Rheinmetall 8x8 APC / HITRON

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 467

Guest
Hát,dizel motort nem emlitenek,sőt.Kiemelik,hogy nincs fosszilis erőforrás benne.A hidrogéncella állitja elő a villámot,és tölti az akut.Igy van soros rendszer,és az aku meg a cella hibridje a hibrid (hogy ez miért is jó,azt megvallom,nem értem).
És igen,a hidrogén aggaszt.De a kerékagymotoros hajtás sem tetszik. @papi a jármű és motorügyi szagértőnk,tőle kérdezd,hogy mi is a gázos benne.
Na mindegy, meglátjuk. A vak is azt mondta.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 040
113
E53ELgMVcAI-os-


A render of the Luftbeweglichen Waffenträger (LuWa) light airmobile AFV, potential future replacement for Wiesel armored vehicle.

Szerintem a 8X8-as elrendezés helyett egy ilyen 2X2 vagy inkább 3X3-as megoldás sokkal jobb terepjátó képességet, sokkal alacsonyabb fajlagos talajnyomást adna, és a gumihevederes megoldás 5-10 km/h sebességcsokkenése "megfizethető" ár, a nagyon jó 110-120 km/h-ás országúti csúcssebesség ugyanúgy elérhető lenne, mint a gumikerekes 8X8 kerék-képlettel:


E53ELgMVcAI-os-



Ez a hátránya, hogy egy meglévő konstrukcióból kiindulva kapunk egy "új" harceszközt, és hiába van jobb teljesítményű műszaki megoldás, a gyártó rendelkezésre álló, neki nyereséget hozó megoldást fogjuk kapni!, mert : "...ez van, ezt kell szeretni"!


.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 290
120 150
113
Szerintem a 8X8-as elrendezés helyett egy ilyen 2X2 vagy inkább 3X3-as megoldás sokkal jobb terepjátó képességet, sokkal alacsonyabb fajlagos talajnyomást adna, és a gumihevederes megoldás 5-10 km/h sebességcsokkenése "megfizethető" ár, a nagyon jó 110-120 km/h-ás országúti csúcssebesség ugyanúgy elérhető lenne, mint a gumikerekes 8X8 kerék-képlettel:


E53ELgMVcAI-os-



Ez a hátránya, hogy egy meglévő konstrukcióból kiindulva kapunk egy "új" harceszközt, és hiába van jobb teljesítményű műszaki megoldás, a gyártó rendelkezésre álló, neki nyereséget hozó megoldást fogjuk kapni!, mert : "...ez van, ezt kell szeretni"!


.
Konkrétan az osztott lánctalpas megoldásoknak szarabb a talajnyomása, baromi bonyolult konstrukció és a két lánc közé képes úgy begyűrni a retket hogy az alváz felfekszik rá. Olvass utána kicsit ha kíváncsi vagy. (az ameriaiak harckocst is terveztek ilyen futóművel a hidegháború alatt)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 412
113
Ennél a gépnél szerintem az elektromos hajtás indokolja a 2 tagú futóművet, amitől meg a Jóisten mentsen meg minket...
Itt most nekem nem igazán volt egyértelmű, hogy mitől mentsen meg bennünket a Jóisten.
A 2 tagú lánchajtástól, vagy az elektromos hajtástól?
Mert szerintem az elektromos hajtás teljesen rendben van. Pláne úgy, hogy kombinálva van egy dízel generátorral.
Igazság szerint az elektromos hajtás nem indokolja az oldalankénti 2 motort. Sokkal kisebb helyre be lehet zsúfolni ugyan annyi LE-t, mint belsőégésűből.
Ráadásul a kormányzás egy egyszerű potméteres megoldással elintézhető. Azaz, a 2 oldali villanymotor eltérő teljesítményt ad le, és már kész is a kormányzás. Nem igényel sebváltót, és komoly kihajtási mechanikát.
Ráadásul, a dízel-elektromos megoldásból a dízel rész bármikor lecserélhető akár milyen áramforrásra. Tehát később egy Fuel cell-re való upgrade gyakorlatilag ujjgyakorlat.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Itt most nekem nem igazán volt egyértelmű, hogy mitől mentsen meg bennünket a Jóisten.
A 2 tagú lánchajtástól, vagy az elektromos hajtástól?
Mert szerintem az elektromos hajtás teljesen rendben van. Pláne úgy, hogy kombinálva van egy dízel generátorral.
Igazság szerint az elektromos hajtás nem indokolja az oldalankénti 2 motort. Sokkal kisebb helyre be lehet zsúfolni ugyan annyi LE-t, mint belsőégésűből.
Ráadásul a kormányzás egy egyszerű potméteres megoldással elintézhető. Azaz, a 2 oldali villanymotor eltérő teljesítményt ad le, és már kész is a kormányzás. Nem igényel sebváltót, és komoly kihajtási mechanikát.
Ráadásul, a dízel-elektromos megoldásból a dízel rész bármikor lecserélhető akár milyen áramforrásra. Tehát később egy Fuel cell-re való upgrade gyakorlatilag ujjgyakorlat.
Mozdonyokon bevált.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 290
120 150
113
Itt most nekem nem igazán volt egyértelmű, hogy mitől mentsen meg bennünket a Jóisten.
A 2 tagú lánchajtástól, vagy az elektromos hajtástól?
Mert szerintem az elektromos hajtás teljesen rendben van. Pláne úgy, hogy kombinálva van egy dízel generátorral.
Igazság szerint az elektromos hajtás nem indokolja az oldalankénti 2 motort. Sokkal kisebb helyre be lehet zsúfolni ugyan annyi LE-t, mint belsőégésűből.
Ráadásul a kormányzás egy egyszerű potméteres megoldással elintézhető. Azaz, a 2 oldali villanymotor eltérő teljesítményt ad le, és már kész is a kormányzás. Nem igényel sebváltót, és komoly kihajtási mechanikát.
Ráadásul, a dízel-elektromos megoldásból a dízel rész bármikor lecserélhető akár milyen áramforrásra. Tehát később egy Fuel cell-re való upgrade gyakorlatilag ujjgyakorlat.
Én nem bízok annyira katonai alkalmazásában egyelőre ezeknek az elektromos dogoknak.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 412
113
Én nem bízok annyira katonai alkalmazásában egyelőre ezeknek az elektromos dogoknak.
Miért? Itt nem tisztán elektromos megoldásról van szó.
A Milrem Themis pl. gyakorlatilag ugyan ez a rendszer. Maga az UGV elektromos hajtású, de rendelheted egy kiegészítő dízel generátorral is, ami hatótávnövelőként működik.
A KMW szerintem nagyot szakít azzal, hogy bevásárolta magát a Milremhez.
Egyrészt hozzájut a kész technológiához, mástészt a saját lánctalpas és harcijármű tapasztalataikat kamatoztathatják a Milrem autonóm harcjárműveinél.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 502
5 057
113
Én nem bízok annyira katonai alkalmazásában egyelőre ezeknek az elektromos dogoknak.
Tisztán elektromos hajtás szerintem még sokáig nem lesz katonai célokra alkalmas. A hibrid hajtást viszont ma már nagy szériában gyártják a civil piacra. Én is hibriddel járok, és meg vagyok vele elégedve. Nem csak a fogyasztása jobb, de a gyorsulása is. És sokkal gyorsabban reagál a gázadásra mint a sima belsőégésű motor.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 290
120 150
113
Nem bízok abban, hogy a harci alkalmazás közbeni extrém terhelést olyan jól bírja mint egy kipróbált dízelmotor.

Nem fogsz olyan katonát találni aki nem nézne ferde szemmel ezekre a dolgokra.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 880
91 440
113
Nem bízok abban, hogy a harci alkalmazás közbeni extrém terhelést olyan jól bírja mint egy kipróbált dízelmotor.

Nem fogsz olyan katonát találni aki nem nézne ferde szemmel ezekre a dolgokra.
Haladni kell a korral. Nekem sem tetszett, de már túltettem rajta magam. Úgy döntöttek az elektromos motoroké a jövő, úgyhogy ez lesz. Ha nagyon lemaradsz, olyan leszel, mint az Öregek, akiknek a régi szovjet xarok a legjobbak. o_O
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 207
67 096
113
Nem bízok abban, hogy a harci alkalmazás közbeni extrém terhelést olyan jól bírja mint egy kipróbált dízelmotor.

Nem fogsz olyan katonát találni aki nem nézne ferde szemmel ezekre a dolgokra.
Az elektromos motorok alapvetően sokkal nagyobb élettartammal bírnak, mint egy belső égésű, elég masszívak szoktak lenni, főleg ha annyi tonnával kell majd szaladgálni. Szóval nem stresszelnék rajta.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and LMzek 2.0

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 502
5 057
113
Nem bízok abban, hogy a harci alkalmazás közbeni extrém terhelést olyan jól bírja mint egy kipróbált dízelmotor.

Nem fogsz olyan katonát találni aki nem nézne ferde szemmel ezekre a dolgokra.

Az elektromos motorok alapvetően sokkal nagyobb élettartammal bírnak, mint egy belső égésű, elég masszívak szoktak lenni, főleg ha annyi tonnával kell majd szaladgálni. Szóval nem stresszelnék rajta.
Az elektromos motor sokkal egyszerűbb szerkezet, és sokkal kevesebb karbantartást igényel. Alig van olyan alkatrésze ami el tud romlani.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 290
120 150
113
Haladni kell a korral. Nekem sem tetszett, de már túltettem rajta magam. Úgy döntöttek az elektromos motoroké a jövő, úgyhogy ez lesz. Ha nagyon lemaradsz, olyan leszel, mint az Öregek, akiknek a régi szovjet xarok a legjobbak. o_O
Ha lesz nagy számban beszerzett gépről tapasztalat valahonnan felülvizsgálom az álláspontom.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 488
18 397
113
Ha lesz nagy számban beszerzett gépről tapasztalat valahonnan felülvizsgálom az álláspontom.
Az akku vagy elektromos energia tárolás, illetve a bonyolult vezérlés az ami miatt nehezen terjednek.
A technikai alapok egyidősek a belső égésű motorokkal.
Meg volt egy Maus nevű próbálkozás is.
Az akkuk hűtése-fűtése, illetve az energia visszatáplálás bonyolulttá, elektronika igényessé teszi az ilyen rendszereket. Szintén gond, hogy az amúgy is rövid hatótáv erősen terep és időjárás függő. Az akksik általában 20-80 %-os kapacitással vannak kihasználva, ha nem így használják, csökken az élettartam, ami elég költség növelő.
Előbbi az egy tonnás személyautóknak is kihívás, hát még a 30-40 tonnás harcjárműveknek.

Szerintem a dízel hibrid a technológiai realitás, minden más még évtizedig tartó innovációt igénylő megoldás.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 488
18 397
113
Az akku vagy elektromos energia tárolás, illetve a bonyolult vezérlés az ami miatt nehezen terjednek.
A technikai alapok egyidősek a belső égésű motorokkal.
Meg volt egy Maus nevű próbálkozás is.
Az akkuk hűtése-fűtése, illetve az energia visszatáplálás bonyolulttá, elektronika igényessé teszi az ilyen rendszereket. Szintén gond, hogy az amúgy is rövid hatótáv erősen terep és időjárás függő. Az akksik általában 20-80 %-os kapacitással vannak kihasználva, ha nem így használják, csökken az élettartam, ami elég költség növelő.
Előbbi az egy tonnás személyautóknak is kihívás, hát még a 30-40 tonnás harcjárműveknek.

Szerintem a dízel hibrid a technológiai realitás, minden más még évtizedig tartó innovációt igénylő megoldás.
És a dízel hibrid előnye, hogy a technikai feltételek létrejötte esetén a dízel motor és generátor helyére mehetnek a hatékonyabb akkumulátorok (vagy bármi más elektromos energia tároló) , tehát könnyen átalakítható.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 412
113
Az akksik általában 20-80 %-os kapacitással vannak kihasználva, ha nem így használják, csökken az élettartam, ami elég költség növelő.
Ezt azért nem olyan bonyolult megoldani. Már régóta ismerik azt a módszert, hogy az akkunak az optimális tartományát veszik 0-100%-nak. Azaz a felhasználót mesterségesen tartják az optimális tartományban. Természetesen egy harcjármű esetén időnként fel is lehet szabadítani a tartalékokat, amivel nem okoznak jelentős élettartam csökkenést. Akkor van gond, ha tartósan használják az optimálisan eltérő tartományban ezeket.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 239
33 725
113
Ezt azért nem olyan bonyolult megoldani. Már régóta ismerik azt a módszert, hogy az akkunak az optimális tartományát veszik 0-100%-nak. Azaz a felhasználót mesterségesen tartják az optimális tartományban. Természetesen egy harcjármű esetén időnként fel is lehet szabadítani a tartalékokat, amivel nem okoznak jelentős élettartam csökkenést. Akkor van gond, ha tartósan használják az optimálisan eltérő tartományban ezeket.
tehát úgy kel velük tervezni hogy mindig maradjon tartalék energia a gépekben? (végülis belsőégésű motorokat használó harcjárműveknél se szokták békében szárazra járatni a tankot... háborúba meg amugy is drasztikus eseben lenne leszívva az aksi ahogy a tank is szárazra járatva.) akkor ott nagyobb a baj mint pár aksi néminemű minőségromlása.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 412
113
tehát úgy kel velük tervezni hogy mindig maradjon tartalék energia a gépekben? (végülis belsőégésű motorokat használó harcjárműveknél se szokták békében szárazra járatni a tankot... háborúba meg amugy is drasztikus eseben lenne leszívva az aksi ahogy a tank is szárazra járatva.) akkor ott nagyobb a baj mint pár aksi néminemű minőségromlása.
Nem kell semmit sem tervezni felhasználói szinten.
A felhasználó mindig 0-100%-ot lát, és használ. Csak alapból ő nem látja, hogy a 0 alatt és a 100 felett is van kapacitás.
Jelenleg az összes modern eszköz valahogy így működik. Tehát, amikor a telefonod kikapcsol, mert lemerült, akkor tulajdonképpen ahhoz a töltési szinthez ér el, amelyiket a cellák védelmében húztak meg.