Type 209 osztály (Németország) / -1100,-1200,-1300,-1400,-1500


"A Sky News szerint a periszkóp zsírózására használt olajos tartályt és a legénység imaszőnyegeit vetette felszínre a víz. "

Hacsak nem direkt szórták valahogy ki azokat, hogy jelezzenek vele, akkor sérült a hajótest.
Kétlem hogy 850 m-en bármi esélyük lett volna a tulelesre. Sajnos. Annak a tengonak a max merülési melysege 500m ha jól emlékszem, 600-650 meg esetleg ok, leül és talán menthetoek, de 850, egyszerűen túl sok.
 
Kétlem hogy 850 m-en bármi esélyük lett volna a tulelesre. Sajnos. Annak a tengonak a max merülési melysege 500m ha jól emlékszem, 600-650 meg esetleg ok, leül és talán menthetoek, de 850, egyszerűen túl sok.


Az Indonéz Haditengerészet Nanggala tengeralattjáróját elsüllyedtnek nyilvánították.

A hajó becsült levegőellátása /tartaléka már reggel elfogyott, és még csak feltételezett esélye sincs annak, hogy bárki is túlélhette volna azt a hajó valamelyik rekeszében Ezért az egész legénység halottnak tekinthető.

Magát a hajótestet még nem találták meg, csak egy olajfoltot találtak azon a területen, ahol a hajó elsüllyedt.
Az indonéz haditengerészet vezérkari főnöke bejelentette, a hajó valószínűleg 850 méteres mélységben nyugszik, és meglehetősen nehéz lenne kiemelni A baleset okai egyelőre ismeretlenek, a hadsereg hajlik arra, hogy a hajó szétszakadt, de nem robbanás következtében, mivel a gyakorlóterületen lévő szonárszenzorok nem regisztráltak nem tervezett robbanást.

A hajóról különböző tárgyak kerültek a tengerbe, köztük az egyik torpedócső részei a periszkóp kenésére használt olajtartály illetve imaszőnyegek.

2271095552.png





KRI-Nanggala-402-1024x576.jpg
 
Az Indonéz Haditengerészet Nanggala tengeralattjáróját elsüllyedtnek nyilvánították.

A hajó becsült levegőellátása /tartaléka már reggel elfogyott, és még csak feltételezett esélye sincs annak, hogy bárki is túlélhette volna azt a hajó valamelyik rekeszében Ezért az egész legénység halottnak tekinthető.

Magát a hajótestet még nem találták meg, csak egy olajfoltot találtak azon a területen, ahol a hajó elsüllyedt.
Az indonéz haditengerészet vezérkari főnöke bejelentette, a hajó valószínűleg 850 méteres mélységben nyugszik, és meglehetősen nehéz lenne kiemelni A baleset okai egyelőre ismeretlenek, a hadsereg hajlik arra, hogy a hajó szétszakadt, de nem robbanás következtében, mivel a gyakorlóterületen lévő szonárszenzorok nem regisztráltak nem tervezett robbanást.

A hajóról különböző tárgyak kerültek a tengerbe, köztük az egyik torpedócső részei a periszkóp kenésére használt olajtartály illetve imaszőnyegek.

2271095552.png





KRI-Nanggala-402-1024x576.jpg

Ha a mélység miatt összeroppan a hajótest, azt nem érzékelik a szonárszenzorok?
 
Ha a mélység miatt összeroppan a hajótest, azt nem érzékelik a szonárszenzorok?
Azon a környéken legfeljebb az Ausztráloknak lehetett esélye hallani valamit, de még ha hallották is amikor összeroppant, ez olyan dolog amit valószínű nem szívesen kürtölnek világgá.
Akik a tengón voltak azokon már nem segít, az Ausztrál érdekeknek viszont árthat ha beismerik hogy hallgatóznak arrafele is.
 
Lehet, hogy rudinak van igaza, de akár az is, hogy nem nagyon hallott senki semmit. Furcsa dolgokat tud művelni a nagyon szabdalt tengerfenék a hanggal. A kérdés inkább az, hogy miért merültek túl? Technikai hiba történt, nem tudták kifújni a ballasztot, vagy eleve volt valami ami miatt már nem volt aki kifújja? Például tűz volt? Vagy kockáztattak és mondjuk 550-en már összeroppant? Volt már ilyen, amikor a parancsnok "tesztelte" a hajót vagy a legénységet. Mondjuk ezt egy éleslövészeten nem hiszem. Nem tudom, hogy az éleslövészetnek és a hajó megsemmisülésének van e köze egymáshoz? Azt sem tudjuk, hogy a szonárok amiket kiraktak azokon a vizeken azok milyen érzékelési tartománnyal, merrefelé voltak? Egyáltalán működtek e? Ha megnézzük a képet a helyről, akkor látható, hogy Ausztráliából hallgatózni oda, az elég nehéz...van közte egy szigetlánc. Az eredeti hírek 700-750 méter mélységről szóltak, hogy valószínűleg ilyen mélyen lehet, ennek alapján máshol keresték, mint ahol megtalálták. Arrafelé, ha lehet hinni ennek a képnek (google earth nem pontos a tengerfenéken) akkor a shelf arrafelé kezd el erősen lejteni a medence felé, ezek szerint a hajó keletebbre volt, mint ahova számolták. Nincs most kéznél tengerészeti térkép, de az lehet húsz-harminc kilométerrel is arrébb, de lehet száz is.

15e45895aceb1d9e52dec3b9fd2512e7.jpg
 
Az indonéziai Nanggala tengeralattjáró maradványait Balitól északra találták meg a tengerfenéken Egy szingapúri hajó mélytengeri "robot" tengeralattjárója fedezte fel.

A hajó három darabra tört, és 838 méter mélyen fekszik a földön. Az egész legénységet hivatalosan halottnak nyilvánították. A hajó elsüllyedésének az okait egy különbizottság fogja megállapítani.

Ez0uYRgVEAI3OI7


Ez0uYFRVUAMviVq


Ez0uX61VEAY23As


Ez0uXsdVgAAB5RV


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Egy indonéz szimuláció a tengeralattjáró víznyomás okozta összeroppanásáról.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Szerintem ennek a szimulàciónak nincs sok köze a valósàghoz. Miert repedezne pl a hajótest ilyen kis négyzetalakú részekre a viznyomás alatt?
 
https://kiderul.startlap.hu/idojara...hatta-az-indonez-tengeralattjaro-tragediajat/

"A Bali partjainál 850 méteres mélységben fekvő tengeralattjáró elsüllyedésének okait vizsgáló bizottság a múlt héten azt közölte, hogy a tragédiát egy hatalmas víz alatti hulám okozhatta. A NASA szerint az ún. belső magányos hullámnak nevezett jelenség körülbelül kéthetente fordul elő a Lomboki-szorosban, ahol a tengeralattjáró tevékenykedett. A hullám valószínűsíthetően lenyomta a tengeralattjáró orrát és a legénység már nem tudta korrigálni ezt a hirtelen bekövetkező változás"