Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

amos

Active Member
2015. március 10.
160
59
28
EtP-rMXWYAgKaiq
Az ábra kiválóan szemlélteti, hogy miért lett a Szu-57-es összes belépőéle jókora (azért annyira nem vészes) rádiusszal legyártva, mondjuk összevetve a nyugati gépekével.
Minden valamire való belépőélében egy-egy antenna található (kivétel a függőleges és vízszintes vezérsíkok).
Igen, és talán arra is választ ad, hogy miért nem ferde a gép radar kúpja mint a nyugati gépeken. Mögötte az aesa antenna ugyanúgy felfelé van döntve alaphelyzetben, viszont szinte biztosan mechanikusan is mozgatható és így egy lefelé keresés esetén hatalmas szögben dolgozhat. Pl.nagy magasságból a gép alatti vagy kissé mögötti terepet is láthatja a célokkal együtt.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 086
113
Egy friss cikk az OAK(UAC) magazinbjából: Automatizáció és mesterséges inteligencia a Szu-57 pilótafülkéjében

részlet...
"Az automatizálás, az információ-integráció és a szellemi támogatás a modern vadászgép pilótafülke ergonómiájának meghatározó követelményei" - mondta Nikita Dorofejev, az OKB Suchovo ( Sukhoi Design Bureau) vezetője (az UAC része) az OAK "Gorizonty" vállalati magazinnak adott interjújában. Elmondása szerint a Szu-57 maximálisan automatizálta a "rutin" repülési és harci felhasználási folyamatokat. Neki köszönhetően sikerült együléses multifunkcionális vadászgépet létrehozni. „Elméletileg a pilótának felszállás után és a leszállási megközelítés előtt egyáltalán nem kell foglalkoznia a repüléssel, hanem célokat keres és támad meg. Sőt, ez a folyamat is kellően automatizált ”- magyarázta Nikita Dorofeev.

 

amos

Active Member
2015. március 10.
160
59
28
Mi lehet az a "vibráció" a bal beömlőnyílás alsó részén? 2:24-nél a videoban. Mi szerepe lehet?
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 003
31 085
113
Mi lehet az a "vibráció" a bal beömlőnyílás alsó részén? 2:24-nél a videoban. Mi szerepe lehet?
Szerintem csupán a kamera 30 fps körüli felvétele kerülhetett valamilyen interferenciába az árnyékkal és onnan jött az anomália. Általában An-12 nyitott rámpájáról szokták a felvételeket készíteni, lehet ott a légcsavarok árnyéka keltette a furcsa jelenséget a beömlőnél, igaz az a gép többi részén is látszódna.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 461
15 925
113
Mi lehet az a "vibráció" a bal beömlőnyílás alsó részén? 2:24-nél a videoban. Mi szerepe lehet?

Tetszik a fülke, tágas és logikus, bár látszik az eltérő filozófia.

1, Számomra továbbra is kevésbé innovatív a középső botkormány, de ez náluk gondolom jobban bejött a pilótáknak (+ ha van mechanikus kapcsolat akkor nagyobb erőt tudsz kifejteni, ha elmegy a hidraulika, de nem ismerem a gépet, hogy milyen a vezérlése).

2, A két képernyő miatt ez nem gond, mert ahol a bot van, ott úgyis csak gombok vannak - lepillantásnál nincs útban. Ez amúgy nagyon fontos, repülés közben ka kell onnan valami (nincs a HUD-on, mondjuk EGT), csak lepillantani van időd aztán vissza ki, na ilyenkor jobb a minél tisztább látótér. F-35 egy nagy tepsiben kirakja, itt kettő félből áll ugyanaz. Szerintem egyformán jó.

3, Kevés már itt is a mechanikus kezelőszerv - ez mondjuk nem akkora baj, ha mondjuk kabinfüst van, vagy töksötét lesz (lehal valamelyik DC BUS), az ember emlékből tudja mi hol van és az érintésből tudja hol áll a kapcsoló. Harci gépnél ennek látom előnyét.

4, A HUD mindenképpen hátrány, azt kár kimagyarázni, az F-22 pilóták is sírnak miatta. Gondolom majd lecserélik. Az FCP itt is be van vágva a látótér közepébe, de ezen legalább van kijelzés is, így igazából van érteme odatették.

Összességében nekem tetszik a fülke, kissé konzervatív, de végre letisztult, nem a régebbi orosz gépekre jellemző zsúfoltság és atomreaktorpanel felling.
Csak azt az undorító alapszínt hagynák már el...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Tetszik a fülke, tágas és logikus, bár látszik az eltérő filozófia.

1, Számomra továbbra is kevésbé innovatív a középső botkormány, de ez náluk gondolom jobban bejött a pilótáknak (+ ha van mechanikus kapcsolat akkor nagyobb erőt tudsz kifejteni, ha elmegy a hidraulika, de nem ismerem a gépet, hogy milyen a vezérlése).

2, A két képernyő miatt ez nem gond, mert ahol a bot van, ott úgyis csak gombok vannak - lepillantásnál nincs útban. Ez amúgy nagyon fontos, repülés közben ka kell onnan valami (nincs a HUD-on, mondjuk EGT), csak lepillantani van időd aztán vissza ki, na ilyenkor jobb a minél tisztább látótér. F-35 egy nagy tepsiben kirakja, itt kettő félből áll ugyanaz. Szerintem egyformán jó.

3, Kevés már itt is a mechanikus kezelőszerv - ez mondjuk nem akkora baj, ha mondjuk kabinfüst van, vagy töksötét lesz (lehal valamelyik DC BUS), az ember emlékből tudja mi hol van és az érintésből tudja hol áll a kapcsoló. Harci gépnél ennek látom előnyét.

4, A HUD mindenképpen hátrány, azt kár kimagyarázni, az F-22 pilóták is sírnak miatta. Gondolom majd lecserélik. Az FCP itt is be van vágva a látótér közepébe, de ezen legalább van kijelzés is, így igazából van érteme odatették.

Összességében nekem tetszik a fülke, kissé konzervatív, de végre letisztult, nem a régebbi orosz gépekre jellemző zsúfoltság és atomreaktorpanel felling.
Csak azt az undorító alapszínt hagynák már el...
A Szu-35Sz-nek szinte egy az egyben ugyanez a műszerfala.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Ez egy viszonylag új fotó Zsukovszkijból.
Érdekes, hogy a nagy sebességű földi kigurulásnál nem az eddig látott módon, a függőleges vezérsíkok szimmetrikus szétterpesztésével és a vízszintes vezérsíkok húzott helyzetével oldják meg az aerodinamikai fékezést, hanem a LERX-et hajtják le véghelyzetig.
Ez hasonló a Gripenek vízszintes vezérsíkjainak kitérítéséhez:

278793.jpg
Laikusként a témában: ez mekkora fékezőerőt jelent?
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Jó, de mit tudunk a kínai sisakizékről azon túl, hogy van rajtuk szines plexi?
Ja hogy semmit? Ja hogy kb még 10 éve is kínának az űrtechnológia volt a sisakcélzó.
Most meg becsszóra el kell hinni, hogy nekik van sisakdisplayük
Úgy, hogy amúgy egy szaros telefonoprendszerrel rohantal a ruszkikhoz hogy léééci segítsetek
Nem tudhatjuk. Az oroszok képtelenek voltak egy Zsigulit kifejleszteni, vagy akár befesteni, de az űrhajósokat üzembiztosan hozzák-viszik.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Azt kell mondanom, a kínaiaktól függetlenül Roninak igaza van. Miért is nincs orosz sisakcélzó?
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Azt kell mondanom, a kínaiaktól függetlenül Roninak igaza van. Miért is nincs orosz sisakcélzó?
Egyrészt van. Sisakcélzó lassan 50 éve, de gondolom Displayre gondolsz. Az harci repülőre nincs, de sisakcélzójuk ettől függetlenül van.
Másrészt fogalmam sincs, de szerintem senkinek. Az majdnem biztos, hogy nem technikai korlátok miatt.
Több okból is.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Egyrészt van. Sisakcélzó lassan 50 éve, de gondolom Displayre gondolsz. Az harci repülőre nincs, de sisakcélzójuk ettől függetlenül van.
Másrészt fogalmam sincs, de szerintem senkinek. Az majdnem biztos, hogy nem technikai korlátok miatt.
Több okból is.
Akkor olyan mindennel felszerelt vason is átlátó sisak. Vagy lehet hogy van, csak jó orosz szokás szerint 42 kiló lett.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 467
84 521
113
Egyrészt van. Sisakcélzó lassan 50 éve, de gondolom Displayre gondolsz. Az harci repülőre nincs, de sisakcélzójuk ettől függetlenül van.
Másrészt fogalmam sincs, de szerintem senkinek. Az majdnem biztos, hogy nem technikai korlátok miatt.
Több okból is.
Nehez megcsinálni amúgy.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Tetszik a fülke, tágas és logikus, bár látszik az eltérő filozófia.

1, Számomra továbbra is kevésbé innovatív a középső botkormány, de ez náluk gondolom jobban bejött a pilótáknak (+ ha van mechanikus kapcsolat akkor nagyobb erőt tudsz kifejteni, ha elmegy a hidraulika, de nem ismerem a gépet, hogy milyen a vezérlése).

2, A két képernyő miatt ez nem gond, mert ahol a bot van, ott úgyis csak gombok vannak - lepillantásnál nincs útban. Ez amúgy nagyon fontos, repülés közben ka kell onnan valami (nincs a HUD-on, mondjuk EGT), csak lepillantani van időd aztán vissza ki, na ilyenkor jobb a minél tisztább látótér. F-35 egy nagy tepsiben kirakja, itt kettő félből áll ugyanaz. Szerintem egyformán jó.

3, Kevés már itt is a mechanikus kezelőszerv - ez mondjuk nem akkora baj, ha mondjuk kabinfüst van, vagy töksötét lesz (lehal valamelyik DC BUS), az ember emlékből tudja mi hol van és az érintésből tudja hol áll a kapcsoló. Harci gépnél ennek látom előnyét.

4, A HUD mindenképpen hátrány, azt kár kimagyarázni, az F-22 pilóták is sírnak miatta. Gondolom majd lecserélik. Az FCP itt is be van vágva a látótér közepébe, de ezen legalább van kijelzés is, így igazából van érteme odatették.

Összességében nekem tetszik a fülke, kissé konzervatív, de végre letisztult, nem a régebbi orosz gépekre jellemző zsúfoltság és atomreaktorpanel felling.
Csak azt az undorító alapszínt hagynák már el...
Itt két különböző fülkekialakítást látunk egy videóban.