Több oldalról is meg lehet közelíteni a problémát, hisz azért vannak kötöttségek.
1. Az egyik a Boxer, illetve az RM meglévő kapcsolódó termékei, illetve technológiai lehetőségei. Magyarul a Boxer minél több elemét, alkatrészét fel kellene használni, ahhoz, hogy belátható időn belül, és alacsony költségek mellett jöjjön létre az új járgány.
2. A másiki szempont, hogy amennyire lehet jelentsen előrelépést, legyen korszerűbb, de legalábbis nyújtson előnyöket a jövőbeni alkalmazóknak a jelenlegi Boxerhez, illetve hasonló 8x8-as járművekhez képest. Ha nem ad semmilyen előnyt, akkor nem valószínű, hogy exportálni tudjuk, hisz a Boxer a német gyárakból elérhető.
3. Mindezek mellett kell az MH követelményeit megfogalmazni, hogy sikeres lehessen a jármű, de nyilvánvalóan nem lehet egy csak MH-nak megfelelő jármű. Ezért a vonatkozó NATO és egyéb nemzetközi szabványoknak is meg kell felelnie. (Légi-, vasúti szállíthatóság, közuti közlekedés korlátai, páncélvédelem, üzemeltetés, stb.)
Elsőként én a fejlesztők helyében alaposan kielemezném a Boxer képességeit, előnyei, hátrányait. Meg kell érteni, hogy az előnyök-hátrányok miből fakadnak, hogyan lehet változtatni, illetve mik azoik a konstrukciós kötöttségek, melyeket nem lehet költséghatékonysági okokból figyelmen kívül hagyni. És meg kell találni azokat a pontokat ahol lehet változtatni, alacsony költségek mellett és kis technikai kockázattal. ezek jelenthetik az új jármű sikerének alapját.
Magyarul meg kell keresni a Boxer hibáit, és meg kell nézni, hogy azok közül meléyeket lehet alacsony költségekkel és rövid időn belül orvosolni. Mindezek mellett az MH követelményeit is nagyon gyorsan össze kellene rakni.
Mindezek mellett a Z26 eredményeiből is adódik pár lehetőség, illetve kötöttség.
Olyanokra gondolok:
- hogy ha igaz, gyártani fogunk ERA páncél elemeket;
- Az Allison Szentgotthárdon automata nyomatékváltókat gyárt, és a Boxer is valószínűleg itthon gyártott nyomatékváltót használ
- Az MH 37-38-ezer fős aktív és 20 ezer fős tartalékos állománya determinál egy mennyiséget, melyet a következő évtizedekben le lehet gyártani hazai felhasználásra;
- A hazai autó és gépipar beszállítóként részt vehet az új jármű előállításában (Rába, Csaba metál, Knorr-Bremse, Bosch, stb. stb.)