T
Törölt tag
Guest
Miert szutyok?A szutyok su-34 egy fillért sem adnák ! Olyan mint ha valamlyik ország f-111 vitézkedne az f-35 mellett![]()
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Miert szutyok?A szutyok su-34 egy fillért sem adnák ! Olyan mint ha valamlyik ország f-111 vitézkedne az f-35 mellett![]()
Mert nincs rajta sisakcélzó és még nem is stealth?Miert szutyok?
Mert Roni mondja. Ő már csak tudja.Miert szutyok?
A MiG-35 új AESA radart mutat be a 2019-es MAKS-onMiközben Nyugaton már jó ideje egyértelmű átrendeződés zajlik avionika és szenor fronton, következtében annak, hogy az eredetileg ötödik generáció számára kifejleszett AESA radar technológia és a hozzá kapcsolódó kiegészítő architektúra már egész komolyan leszivárgott a negyedik generáció akár korábbi példányaiba is, az oroszok még mindig a "melyik kezünkbe harapjunk" szituációban vergődnek.
Az AESA radar drága és nem nagyon terjed náluk. Kis típusvariancia, kis darabszám, kevés, szinte zérus üzemeltetési és alkalmazási tapasztalat, a gyártási tapasztalatokról, ebből adódó visszajelzések hiányáról nem is beszélve.
Mivel ez is egy tipikusan olyan technológiai lépésváltás, aminél a legfontosabb tényező az, hogy csinálni kéne, sajnos az egyhelyben toporgáson kívül nem történik más.
Ehelyett - mivel az egyre szegényesebbre vágott védelmi büdzsének számos más területen is ki kell szolgálni az igényeket - marad a PESA technológia végletekig "masszírozása", megpróbálnak mindent kihozni belőle.
De itt sem látszik sajnos a koncentrált iránytartás.
Jelenleg három PESA renszerű radartechnológia van hadrenden az orosz harcászati repülőgépeken.
A Zaszlon, amit bő harcminc éve továbbfejlesztettek Zaszlon-M-é, de ez egyúttal egy fizikailag nagyobb antennát is jelentett. A jelenlegi, módosított Zaszlon csak ennek az egykori Zaszlon-M-nek egyes elemeit vette át, tehát nem egy új rendszer ez sem.
A Barsz, amit le akartak váltani az Irbisz-el.
Illetve az Irbisz, ami a Szu-35Sz gépek rendszere, a legpotensebb mind közül.
A Szu-30SzM gépekben található Barsz esetében sajnos az Irbisz a költségek visszafaragása miatt elképzelhető, hogy nem járható út, így marad az egyszerű továbbfejlesztés, ami csak az üzemelő típus-alváltozatok számát szaporítja.
Ezen kívól a Tu-160-asok modernizációját képzelik el fázisvezérlet radarral, de ez is csak PESA rendszer lesz, mert ez a jelenlegi biztos orosz realitás.
Ez az egész AESA-forradalom az oroszoknál majd csak akkor várható, ha a Szu-57-es elterjed, illetve a PESA rendszer már komoly exportesély-korlátozó tényezővé válik.
Már cserélik, az új Rafale gépeket azzal szállítják.Bocsánat, de ez annyira igaz, hogy az USA-ban.
A szintén nem csóró Európában majd valamikor a franciák fogják cserélni az PESA radarjaikat AESA-ra.
A Gripennél attól függ a tulaj mit kér. A svéd felajánlotta az AESA-t a C/D-hez is.Viszont a Gripenek meg az EF-ek maradnak a hagyományos antennáknál, amik még csak nem is PESA-k!
Tuti, hogy meglevő EF-ek maradnak mechásak? Az igen gyászos lenne...Csak az új gyártású Gripen E meg az EF trache 3B lesz AESA. Majd egyszer. Lesz belőlük legalább egy maréknyi....
Ez sajnos nagyon így van,de Európában a szándék miatt nincs AESA nem pedig technológiai vagy pénzügyi okból.Ha holnap reggel Angela fényt kap és 2%-ra emeli a német védelmi költségvetést akkor hirtelen kb 80 milliárd EUR lesz az a pénz amiből gazdálkodhatnak.Ez nemhogy AESA radarra elég de mindenre is.Bocsánat, de ez annyira igaz, hogy az USA-ban.
A szintén nem csóró Európában majd valamikor a franciák fogják cserélni az PESA radarjaikat AESA-ra.
Viszont a Gripenek meg az EF-ek maradnak a hagyományos antennáknál, amik még csak nem is PESA-k!
Csak az új gyártású Gripen E meg az EF trache 3B lesz AESA. Majd egyszer. Lesz belőlük legalább egy maréknyi....
Ha innen nézzük az oroszok, szerintem nincsenek lemaradva. A potenciális veszélyeket figyelembe véve a PESA is több, mint elég nekik.
Majd ha végre beindul a Szu-57 akkor majd lesz AESA. Addig szerintem ráérnek.
Tehát nincs. Én még nagyobb szégyennek látom, hogy képesség lenne rá, de IGÉNY nincs, és Angela és csapata már rég fényt kapott, csak a hazafias érzelmű katonák tisztogatásában merül ki a mutatvány, nem a 2%-ban!Ez sajnos nagyon így van,de Európában a szándék miatt nincs AESA nem pedig technológiai vagy pénzügyi okból.Ha holnap reggel Angela fényt kap és 2%-ra emeli a német védelmi költségvetést akkor hirtelen kb 80 milliárd EUR lesz az a pénz amiből gazdálkodhatnak.Ez nemhogy AESA radarra elég de mindenre is.
A nemeteknel tervben van a csere.Tuti, hogy meglevő EF-ek maradnak mechásak? Az igen gyászos lenne...
Valaki idézte az egyik német politikust.Valami olyasmit mondott(nem emlékszem pontosan sajnos),hogy ezek tényleg azt akarják,hogy 80 milliárd EUR-t költsünk a BW-re?Na ez mindent elmond az ottani hozzáállásról és a lehetőségekről (nem azzal volt a baja,hogy szüljenek vagy izzadjanak ennyi pénzt...).Tehát nincs. Én még nagyobb szégyennek látom, hogy képesség lenne rá, de IGÉNY nincs, és Angela és csapata már rég fényt kapott, csak a hazafias érzelmű katonák tisztogatásában merül ki a mutatvány, nem a 2%-ban!
Én tisztában vagyok vele. Szégyen ami náluk van, maradjunk ennyiben... Voltam szolgálati úton náluk az elmúlt pár évben, nem dobtam tőle hanyatt magam, nagyon nem a régi ott sem már semmi. Hülye közhely volt évtizedekig, de lassan igaz lesz sajnos: "rothadó nyugat".Valaki idézte az egyik német politikust.Valami olyasmit mondott(nem emlékszem pontosan sajnos),hogy ezek tényleg azt akarják,hogy 80 milliárd EUR-t költsünk a BW-re?Na ez mindent elmond az ottani hozzáállásról és a lehetőségekről (nem azzal volt a baja,hogy szüljenek vagy izzadjanak ennyi pénzt...).
Így 11 év távlatából oké hogy nem sürgős, na de ennyire?Ha sürgős lenne már lépnének, vajon miért nem sürgős nekik ez itt a kérdés!
Valóban lehetne gyorsabb az AESA radar rendszeresítése Európában a saját gépeiken, ugyanakkor kulcsrakész rendszer már van egyre több országban az F-35 részeként.Bocsánat, de ez annyira igaz, hogy az USA-ban.
A szintén nem csóró Európában majd valamikor a franciák fogják cserélni az PESA radarjaikat AESA-ra.
Viszont a Gripenek meg az EF-ek maradnak a hagyományos antennáknál, amik még csak nem is PESA-k!
Csak az új gyártású Gripen E meg az EF trache 3B lesz AESA. Majd egyszer. Lesz belőlük legalább egy maréknyi....
Ha innen nézzük az oroszok, szerintem nincsenek lemaradva. A potenciális veszélyeket figyelembe véve a PESA is több, mint elég nekik.
Majd ha végre beindul a Szu-57 akkor majd lesz AESA. Addig szerintem ráérnek.
persze, ha feltetelezuk hogy van a ruszkiknal valahol egy rakat penz (nincs).
Már cserélik, az új Rafale gépeket azzal szállítják.
A Gripennél attól függ a tulaj mit kér. A svéd felajánlotta az AESA-t a C/D-hez is.
Tuti, hogy meglevő EF-ek maradnak mechásak? Az igen gyászos lenne...
Én nem vitatom, hogy létezik az EU-ban a technológia. De technológia az oroszoknál is van már.
A szűk keresztmetszet a pénz, mind két esetben.
Az EU-nak van, de nem ad, az orosznak nincs ezért nem ad.
Ez két különböző helyzet, de a végeredmény ugyan az. Nincs AESA![]()
Egyelőre konzisztensen két európai védelmi konglomerátum képes a gépéet már AESA radarral szállítani, ebből az egyik a francia, a másik a svéd.Én nem vitatom, hogy létezik az EU-ban a technológia.
Már cserélik, az új Rafale gépeket azzal szállítják.
A Gripennél attól függ a tulaj mit kér. A svéd felajánlotta az AESA-t a C/D-hez is.
Tuti, hogy meglevő EF-ek maradnak mechásak? Az igen gyászos lenne...
Az europaiak megint a hulyeseguk miatt vannak lemaradva.Én nem vitatom, hogy létezik az EU-ban a technológia. De technológia az oroszoknál is van már.
A szűk keresztmetszet a pénz, mind két esetben.
Az EU-nak van, de nem ad, az orosznak nincs ezért nem ad.
Ez két különböző helyzet, de a végeredmény ugyan az. Nincs AESA![]()
Az oroszok le vannak ragadva a 28nm, kis sárgák már a 7nm-t tervezik kidobni idén vagy jövőre. Már ha egy processzorról beszélünk.Én úgy tudom, hogy az oroszoknak van saját gyártású processzoruk, Kínának meg nincs.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..