Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Na, azon az úton, ahol vezetni próbáltam a "megengedett sebességgel" menni elég kontraproduktív. Volt egy akkor ki nem táblázott huppanó, hogy 90-es tempónál majdnem az ülésből elemelkedtük és az út minősége is olyan, amilyen. Tábla meg nincs kint sehol.

Tábla csak akkor kell ha a veszélyt nem tudja időben felismerni a sofőr.
Az sincs kitáblázva, hogy ónos esőben lassíts.
 
Meg addig szerzet "T" táblát. Azt használhatom kezdő sofőrként amúgy?
Saját személyes tapasztalatom, hogy a "T" betű többet árt, mint használ. Egy céltáblát rajzolsz magadra, és az összes gyökér meg fog találni. Az ilyenek szándékosan fognak szívatni, pl. 0.5 méteres követési távolság, bevágás eléd irányjelző nélkül, a lámpa még nem vált zöldre és már megy a duda. Minden létező módon próbálnak majd stresszelni és rombolni az önbizalmad. Én 3-4 nap után levettem és bunkók 90%-a eltűnt.
 
Na, azon az úton, ahol vezetni próbáltam a "megengedett sebességgel" menni elég kontraproduktív. Volt egy akkor ki nem táblázott huppanó, hogy 90-es tempónál majdnem az ülésből elemelkedtük és az út minősége is olyan, amilyen. Tábla meg nincs kint sehol.
Gyerekkoromban imádtam az ilyet :)
 
  • Vicces
Reactions: enzo
Tábla csak akkor kell ha a veszélyt nem tudja időben felismerni a sofőr.
Az sincs kitáblázva, hogy ónos esőben lassíts.
Bátyus vezetett és nem vette észre 13 éves tapasztalattal, egyszerűem nem látszott. És utána pont enyhe kanyar volt. De, ha csak éppen félre kéne húzódni, de éppen ott nincs kormányzás...
Ő mondta, hogy ez miért is nincs kitáblázva...?
 
"Hivatásos" és "profi" sofőrök...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Mindkettőt azonnal rácsok mögé.
A baloldali eleve hülye volt és szabálytalan véleményem szerint, hiszen előzni akart amit neki nem is lehetett volna.Aztán az, ahogyan vissza akart sorolni felér egy jogsibevonással, örökre és 1-2 év rácsos ablakkal.
A jobboldali meg azt a részét felejtette el a sofőrködésnek, hogy kutya kötelessége lenne elkerülni a veszélyes helyzeteket akkor is, ha nem ő maga idézi azt elő. Feltéve, hogy módjában áll. Itt pedig módjában állt volna inkább engedni a f*sznak, de inkább ő is elővette.
Biztos el lennének egy cellában.

Ön és közveszélyes idióták, ha találkoznak....

Meg a kamerás is egy farok volt, mert fontosabb volt, hogy meglegyen a felvétel, mint a saját élete.Ő is ráb*szott volna, ha baj van a két állattal együtt.
 
"Hivatásos" és "profi" sofőrök...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Kretének. Lelassítok és bemegyek a másik mögé. Mehetett volna mindkettő az árokba kerekkel az égnek. Ott a gyönyörű felvétel, lehet fizetni - valamennyit.

Idióta barmok
 
Z3eDVQ2.png
 
Ha mindenki 70-80-nal "csorogna"
Nem pályázás, nem nagyváros forgalmában nekem rendre 70 körüli átlagot mutat az autó, pedig néha tényleg sietősre veszem, főleg ha nincs forgalom. Igazából a mai autókban nem is nagyon érezni a nagyobb tempót, illetve valahogy olyan érzésem van, hogy az 50-es tempót nem szeretik.

Tegye fel a kezét az, akinek a gyereke arca az ablakra van kenődve utazás közben, s nem a kütyükijelzőre
Feltéve.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
Csendes véleményem, aki még a megengedett sebességet sem tudja biztonságosan tartani, annak nem szabadna vezetnie, mert alkalmatlan rá. Aki meg ha tudná tartani mégsem tartja, az meg hmmm eleven fa gircses-görcsös ága. Most mindenki képzelje magát egy 5 km/h-val menő autó mögé (amit nem tud megelőzni monjuk záróvonal és folyamatos szembeforgalom miatt) és tegye fel a kezét, aki 1/2 óra és 2.5 km megtétele után még nem ideges.
Igen ám, de alapból nem mindenki ugyan annyival mehet. Más egy kamion, más egy-egy traktor, más utánfutóval közlekedőnek a megengedett legnagyobb sebesség ugyan azon útszakaszon.
Akkor mi van, ha a traktor megy 40-el, azaz a szabályos maximumával (piros rendszám), és teljesen szabályosan közlekedik? Akkor is bunkócska?
Szerintem annyi az alapvető probléma, hogy nem képesek lehúzódni ha feltorlódik mögötte a sor.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
Igen ám, de alapból nem mindenki ugyan annyival mehet. Más egy kamion, más egy-egy traktor, más utánfutóval közlekedőnek a megengedett legnagyobb sebesség ugyan azon útszakaszon.
Akkor mi van, ha a traktor megy 40-el, azaz a szabályos maximumával (piros rendszám), és teljesen szabályosan közlekedik? Akkor is bunkócska?
Szerintem annyi az alapvető probléma, hogy nem képesek lehúzódni ha feltorlódik mögötte a sor.
Nem ezekre az esetekre gondoltam, hanem személygépkocsira. Bár amit a buszok művelnek csúcsidők kívül az is botrányos, ha kihagynak néhány megállót mert nincs fel/leszálló, akkor egyre lassabb közlekedéssel tartják a menetrendet.
Amúgy kedvencem, mikor megy az aranyos óvatos szép gépkocsivezető a főúton, mögötte vagy 50 autó, 15 kamion/teherautó, 4 busz (esetleg még 2 traktor :) ) egyre növekvő sorban.
 
Azt mondják, hogy minél közelebb mész Pesthez, annál rosszabb a közlekedési morál.
Én Hevesben illetve Csongrádban (átlagosan) rosszabbakat láttam mint Pest megyében. BAZ egész nyugis volt, ami meglepett. Kis mintám van csak, nekem a Pest - Fejér - Komárom-Esztergom a törzsterületem.

Viszont ahogy jössz az M7-en, és épp nincs mondjuk balatonozó horda, hanem sima hétköznap van, akkor ott érezhető Fehérvár magasságában, hogy sokkal több lesz az idegbeteg.
 
Azt jól látom, hogy jelen állás szerint a lejárt műszakival közlekedő kocsik rendeletileg meghosszabbított műszakija július 22-ig érvényes?
A mienk valamikor január vagy február táján járt le.

Azt mondják, hogy minél közelebb mész Pesthez, annál rosszabb a közlekedési morál.
Régen jártam a fővárostól távol a COVID miatt (is), de mindenfelé láttam bunkókat. Azt is tapasztaltam, hogy azért átlagban minél távolabbra mentem Bp-től, annál ráérősebb, kellemes tempóban ment a vezetést.

A bajom az, hogy amikor 5+ éve vezettem, akkor is volt forgalom, de azt a mérhetetlen bunkósághegyet, ami most van, még akkor sem tapasztaltam.
Ma a piros lámpa egyese helyeken sokak számára csak ajánlásként funkcionál... Bele lehet hajtani, ha neki úgy kívánja érdeke. A záróvonal is csak dísz, a sebességhatár is.
 
  • Hűha
Reactions: phaidros
Azt jól látom, hogy jelen állás szerint a lejárt műszakival közlekedő kocsik rendeletileg meghosszabbított műszakija július 22-ig érvényes?
A mienk valamikor január vagy február táján járt le.
A veszélyhelyzet végét követő 60. napig, nekem azt írta a hivatal emailben:

Üdvözli Önt a Belügyminisztérium (röviden BM) okmány lejárat emlékeztető szolgáltatása!

Ezúton értesítjük, hogy XXX123 forgalmi rendszámú járműve műszaki érvényességi ideje hamarosan lejár.
Javasoljuk, hogy a lejárat pontos dátumát mielőbb ellenőrizze a forgalmi engedély második oldalán.

Tájékoztatjuk, hogy a 2020. november 4. napján életbe lépett veszélyhelyzet ideje alatt lejáró, a forgalmi engedélybe bejegyzett műszaki érvényesség a veszélyhelyzet megszűnését követő 60 napig érvényes.
Ezt az új érvényességi időt a nyilvántartásba nem kell bejegyezni és az okmányon nem kell feltüntetni.
Az időszakos műszaki vizsgálat elvégzését a közlekedési hatóságnál vagy a kijelölt vizsgáló állomások valamelyikénél kezdeményezheti.
Még tart a veszélyhelyzet?
 
Mi a baj a hidrogénhajtással?

Az arányokon lehet talán vitatkozni, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy hosszabb próbalehetőség után a többség a hidrogénhajtású autót választaná az tisztán elektromossal szemben. Hozzá kell tenni, bizonyos feltételek teljesülése esetén. Ilyen feltétel, hogy hasonlóan sűrű a töltőhálózat álljon rendelkezésre, és valaki átvállalja az üzemanyagköltségeket. Azonban azoknál, akiknél ezek teljesültek, és a két különböző hajtásmódot több héten át tesztelhették, egyértelműen a hidrogénes autó volt a nyerő.

37985185_ca134d3210f25a505019a758eae8c444_wm.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0