Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Ez azért van mert a jenki gyalogság be nem tette oda a lábát ahol nincs totális légifölény
Na ja, csak a totális légifölényt még a mai NATOnak a mai Oroszország ellen is meglehetősen nehézkesen menne összehozni. A VSZ NATO fullosban meg, hááát sok sikert hozzá. De én nem fogadtam volna rá, hogy összejön. Onnantól kezdve, meg, hogy amúgy a minimális légifölénynek hála, az előrenyomuló nato ék mellől elkergetik a PVO gépeket lelkük rajta. Csak addigra az előre nyomuló nato éket kifilézik a lecsapó gépek. Ráadásként ugyanúgy lett volna légtérfigyelés+radarirányítás+sok sok egyéb nyalánkság ha ők a támadók.

Vagy nem, de a helyzet az, hogy abban a hipotetikus helyzetben, ahol nem a támad az ellen piros gomb a fő reakció, mert nincsenek atomfegyverek, ott bezony egy nagyon duplaesélyes háború lett volna a dologból.

Hogy miért? Mert a II. Vhból mindkét fél tanult. Csak mivel mások voltak a tapasztalatok, más irányt vett a fejlődés is. A ruszkik igazából sose voltak totális légi fölényben, viszont cserébe megtapasztalták mire képes egy páncélos ék ha az ellen légiereje ellen képes megfelelően megvédeni magát.
Az USA viszont ezt sose tanulta, cserébe azt igen, hogy a kvázi totális légifölény mire képes az ellen gyalogságával. (Ne felejtsük az európai harcokban a német erőknek már kvázi lokális légifölény kialakítására se volt ereje, míg a japó páncélos és szárazföldi erők nagyjából nullák voltak a jó öreg Shermann ellen)
De ez két rendszer képes egymást kioltani. Mert szovjet területre csak darálthúsnak tudod beküldeni a gyalogságod, míg nato területre csak tüzijátéknak a légierőd.
 
Az mondjuk egy kicsit fáj hogy a r77m ből akkor lesz valami amikor nyugaton elterjedt lesz a aim 260. És ugye az r
77m az aim 120d megfelelője akar lenni? Kínának is ha jol tudom 6-7 éve van rendszerben a pl15 és már lehet a laborba már megy az utód kalapálàsa.
 
OgretankHU viccesnek talája hsz- mat de tőle nem sok okosat olvastam még itt.Amugy meg említettek jobb radart is a géphez.
 
OgretankHU viccesnek talája hsz- mat de tőle nem sok okosat olvastam még itt.Amugy meg említettek jobb radart is a géphez.
Amikor Flip7 olvtárs egy kis szarkazmussal már megválaszolta :

"Azért faszántos, hogy tisztában vagy a Szu-57 harcászati elektronikájának a valós képességeivel. Velünk is megoszthatnád ezen tudást"

Csak te ezt se tudod értelmezni akkor mit erőlködjek ? Tudod van több régi mondás fusd át őket !

"Hallgatni arany !" " Sok beszédnek sok az alja !"
 
  • Tetszik
Reactions: cinikus
[*]A nyugati csapatlégvédelem nem létező dolog. A hh után is pislogtak a jenki, hogy a Krug miket tudott a 60-as évek végén. Fogalmazzunk, hogy a vietnámi SEAD-t az és az Osza is keresztberöhögte volna.

azért volt ott Gepard, Roland, Crotale

Másrészről azért a nyugati ATGM-eket azért annyira nem röhögték körbe az orosz MBT-k
 
Szerencsére nem tudtuk meg, hogy itt Európában az eltérő harceljárásokat, kiképzési filozófiákat a parancsnoki és a kezelő/harcoló állomány mennyire hatékonyan tudta volna alkalmazni a mennyire hadra fogható, háborús körülmények között mennyire megbízható fegyverekkel. /Szerintem e téren az arab-izraeli háborúk nem törvényszerűen voltak tanulságosak, Európára alkalmazhatóak/.
Arról nem is beszélve, hogy kiszámíthatatlan, hogy egy-egy stratéga zseniális húzása/baklövése, no meg a politikusok beleugatása (Vietnám ugye) mennyire borította volna az egyenletekkel levezethető papírformát a különböző fegyvernemek harcában, no meg végül összességében.
 
162015109581803275.jpg


Az avionika és a ktüzelőanyagtartályok valószínűsített térfogatának alakulása lentről-felfelé:
  • a Szu-27-es egy nagyon korai koncepciója (még az R-33-assal és az RP-31 Zaszlon egy prognosztizált, de ebben a formában végül meg nem valósuló, kicsinyített verziójával megálmodva);
  • a Szu-35Sz, az RP-31 Zaszlon alapján végül kifejleszett Barsz radar továbbfejlesztéseként létrejött Irbisz-el;
  • illetve a Szu-57-es az AESA radarjával és a belső fegyvertereivel.
Jól látszik, hogy hol találtak még másfél tonna kerónak helyet a Szu-35-ösön, a korábbi Szu-27-eshez képest, illetve mennyivel "mászott" előre az avionika súlypontja, amit a törzshátsórész környékén nyílván erősen kompenzálni kellett, valamivel.

A Szu-57-esen ezzel szemben az elektronikai blokkok és a tüzelőanyagtartályok feltételezett kiterjedése és eloszlása is teljesen más.
 
Miközben Nyugaton már jó ideje egyértelmű átrendeződés zajlik avionika és szenor fronton, következtében annak, hogy az eredetileg ötödik generáció számára kifejleszett AESA radar technológia és a hozzá kapcsolódó kiegészítő architektúra már egész komolyan leszivárgott a negyedik generáció akár korábbi példányaiba is, az oroszok még mindig a "melyik kezünkbe harapjunk" szituációban vergődnek.
Az AESA radar drága és nem nagyon terjed náluk. Kis típusvariancia, kis darabszám, kevés, szinte zérus üzemeltetési és alkalmazási tapasztalat, a gyártási tapasztalatokról, ebből adódó visszajelzések hiányáról nem is beszélve.
Mivel ez is egy tipikusan olyan technológiai lépésváltás, aminél a legfontosabb tényező az, hogy csinálni kéne, sajnos az egyhelyben toporgáson kívül nem történik más.
Ehelyett - mivel az egyre szegényesebbre vágott védelmi büdzsének számos más területen is ki kell szolgálni az igényeket - marad a PESA technológia végletekig "masszírozása", megpróbálnak mindent kihozni belőle.
De itt sem látszik sajnos a koncentrált iránytartás.

Jelenleg három PESA renszerű radartechnológia van hadrenden az orosz harcászati repülőgépeken.
A Zaszlon, amit bő harcminc éve továbbfejlesztettek Zaszlon-M-é, de ez egyúttal egy fizikailag nagyobb antennát is jelentett. A jelenlegi, módosított Zaszlon csak ennek az egykori Zaszlon-M-nek egyes elemeit vette át, tehát nem egy új rendszer ez sem.
A Barsz, amit le akartak váltani az Irbisz-el.
Illetve az Irbisz, ami a Szu-35Sz gépek rendszere, a legpotensebb mind közül.

A Szu-30SzM gépekben található Barsz esetében sajnos az Irbisz a költségek visszafaragása miatt elképzelhető, hogy nem járható út, így marad az egyszerű továbbfejlesztés, ami csak az üzemelő típus-alváltozatok számát szaporítja.

Ezen kívól a Tu-160-asok modernizációját képzelik el fázisvezérlet radarral, de ez is csak PESA rendszer lesz, mert ez a jelenlegi biztos orosz realitás.

Ez az egész AESA-forradalom az oroszoknál majd csak akkor várható, ha a Szu-57-es elterjed, illetve a PESA rendszer már komoly exportesély-korlátozó tényezővé válik.
 
Miközben Nyugaton már jó ideje egyértelmű átrendeződés zajlik avionika és szenor fronton, következtében annak, hogy az eredetileg ötödik generáció számára kifejleszett AESA radar technológia és a hozzá kapcsolódó kiegészítő architektúra már egész komolyan leszivárgott a negyedik generáció akár korábbi példányaiba is, az oroszok még mindig a "melyik kezünkbe harapjunk" szituációban vergődnek.
Az AESA radar drága és nem nagyon terjed náluk. Kis típusvariancia, kis darabszám, kevés, szinte zérus üzemeltetési és alkalmazási tapasztalat, a gyártási tapasztalatokról, ebből adódó visszajelzések hiányáról nem is beszélve.
Mivel ez is egy tipikusan olyan technológiai lépésváltás, aminél a legfontosabb tényező az, hogy csinálni kéne, sajnos az egyhelyben toporgáson kívül nem történik más.
Ehelyett - mivel az egyre szegényesebbre vágott védelmi büdzsének számos más területen is ki kell szolgálni az igényeket - marad a PESA technológia végletekig "masszírozása", megpróbálnak mindent kihozni belőle.
De itt sem látszik sajnos a koncentrált iránytartás.

Jelenleg három PESA renszerű radartechnológia van hadrenden az orosz harcászati repülőgépeken.
A Zaszlon, amit bő harcminc éve továbbfejlesztettek Zaszlon-M-é, de ez egyúttal egy fizikailag nagyobb antennát is jelentett. A jelenlegi, módosított Zaszlon csak ennek az egykori Zaszlon-M-nek egyes elemeit vette át, tehát nem egy új rendszer ez sem.
A Barsz, amit le akartak váltani az Irbisz-el.
Illetve az Irbisz, ami a Szu-35Sz gépek rendszere, a legpotensebb mind közül.

A Szu-30SzM gépekben található Barsz esetében sajnos az Irbisz a költségek visszafaragása miatt elképzelhető, hogy nem járható út, így marad az egyszerű továbbfejlesztés, ami csak az üzemelő típus-alváltozatok számát szaporítja.

Ezen kívól a Tu-160-asok modernizációját képzelik el fázisvezérlet radarral, de ez is csak PESA rendszer lesz, mert ez a jelenlegi biztos orosz realitás.

Ez az egész AESA-forradalom az oroszoknál majd csak akkor várható, ha a Szu-57-es elterjed, illetve a PESA rendszer már komoly exportesély-korlátozó tényezővé válik.

Hosszú távon szerintem az oroszok számára csak az marad, hogy a kínaiakra támaszkodnak ilyen téren (elektronika). Mármint arra, amit a kínaiak hajlandóak lesznek eladni nekik. Egyedül nincs pénzük lépést tartani. Sőt szerintem már a most pl. az Armatában lévő technológia sem csak saját eredetű, ha nyugati, akkor kínaival kell pótolják a szankciók miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni
Miközben Nyugaton már jó ideje egyértelmű átrendeződés zajlik avionika és szenor fronton,
Nem csak nyugaton .Kínaiaknál a j-10C ,j-16 és a j-11BG repül AESA radarokkal és a j20-as.
Mind ezt úgy hogy náluk 30 évvel ezelőtt a mig-21 klónok voltak a csúcsok .30 évvel ezelőtt szűnt meg a ruszki 5 gen gép program mig- 114, Berkut már akkor !!!! Most meg szinte pucérsegg tudással álltak neki ennek .A forduló harcok sem érdekelnek már nagyon senkit senkit mert a szenzorfúzió mindent visz.
A külföldi médiában csak azt hallom hogy az oroszok a manőverharcra rendezkednekbe míg kina és a jenki a stealth harcra.
mivel az egyre szegényesebbre vágott védelmi büdzsének számos más területen is ki kell szolgálni az igényeket

A szutyok su-34 egy fillért sem adnák ! Olyan mint ha valamlyik ország f-111 vitézkedne az f-35 mellett :hadonaszos:
 
Nem csak nyugaton .Kínaiaknál a j-10C ,j-16 és a j-11BG repül AESA radarokkal és a j20-as.
Kitört a covid.
Az amik kidobták a forradalmian új mrns vakcinát
Az oroszok a kissé kevésbé merész, de szintén vadi új vektor vakcinát. Igazán elegánsan megoldva a kérdés buktatóit.
A kínaiak az ösöreg elölt vakcinával csináltak nevetséges hatásfokkal.
És akkot higgyem el, hogy ér valamit az aesajuk?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and dudi
Kitört a covid.
Az amik kidobták a forradalmian új mrns vakcinát
Az oroszok a kissé kevésbé merész, de szintén vadi új vektor vakcinát. Igazán elegánsan megoldva a kérdés buktatóit.
És akkot higgyem el, hogy ér valamit az aesajuk?
Ennél butább hasonlatot keveset hallottam eddig...

A kínaiak az ösöreg elölt vakcinával csináltak nevetséges hatásfokkal.
Ez vagy igaz, vagy nem.
 
Ennél butább hasonlatot keveset hallottam eddig...
Én meg annál, hogy mindenhova hittételként benyögjük, hogy de AESA.
Ez nem neked szól.
A helyzet az, hogy lehet, de AESA, mondj kérlek bármi nyilvános, vagy mérhető dolgot, amiben Kína az elején van.
Avagy a muskéta és a kalasnyikov is tűzfegyver...

Ez vagy igaz, vagy nem.
Ezen semmi vagy vagy nincs.
 
Én úgy tudom, hogy az oroszoknak van saját gyártású processzoruk, Kínának meg nincs. Szerintem (fogadok egy láda sörben), a rendszeresített Szu-57-en már nem a 036, hanem a 050 AESA lokátor lesz.
 
Miközben Nyugaton már jó ideje egyértelmű átrendeződés zajlik avionika és szenor fronton, következtében annak, hogy az eredetileg ötödik generáció számára kifejleszett AESA radar technológia és a hozzá kapcsolódó kiegészítő architektúra már egész komolyan leszivárgott a negyedik generáció akár korábbi példányaiba is, az oroszok még mindig a "melyik kezünkbe harapjunk" szituációban vergődnek.

Bocsánat, de ez annyira igaz, hogy az USA-ban.
A szintén nem csóró Európában majd valamikor a franciák fogják cserélni az PESA radarjaikat AESA-ra.
Viszont a Gripenek meg az EF-ek maradnak a hagyományos antennáknál, amik még csak nem is PESA-k!
Csak az új gyártású Gripen E meg az EF trache 3B lesz AESA. Majd egyszer. Lesz belőlük legalább egy maréknyi....
Ha innen nézzük az oroszok, szerintem nincsenek lemaradva. A potenciális veszélyeket figyelembe véve a PESA is több, mint elég nekik.
Majd ha végre beindul a Szu-57 akkor majd lesz AESA. Addig szerintem ráérnek.