Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A "C" USNavy változat (CATOBAR)Mi a különbség az F-35B és a C között? Van valahol esetleg egy összehasonlítás róluk?
Az LM szerint az említett repülési óránkénti költségeket 44% -kal csökkenti 2015-től, és feltételezi, hogy az elkövetkező 5 évben további 40% -kal csökken.
Tegyük fel, hogy mindez igaz. És ez minősit, hogy a Svájcialnál jobban tudd az F-35 költségeit stb.Jajj, ez nagyon vicces, kulonosen a kommentjeid tukreben... ezt megint igen alaposan benezted.
Vagyunk itt paran azert, akik szolgaltunk is (es nem kommunista-szovjet alkimo tiszthelyetteskent avagy tisztkent), en konkretan az elso jugo haboru alatt huztam vegig a hataron, ahogy kozel jott a cirkusz, egybol visszavontak a sima hataroroket es mi kitelepultunk. Eloben neztem pl Torjancnal ahogy probaltak elvenni (akkor eppen horvat kezben volt), kisertem at menekuloket, figyeltunk hk mozgast telen, minusz 15ben arokban huhogva fel napokat stb. Szinte biztos vagyok benne, hogy tobb fegyverrel lottem ott, mint te egesz eletedben fogsz (szpkhkent mozgattak szakaszok kozott.)
Fogalmam sincs,. miről beszélsz. Mondjuk ez viszonylag gyakran előfordul...Tegyük fel, hogy mindez igaz. És ez minősit, hogy a Svájcialnál jobban tudd az F-35 költségeit stb.
Más a sárkány és a tömeg is jelentősen eltér.Mi a különbség az F-35B és a C között? Van valahol esetleg egy összehasonlítás róluk?
Már nem is mertem betenni az áprilisi híreket az egyéb komoly hibákról. Hiába próbálják orvosolni a nagyon komoly (Cat1) és kevésbé komoly hibákat.Újabb probléma van, ezúttal a flotta mintegy felét érinti, hogy a karbantartó központ nem bírja az iramot.
Fifteen Percent Of U.S. Air Force F-35s Don’t Have Working Engines
Marine Corps, Navy, and foreign F-35s are also being impacted by ongoing problems with the jets’ engines.www.thedrive.com
Azért ez egy elég nagy hajtómű:
De ennek semi köze ahhoz, hogy a Tinker AFB-n létesült hajtómű karbantartó központ olyan mennyiségben kapja az F135-ösöket, hogy az már komolyan visszahat a típus hadrafoghatóságára. És bár a Tinker AFB egy USAF bázis, maga a Heavy Maintenance Center egyaránt dolgozik az összes, tehát az USAF, USN és USMC F-35-ös gép F135-ös hajtóművein.
Idevágó megjegyzés a cikkből:
"...It is worth remembering too, of course, that the F-35 enterprise almost had an alternative engine to the F135. However, the General Electric/Rolls-Royce F136 turbofan was deemed to be an unnecessary expense and was eventually canceled in 2011, when the project was over 80 percent complete. With the benefit of hindsight, it can well be imagined that an alternative source of engines would be very valuable right now..."
Hát igen, a profithajhászás és a bosszúszomj igen elszánttá tette a P&W lobbistáit, hogy annak ellenére, hogy az akkori GE CEO volt Obama egyik energetikai tanácsadója, mégse sikerült a Kongresszusnál a General Electric-nek kijárni, hogy az F136-os is teret kapjon a hatalmasnak ígérkező F-35-ös flotta hajtóműbizniszéből.
Azóta is csak könyöradományon élnek odahaza, gyárthatják a Super Hornet-nek az F414-es legelső változatát (miközben kifejlesztették saját költségre annak továbbgondolt variánsát), illetve az F-15EX számára szállíthatják a több, mint harminc éves F110GE129-eseket (miközben kifejlesztették már ennek modernebb verzióját is).
A Svájciak ennyit fognak fizetni 30 évig.
Ha többe kerül az üzemeltetés, akkor az a gyártó vesztesége. (TCO RFQ szépsége)
Volt megadva összeg, de csak egy becslés, nem garantálja a LM, nem kötelező érvényű.Err, konkretan meg sincs adva 10 ev utanra, nem az volt hirekben...?
Újabb probléma van, ezúttal a flotta mintegy felét érinti, hogy a karbantartó központ nem bírja az iramot.
Fifteen Percent Of U.S. Air Force F-35s Don’t Have Working Engines
Marine Corps, Navy, and foreign F-35s are also being impacted by ongoing problems with the jets’ engines.www.thedrive.com
Azért ez egy elég nagy hajtómű:
De ennek semi köze ahhoz, hogy a Tinker AFB-n létesült hajtómű karbantartó központ olyan mennyiségben kapja az F135-ösöket, hogy az már komolyan visszahat a típus hadrafoghatóságára. És bár a Tinker AFB egy USAF bázis, maga a Heavy Maintenance Center egyaránt dolgozik az összes, tehát az USAF, USN és USMC F-35-ös gép F135-ös hajtóművein.
Idevágó megjegyzés a cikkből:
"...It is worth remembering too, of course, that the F-35 enterprise almost had an alternative engine to the F135. However, the General Electric/Rolls-Royce F136 turbofan was deemed to be an unnecessary expense and was eventually canceled in 2011, when the project was over 80 percent complete. With the benefit of hindsight, it can well be imagined that an alternative source of engines would be very valuable right now..."
Hát igen, a profithajhászás és a bosszúszomj igen elszánttá tette a P&W lobbistáit, hogy annak ellenére, hogy az akkori GE CEO volt Obama egyik energetikai tanácsadója, mégse sikerült a Kongresszusnál a General Electric-nek kijárni, hogy az F136-os is teret kapjon a hatalmasnak ígérkező F-35-ös flotta hajtóműbizniszéből.
Azóta is csak könyöradományon élnek odahaza, gyárthatják a Super Hornet-nek az F414-es legelső változatát (miközben kifejlesztették saját költségre annak továbbgondolt variánsát), illetve az F-15EX számára szállíthatják a több, mint harminc éves F110GE129-eseket (miközben kifejlesztették már ennek modernebb verzióját is).
Nem. Ilyenkor mondom, hogy egyesek memóriája iszonyatosan rövid és a netkorszak az átlagosból is "úúúúúúúúúúúúrisen"-t csinál...na az amcsi sem mostmar az ami volt.
A Bunch of F-35s Are Just Sitting Around Without Their Engines
The U.S. Air Force is down dozens of flyable F-35s due to a maintenance and spare parts crunch. An official in charge of the F-35 program says nearly one in seven of the Air Force’s F-35s can’t fly at all
egy csomo f35 vilagszerte csucsul a repteren mert nincs alkatreszpotlas.
hideghaboruban ilyenert valakit a karora felhuznanak. de hat mostmar le van szarva, fo hogy a LM meg a tobbi gyar bezsebelte a lovet, a politikusok meg a szines zaszlot lobogtatjak, a tobbi nem szamit.
Mennyivel drágította volna tovább az F-35 programot az, ha párhuzamosan két féle hajtómű fejlesztése, üzemeltetése, karbantartási igénye zajlott volna? Mennyire szednék szép még jobban ízekre a kritikusok a programot ezen okokból?
Ilyenkor első sorban mindig az F-16 program jön be, hogy ott milyen jó, hogy párhuzamosan lehetett F100 és F110 hajtóművel építeni a gépeket. De ennek is nagy ára volt, és komoly csatározások álltak a háttérben... Az sem volt egy tiszta és értelmes hátterű döntés...