Nekem úgy tűnik, a RM piszkosul beépül hozzánk. Ismerve kicsit a multi logikát, szerintem mi leszünk számukra a fő termelő ország. Egyben a legfontosabb európai partner haderő, a Honvédség lesz.


...és ezzel mi jól járunk majd?

Eddig --kicsit is mögé-nézve a dolgoknak-- nem úgy tűnik, hogy valamiből is tudnánk annyit kapni --tiz-milliárd €-kért-- amivel önállóan is használható résztechnológiát kapnánk!

...eddig!
...az akár jót is jelenthető, de kötelezettséget nem vállaló ígéreteken kívül.

Ezek valóban nagyon jók lehetnek, ha van aki folyamatosan számonkéri és ellenőrzi a teljesítéseket és a szerződési feltételek irott és háttérbeli betartását.
A jelenlegi kül- és bel-politikai helyzetben várható, hogy ez a politika által ellenőrzött folyamat 2030-ig biztosított???

...úgy, hogy az RTL-Klub tulajdonosa német!!! (Bertelsmann SE & Co. KGaA)
+ a "Nem-Párhuzamos Csapatok"!

Egy német hátterű multi-/milliárd €-s,-nacionális cégnek --szerintem-- nem nagy kockázat aláírni egy 10+ évre szóló szerződést.
...nem tölt el örömmel ez a keserűen ironikus és igaz tény!

Az egészséges óvatosság és több lábon állás előnyös!
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
...és ezzel mi jól járunk majd?

Eddig --kicsit is mögé-nézve a dolgoknak-- nem úgy tűnik, hogy valamiből is tudnánk annyit kapni --tiz-milliárd €-kért-- amivel önállóan is használható résztechnológiát kapnánk!

...eddig!
...az akár jót is jelenthető, de kötelezettséget nem vállaló ígéreteken kívül.

Ezek valóban nagyon jók lehetnek, ha van aki folyamatosan számonkéri és ellenőrzi a teljesítéseket és a szerződési feltételek irott és háttérbeli betartását.
A jelenlegi kül- és bel-politikai helyzetben várható, hogy ez a politika által ellenőrzött folyamat 2030-ig biztosított???

...úgy, hogy az RTL-Klub tulajdonosa német!!! (Bertelsmann SE & Co. KGaA)
+ a "Nem-Párhuzamos Csapatok"!

Egy német hátterű multi-/milliárd €-s,-nacionális cégnek --szerintem-- nem nagy kockázat aláírni egy 10+ évre szóló szerződést.
...nem tölt el örömmel ez a keserűen ironikus és igaz tény!

Az egészséges óvatosság és több lábon állás előnyös!


Mely nemzetre cserélnéd le őket?

Azt a lehetőséget, hogy egyedül építünk rövid időn belül(max 10 év) valamirevaló hadiipari, és gyártunk termékeket, szerintem kihúzhatjuk.

Úgyhogy valamely országgal, muszáj összebújni.
 
Nekem úgy tűnik, a RM piszkosul beépül hozzánk. Ismerve kicsit a multi logikát, szerintem mi leszünk számukra a fő termelő ország. Egyben a legfontosabb európai partner haderő, a Honvédség lesz.
Dehogy! :cool:
Mi a legkisebbek vagyunk a Home Marketjeik között.
Ugyebár vannak olyan szereplőik, mint az angolok, a az ausztrálok, és persze a home-home marketük Németország.
Mindhárom országban jelentős és folyamatos a teherautó értékesítés, szerviz. Mindhárom országban csak a Boxer beszerzések és kapcsolódó támogatási szerződések nagyobbak lesznek, mint amit mi a RM-től összesen megrendelünk.
Az angoloknál a teherautó és Boxer beszerzésen túl ott a Challenger LEP, plusz várhatóan a teljes tüzérségük cseréje. Ha nem is full RM lesz, de a kerekes platformot biztosan ők fogják szállítani.
Az ausztrálok HX+Boxer csomagján kívül ugye végfázisos a Lynx beszerzés is, ahol az izraeli BMS botrány után az azt használó Redbacknek 0-hoz közelít az esélye.
A németeknél meg a fő hadiipari beszállító. És ott szűk költségvetés is minimum egy nagyságrenddel feljebb pozícionálja az RM részesedését.

De azt mindenesetre jó látni, hogy már a Home Market-jeik közé sorolnak bennünket is. :)
 
Igen am csak ugye gazok vannak az osztrak gyarral stb. Beneluxok amgolok nemetek ausztralok mar megrendeltek az uj hx et. Es sok tizezres gyartott mennyiseg varhto. No ebbol a mi jovobeni uzemunkben is tobb ezres gyarasi szam varhato a sajat rendelesunkonnkivul... Itt inkabb a nagyobb kerdes az hogy a hordozott ezkozokbe menmyire kapunk helyet bezallitokent vagy gyartokent.

Ami szamomra kulonosen jo hir hogy az rm visszahozta a legvedelmi portfoloiot amivel együtt a raketa technologiaba is visszakostol....

Nem rm meg off. De kub raketaval megoldhato lenne hogy minimalis berhees utan szarazfoldi celokat semmisitsen meg? A tunyalabot ez esetben termeszetesen repulloeszkoz biztositana? /Elmeletben?/ Es ha igen varhatoan mekkora htotavolsaga lenne?/
 
Újabb kép az új teherautó(nk)ról.

Rheinmetall_presents_HX3_new_generation_of_tactical_trucks.jpg
 
Nekem úgy tűnik, a RM piszkosul beépül hozzánk. Ismerve kicsit a multi logikát, szerintem mi leszünk számukra a fő termelő ország. Egyben a legfontosabb európai partner haderő, a Honvédség lesz.

Az RM sok helyen gyárt / fejleszt valamit. Sok közös vállalata van mindenfelé. Úgy tűnik, rájöttek arra a Rheinmetallnál hogy akit bevonnak a gyártásba/fejlesztésbe, az később más terméküket is meg fogja venni. Így lesz keresletet a saját termékeikre. És mivel a vevő oldalon mindig a hazai ipar bevonása a cél, így jól működik ez a piaci stratégia. Valamint rájöttek arra is, hogy "sok kicsi sokra megy", így nem csak a nagy országokra fókuszálnak. Szemben más cégek "mi zárt körben majd kifejlesztjük és gyártjuk a csodafegyvert, te meg vedd meg készen és fizess érte sokat" elvével.
 
Újabb kép az új teherautó(nk)ról.

Rheinmetall_presents_HX3_new_generation_of_tactical_trucks.jpg

Nekem "gyanús", hogy ebből faragnak nekünk egy 8x8 APC-t, "oszt annyi".
Nekik olcsó lesz, nekünk nem szokott az lenni.


Minden rosszindulat nélkül, a Lynx árán közel sem látom, hogy egy olcsóbb civil (Liebherr ? ) motor van benne.
...év eleje óta meg főleg nem látom! :mad:



OFF
Ha megint elszállnak az árak, le nem mossa senki a Fidesz-ről, hogy háttér-milliárdok mozogtak.
Ez sem 22-ben sem 26-ban nem hangzana jól!
(Nem) Kicsit oda kéne figyelni ezekre az "apróságokra"!
Sok-sok kis -% szokott ezeken múlni!

ON
 
Nekem "gyanús", hogy ebből faragnak nekünk egy 8x8 APC-t, "oszt annyi".
Nekik olcsó lesz, nekünk nem szokott az lenni.


Minden rosszindulat nélkül, a Lynx árán közel sem látom, hogy egy olcsóbb civil (Liebherr ? ) motor van benne.
...év eleje óta meg főleg nem látom! :mad:



OFF
Ha megint elszállnak az árak, le nem mossa senki a Fidesz-ről, hogy háttér-milliárdok mozogtak.
Ez sem 22-ben sem 26-ban nem hangzana jól!
(Nem) Kicsit oda kéne figyelni ezekre az "apróságokra"!
Sok-sok kis -% szokott ezeken múlni!

ON
Hát csak nem ez lesz mar az APC-k! Az azért nagy meglepetés lenne!
 
Nekem "gyanús", hogy ebből faragnak nekünk egy 8x8 APC-t, "oszt annyi".
Nekik olcsó lesz, nekünk nem szokott az lenni.


Minden rosszindulat nélkül, a Lynx árán közel sem látom, hogy egy olcsóbb civil (Liebherr ? ) motor van benne.
...év eleje óta meg főleg nem látom! :mad:



OFF
Ha megint elszállnak az árak, le nem mossa senki a Fidesz-ről, hogy háttér-milliárdok mozogtak.
Ez sem 22-ben sem 26-ban nem hangzana jól!
(Nem) Kicsit oda kéne figyelni ezekre az "apróságokra"!
Sok-sok kis -% szokott ezeken múlni!

ON
Hál istennek nem ilyen egyszerű. Ennek merev tengelyes a futóműve, a kerekes harcjárműveké ma már csak független (általában valamilyen keresztlengőkaros).
Teljesen más konstrukció, és elég költséges a fejlesztése és a gyártása is. A legtöbb harcjárműgyártó valamely neves futóműgyártó speciális, katonai célra fejlesztett független futóművét használja.
Az RM-nek a Boxer-é elérhető, szerintem abból fejlesztenek valamit, de nem lehet olcsó, mert elég speciális (alul kereszt, felül hosszlengőkaros, a jobb helykihasználás miatt).
 
Hál istennek nem ilyen egyszerű. Ennek merev tengelyes a futóműve, a kerekes harcjárműveké ma már csak független (általában valamilyen keresztlengőkaros).
Teljesen más konstrukció, és elég költséges a fejlesztése és a gyártása is. A legtöbb harcjárműgyártó valamely neves futóműgyártó speciális, katonai célra fejlesztett független futóművét használja.
Az RM-nek a Boxer-é elérhető, szerintem abból fejlesztenek valamit, de nem lehet olcsó, mert elég speciális (alul kereszt, felül hosszlengőkaros, a jobb helykihasználás miatt).
Úgy legyen, én Magunknak szurkolok! :) :) :)
 
Rheinmetall-HX3-800x534.jpg


Continuity and change: Rheinmetall presents the HX3, a new generation of tactical trucks


6 May 2021

"Rheinmetall has just unveiled the HX3, the latest generation of its globally tried-and-tested HX family of heavy-duty trucks. Completely redesigned, this future-proof military truck addresses contemporary military and automotive megatrends by drawing on innovative new technologies. Among other things, users can expect better protection, improved mobility, enhanced driving comfort as well as a digital interface architecture for greater operational flexibility and future performance upgrades. At the same time, the valued core strengths of the HX2 and the family concept are retained.

Like its predecessors, the vehicles of the new HX3 generation are military-off-the -shelf (MOTS) products, uncompromisingly designed for military use under the most gruelling operating conditions – a unique selling point in the sector. In addition to the robust chassis and powerful engine, a new active rear axle suspension is available as an option, which significantly improves the vehicle’s performance both on and off road.

More than ever before, the new HX3 generation embodies a platform concept designed for logistic operations and tactical scenarios alike. Thus, the HX3 will basically be available in 4×4, 6×6, 8×8 and 10×10 versions – and characterised by even greater variant and system diversity. New systems such as the fully Automated Load Handling System (ALHS) and Universal Torsion-Resistant Subframe (UTRS) will further facilitate its classic logistics role. Yet the HX3 is also better able than ever to serve as a systems carrier for complex weapon and radar systems. These include truck-based artillery systems, for example, which are likely to gain importance in coming years. In combination with the newly developed Artillery Truck Interface (ATI), the HX 10×10 could be utilised in future as the standard basis for various artillery solutions or similar systems.

Owing to its completely redesigned cab, the HX3 delivers even greater ease of operation and crew protection. Various assistance systems assure enhanced safety in everyday operations, whether for soldiers deployed in the field or in civilian settings. Coupled with assistance systems such as the Emergency Brake Assist (EBA), Adaptive Cruise Control (ACC) and Lane Departure Warning (LDW), a totally new electronic and electric architecture guarantees the vehicle’s future viability – particularly with regard to autonomous driving. Thanks to standardised interfaces, it will also be possible to integrate technologies that become available in future, such as truck platooning and other automated applications.

As an option, HX3 trucks can be equipped with an armoured cab, whose protection level can be modularly augmented. Furthermore, in addition to conventional camouflage, the new generation of vehicles feature a digital stealth mode: if necessary, all data transmission and receiver functions can be switched off to reduce the vehicle’s digital signature. As an active self-defence measure, the reinforced roof offers space for weapon stations with heavy weaponry. As a further option, additional active and passive protection systems are available, including Rheinmetall’s ROSY Rapid Obscuring System and the very short-range ADS Active Defence System.

Due to a systematically applied identical components concept and extensive functional commonality between different models, administering and operating the fleet of vehicles becomes simpler and more efficient. Strict adherence to a policy of component and functional unity facilitates maintenance, logistics and training, while a global service network guarantees fast resupply and support throughout a long service life. Moreover, with over 15,000 vehicles in operation worldwide, a high degree of compatibility with previous HX generations only reinforces this. The global presence of RMMV vehicles brings major advantages when it comes to interoperability and logistics, especially during multinational operations. Among others, the circle of international HX user nations now includes Germany, Great Britain, Australia, New Zealand and Austria. Norway and Sweden have also placed substantial truck orders with Rheinmetall."

Rheinmetall HX3 product page
 
Azért az nagyon biztató, hogy mennyire kiemelik a tüzérségi platform szerepet is.
Ebben lesz most a nagy biznisz!
Az angoloknál a komplett AS90-es készletet le kell cserélni. Még ha kevesebb is lesz, de ez így is többszáz eszközt jelent. Nem véletlen, hogy a BAE is elkészítette a HX alapú Archert, meg most a RM is előállt az úgy HX3-as alapú "AGM"-mel. Ugyebár a brit hadsereg MAN-okat hajt... :rolleyes:
 
Igen am csak ugye gazok vannak az osztrak gyarral stb. Beneluxok amgolok nemetek ausztralok mar megrendeltek az uj hx et. Es sok tizezres gyartott mennyiseg varhto. No ebbol a mi jovobeni uzemunkben is tobb ezres gyarasi szam varhato a sajat rendelesunkonnkivul... Itt inkabb a nagyobb kerdes az hogy a hordozott ezkozokbe menmyire kapunk helyet bezallitokent vagy gyartokent.

Ami szamomra kulonosen jo hir hogy az rm visszahozta a legvedelmi portfoloiot amivel együtt a raketa technologiaba is visszakostol....

Nem rm meg off. De kub raketaval megoldhato lenne hogy minimalis berhees utan szarazfoldi celokat semmisitsen meg? A tunyalabot ez esetben termeszetesen repulloeszkoz biztositana? /Elmeletben?/ Es ha igen varhatoan mekkora htotavolsaga lenne?/

Tunyacsápról már hallottam, de a tunyaláb, az mi???

Nekem nem tetszik, hogy az első és a második tengely közt ekkora a rés.

A Tatra-k meg az Oshkosh-oksokkal jobban nézneki.

Persze ez nem szépségverseny.

Az árokáthidaló képességet viszont növeli.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Szittya