F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Te el tudod hinni, hogy egy 60.000 CHF/ repült órával nem tudtak volna versenyezni az európaiak?
Ugyebár ennyit kottyintottak el sajtótájékoztatón. Miközben sorban nyeri a Rafale a tendereket az F-16 ellen?

Jobban hiszek a Svájciaknak, mint a komcsi/amcsi viccsajtónak.

Én ezt csak úgy bírom elképzelni, hogy alig van benne repült óra. A maradékot meg szimulátoron kamuzzák be.

Tudom hogy zavar a Svájci tender eredménye, amikor szöges ellentétben áll az általatok eddig szajkózott marhaságokkal, de ez van.
(Life is Brutal.)
:D
 
Sehol sem közlik a vesztes ajánlatokat, mivel az üzleti titok.
Az ajánlatok tartalma (logikusan) igyekezett a lehető legjobban kielégíteni Svájc igényeit, amit az RFQ-ban megfogalmazott.
Ami újdonság, hogy ők nem csak a beszerzési árat meg a műszaki képességeket nézték, hanem 30 évre a teljes fenntartásra kértek ajánlatot, és ez az ahol az Európaiak elvéreztek.
Azért ki szoktak minimum szivárogni ezek az ajánlatok is

Amivel nyert az F-35, 30 éves üzemeltetési költségek, számomra kétséges mennyire megalapozott számítás.

De összegtől függenienül a legjobb gép nyert, bár biztosra mentek, és alávertek a riválisoknak árba. 10 év múlva, ha dupla annyi lesz a fenntartási költség, már úgysem fognak cserélni.
 
Ami ugye nem változtat a Svájci értékelésen, ami szerint az F35 a legolcsóbban fenntartható (30 éves távlatban), és műszakilag a legjobb gép.
A SH, Eurofighter, és a Rafale (közül az egyik) 30 éves időtávlatban 2 milliárd Frankkal drágább, a többi meg még többel.
Hogyne változtathatna. Mert ha kikerülnek a részletek, akkor kiderülhet, hogy mondjuk díszgépeket vettek.
Mondom, használd a fejedet! Szerinted a Rafale 60.000CHF-nél többért repül egy órát? :cool:
 
Azért ki szoktak minimum szivárogni ezek az ajánlatok is

Amivel nyert az F-35, 30 éves üzemeltetési költségek, számomra kétséges mennyire megalapozott számítás.

De összegtől függenienül a legjobb gép nyert, bár biztosra mentek, és alávertek a riválisoknak árba. 10 év múlva, ha dupla annyi lesz a fenntartási költség, már úgysem fognak cserélni.

A Svájciak ennyit fognak fizetni 30 évig.
Ha többe kerül az üzemeltetés, akkor az a gyártó vesztesége. (TCO RFQ szépsége)
 
A Svájciak ennyit fognak fizetni 30 évig.
Ha többe kerül az üzemeltetés, akkor az a gyártó vesztesége.
Akkor ugye a US Navy C-in megjelenő utánégető okozta károsodasok is a gyár vesztesége, csak mert azok sem lesznek megcsinálva.
A 30 évben benne vannak a midlife upgrade-ek is? Csak mert, ha ez nincs benne, és menet közben a svájciak sem akarnak erre költeni, akkor hogyan fognak alkatrészt kapni mondjuk 20 év múlva? Nem véletlenül nem lesznek tovább támogatva (és ki lesznek vonva) az előszériás F-35-ös gépek százai. Mivel megszűnik a támogatásuk, és túl drága lenne az upgrade egy későbbi LOT-ra.
 
Ezért írtam, hogy lesz itt még egy két csavar.
Ez nem azt jelenti, hogy nem fog nyerni az F-35, de biztosan meg fogják támadni az eredményt.

A mondanivalómat kontextus alapján (mire írtam válaszul) értelmezd. arra utaltam ugyanis, hogy hülyeség azt gondolni, hogy az európai típusokkal kvázi nem is igazán számoltak....
 
A mondanivalómat kontextus alapján (mire írtam válaszul) értelmezd. arra utaltam ugyanis, hogy hülyeség azt gondolni, hogy az európai típusokkal kvázi nem is igazán számoltak....
Pont amiatt lehet a dologban valami, mert már előre bejelentették a feltételes tiltakozást.
 
Akkor ugye a US Navy C-in megjelenő utánégető okozta károsodasok is a gyár vesztesége, csak mert azok sem lesznek megcsinálva.
A 30 évben benne vannak a midlife upgrade-ek is? Csak mert, ha ez nincs benne, és menet közben a svájciak sem akarnak erre költeni, akkor hogyan fognak alkatrészt kapni mondjuk 20 év múlva? Nem véletlenül nem lesznek tovább támogatva (és ki lesznek vonva) az előszériás F-35-ös gépek százai. Mivel megszűnik a támogatásuk, és túl drága lenne az upgrade egy későbbi LOT-ra.

Hát erre nem vennék mérget így látatlanban, az ajánlatot nem ismerve.

Nyilvánvalóan a Svájciak hülyék, és nem értenek a pénzhez, bezzeg ti.
:rolleyes:
 
Nyilvánvalóan a Svájciak hülyék, és nem értenek a pénzhez, bezzeg ti.
:rolleyes:
Még eszembe jutott valami:
Én már látom, amikor a Lockheed igazgatója alákanyarintja a nevét arra a szerződésre, amiben eladják Svájcnak a 36 gépet ÉS EGYÚTTAL kézlevágás terhe mellett elvállalja 30 évre Svájc gépeinek üzemeltetését. Természetesen a most garantált fix áron. :D
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby
Nyilvánvalóan a Svájciak hülyék, és nem értenek a pénzhez, bezzeg ti.
:rolleyes:
Nem, csak a tapasztalat azt mutatja, hogy ez minden napos eset. Én elhiszem, hog stratégiai okokból jó döntés az F-35, de hogy a legolcsóbb, abban erősen kételkedek. Lehet te vagy a hülye, ha benned nem merül fel kétely! o_O

Egyébként Svájc és a transzparens tuszta, döntések.... Svajci bankok és a nácik által megölt zsidók benyelt vagyona... Átmosott kolumbiai maffiamilliárdok. Szal inkább naiv vagy ha készpénznek veszed.
 
Még eszembe jutott valami:
Én már látom, amikor a Lockheed igazgatója alákanyarintja a nevét arra a szerződésre, amiben eladják Svájcnak a 36 gépet ÉS EGYÚTTAL kézlevágás terhe mellett elvállalja 30 évre Svájc gépeinek üzemeltetését. Természetesen a most garantált fix áron. :D

Nem egy és nem két ilyen alapon aláírt szerződést láttam már. Módosítani persze lehet rajta utólag, ha mindkét fél egyetért vele.
Hozzáteszem ez sem nagyobb rizikó, mint különféle garanciákat vállalni a helyi gyártásra (lásd pl. Kockums és Ausztrália esetét a Collins-osztállyal).
 
Nem egy és nem két ilyen alapon aláírt szerződést láttam már. Módosítani persze lehet rajta utólag, ha mindkét fél egyetért vele.
Hozzáteszem ez sem nagyobb rizikó, mint különféle garanciákat vállalni a helyi gyártásra (lásd pl. Kockums és Ausztrália esetét a Collins-osztállyal).
30 éveset?
Módosítani? Hogyan lenne egyenlő fél egy légierő, meg egy repülőgép gyártó?
Itt most nem Svájc/Lockheed viszonylatról beszélek, hanem általában.
Olyan nincs, hogy 7év után egy felmerülő többletköltséget ne fizessen ki egy légierő. Túlságosan ki vannak szolgáltatva a rendszeresítés procedúrájának.
Nézd meg, hogy mit tudott tenni az osztrák légierő az Eurofighterek ügyében! Beletörődve használják.
 
30 éveset?
Módosítani? Hogyan lenne egyenlő fél egy légierő, meg egy repülőgép gyártó?
Itt most nem Svájc/Lockheed viszonylatról beszélek, hanem általában.
Olyan nincs, hogy 7év után egy felmerülő többletköltséget ne fizessen ki egy légierő. Túlságosan ki vannak szolgáltatva a rendszeresítés procedúrájának.
Nézd meg, hogy mit tudott tenni az osztrák légierő az Eurofighterek ügyében! Beletörődve használják.
Csak szólok,hogy van ahol a jogállam nem szimplán joggal való elnyomást jelent.
Kicsit néz már utána a Lokheed botránynak.Gazemberkednek a cégek ott is rendesen-de ha buknak,fizetnek is érte.És a szerződést be kell tartaniuk.Pont.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Én csak két lehetőséget látok a Svájci döntés mögött:

1, Svájc valójában csak 4db F35-öst szerez be, amit majd nagy csinnadrattával szerelnek össze és adnak át a RUAG-nál a sajtó széles nyilvánossága mellett.
A négy gép a négy svájci atombombával felszerelve (gépenként 1db), mind a négy Svájccal szomszédos állam fővárosát meg tudja semmisíteni akár egy időben is, így a szükséges elrettentés tökéletesen biztosított. A pilótáknak a fentieket nem mondják el, csak a fejükbe nyomják a VR sisakot és csak a szimulátorban repkednek. Svájc légterét az Androméda Államszövetség csészealjai védik (mivel egyszerre történt meg a nagy UFO bejelentés és a svájci tender kihirdetése, ami nyilvánvalóan nem lehet véletlen) hogy a svájci széfekben tárolt Unoptánium (amit még a nácik a Déli-Sarkon bányásztak ki, majd a háború után Argentínán keresztül, a CIA és a Nyugat-Német BND segítségével tengeralattjárón csempésztek Svájcba) nehogy a Betlegúziak, vagy bárki más kezébe kerüljön.

2, Esetleg az 5. generációs F35, amiből több épül mint a három vesztes 4. generációs típusból összesen, olcsóbb és jobb.

Persze várjuk a Finn tendert, ahol ugye nincsen Unoptánium, szóval kevésbé vannak kényelmes helyzetben.
:cool:
 
Csak szólok,hogy van ahol a jogállam nem szimplán joggal való elnyomást jelent.
Kicsit néz már utána a Lokheed botránynak.Gazemberkednek a cégek ott is rendesen-de ha buknak,fizetnek is érte.És a szerződést be kell tartaniuk.Pont.
Te még alszol? Milyen Lockheed botránynak?
 
  • Vicces
Reactions: Negan
A danok vettek 27 darabot(legyen ez 2 szazad - a minimum ami nekunk is kene). Volt ugye a vetelar meg a plusz 10 milliard USD koltseg 30 even keresztul. Ha van erre keret(szerintem nincs) akkor lehet nekunk is F-35, ha nincs akkor meg nem lesz, ilyen egyszeru. Ez a repora fillerbaszas meg teljesen ertelmetlen ha olyanok hozzak meg a dontest aki szerint a Currus jol mukodik meg nem ismeri a HUF-EUR arfolyamot. Nincs a politikus agyaban egy voros vonal ami azt mondatna vele hogy 30000USD/ora az mar tul sok a 20000/ora meg meg jo.
 

Miért, talán rendkívüli eset lenne? Egyáltalán nem az.

Módosítani? Hogyan lenne egyenlő fél egy légierő, meg egy repülőgép gyártó?
Itt most nem Svájc/Lockheed viszonylatról beszélek, hanem általában.
Olyan nincs, hogy 7év után egy felmerülő többletköltséget ne fizessen ki egy légierő. Túlságosan ki vannak szolgáltatva a rendszeresítés procedúrájának.
Nézd meg, hogy mit tudott tenni az osztrák légierő az Eurofighterek ügyében! Beletörődve használják.

Vannak rosszul és jól megkötött szerződések. Az osztrák légierő féle szerződés nem az utóbbi kategória.
Nyilván a kutya a szerződés részleteiben bujkál, de összességében egyáltalán nem ördögtől való ez a vállalás. Ezer és egy dologtól függő kitételek lehetnek, és nem biztos, hogy a légierő jár rosszul, ha megfelelően és átgondoltan fogalmazták meg a szerződés pontjait. Nemhogy 7, de akár 14 vagy 21 év után is.
BTW bizonyos szintű rugalmasságot általában az ilyen szerződések is tartalmaznak, Vis Maior helyzeteket és a többi.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Negan