Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 454
113
155105388_10224406049280815_2796785934060380328_o.jpg

155162455_10224406050360842_8178269761810037999_o.jpg

155126290_10224406054720951_4594211536414902097_o.jpg
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 010
113
Készülő Szu-57-es törzse. legutolsó törzskeret (ami után már a törzs hátsórésze csatlakozik) teljes egészében titánból van.

603e09746d20.jpg
  • Szóval jól megy nekik a préselés, vagyis tudják szimulálni a folyamatot változó anyagvastagságok esetén is
  • minimális hegesztések, minimális vetemedések így kép alapján
  • alak- és tömegoptimalizált kereszttartók
  • tervezettek a kábelkorbácsok, nem csak igy megy valahonnan, valamerre
  • XXI. századi üzembelső

Nekem ez több, mint becsületes iparos munka.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 454
113
  • Szóval jól megy nekik a préselés, vagyis tudják szimulálni a folyamatot változó anyagvastagságok esetén is
  • minimális hegesztések, minimális vetemedések így kép alapján
  • alak- és tömegoptimalizált kereszttartók
  • tervezettek a kábelkorbácsok, nem csak igy megy valahonnan, valamerre
  • XXI. századi üzembelső

Nekem ez több, mint becsületes iparos munka.
161451060787478462.jpg
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 578
26 216
113
Gondolom, hogy nem volt belőve a gépágyú, mert ezen a távon ez elfogadhatatlanul nagy szórás, márpedig a GS-301-es az egy elég pontos fegyver.
A szórásképet nem a cső és a lőszer viszonya határozza meg ? De ! Nem beállítás kérdése , a beállításon csak a találati vektor múlik ! A szóráskép ami a videón van az gyalázatos ! De ugyan ezt látom a többi nagy kaliberű gépágyújuknál és nem értem !
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 454
113
A szórásképet nem a cső és a lőszer viszonya határozza meg ? De ! Nem beállítás kérdése , a beállításon csak a találati vektor múlik ! A szóráskép ami a videón van az gyalázatos ! De ugyan ezt látom a többi nagy kaliberű gépágyújuknál és nem értem !
Igen, a hatcsövű AK-630-asok a tengeren ringatózó hajókon, de még a Tunguzka 2A38-as ágyúi is összevissza köpködik a skulókat.
Ehhez képest itt van ez a kifejezetten rövid csövű és eleve rövid csőhátrasiklásos GS-301-es. Különösen az utolsó rácsapás az, ami magáért beszél:

 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 578
26 216
113
Igen, a hatcsövű AK-630-asok a tengeren ringatózó hajókon, de még a Tunguzka 2A38-as ágyúi is összevissza köpködik a skulókat.
Ehhez képest itt van ez a kifejezetten rövid csövű és eleve rövid csőhátrasiklásos GS-301-es. Különösen az utolsó rácsapás az, ami magáért beszél:

Ezt értem és alapból nem vitatom , hogy a GS-301 egy pontos fegyver , de amit a SU-57 próba lövészeten produkál 20-50m-en az x szarnak is szar szóráskép ! Ezért írtam amit és ezért mondom , hogy ott vagy a csővel vagy a lőszerrel vannak gondok és nem a beállítással !
 
  • Tetszik
Reactions: dudi

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 454
113
Ezt értem és alapból nem vitatom , hogy a GS-301 egy pontos fegyver , de amit a SU-57 próba lövészeten produkál 20-50m-en az x szarnak is szar szóráskép ! Ezért írtam amit és ezért mondom , hogy ott vagy a csővel vagy a lőszerrel vannak gondok és nem a beállítással !


A linken látható képen kék vonallal a gép rezgése, pirossal bekarikázva az ágyú saját szórásképe látszik.
A lövéskor a gép a bakokon alátámasztva állt, de a sárkány berezonált, ami ugyanakkor repülés közben nem jelentkezik.
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 578
26 216
113

A linken látható képen kék vonallal a gép rezgése, pirossal bekarikázva az ágyú saját szórásképe látszik.
A lövéskor a gép a bakokon alátámasztva állt, de a sárkány berezonált, ami ugyanakkor repülés közben nem jelentkezik.
Mondjuk ez akár igaz is lehet a pontos puskák is lengőcsövesek de ha kemény a támasztási alap akkor pontatlanok . Vadász berkekben azt tartjuk , hogy legalább a kalapodat tedd a fegyver alá ! Így már érthető de , hogy gépágyú nem rezonancia állón van bekötve azt furcsállom , bár lehet a repülés technikában ezt így szokták ! Reméljük a valóságban olyan 200m környékén fog ilyen szórásképet produkálni !
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 582
18 559
113
Amin meglepődtem az az hogy nem a 2004-5 jneki jhmcs vonalat követi hanem a striker 2 jhmcs-2 az az éjszakai látás is biztosított lesz .
Azt molni írta hogy az első JHMCS külön éjjellátót kellet biztosítani
Szerintem nem meglepő, lemaradtak a sisakkijelzők terén, ez nem jelenti azt, hogy ugyanonnan kiindulva kell nekik is végigjárniuk ugyanazt az utat. A lehető legmodernebbet igyekeznek kifejleszteni, látják a konkurencia tapasztalatait, nyilván felhasználják a saját fejlesztéseikhez.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 454
113
Hát igen. A Szu-57-es legfeleslegesebb, vagy legellentmondásosabb megoldása, hogy van ugyan belső fegyvertere, de pont a gép legvékonabb keresztmetszeténél.
Ha szemből megnézzük, pont van egy nagyobb fegyverzetnyi mélység a két szívócsatorna között, a fegyvertér ajtókon kívül, ami teljesen kihasználatlan.
Azonban oda függeszteni semmit se lehet, pedig elférne.
A fegyverteret legalább a szívócsatornák aljáig le kellett volna mélyíteni.
Ez utóbbitól a tervezők nyílván azért zárkóztak el, mert kerülni akarták az egymást blokkoló fegyverzetek hibáját.
Tudniillik az egymás alatt-felett elhelyezett fegyverzet esetén az alsó pilon meghibásodásakor a felette levő fegyverzet is blokkolódik. Az amerikaiak ezért alkalmaznak egymás melletti pilonozást, illetve az F-35 esetében - elmés módon - az egymást a fegyvertérben átfedő fegyverzet külön-külön a belső, illetve a fegyvertér ajtón elhelyezett pilonra kerül.
Ez utóbbit eleve nyitni kell, így a rajta levő fegyverzet elkerül a másik kivetési útjából.
Ezt lehetett volna alkalmazni a Szu-57-es esetében is, ha a fegyvertér ajtók forgáspontjai például a szívócsatornák belső élére kerülnek.
Kb, a fent látott rajzon az 1-es és 2-es jelű függesztmény vonalába. Ez ugyanakkor feltételezi a sokkal masszívabb ajtó kialakítást és a rajta levő komplett rögzító és kivető mechanizmust, elektronikát is.

Az is nyilvánvaló, hogy ez így a gép komplett aerodinamikáját és szerekezeti tömegét is elvitte volna egy olyan irányba, amivel elképzelhető, hogy a kitűzött tömeg és teljesítmény paraméterek nem lettek volna tarhatóak.