"Túl sok beruházást igényeltek": a perui hadsereg eladta a Mi-26 típusú helikoptereket
A perui fegyveres erők a Mi-26T típusú helikopterek teljes flottáját eladták,a helikoptereket súly szerint adták el a vevőnek, és nem összetett műszaki termékként.
Az AGSL Aero Systems ciprusi vállalat nyílt aukción vásárolt három nehéz szállító forgószárnyas Mi-26T , amelyeket a perui hadsereg idén augusztusban kivont a kötelékéből. A vételár alig több mint 300 000 dollár volt az egész tételre. Az új tulajdonos szétszereli az összes még használható berendezést, a többit pedig fémhulladékként értékesíti. Többek között a hajtóművek állapotát is fel kell még mérniük
A helikoptereket 1992-n gyártották, és korábban az orosz Aeroflot kötelékében repültek. Peru a Mobetek révén mintegy 9,7 millió dollárért szerezte meg a Mi-26T-t. 1995 óta a helikopterek a perui hadsereg 811. légi támadási és szállítási zászlóaljának részei.Lajstromszámuk EP-705, EP-706, EP-707 volt, és 12, 17, illetve 21 évig nem használták őket. Az eladásukra kiírt pályázatot 2020. augusztus 12-én hírdették meg.
Részegységeik tanúsítottak, és pótalkatrészként használhatók az ilyen típusú helikopterek nagyjavításához.
- ismertette a perui fegyveres erők, megjegyezve, hogy a helikopterek értékesítésének az az oka ,hogy a karbantartásuk túl költséges:
Három helikopter javítása nagy beruházásokat igényel, tekintettel azok műszaki állapotára és inaktivitására.
Mint jeleztük, az egységek közül a D-136 motorokat, a TA-8V indító segédmotorokat és a sebességváltókat nem kellett javítani. A két helikopter hidraulikus, elektromos és navigációs alkatrészekkel rendelkezik, amelyek a kültéri tárolás miatt (Lima Callaóban, a tenger közelében) használhatatlanok.
A Mi-26T EP-707 mintának volt a legkevesebb repülési ideje (csak 142 óra), de 2003 októberében vészleszállást hajtott végre, és azóta is raktárban van.
