/IR torony (pl.: Wescam MX15), high-end verzióban pedig EO/IR + terepkövető radar (lsd.pl.: C-130 Silent Knight radar)
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Mire akarják használni?
Passz, Itt az egyik cikkiró igy fogalmaz:
"The aircraft can also carry a Rafael Litening II electro-optical/infrared targeting pod for search and rescue missions."
Erre ez a pod valóban luxus,...
de taktikai bevetéseknél, főleg éjszaka pl. nem kellően felderitett területen történő desszantolásnál váratlanul megjelenő szárazföldi ellenségnél elvileg jól jöhet, mert céljeleket adhat(na) egy GLSDB rendszer vagy más távolabb tüzelésre kész Gripen bombáinak/rakétáinak (SDB II), vagy akár tüzérségnek...mielőtt elvégzi a feladatát...,de ez csak egy saját meglátás...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
mert céljeleket adhat(na) egy GLSDB rendszer vagy más távolabb tüzelésre kész Gripen bombáinak/rakétáinak (SDB II), vagy akár tüzérségnek...mielőtt elvégzi a feladatát.
Lehet, de akkor szükség lesz a KC-390 fedélzetén egy Link-16 terminálra is, mert a Litening alapból legfeljebb csak a JTAC Rover termináljával van összekapcsolva, de más saját beépített datalinkje - tudtommal - nincs.
A felderített célpontok koordinátáit a hordozó repülőgép datalinkjén keresztül tudja csak átküldeni valamilyen földi rendszernek vagy harci repülőgépnek.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Lehet, de akkor szükség lesz a KC-390 fedélzetén egy Link-16 terminálra is, mert a Litening alapból legfeljebb csak a JTAC Rover termináljával van összekapcsolva, de más saját beépített datalinkje - tudtommal - nincs.
A felderített célpontok koordinátáit a hordozó repülőgép datalinkjén keresztül tudja csak átküldeni valamilyen földi rendszernek vagy harci repülőgépnek.
Ez igaz.
 
K

kamm

Guest
Elfeljtitek,, hogy teljesen automatizált celradobo rendszere van,, nem lehet, hogy ahhoz hasznositjak...?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 499
72 481
113
EvlrhV3VIAEeEzC
 

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
534
1 333
93
Ezen a gépen mindig csodálkozom mikor a pilótafülkét nézem. A hatalmas szélvédők miatt olyan mintha egy kis gép lenne, aztán meglátom az embereket mellette, és látszik mekkora egy dög is ez.
 
K

kamm

Guest

Az bizony az volt: https://www.aeroflap.com.br/em-video-da-embraer-kc-390-pode-ser-visto-com-pod-eo-ir/


Litening-5-800x450.jpg.webp


Nekik valaszolt is az Embraer:

Em resposta, a fabricante explicou o uso do equipamento no KC-390:

O C-390 Millennium pode ser equipado com um Pod EO/IR (Electro-Optics/Infrared) para as missões de Busca e Salvamento, Vigilância e Patrulha Marítima.
O equipamento possui câmeras de alta resolução, com capacidade de espectro infravermelho, com o objetivo de melhorar a capacidade de identificação e visualização. As imagens e vídeos capturados podem ser gravados para futura avaliação e análise.
Há também aplicações complementares, com a utilização de laser, para a aquisição de coordenadas, marcação e designação de alvos.”


A resposta da Embraer reforça ainda mais as características do KC-390."

Szoval igen, ez az, aminek a nagyfelbontasu es infrakamerai eszleleshez es azonositashoz kellenek, meg felvetelekhez, amit kesobb is feldolgozhatnak - SAR, felderito es maritime patrol kuldeteseknel (valasszal megerositettek kepessegeit? Veget nem vagom, mire erti...)
 
K

kamm

Guest

Hibatlan, spanyolul (ezt meg ertem is.)

"El área de Defensa & Seguridad juega un papel clave en la generación de ingresos, con la expectativa de incrementar gradualmente su participación en los resultados de la compañía, principalmente con la aceleración de las entregas del C-390 Millenium, que ya han sido contratadas por la FAB, la Fuerza Aérea Portuguesa y las Fuerzas Armadas de Hungría."

Ezt gondolom nem kell forditani...

"Sobre el KC-390, ¿cómo están avanzando las entregas a la FAB y cuándo se prevé iniciar las entregas para Portugal y Hungría? ¿Se espera la firma de nuevos contratos en el futuro cercano?

Embraer ya ha entregado cuatro aviones de transporte multimisión KC-390 Millennium a la Fuerza Aérea Brasileña (FAB), y la previsión es finalizar la entrega de un total de 28 unidades en 2027.
Las entregas a Portugal y Hungría están programadas para comenzar en 2023."

2023-tol szallitjak a magyar es a portugal megrendeleseket.

"También entendemos que, al recibir pedidos de Portugal y Hungría, dos naciones que forman parte de la OTAN, otros países estarán interesados en el avión."

Mivel mindketten NATO tagok vagyunk, a portugal es magyar rendelesek utan mar mas [NATO] orszagoktol is szamitanak erdeklodesre.


Viszont uj konteom van, mit veszunk Globaleye helyett! :cool:

"Embraer suministrará la plataforma aérea, los sistemas terrestres, los sistemas de comunicaciones y la integración de aeronaves, mientras que IAI-ELTA suministrará radar AEW, SIGINT (inteligencia de señales) y otros sistemas electrónicos."

Itt az uj Praetor 600-ra epitett AEW&C geprol van szo, amihez az Embraer adja a gepet, a foldi kiszolgalo es a kommunikacios rendszereket es az integraciot, mig az ELTA adja hozza az AEW radart, SIGINT es minden mas elektronikus rendszert.

Ez hangsulyozottan joval kisebb a Erieye-megoldasoknal es direkt kiemeli, hogy az ara a megrendelo igenyeitol fugg.

Hajra, plane, ha otthon tudjak majd szervizelni az Eltas radart a tetejen... :)