T
Törölt tag
Guest
Miert szutyok?A szutyok su-34 egy fillért sem adnák ! Olyan mint ha valamlyik ország f-111 vitézkedne az f-35 mellett![]()
Miert szutyok?A szutyok su-34 egy fillért sem adnák ! Olyan mint ha valamlyik ország f-111 vitézkedne az f-35 mellett![]()
Mert nincs rajta sisakcélzó és még nem is stealth?Miert szutyok?

Mert Roni mondja. Ő már csak tudja.Miert szutyok?
A MiG-35 új AESA radart mutat be a 2019-es MAKS-onMiközben Nyugaton már jó ideje egyértelmű átrendeződés zajlik avionika és szenor fronton, következtében annak, hogy az eredetileg ötödik generáció számára kifejleszett AESA radar technológia és a hozzá kapcsolódó kiegészítő architektúra már egész komolyan leszivárgott a negyedik generáció akár korábbi példányaiba is, az oroszok még mindig a "melyik kezünkbe harapjunk" szituációban vergődnek.
Az AESA radar drága és nem nagyon terjed náluk. Kis típusvariancia, kis darabszám, kevés, szinte zérus üzemeltetési és alkalmazási tapasztalat, a gyártási tapasztalatokról, ebből adódó visszajelzések hiányáról nem is beszélve.
Mivel ez is egy tipikusan olyan technológiai lépésváltás, aminél a legfontosabb tényező az, hogy csinálni kéne, sajnos az egyhelyben toporgáson kívül nem történik más.
Ehelyett - mivel az egyre szegényesebbre vágott védelmi büdzsének számos más területen is ki kell szolgálni az igényeket - marad a PESA technológia végletekig "masszírozása", megpróbálnak mindent kihozni belőle.
De itt sem látszik sajnos a koncentrált iránytartás.
Jelenleg három PESA renszerű radartechnológia van hadrenden az orosz harcászati repülőgépeken.
A Zaszlon, amit bő harcminc éve továbbfejlesztettek Zaszlon-M-é, de ez egyúttal egy fizikailag nagyobb antennát is jelentett. A jelenlegi, módosított Zaszlon csak ennek az egykori Zaszlon-M-nek egyes elemeit vette át, tehát nem egy új rendszer ez sem.
A Barsz, amit le akartak váltani az Irbisz-el.
Illetve az Irbisz, ami a Szu-35Sz gépek rendszere, a legpotensebb mind közül.
A Szu-30SzM gépekben található Barsz esetében sajnos az Irbisz a költségek visszafaragása miatt elképzelhető, hogy nem járható út, így marad az egyszerű továbbfejlesztés, ami csak az üzemelő típus-alváltozatok számát szaporítja.
Ezen kívól a Tu-160-asok modernizációját képzelik el fázisvezérlet radarral, de ez is csak PESA rendszer lesz, mert ez a jelenlegi biztos orosz realitás.
Ez az egész AESA-forradalom az oroszoknál majd csak akkor várható, ha a Szu-57-es elterjed, illetve a PESA rendszer már komoly exportesély-korlátozó tényezővé válik.
www.defenseworld.net
Már cserélik, az új Rafale gépeket azzal szállítják.Bocsánat, de ez annyira igaz, hogy az USA-ban.
A szintén nem csóró Európában majd valamikor a franciák fogják cserélni az PESA radarjaikat AESA-ra.
A Gripennél attól függ a tulaj mit kér. A svéd felajánlotta az AESA-t a C/D-hez is.Viszont a Gripenek meg az EF-ek maradnak a hagyományos antennáknál, amik még csak nem is PESA-k!
Tuti, hogy meglevő EF-ek maradnak mechásak? Az igen gyászos lenne...Csak az új gyártású Gripen E meg az EF trache 3B lesz AESA. Majd egyszer. Lesz belőlük legalább egy maréknyi....
Ez sajnos nagyon így van,de Európában a szándék miatt nincs AESA nem pedig technológiai vagy pénzügyi okból.Ha holnap reggel Angela fényt kap és 2%-ra emeli a német védelmi költségvetést akkor hirtelen kb 80 milliárd EUR lesz az a pénz amiből gazdálkodhatnak.Ez nemhogy AESA radarra elég de mindenre is.Bocsánat, de ez annyira igaz, hogy az USA-ban.
A szintén nem csóró Európában majd valamikor a franciák fogják cserélni az PESA radarjaikat AESA-ra.
Viszont a Gripenek meg az EF-ek maradnak a hagyományos antennáknál, amik még csak nem is PESA-k!
Csak az új gyártású Gripen E meg az EF trache 3B lesz AESA. Majd egyszer. Lesz belőlük legalább egy maréknyi....
Ha innen nézzük az oroszok, szerintem nincsenek lemaradva. A potenciális veszélyeket figyelembe véve a PESA is több, mint elég nekik.
Majd ha végre beindul a Szu-57 akkor majd lesz AESA. Addig szerintem ráérnek.
Tehát nincs. Én még nagyobb szégyennek látom, hogy képesség lenne rá, de IGÉNY nincs, és Angela és csapata már rég fényt kapott, csak a hazafias érzelmű katonák tisztogatásában merül ki a mutatvány, nem a 2%-ban!Ez sajnos nagyon így van,de Európában a szándék miatt nincs AESA nem pedig technológiai vagy pénzügyi okból.Ha holnap reggel Angela fényt kap és 2%-ra emeli a német védelmi költségvetést akkor hirtelen kb 80 milliárd EUR lesz az a pénz amiből gazdálkodhatnak.Ez nemhogy AESA radarra elég de mindenre is.
A nemeteknel tervben van a csere.Tuti, hogy meglevő EF-ek maradnak mechásak? Az igen gyászos lenne...
www.aviationtoday.com
(mert az kurva occooo lenne ugy).
Valaki idézte az egyik német politikust.Valami olyasmit mondott(nem emlékszem pontosan sajnos),hogy ezek tényleg azt akarják,hogy 80 milliárd EUR-t költsünk a BW-re?Na ez mindent elmond az ottani hozzáállásról és a lehetőségekről (nem azzal volt a baja,hogy szüljenek vagy izzadjanak ennyi pénzt...).Tehát nincs. Én még nagyobb szégyennek látom, hogy képesség lenne rá, de IGÉNY nincs, és Angela és csapata már rég fényt kapott, csak a hazafias érzelmű katonák tisztogatásában merül ki a mutatvány, nem a 2%-ban!
Én tisztában vagyok vele. Szégyen ami náluk van, maradjunk ennyiben... Voltam szolgálati úton náluk az elmúlt pár évben, nem dobtam tőle hanyatt magam, nagyon nem a régi ott sem már semmi. Hülye közhely volt évtizedekig, de lassan igaz lesz sajnos: "rothadó nyugat".Valaki idézte az egyik német politikust.Valami olyasmit mondott(nem emlékszem pontosan sajnos),hogy ezek tényleg azt akarják,hogy 80 milliárd EUR-t költsünk a BW-re?Na ez mindent elmond az ottani hozzáállásról és a lehetőségekről (nem azzal volt a baja,hogy szüljenek vagy izzadjanak ennyi pénzt...).
Így 11 év távlatából oké hogy nem sürgős, na de ennyire?Ha sürgős lenne már lépnének, vajon miért nem sürgős nekik ez itt a kérdés!
Valóban lehetne gyorsabb az AESA radar rendszeresítése Európában a saját gépeiken, ugyanakkor kulcsrakész rendszer már van egyre több országban az F-35 részeként.Bocsánat, de ez annyira igaz, hogy az USA-ban.
A szintén nem csóró Európában majd valamikor a franciák fogják cserélni az PESA radarjaikat AESA-ra.
Viszont a Gripenek meg az EF-ek maradnak a hagyományos antennáknál, amik még csak nem is PESA-k!
Csak az új gyártású Gripen E meg az EF trache 3B lesz AESA. Majd egyszer. Lesz belőlük legalább egy maréknyi....
Ha innen nézzük az oroszok, szerintem nincsenek lemaradva. A potenciális veszélyeket figyelembe véve a PESA is több, mint elég nekik.
Majd ha végre beindul a Szu-57 akkor majd lesz AESA. Addig szerintem ráérnek.
persze, ha feltetelezuk hogy van a ruszkiknal valahol egy rakat penz (nincs).
Már cserélik, az új Rafale gépeket azzal szállítják.
A Gripennél attól függ a tulaj mit kér. A svéd felajánlotta az AESA-t a C/D-hez is.
Tuti, hogy meglevő EF-ek maradnak mechásak? Az igen gyászos lenne...

Én nem vitatom, hogy létezik az EU-ban a technológia. De technológia az oroszoknál is van már.
A szűk keresztmetszet a pénz, mind két esetben.
Az EU-nak van, de nem ad, az orosznak nincs ezért nem ad.
Ez két különböző helyzet, de a végeredmény ugyan az. Nincs AESA![]()
Egyelőre konzisztensen két európai védelmi konglomerátum képes a gépéet már AESA radarral szállítani, ebből az egyik a francia, a másik a svéd.Én nem vitatom, hogy létezik az EU-ban a technológia.
Már cserélik, az új Rafale gépeket azzal szállítják.
A Gripennél attól függ a tulaj mit kér. A svéd felajánlotta az AESA-t a C/D-hez is.
Tuti, hogy meglevő EF-ek maradnak mechásak? Az igen gyászos lenne...
Az europaiak megint a hulyeseguk miatt vannak lemaradva.Én nem vitatom, hogy létezik az EU-ban a technológia. De technológia az oroszoknál is van már.
A szűk keresztmetszet a pénz, mind két esetben.
Az EU-nak van, de nem ad, az orosznak nincs ezért nem ad.
Ez két különböző helyzet, de a végeredmény ugyan az. Nincs AESA![]()
Az oroszok le vannak ragadva a 28nm, kis sárgák már a 7nm-t tervezik kidobni idén vagy jövőre. Már ha egy processzorról beszélünk.Én úgy tudom, hogy az oroszoknak van saját gyártású processzoruk, Kínának meg nincs.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..