Type 209 osztály (Németország) / -1100,-1200,-1300,-1400,-1500

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 473
5 279
113

"A Sky News szerint a periszkóp zsírózására használt olajos tartályt és a legénység imaszőnyegeit vetette felszínre a víz. "

Hacsak nem direkt szórták valahogy ki azokat, hogy jelezzenek vele, akkor sérült a hajótest.
Kétlem hogy 850 m-en bármi esélyük lett volna a tulelesre. Sajnos. Annak a tengonak a max merülési melysege 500m ha jól emlékszem, 600-650 meg esetleg ok, leül és talán menthetoek, de 850, egyszerűen túl sok.
 
W

Wilson

Guest
Kétlem hogy 850 m-en bármi esélyük lett volna a tulelesre. Sajnos. Annak a tengonak a max merülési melysege 500m ha jól emlékszem, 600-650 meg esetleg ok, leül és talán menthetoek, de 850, egyszerűen túl sok.


Az Indonéz Haditengerészet Nanggala tengeralattjáróját elsüllyedtnek nyilvánították.

A hajó becsült levegőellátása /tartaléka már reggel elfogyott, és még csak feltételezett esélye sincs annak, hogy bárki is túlélhette volna azt a hajó valamelyik rekeszében Ezért az egész legénység halottnak tekinthető.

Magát a hajótestet még nem találták meg, csak egy olajfoltot találtak azon a területen, ahol a hajó elsüllyedt.
Az indonéz haditengerészet vezérkari főnöke bejelentette, a hajó valószínűleg 850 méteres mélységben nyugszik, és meglehetősen nehéz lenne kiemelni A baleset okai egyelőre ismeretlenek, a hadsereg hajlik arra, hogy a hajó szétszakadt, de nem robbanás következtében, mivel a gyakorlóterületen lévő szonárszenzorok nem regisztráltak nem tervezett robbanást.

A hajóról különböző tárgyak kerültek a tengerbe, köztük az egyik torpedócső részei a periszkóp kenésére használt olajtartály illetve imaszőnyegek.

2271095552.png





KRI-Nanggala-402-1024x576.jpg
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 844
9 784
113
Az Indonéz Haditengerészet Nanggala tengeralattjáróját elsüllyedtnek nyilvánították.

A hajó becsült levegőellátása /tartaléka már reggel elfogyott, és még csak feltételezett esélye sincs annak, hogy bárki is túlélhette volna azt a hajó valamelyik rekeszében Ezért az egész legénység halottnak tekinthető.

Magát a hajótestet még nem találták meg, csak egy olajfoltot találtak azon a területen, ahol a hajó elsüllyedt.
Az indonéz haditengerészet vezérkari főnöke bejelentette, a hajó valószínűleg 850 méteres mélységben nyugszik, és meglehetősen nehéz lenne kiemelni A baleset okai egyelőre ismeretlenek, a hadsereg hajlik arra, hogy a hajó szétszakadt, de nem robbanás következtében, mivel a gyakorlóterületen lévő szonárszenzorok nem regisztráltak nem tervezett robbanást.

A hajóról különböző tárgyak kerültek a tengerbe, köztük az egyik torpedócső részei a periszkóp kenésére használt olajtartály illetve imaszőnyegek.

2271095552.png





KRI-Nanggala-402-1024x576.jpg

Ha a mélység miatt összeroppan a hajótest, azt nem érzékelik a szonárszenzorok?
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ha a mélység miatt összeroppan a hajótest, azt nem érzékelik a szonárszenzorok?
Azon a környéken legfeljebb az Ausztráloknak lehetett esélye hallani valamit, de még ha hallották is amikor összeroppant, ez olyan dolog amit valószínű nem szívesen kürtölnek világgá.
Akik a tengón voltak azokon már nem segít, az Ausztrál érdekeknek viszont árthat ha beismerik hogy hallgatóznak arrafele is.
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 473
5 279
113
Lehet, hogy rudinak van igaza, de akár az is, hogy nem nagyon hallott senki semmit. Furcsa dolgokat tud művelni a nagyon szabdalt tengerfenék a hanggal. A kérdés inkább az, hogy miért merültek túl? Technikai hiba történt, nem tudták kifújni a ballasztot, vagy eleve volt valami ami miatt már nem volt aki kifújja? Például tűz volt? Vagy kockáztattak és mondjuk 550-en már összeroppant? Volt már ilyen, amikor a parancsnok "tesztelte" a hajót vagy a legénységet. Mondjuk ezt egy éleslövészeten nem hiszem. Nem tudom, hogy az éleslövészetnek és a hajó megsemmisülésének van e köze egymáshoz? Azt sem tudjuk, hogy a szonárok amiket kiraktak azokon a vizeken azok milyen érzékelési tartománnyal, merrefelé voltak? Egyáltalán működtek e? Ha megnézzük a képet a helyről, akkor látható, hogy Ausztráliából hallgatózni oda, az elég nehéz...van közte egy szigetlánc. Az eredeti hírek 700-750 méter mélységről szóltak, hogy valószínűleg ilyen mélyen lehet, ennek alapján máshol keresték, mint ahol megtalálták. Arrafelé, ha lehet hinni ennek a képnek (google earth nem pontos a tengerfenéken) akkor a shelf arrafelé kezd el erősen lejteni a medence felé, ezek szerint a hajó keletebbre volt, mint ahova számolták. Nincs most kéznél tengerészeti térkép, de az lehet húsz-harminc kilométerrel is arrébb, de lehet száz is.

15e45895aceb1d9e52dec3b9fd2512e7.jpg
 
W

Wilson

Guest
Az indonéziai Nanggala tengeralattjáró maradványait Balitól északra találták meg a tengerfenéken Egy szingapúri hajó mélytengeri "robot" tengeralattjárója fedezte fel.

A hajó három darabra tört, és 838 méter mélyen fekszik a földön. Az egész legénységet hivatalosan halottnak nyilvánították. A hajó elsüllyedésének az okait egy különbizottság fogja megállapítani.

Ez0uYRgVEAI3OI7


Ez0uYFRVUAMviVq


Ez0uX61VEAY23As


Ez0uXsdVgAAB5RV


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Egy indonéz szimuláció a tengeralattjáró víznyomás okozta összeroppanásáról.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 891
61 762
113
Szerintem ennek a szimulàciónak nincs sok köze a valósàghoz. Miert repedezne pl a hajótest ilyen kis négyzetalakú részekre a viznyomás alatt?
 
W

Wilson

Guest
https://kiderul.startlap.hu/idojara...hatta-az-indonez-tengeralattjaro-tragediajat/

"A Bali partjainál 850 méteres mélységben fekvő tengeralattjáró elsüllyedésének okait vizsgáló bizottság a múlt héten azt közölte, hogy a tragédiát egy hatalmas víz alatti hulám okozhatta. A NASA szerint az ún. belső magányos hullámnak nevezett jelenség körülbelül kéthetente fordul elő a Lomboki-szorosban, ahol a tengeralattjáró tevékenykedett. A hullám valószínűsíthetően lenyomta a tengeralattjáró orrát és a legénység már nem tudta korrigálni ezt a hirtelen bekövetkező változás"