Rheinmetall 8x8 APC / HITRON

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 526
14 967
113
A Zrínyi2026-ban megfogalmazott 8x8 kerékelrendezésű, összkerék meghajtású, gumikerekes APC harcjármú Fóruma. Tervezett meghajtása hibridként meghatázott, fejlesztés alatt álló megoldás.
(APC: Armoured Personnel Carrier, magyar megfelelője a Páncélozott Szállító Harcjármű: PSzH)

A Rheinmetall német katonai gyártó kapott megbízást, hogy közös fejlesztésként a magyar megrendelő igényeinek megfelelően kifejlesszen és gyártson számunkra (is) egy várhatóan 500(+) körüli darabszámú járművet, Magyarországon felépített fejlesztő és gyártó-/összeszerelő üzemmel.


Bizakodva várjuk közös eredményeinket!


.
 
A Zrínyi2026-ban megfogalmazott 8x8 kerékelrendezésű, összkerék meghajtású, gumikerekes APC harcjármú Fóruma. Tervezett meghajtása hibridként meghatázott, fejlesztés alatt álló megoldás.
(APC: Armoured Personnel Carrier, magyar megfelelője a Páncélozott Szállító Harcjármű: PSzH)

A Rheinmetall német katonai gyártó kapott megbízást, hogy közös fejlesztésként a magyar megrendelő igényeinek megfelelően kifejlesszen és gyártson számunkra (is) egy várhatóan 500(+) körüli darabszámú járművet, Magyarországon felépített fejlesztő és gyártó-/összeszerelő üzemmel.


Bizakodva várjuk közös eredményeinket!


.
A számot honnan vetted?
 
A számot honnan vetted?

IFV/APC arányok nagyságrendileg ezek szoktak lenni, és a hosszabb távú tervekre vonatkozó nyilatkozatokban jelzett további várható Lynx darabszámból becsültem/becsültük, más témákban. Ezekből egy 200-500(-hoz közelebbi) daraszám tünik valószínűnek/logikusnak.

Sok ok miatt ebben a kategóriában 200 alatti darabszámot nagyon nem éri meg üzemeltetni sem.
...amellett, hogy egyébként lehet, de...
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
A Zrínyi2026-ban megfogalmazott 8x8 kerékelrendezésű, összkerék meghajtású, gumikerekes APC harcjármú Fóruma. Tervezett meghajtása hibridként meghatázott, fejlesztés alatt álló megoldás.
(APC: Armoured Personnel Carrier, magyar megfelelője a Páncélozott Szállító Harcjármű: PSzH)

A Rheinmetall német katonai gyártó kapott megbízást, hogy közös fejlesztésként a magyar megrendelő igényeinek megfelelően kifejlesszen és gyártson számunkra (is) egy várhatóan 500(+) körüli darabszámú járművet, Magyarországon felépített fejlesztő és gyártó-/összeszerelő üzemmel.

Már épül egy üzem a Lynxeknek, felesleges lenne még egyet építeni. Külön nekünk kifejleszteni egy járművet? Gondolom a Boxer jöhet szóba, bár ez az 500 kicsit soknak tűnik egy ilyen drága járműből.
 
Teljesen új saját járműre utaltak, de nem nekünk fejlesztik exkluzíve hanem a piacnak.
Meg nyilatkoztak olyat is, hogy mi is benne vagyunk/leszünk a fejlesztésben. "Nekem" az is elég, nem kell exkluzív.
...vagy csak papíron? Nem szeretem a "marketinget"(=átverés tudománya) !
 
  • Tetszik
Reactions: OhioNurse
Szerintem valószínű, hogy a Boxer egyszerűsített, hazai igényekre szabott változata jelenti az alapot.
A Boxer fejlesztése során szempont lehet:
1. üzemeltetés:
  • Az eredeti 415/70R24,5 méretű, csak a Boxernek kifejlesztett méretű abroncsok helyett, a sokkal olcsóbb, elterjedt 14.00 R20 vagy 16.00 R20 (ez méretben áll közel, de nehezebb).
  • El lehet gondolkodni a modul felépítmény gyakorlati hasznán. Ha lemondunk róla, lehet alacsonyabb és kisebb tömegű a jármű.
  • A kopó, fogyú alkatrészeknél érdemes igazán a hazai vállalatok bevonása, hisz azok hosszú távon nyernének vele. Lengéscsillapító, féktárcsák, fékbetétek, tömítések, szűrők, szelepek, stb.
  • Ha valóban elektromos meghajtású (hibrid) lesz,akkor a kiépülő hazai akkumulátor gyártás szempontjait is érvényesíteni kell.
  • Meghajtása legyen modulárisan kialakítható, a technikai fejlődés ütemével együtt alakítható.
2. Harcászat-technikai követelmények:
  • Védelme elégítse ki a NATO STANAG 4569 Level 6-ot (ez kemény, de a következő évtizedekre tervezünk).
  • Mindemellett tömege legyen minél alacsonyabb.
  • A fenti két ellentmondó követelmény csak a jelenleginél kisebb méretekkel elégíthető ki. Ezért mindenféleképp rövidebb testre van szükség, és a magasságon is csökkenteni kell. Utóbbi a hatásos célfelületet is csökkenti, ezáltal fokozza a jármű túlélőképességét, és terepjáróképességét, menetjellemzőit is pozitívan befolyásolja.
  • Fegyverzete az RM 30-35 mm-es gépágyú családjára épüljön. IFV változata legyen képes IPR-t indítani. APC változatban elegendő lehet a távirányított fegyverállvány, nehézgéppuskával.
  • Legyen képes a korszerű védelmi-elektronikai rendszerek befogadására. (APS, stb.).
  • Teremtse meg a lehetőségét későbbi fejlesztéseknek, a távírányitás lehetőségének.

És még nagyon sok minden szempont lehet. Az MH vezetésének fel van adva a lecke. :D
 
Szerintem valószínű, hogy a Boxer egyszerűsített, hazai igényekre szabott változata jelenti az alapot.
A Boxer fejlesztése során szempont lehet:
1. üzemeltetés:
  • Az eredeti 415/70R24,5 méretű, csak a Boxernek kifejlesztett méretű abroncsok helyett, a sokkal olcsóbb, elterjedt 14.00 R20 vagy 16.00 R20 (ez méretben áll közel, de nehezebb).
  • El lehet gondolkodni a modul felépítmény gyakorlati hasznán. Ha lemondunk róla, lehet alacsonyabb és kisebb tömegű a jármű.
  • A kopó, fogyú alkatrészeknél érdemes igazán a hazai vállalatok bevonása, hisz azok hosszú távon nyernének vele. Lengéscsillapító, féktárcsák, fékbetétek, tömítések, szűrők, szelepek, stb.
  • Ha valóban elektromos meghajtású (hibrid) lesz,akkor a kiépülő hazai akkumulátor gyártás szempontjait is érvényesíteni kell.
  • Meghajtása legyen modulárisan kialakítható, a technikai fejlődés ütemével együtt alakítható.
2. Harcászat-technikai követelmények:
  • Védelme elégítse ki a NATO STANAG 4569 Level 6-ot (ez kemény, de a következő évtizedekre tervezünk).
  • Mindemellett tömege legyen minél alacsonyabb.
  • A fenti két ellentmondó követelmény csak a jelenleginél kisebb méretekkel elégíthető ki. Ezért mindenféleképp rövidebb testre van szükség, és a magasságon is csökkenteni kell. Utóbbi a hatásos célfelületet is csökkenti, ezáltal fokozza a jármű túlélőképességét, és terepjáróképességét, menetjellemzőit is pozitívan befolyásolja.
  • Fegyverzete az RM 30-35 mm-es gépágyú családjára épüljön. IFV változata legyen képes IPR-t indítani. APC változatban elegendő lehet a távirányított fegyverállvány, nehézgéppuskával.
  • Legyen képes a korszerű védelmi-elektronikai rendszerek befogadására. (APS, stb.).
  • Teremtse meg a lehetőségét későbbi fejlesztéseknek, a távírányitás lehetőségének.

És még nagyon sok minden szempont lehet. Az MH vezetésének fel van adva a lecke. :D
Vannak igények :D
 
Meg nyilatkoztak olyat is, hogy mi is benne vagyunk/leszünk a fejlesztésben. "Nekem" az is elég, nem kell exkluzív.
...vagy csak papíron? Nem szeretem a "marketinget"(=átverés tudománya) !
Elvileg velünk együtt fejlesztik de, hogy ez milyen mélységet jelent az jó kérdés.

Szerintem az agilis projektből tanultak annyira, hogy ha esetleg nem jönne össze velünk a dolog maguk is tudják gyártani meg értékesíteni a cuccot nehogy rájuk égjen mint az Agilis.
 
Szerintem valószínű, hogy a Boxer egyszerűsített, hazai igényekre szabott változata jelenti az alapot.
A Boxer fejlesztése során szempont lehet:
1. üzemeltetés:
  • Az eredeti 415/70R24,5 méretű, csak a Boxernek kifejlesztett méretű abroncsok helyett, a sokkal olcsóbb, elterjedt 14.00 R20 vagy 16.00 R20 (ez méretben áll közel, de nehezebb).
  • El lehet gondolkodni a modul felépítmény gyakorlati hasznán. Ha lemondunk róla, lehet alacsonyabb és kisebb tömegű a jármű.
  • A kopó, fogyú alkatrészeknél érdemes igazán a hazai vállalatok bevonása, hisz azok hosszú távon nyernének vele. Lengéscsillapító, féktárcsák, fékbetétek, tömítések, szűrők, szelepek, stb.
  • Ha valóban elektromos meghajtású (hibrid) lesz,akkor a kiépülő hazai akkumulátor gyártás szempontjait is érvényesíteni kell.
  • Meghajtása legyen modulárisan kialakítható, a technikai fejlődés ütemével együtt alakítható.
2. Harcászat-technikai követelmények:
  • Védelme elégítse ki a NATO STANAG 4569 Level 6-ot (ez kemény, de a következő évtizedekre tervezünk).
  • Mindemellett tömege legyen minél alacsonyabb.
  • A fenti két ellentmondó követelmény csak a jelenleginél kisebb méretekkel elégíthető ki. Ezért mindenféleképp rövidebb testre van szükség, és a magasságon is csökkenteni kell. Utóbbi a hatásos célfelületet is csökkenti, ezáltal fokozza a jármű túlélőképességét, és terepjáróképességét, menetjellemzőit is pozitívan befolyásolja.
  • Fegyverzete az RM 30-35 mm-es gépágyú családjára épüljön. IFV változata legyen képes IPR-t indítani. APC változatban elegendő lehet a távirányított fegyverállvány, nehézgéppuskával.
  • Legyen képes a korszerű védelmi-elektronikai rendszerek befogadására. (APS, stb.).
  • Teremtse meg a lehetőségét későbbi fejlesztéseknek, a távírányitás lehetőségének.

És még nagyon sok minden szempont lehet. Az MH vezetésének fel van adva a lecke. :D

"Ha lúd, legyen "dundi"! " ;)







Elvileg velünk együtt fejlesztik de, hogy ez milyen mélységet jelent az jó kérdés.

Szerintem az agilis projektből tanultak annyira, hogy ha esetleg nem jönne össze velünk a dolog maguk is tudják gyártani meg értékesíteni a cuccot nehogy rájuk égjen mint az Agilis.
Nem kezdők(Rheinmetall), ígéretek vannak! Legyen aki számon kéri!!!
Anélkül könnyű ígérni!




Ja.
Negyven éve várom, harminc éve hiszem, húsz éve tudom, tíz éve lehetne. :D
Száz évente egyszer adódik ilyen lehetőség az MH és az ország számára. Ezt nem szabad elkúrni.
Jó a mondat, benne van a lényeg! ...ki is emeltem!
cl.gif



Elqurják, "leverem/leverjük" rajtuk 26-ba, 30-ba(választások)!
 
Na még 1 felesleges topik, ami kb a t72 ponált formája, csak itt szó szerint semmit nem tudunk, így lazán mehetne ezen kérdéskör a magyar haderő lehetséges fejlesztési irányaiba.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Elvileg velünk együtt fejlesztik de, hogy ez milyen mélységet jelent az jó kérdés.

Szerintem az agilis projektből tanultak annyira, hogy ha esetleg nem jönne össze velünk a dolog maguk is tudják gyártani meg értékesíteni a cuccot nehogy rájuk égjen mint az Agilis.
Vagy csinálnak egy olyan verziót az Agilisből,ami kikerüli az oláh jogokat,beledolgozzák az RM-MAN alkatrészbázist.
Védelme elégítse ki a NATO STANAG 4569 Level 6-ot (ez kemény, de a következő évtizedekre tervezünk).
Értelmetlen.Következő évtizedekben elterjed a 35/40/50/57 milis GyHJ főfegyverzet,és anulálja.A súj viszont megmarad,ami bekorlátoz a mozgékonyságnak és lehetetlenné teszi az úszóképességet.
 
Vagy csinálnak egy olyan verziót az Agilisből,ami kikerüli az oláh jogokat,beledolgozzák az RM-MAN alkatrészbázist.

Értelmetlen.Következő évtizedekben elterjed a 35/40/50/57 milis GyHJ főfegyverzet,és anulálja.A súj viszont megmarad,ami bekorlátoz a mozgékonyságnak és lehetetlenné teszi az úszóképességet.
Ilyen alapon ne együnk, mert úgy is kisz....juk.
Ne már..!
Azt mondod hanyagoljuk a páncél védelmet?
Szerintem törekedni kell az elérhető legjobbra. Az level 5 vagy 6, ennyi lehet csak a kérdés.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
Ilyen alapon ne együnk, mert úgy is kisz....juk.
Ne már..!
Azt mondod hanyagoljuk a páncél védelmet?
Szerintem törekedni kell az elérhető legjobbra. Az level 5 vagy 6, ennyi lehet csak a kérdés.
Aztán csinálunk egy Maust,vagy Tiger B-t,mozgékonyság szempontjábol,miközben a védelme kinetikailag meg úgyis elégtelen.
Szerintem meg pont a búrok gondolkoznak jol.Mbombe család KE védelem szempontjábol elment addig a határig,amig az a mozgékonyságot (nameg a hasznos terhelhetőséget,mert a páncél az súly-és nemkevés) az nem vetette vissza.Viszont sokkal jobban összpontositottak az utóbbi 20 év háborúi tapasztalatai szerint fokozottabb veszélyt jelentő akna/IED,vagyis CE védelemre.
Szinte képtelenség,hogy a közeljövő várható lövészjármű főfegyverei ellen védeni képes 8X8as járművet fejlessz.Boxer se fog védeni az új generációs 35-57milis főfegyverek ellen.De legalább jó nehéz és drága.Ha tovább fokozod a védelmet,mégnehezzebb és mégdrágább lesz.Mozgékonysága meg tovább romlik,mérete meg nőni fog.
Hibridhajtást meg elfelejteném a francba.Az akuk nehezzek,és kisebb az energiasűrűségűk a dizelolajnál.