Rheinmetall 8x8 APC / HITRON

Hát,dizel motort nem emlitenek,sőt.Kiemelik,hogy nincs fosszilis erőforrás benne.A hidrogéncella állitja elő a villámot,és tölti az akut.Igy van soros rendszer,és az aku meg a cella hibridje a hibrid (hogy ez miért is jó,azt megvallom,nem értem).
És igen,a hidrogén aggaszt.De a kerékagymotoros hajtás sem tetszik. @papi a jármű és motorügyi szagértőnk,tőle kérdezd,hogy mi is a gázos benne.
Na mindegy, meglátjuk. A vak is azt mondta.
 
E53ELgMVcAI-os-


A render of the Luftbeweglichen Waffenträger (LuWa) light airmobile AFV, potential future replacement for Wiesel armored vehicle.

Szerintem a 8X8-as elrendezés helyett egy ilyen 2X2 vagy inkább 3X3-as megoldás sokkal jobb terepjátó képességet, sokkal alacsonyabb fajlagos talajnyomást adna, és a gumihevederes megoldás 5-10 km/h sebességcsokkenése "megfizethető" ár, a nagyon jó 110-120 km/h-ás országúti csúcssebesség ugyanúgy elérhető lenne, mint a gumikerekes 8X8 kerék-képlettel:


E53ELgMVcAI-os-



Ez a hátránya, hogy egy meglévő konstrukcióból kiindulva kapunk egy "új" harceszközt, és hiába van jobb teljesítményű műszaki megoldás, a gyártó rendelkezésre álló, neki nyereséget hozó megoldást fogjuk kapni!, mert : "...ez van, ezt kell szeretni"!


.
 
Szerintem a 8X8-as elrendezés helyett egy ilyen 2X2 vagy inkább 3X3-as megoldás sokkal jobb terepjátó képességet, sokkal alacsonyabb fajlagos talajnyomást adna, és a gumihevederes megoldás 5-10 km/h sebességcsokkenése "megfizethető" ár, a nagyon jó 110-120 km/h-ás országúti csúcssebesség ugyanúgy elérhető lenne, mint a gumikerekes 8X8 kerék-képlettel:


E53ELgMVcAI-os-



Ez a hátránya, hogy egy meglévő konstrukcióból kiindulva kapunk egy "új" harceszközt, és hiába van jobb teljesítményű műszaki megoldás, a gyártó rendelkezésre álló, neki nyereséget hozó megoldást fogjuk kapni!, mert : "...ez van, ezt kell szeretni"!


.
Konkrétan az osztott lánctalpas megoldásoknak szarabb a talajnyomása, baromi bonyolult konstrukció és a két lánc közé képes úgy begyűrni a retket hogy az alváz felfekszik rá. Olvass utána kicsit ha kíváncsi vagy. (az ameriaiak harckocst is terveztek ilyen futóművel a hidegháború alatt)
 
Ennél a gépnél szerintem az elektromos hajtás indokolja a 2 tagú futóművet, amitől meg a Jóisten mentsen meg minket...
Itt most nekem nem igazán volt egyértelmű, hogy mitől mentsen meg bennünket a Jóisten.
A 2 tagú lánchajtástól, vagy az elektromos hajtástól?
Mert szerintem az elektromos hajtás teljesen rendben van. Pláne úgy, hogy kombinálva van egy dízel generátorral.
Igazság szerint az elektromos hajtás nem indokolja az oldalankénti 2 motort. Sokkal kisebb helyre be lehet zsúfolni ugyan annyi LE-t, mint belsőégésűből.
Ráadásul a kormányzás egy egyszerű potméteres megoldással elintézhető. Azaz, a 2 oldali villanymotor eltérő teljesítményt ad le, és már kész is a kormányzás. Nem igényel sebváltót, és komoly kihajtási mechanikát.
Ráadásul, a dízel-elektromos megoldásból a dízel rész bármikor lecserélhető akár milyen áramforrásra. Tehát később egy Fuel cell-re való upgrade gyakorlatilag ujjgyakorlat.
 
Itt most nekem nem igazán volt egyértelmű, hogy mitől mentsen meg bennünket a Jóisten.
A 2 tagú lánchajtástól, vagy az elektromos hajtástól?
Mert szerintem az elektromos hajtás teljesen rendben van. Pláne úgy, hogy kombinálva van egy dízel generátorral.
Igazság szerint az elektromos hajtás nem indokolja az oldalankénti 2 motort. Sokkal kisebb helyre be lehet zsúfolni ugyan annyi LE-t, mint belsőégésűből.
Ráadásul a kormányzás egy egyszerű potméteres megoldással elintézhető. Azaz, a 2 oldali villanymotor eltérő teljesítményt ad le, és már kész is a kormányzás. Nem igényel sebváltót, és komoly kihajtási mechanikát.
Ráadásul, a dízel-elektromos megoldásból a dízel rész bármikor lecserélhető akár milyen áramforrásra. Tehát később egy Fuel cell-re való upgrade gyakorlatilag ujjgyakorlat.
Mozdonyokon bevált.
 
Itt most nekem nem igazán volt egyértelmű, hogy mitől mentsen meg bennünket a Jóisten.
A 2 tagú lánchajtástól, vagy az elektromos hajtástól?
Mert szerintem az elektromos hajtás teljesen rendben van. Pláne úgy, hogy kombinálva van egy dízel generátorral.
Igazság szerint az elektromos hajtás nem indokolja az oldalankénti 2 motort. Sokkal kisebb helyre be lehet zsúfolni ugyan annyi LE-t, mint belsőégésűből.
Ráadásul a kormányzás egy egyszerű potméteres megoldással elintézhető. Azaz, a 2 oldali villanymotor eltérő teljesítményt ad le, és már kész is a kormányzás. Nem igényel sebváltót, és komoly kihajtási mechanikát.
Ráadásul, a dízel-elektromos megoldásból a dízel rész bármikor lecserélhető akár milyen áramforrásra. Tehát később egy Fuel cell-re való upgrade gyakorlatilag ujjgyakorlat.
Én nem bízok annyira katonai alkalmazásában egyelőre ezeknek az elektromos dogoknak.
 
Én nem bízok annyira katonai alkalmazásában egyelőre ezeknek az elektromos dogoknak.
Miért? Itt nem tisztán elektromos megoldásról van szó.
A Milrem Themis pl. gyakorlatilag ugyan ez a rendszer. Maga az UGV elektromos hajtású, de rendelheted egy kiegészítő dízel generátorral is, ami hatótávnövelőként működik.
A KMW szerintem nagyot szakít azzal, hogy bevásárolta magát a Milremhez.
Egyrészt hozzájut a kész technológiához, mástészt a saját lánctalpas és harcijármű tapasztalataikat kamatoztathatják a Milrem autonóm harcjárműveinél.
 
Én nem bízok annyira katonai alkalmazásában egyelőre ezeknek az elektromos dogoknak.
Tisztán elektromos hajtás szerintem még sokáig nem lesz katonai célokra alkalmas. A hibrid hajtást viszont ma már nagy szériában gyártják a civil piacra. Én is hibriddel járok, és meg vagyok vele elégedve. Nem csak a fogyasztása jobb, de a gyorsulása is. És sokkal gyorsabban reagál a gázadásra mint a sima belsőégésű motor.
 
Nem bízok abban, hogy a harci alkalmazás közbeni extrém terhelést olyan jól bírja mint egy kipróbált dízelmotor.

Nem fogsz olyan katonát találni aki nem nézne ferde szemmel ezekre a dolgokra.
Haladni kell a korral. Nekem sem tetszett, de már túltettem rajta magam. Úgy döntöttek az elektromos motoroké a jövő, úgyhogy ez lesz. Ha nagyon lemaradsz, olyan leszel, mint az Öregek, akiknek a régi szovjet xarok a legjobbak. o_O
 
Nem bízok abban, hogy a harci alkalmazás közbeni extrém terhelést olyan jól bírja mint egy kipróbált dízelmotor.

Nem fogsz olyan katonát találni aki nem nézne ferde szemmel ezekre a dolgokra.
Az elektromos motorok alapvetően sokkal nagyobb élettartammal bírnak, mint egy belső égésű, elég masszívak szoktak lenni, főleg ha annyi tonnával kell majd szaladgálni. Szóval nem stresszelnék rajta.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and LMzek 2.0
Nem bízok abban, hogy a harci alkalmazás közbeni extrém terhelést olyan jól bírja mint egy kipróbált dízelmotor.

Nem fogsz olyan katonát találni aki nem nézne ferde szemmel ezekre a dolgokra.

Az elektromos motorok alapvetően sokkal nagyobb élettartammal bírnak, mint egy belső égésű, elég masszívak szoktak lenni, főleg ha annyi tonnával kell majd szaladgálni. Szóval nem stresszelnék rajta.
Az elektromos motor sokkal egyszerűbb szerkezet, és sokkal kevesebb karbantartást igényel. Alig van olyan alkatrésze ami el tud romlani.
 
Haladni kell a korral. Nekem sem tetszett, de már túltettem rajta magam. Úgy döntöttek az elektromos motoroké a jövő, úgyhogy ez lesz. Ha nagyon lemaradsz, olyan leszel, mint az Öregek, akiknek a régi szovjet xarok a legjobbak. o_O
Ha lesz nagy számban beszerzett gépről tapasztalat valahonnan felülvizsgálom az álláspontom.
 
Ha lesz nagy számban beszerzett gépről tapasztalat valahonnan felülvizsgálom az álláspontom.
Az akku vagy elektromos energia tárolás, illetve a bonyolult vezérlés az ami miatt nehezen terjednek.
A technikai alapok egyidősek a belső égésű motorokkal.
Meg volt egy Maus nevű próbálkozás is.
Az akkuk hűtése-fűtése, illetve az energia visszatáplálás bonyolulttá, elektronika igényessé teszi az ilyen rendszereket. Szintén gond, hogy az amúgy is rövid hatótáv erősen terep és időjárás függő. Az akksik általában 20-80 %-os kapacitással vannak kihasználva, ha nem így használják, csökken az élettartam, ami elég költség növelő.
Előbbi az egy tonnás személyautóknak is kihívás, hát még a 30-40 tonnás harcjárműveknek.

Szerintem a dízel hibrid a technológiai realitás, minden más még évtizedig tartó innovációt igénylő megoldás.
 
Az akku vagy elektromos energia tárolás, illetve a bonyolult vezérlés az ami miatt nehezen terjednek.
A technikai alapok egyidősek a belső égésű motorokkal.
Meg volt egy Maus nevű próbálkozás is.
Az akkuk hűtése-fűtése, illetve az energia visszatáplálás bonyolulttá, elektronika igényessé teszi az ilyen rendszereket. Szintén gond, hogy az amúgy is rövid hatótáv erősen terep és időjárás függő. Az akksik általában 20-80 %-os kapacitással vannak kihasználva, ha nem így használják, csökken az élettartam, ami elég költség növelő.
Előbbi az egy tonnás személyautóknak is kihívás, hát még a 30-40 tonnás harcjárműveknek.

Szerintem a dízel hibrid a technológiai realitás, minden más még évtizedig tartó innovációt igénylő megoldás.
És a dízel hibrid előnye, hogy a technikai feltételek létrejötte esetén a dízel motor és generátor helyére mehetnek a hatékonyabb akkumulátorok (vagy bármi más elektromos energia tároló) , tehát könnyen átalakítható.
 
Az akksik általában 20-80 %-os kapacitással vannak kihasználva, ha nem így használják, csökken az élettartam, ami elég költség növelő.
Ezt azért nem olyan bonyolult megoldani. Már régóta ismerik azt a módszert, hogy az akkunak az optimális tartományát veszik 0-100%-nak. Azaz a felhasználót mesterségesen tartják az optimális tartományban. Természetesen egy harcjármű esetén időnként fel is lehet szabadítani a tartalékokat, amivel nem okoznak jelentős élettartam csökkenést. Akkor van gond, ha tartósan használják az optimálisan eltérő tartományban ezeket.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo
Ezt azért nem olyan bonyolult megoldani. Már régóta ismerik azt a módszert, hogy az akkunak az optimális tartományát veszik 0-100%-nak. Azaz a felhasználót mesterségesen tartják az optimális tartományban. Természetesen egy harcjármű esetén időnként fel is lehet szabadítani a tartalékokat, amivel nem okoznak jelentős élettartam csökkenést. Akkor van gond, ha tartósan használják az optimálisan eltérő tartományban ezeket.
tehát úgy kel velük tervezni hogy mindig maradjon tartalék energia a gépekben? (végülis belsőégésű motorokat használó harcjárműveknél se szokták békében szárazra járatni a tankot... háborúba meg amugy is drasztikus eseben lenne leszívva az aksi ahogy a tank is szárazra járatva.) akkor ott nagyobb a baj mint pár aksi néminemű minőségromlása.
 
tehát úgy kel velük tervezni hogy mindig maradjon tartalék energia a gépekben? (végülis belsőégésű motorokat használó harcjárműveknél se szokták békében szárazra járatni a tankot... háborúba meg amugy is drasztikus eseben lenne leszívva az aksi ahogy a tank is szárazra járatva.) akkor ott nagyobb a baj mint pár aksi néminemű minőségromlása.
Nem kell semmit sem tervezni felhasználói szinten.
A felhasználó mindig 0-100%-ot lát, és használ. Csak alapból ő nem látja, hogy a 0 alatt és a 100 felett is van kapacitás.
Jelenleg az összes modern eszköz valahogy így működik. Tehát, amikor a telefonod kikapcsol, mert lemerült, akkor tulajdonképpen ahhoz a töltési szinthez ér el, amelyiket a cellák védelmében húztak meg.