Type 209 osztály (Németország) / -1100,-1200,-1300,-1400,-1500

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 467
5 260
113

"A Sky News szerint a periszkóp zsírózására használt olajos tartályt és a legénység imaszőnyegeit vetette felszínre a víz. "

Hacsak nem direkt szórták valahogy ki azokat, hogy jelezzenek vele, akkor sérült a hajótest.
Kétlem hogy 850 m-en bármi esélyük lett volna a tulelesre. Sajnos. Annak a tengonak a max merülési melysege 500m ha jól emlékszem, 600-650 meg esetleg ok, leül és talán menthetoek, de 850, egyszerűen túl sok.
 
W

Wilson

Guest
Kétlem hogy 850 m-en bármi esélyük lett volna a tulelesre. Sajnos. Annak a tengonak a max merülési melysege 500m ha jól emlékszem, 600-650 meg esetleg ok, leül és talán menthetoek, de 850, egyszerűen túl sok.


Az Indonéz Haditengerészet Nanggala tengeralattjáróját elsüllyedtnek nyilvánították.

A hajó becsült levegőellátása /tartaléka már reggel elfogyott, és még csak feltételezett esélye sincs annak, hogy bárki is túlélhette volna azt a hajó valamelyik rekeszében Ezért az egész legénység halottnak tekinthető.

Magát a hajótestet még nem találták meg, csak egy olajfoltot találtak azon a területen, ahol a hajó elsüllyedt.
Az indonéz haditengerészet vezérkari főnöke bejelentette, a hajó valószínűleg 850 méteres mélységben nyugszik, és meglehetősen nehéz lenne kiemelni A baleset okai egyelőre ismeretlenek, a hadsereg hajlik arra, hogy a hajó szétszakadt, de nem robbanás következtében, mivel a gyakorlóterületen lévő szonárszenzorok nem regisztráltak nem tervezett robbanást.

A hajóról különböző tárgyak kerültek a tengerbe, köztük az egyik torpedócső részei a periszkóp kenésére használt olajtartály illetve imaszőnyegek.

2271095552.png





KRI-Nanggala-402-1024x576.jpg
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 694
113
Az Indonéz Haditengerészet Nanggala tengeralattjáróját elsüllyedtnek nyilvánították.

A hajó becsült levegőellátása /tartaléka már reggel elfogyott, és még csak feltételezett esélye sincs annak, hogy bárki is túlélhette volna azt a hajó valamelyik rekeszében Ezért az egész legénység halottnak tekinthető.

Magát a hajótestet még nem találták meg, csak egy olajfoltot találtak azon a területen, ahol a hajó elsüllyedt.
Az indonéz haditengerészet vezérkari főnöke bejelentette, a hajó valószínűleg 850 méteres mélységben nyugszik, és meglehetősen nehéz lenne kiemelni A baleset okai egyelőre ismeretlenek, a hadsereg hajlik arra, hogy a hajó szétszakadt, de nem robbanás következtében, mivel a gyakorlóterületen lévő szonárszenzorok nem regisztráltak nem tervezett robbanást.

A hajóról különböző tárgyak kerültek a tengerbe, köztük az egyik torpedócső részei a periszkóp kenésére használt olajtartály illetve imaszőnyegek.

2271095552.png





KRI-Nanggala-402-1024x576.jpg

Ha a mélység miatt összeroppan a hajótest, azt nem érzékelik a szonárszenzorok?
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ha a mélység miatt összeroppan a hajótest, azt nem érzékelik a szonárszenzorok?
Azon a környéken legfeljebb az Ausztráloknak lehetett esélye hallani valamit, de még ha hallották is amikor összeroppant, ez olyan dolog amit valószínű nem szívesen kürtölnek világgá.
Akik a tengón voltak azokon már nem segít, az Ausztrál érdekeknek viszont árthat ha beismerik hogy hallgatóznak arrafele is.
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 467
5 260
113
Lehet, hogy rudinak van igaza, de akár az is, hogy nem nagyon hallott senki semmit. Furcsa dolgokat tud művelni a nagyon szabdalt tengerfenék a hanggal. A kérdés inkább az, hogy miért merültek túl? Technikai hiba történt, nem tudták kifújni a ballasztot, vagy eleve volt valami ami miatt már nem volt aki kifújja? Például tűz volt? Vagy kockáztattak és mondjuk 550-en már összeroppant? Volt már ilyen, amikor a parancsnok "tesztelte" a hajót vagy a legénységet. Mondjuk ezt egy éleslövészeten nem hiszem. Nem tudom, hogy az éleslövészetnek és a hajó megsemmisülésének van e köze egymáshoz? Azt sem tudjuk, hogy a szonárok amiket kiraktak azokon a vizeken azok milyen érzékelési tartománnyal, merrefelé voltak? Egyáltalán működtek e? Ha megnézzük a képet a helyről, akkor látható, hogy Ausztráliából hallgatózni oda, az elég nehéz...van közte egy szigetlánc. Az eredeti hírek 700-750 méter mélységről szóltak, hogy valószínűleg ilyen mélyen lehet, ennek alapján máshol keresték, mint ahol megtalálták. Arrafelé, ha lehet hinni ennek a képnek (google earth nem pontos a tengerfenéken) akkor a shelf arrafelé kezd el erősen lejteni a medence felé, ezek szerint a hajó keletebbre volt, mint ahova számolták. Nincs most kéznél tengerészeti térkép, de az lehet húsz-harminc kilométerrel is arrébb, de lehet száz is.

15e45895aceb1d9e52dec3b9fd2512e7.jpg
 
W

Wilson

Guest
Az indonéziai Nanggala tengeralattjáró maradványait Balitól északra találták meg a tengerfenéken Egy szingapúri hajó mélytengeri "robot" tengeralattjárója fedezte fel.

A hajó három darabra tört, és 838 méter mélyen fekszik a földön. Az egész legénységet hivatalosan halottnak nyilvánították. A hajó elsüllyedésének az okait egy különbizottság fogja megállapítani.

Ez0uYRgVEAI3OI7


Ez0uYFRVUAMviVq


Ez0uX61VEAY23As


Ez0uXsdVgAAB5RV



Egy indonéz szimuláció a tengeralattjáró víznyomás okozta összeroppanásáról.

 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 517
60 097
113
Szerintem ennek a szimulàciónak nincs sok köze a valósàghoz. Miert repedezne pl a hajótest ilyen kis négyzetalakú részekre a viznyomás alatt?
 
W

Wilson

Guest
https://kiderul.startlap.hu/idojara...hatta-az-indonez-tengeralattjaro-tragediajat/

"A Bali partjainál 850 méteres mélységben fekvő tengeralattjáró elsüllyedésének okait vizsgáló bizottság a múlt héten azt közölte, hogy a tragédiát egy hatalmas víz alatti hulám okozhatta. A NASA szerint az ún. belső magányos hullámnak nevezett jelenség körülbelül kéthetente fordul elő a Lomboki-szorosban, ahol a tengeralattjáró tevékenykedett. A hullám valószínűsíthetően lenyomta a tengeralattjáró orrát és a legénység már nem tudta korrigálni ezt a hirtelen bekövetkező változás"