T
Van egy pár érdekes komment is! Az a kedvenc, ahol valaki azt firtatja hogy Franciaország mennyi zsetont tesz be az EU-közösbe, nettó befizető, aztán a saját nemzeti büszkeség gépet meg nem nagyon akarja venni az EU-ban senki, inkább veszik helyette az F-35-öt sok sok EU-s országban, s hogy ez így nem fog menni, hogy a francia termék nem kell, de a befizetésük a közösbe meg igen...
"Az F 35 C a gyakorlatban nem szuperszonikus a repülőgép vázának törékenysége miatt. A sebességet tekintve a keresztes hadjárat (feltételezem az F-8 Crusader-re gondolt) képes volt elfogni egy repülőgépet, az F 35 C nem. "Van egy pár érdekes komment is! Az a kedvenc, ahol valaki azt firtatja hogy Franciaország mennyi zsetont tesz be az EU-közösbe, nettó befizető, aztán a saját nemzeti büszkeség gépet meg nem nagyon akarja venni az EU-ban senki, inkább veszik helyette az F-35-öt sok sok EU-s országban, s hogy ez így nem fog menni, hogy a francia termék nem kell, de a befizetésük a közösbe meg igen...
Nem látom mitől lenne igaz. A "vázának törékenysége" kifejezés és a sebesség nekem nem passzol össze, nem sok köze van a kettőnek egymáshoz, a szerkezeti szilárdság a G limitet határozza meg, a sebességhez meg a légellenállás-tömeg/tolóerő aránynak van igazából köze."Az F 35 C a gyakorlatban nem szuperszonikus a repülőgép vázának törékenysége miatt. A sebességet tekintve a keresztes hadjárat (feltételezem az F-8 Crusader-re gondolt) képes volt elfogni egy repülőgépet, az F 35 C nem. "
A kommentek között ez egy elég érdekes kijelentés. Van valami valóság alapja vagy csak hülyeségeket terjeszt?
Emlékszel még, pár éve jött a hír, hogy az F-35B függőleges vezérsíkjainál repedések jelenhetnek meg, ha a gép sokat repül Mach 1 felett.Nem látom mitől lenne igaz. A "vázának törékenysége" kifejezés és a sebesség nekem nem passzol össze, nem sok köze van a kettőnek egymáshoz, a szerkezeti szilárdság a G limitet határozza meg, a sebességhez meg a légellenállás-tömeg/tolóerő aránynak van igazából köze.
Szerintem ez hülyeség.
Emlékszel még, pár éve jött a hír, hogy az F-35B függőleges vezérsíkjainál repedések jelenhetnek meg, ha a gép sokat repül Mach 1 felett.
Tény, hogy az USAF a számításai szerint az F-35A-val lényegesen több 30k láb magasságon és Mach 1 feletti repüléssel számol, mint az F-16-os család esetében.
Így nyílván adja magát a kérdés, hogy a nagyobb F-35B üzemeltetők (USMC, RAF, olasz légierő, stb) vajon gondban vannak-e, hogy a gépüket nem használhatják úgy, mint az USAF az A-verziót?
Egyátalán, tervezték-e ilyen profil szerint használni? Mert ez sem biztos.
Végezetül, ez a vázolt hiba az F-35B esetében merült fel, feltételezem, hogy az eleve szélesebb kabinszekció mögötti Lift Fan háza után kialakuló szuperszonikus áramlás esetében lehet valami olyan interferencia, ami a két vezérsíkot rázza.
De ez a jelenség az A és C modelleknél tudtommal nem merült fel. Az utóbbinál a nagyobb szárny és a külön csűrő-flaperon esetében volt még szó a flatterveszélyről.
Hogy ezzel azóta mi lett, egyátalán ez egy szuperszonikus, vagy csak felső-szubszonikus probléma volt, nem tudom.
De az ilyen kommenteknél mindig keverednek az alváltozatok és a történetek egyeseknél.
Helyett.... a B és a C is érintett.Emlékszel még, pár éve jött a hír, hogy az F-35B függőleges vezérsíkjainál repedések jelenhetnek meg, ha a gép sokat repül Mach 1 felett.
Tény, hogy az USAF a számításai szerint az F-35A-val lényegesen több 30k láb magasságon és Mach 1 feletti repüléssel számol, mint az F-16-os család esetében.
Így nyílván adja magát a kérdés, hogy a nagyobb F-35B üzemeltetők (USMC, RAF, olasz légierő, stb) vajon gondban vannak-e, hogy a gépüket nem használhatják úgy, mint az USAF az A-verziót?
Egyátalán, tervezték-e ilyen profil szerint használni? Mert ez sem biztos.
Végezetül, ez a vázolt hiba az F-35B esetében merült fel, feltételezem, hogy az eleve szélesebb kabinszekció mögötti Lift Fan háza után kialakuló szuperszonikus áramlás esetében lehet valami olyan interferencia, ami a két vezérsíkot rázza.
De ez a jelenség az A és C modelleknél tudtommal nem merült fel. Az utóbbinál a nagyobb szárny és a külön csűrő-flaperon esetében volt még szó a flatterveszélyről.
Hogy ezzel azóta mi lett, egyátalán ez egy szuperszonikus, vagy csak felső-szubszonikus probléma volt, nem tudom.
De az ilyen kommenteknél mindig keverednek az alváltozatok és a történetek egyeseknél.
Ezért a B verzióért mekkora kár volt...


Ezért a B verzióért mekkora kár volt...
Emlékszel még, pár éve jött a hír, hogy az F-35B függőleges vezérsíkjainál repedések jelenhetnek meg, ha a gép sokat repül Mach 1 felett.
Tény, hogy az USAF a számításai szerint az F-35A-val lényegesen több 30k láb magasságon és Mach 1 feletti repüléssel számol, mint az F-16-os család esetében.
Így nyílván adja magát a kérdés, hogy a nagyobb F-35B üzemeltetők (USMC, RAF, olasz légierő, stb) vajon gondban vannak-e, hogy a gépüket nem használhatják úgy, mint az USAF az A-verziót?
Egyátalán, tervezték-e ilyen profil szerint használni? Mert ez sem biztos.
Végezetül, ez a vázolt hiba az F-35B esetében merült fel, feltételezem, hogy az eleve szélesebb kabinszekció mögötti Lift Fan háza után kialakuló szuperszonikus áramlás esetében lehet valami olyan interferencia, ami a két vezérsíkot rázza.
De ez a jelenség az A és C modelleknél tudtommal nem merült fel. Az utóbbinál a nagyobb szárny és a külön csűrő-flaperon esetében volt még szó a flatterveszélyről.
Hogy ezzel azóta mi lett, egyátalán ez egy szuperszonikus, vagy csak felső-szubszonikus probléma volt, nem tudom.
De az ilyen kommenteknél mindig keverednek az alváltozatok és a történetek egyeseknél.
Van egy pár érdekes komment is! Az a kedvenc, ahol valaki azt firtatja hogy Franciaország mennyi zsetont tesz be az EU-közösbe, nettó befizető, aztán a saját nemzeti büszkeség gépet meg nem nagyon akarja venni az EU-ban senki, inkább veszik helyette az F-35-öt sok sok EU-s országban, s hogy ez így nem fog menni, hogy a francia termék nem kell, de a befizetésük a közösbe meg igen...
Szerintem aki 6 db drága vadászgépet vesz, az inkább ne vegyen semmit és kérje meg a szomszédot az AP-re, mert ez a fajta nemzeti büszkeség sokba kerül...Ha jól látom akik eddig az EU-ban F35-öt vettek, azok is mind nettó befizetők voltak, a csóróknak nem telik F35-re. (Persze a Bolgárok 6 db F16V-je csillagászati áron más kérdés … szerintem a Bolgárok jobban jártak volna használt Rafale-val, úgy, mint a horvátok).
Ha jól látom akik eddig az EU-ban F35-öt vettek, azok is mind nettó befizetők voltak, a csóróknak nem telik F35-re. (Persze a Bolgárok 6 db F16V-je csillagászati áron más kérdés … szerintem a Bolgárok jobban jártak volna használt Rafale-val, úgy, mint a horvátok).
Szerintem aki 6 db drága vadászgépet vesz, az inkább ne vegyen semmit és kérje meg a szomszédot az AP-re, mert ez a fajta nemzeti büszkeség sokba kerül...
Szlovákoknél, Horvátoknál is bele szóltak, a Horvátoknál most úgy néz ki nem értek célt vele...Ebben van igazsag...
A bolgaroknal a Gripen nyert volna, a svedek szo szerint "hasznalt F-16 aron" kinaltak 10 darab uj C/Dt mar MS20 szoftverrel - aztan brutalisan nyersen beleszolt az amerikai politika es hipp-hopp, dragabban vettek csaknem feleannyi F-16-ot...
Abban azért igaza van a franciáknak, hogy a nagy közös EU mag országai szarnak rá a saját hadiipari cégek/termékek vásárlására, Ők is hamarabb adnak el Rafit az EU-perem országába, Indiába/arab-afrikiai országokban, szóval ennyit a közös nagy EU álmokról...Ha jól látom akik eddig az EU-ban F35-öt vettek, azok is mind nettó befizetők voltak, a csóróknak nem telik F35-re. (Persze a Bolgárok 6 db F16V-je csillagászati áron más kérdés … szerintem a Bolgárok jobban jártak volna használt Rafale-val, úgy, mint a horvátok).
Mondjuk az oveke pont a Typhoon helyett keszult maguknak, es azt is csak azert tudjak mashova eladni, mert oda nem adunk el F-35-ot, no meg ugye jol megkenik az indiaiakat...Abban azért igaza van a franciáknak, hogy a nagy közös EU mag országai szarnak rá a saját hadiipari cégek/termékek vásárlására, Ők is hamarabb adnak el Rafit az EU-perem országába, Indiába/arab-afrikiai országokban, szóval ennyit a közös nagy EU álmokról...
Mindenki megken mindenkit mindenhol és mindig, vagy szimplán csak nyomást gyakorol ha tud, ugye ez leginkább az USA-ra jellemző. Ezt ne rójuk fel nekik szerintem, business as ususal...Mondjuk az oveke pont a Typhoon helyett keszult maguknak, es azt is csak azert tudjak mashova eladni, mert oda nem adunk el F-35-ot, no meg ugye jol megkenik az indiaiakat...
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..