T
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Van egy pár érdekes komment is! Az a kedvenc, ahol valaki azt firtatja hogy Franciaország mennyi zsetont tesz be az EU-közösbe, nettó befizető, aztán a saját nemzeti büszkeség gépet meg nem nagyon akarja venni az EU-ban senki, inkább veszik helyette az F-35-öt sok sok EU-s országban, s hogy ez így nem fog menni, hogy a francia termék nem kell, de a befizetésük a közösbe meg igen...
"Az F 35 C a gyakorlatban nem szuperszonikus a repülőgép vázának törékenysége miatt. A sebességet tekintve a keresztes hadjárat (feltételezem az F-8 Crusader-re gondolt) képes volt elfogni egy repülőgépet, az F 35 C nem. "Van egy pár érdekes komment is! Az a kedvenc, ahol valaki azt firtatja hogy Franciaország mennyi zsetont tesz be az EU-közösbe, nettó befizető, aztán a saját nemzeti büszkeség gépet meg nem nagyon akarja venni az EU-ban senki, inkább veszik helyette az F-35-öt sok sok EU-s országban, s hogy ez így nem fog menni, hogy a francia termék nem kell, de a befizetésük a közösbe meg igen...
Nem látom mitől lenne igaz. A "vázának törékenysége" kifejezés és a sebesség nekem nem passzol össze, nem sok köze van a kettőnek egymáshoz, a szerkezeti szilárdság a G limitet határozza meg, a sebességhez meg a légellenállás-tömeg/tolóerő aránynak van igazából köze."Az F 35 C a gyakorlatban nem szuperszonikus a repülőgép vázának törékenysége miatt. A sebességet tekintve a keresztes hadjárat (feltételezem az F-8 Crusader-re gondolt) képes volt elfogni egy repülőgépet, az F 35 C nem. "
A kommentek között ez egy elég érdekes kijelentés. Van valami valóság alapja vagy csak hülyeségeket terjeszt?
Emlékszel még, pár éve jött a hír, hogy az F-35B függőleges vezérsíkjainál repedések jelenhetnek meg, ha a gép sokat repül Mach 1 felett.Nem látom mitől lenne igaz. A "vázának törékenysége" kifejezés és a sebesség nekem nem passzol össze, nem sok köze van a kettőnek egymáshoz, a szerkezeti szilárdság a G limitet határozza meg, a sebességhez meg a légellenállás-tömeg/tolóerő aránynak van igazából köze.
Szerintem ez hülyeség.
Emlékszel még, pár éve jött a hír, hogy az F-35B függőleges vezérsíkjainál repedések jelenhetnek meg, ha a gép sokat repül Mach 1 felett.
Tény, hogy az USAF a számításai szerint az F-35A-val lényegesen több 30k láb magasságon és Mach 1 feletti repüléssel számol, mint az F-16-os család esetében.
Így nyílván adja magát a kérdés, hogy a nagyobb F-35B üzemeltetők (USMC, RAF, olasz légierő, stb) vajon gondban vannak-e, hogy a gépüket nem használhatják úgy, mint az USAF az A-verziót?
Egyátalán, tervezték-e ilyen profil szerint használni? Mert ez sem biztos.
Végezetül, ez a vázolt hiba az F-35B esetében merült fel, feltételezem, hogy az eleve szélesebb kabinszekció mögötti Lift Fan háza után kialakuló szuperszonikus áramlás esetében lehet valami olyan interferencia, ami a két vezérsíkot rázza.
De ez a jelenség az A és C modelleknél tudtommal nem merült fel. Az utóbbinál a nagyobb szárny és a külön csűrő-flaperon esetében volt még szó a flatterveszélyről.
Hogy ezzel azóta mi lett, egyátalán ez egy szuperszonikus, vagy csak felső-szubszonikus probléma volt, nem tudom.
De az ilyen kommenteknél mindig keverednek az alváltozatok és a történetek egyeseknél.
Helyett.... a B és a C is érintett.Emlékszel még, pár éve jött a hír, hogy az F-35B függőleges vezérsíkjainál repedések jelenhetnek meg, ha a gép sokat repül Mach 1 felett.
Tény, hogy az USAF a számításai szerint az F-35A-val lényegesen több 30k láb magasságon és Mach 1 feletti repüléssel számol, mint az F-16-os család esetében.
Így nyílván adja magát a kérdés, hogy a nagyobb F-35B üzemeltetők (USMC, RAF, olasz légierő, stb) vajon gondban vannak-e, hogy a gépüket nem használhatják úgy, mint az USAF az A-verziót?
Egyátalán, tervezték-e ilyen profil szerint használni? Mert ez sem biztos.
Végezetül, ez a vázolt hiba az F-35B esetében merült fel, feltételezem, hogy az eleve szélesebb kabinszekció mögötti Lift Fan háza után kialakuló szuperszonikus áramlás esetében lehet valami olyan interferencia, ami a két vezérsíkot rázza.
De ez a jelenség az A és C modelleknél tudtommal nem merült fel. Az utóbbinál a nagyobb szárny és a külön csűrő-flaperon esetében volt még szó a flatterveszélyről.
Hogy ezzel azóta mi lett, egyátalán ez egy szuperszonikus, vagy csak felső-szubszonikus probléma volt, nem tudom.
De az ilyen kommenteknél mindig keverednek az alváltozatok és a történetek egyeseknél.
Ezért a B verzióért mekkora kár volt...
Ezért a B verzióért mekkora kár volt...
Emlékszel még, pár éve jött a hír, hogy az F-35B függőleges vezérsíkjainál repedések jelenhetnek meg, ha a gép sokat repül Mach 1 felett.
Tény, hogy az USAF a számításai szerint az F-35A-val lényegesen több 30k láb magasságon és Mach 1 feletti repüléssel számol, mint az F-16-os család esetében.
Így nyílván adja magát a kérdés, hogy a nagyobb F-35B üzemeltetők (USMC, RAF, olasz légierő, stb) vajon gondban vannak-e, hogy a gépüket nem használhatják úgy, mint az USAF az A-verziót?
Egyátalán, tervezték-e ilyen profil szerint használni? Mert ez sem biztos.
Végezetül, ez a vázolt hiba az F-35B esetében merült fel, feltételezem, hogy az eleve szélesebb kabinszekció mögötti Lift Fan háza után kialakuló szuperszonikus áramlás esetében lehet valami olyan interferencia, ami a két vezérsíkot rázza.
De ez a jelenség az A és C modelleknél tudtommal nem merült fel. Az utóbbinál a nagyobb szárny és a külön csűrő-flaperon esetében volt még szó a flatterveszélyről.
Hogy ezzel azóta mi lett, egyátalán ez egy szuperszonikus, vagy csak felső-szubszonikus probléma volt, nem tudom.
De az ilyen kommenteknél mindig keverednek az alváltozatok és a történetek egyeseknél.
Van egy pár érdekes komment is! Az a kedvenc, ahol valaki azt firtatja hogy Franciaország mennyi zsetont tesz be az EU-közösbe, nettó befizető, aztán a saját nemzeti büszkeség gépet meg nem nagyon akarja venni az EU-ban senki, inkább veszik helyette az F-35-öt sok sok EU-s országban, s hogy ez így nem fog menni, hogy a francia termék nem kell, de a befizetésük a közösbe meg igen...
Szerintem aki 6 db drága vadászgépet vesz, az inkább ne vegyen semmit és kérje meg a szomszédot az AP-re, mert ez a fajta nemzeti büszkeség sokba kerül...Ha jól látom akik eddig az EU-ban F35-öt vettek, azok is mind nettó befizetők voltak, a csóróknak nem telik F35-re. (Persze a Bolgárok 6 db F16V-je csillagászati áron más kérdés … szerintem a Bolgárok jobban jártak volna használt Rafale-val, úgy, mint a horvátok).
Ha jól látom akik eddig az EU-ban F35-öt vettek, azok is mind nettó befizetők voltak, a csóróknak nem telik F35-re. (Persze a Bolgárok 6 db F16V-je csillagászati áron más kérdés … szerintem a Bolgárok jobban jártak volna használt Rafale-val, úgy, mint a horvátok).
Szerintem aki 6 db drága vadászgépet vesz, az inkább ne vegyen semmit és kérje meg a szomszédot az AP-re, mert ez a fajta nemzeti büszkeség sokba kerül...
Szlovákoknél, Horvátoknál is bele szóltak, a Horvátoknál most úgy néz ki nem értek célt vele...Ebben van igazsag...
A bolgaroknal a Gripen nyert volna, a svedek szo szerint "hasznalt F-16 aron" kinaltak 10 darab uj C/Dt mar MS20 szoftverrel - aztan brutalisan nyersen beleszolt az amerikai politika es hipp-hopp, dragabban vettek csaknem feleannyi F-16-ot...
Abban azért igaza van a franciáknak, hogy a nagy közös EU mag országai szarnak rá a saját hadiipari cégek/termékek vásárlására, Ők is hamarabb adnak el Rafit az EU-perem országába, Indiába/arab-afrikiai országokban, szóval ennyit a közös nagy EU álmokról...Ha jól látom akik eddig az EU-ban F35-öt vettek, azok is mind nettó befizetők voltak, a csóróknak nem telik F35-re. (Persze a Bolgárok 6 db F16V-je csillagászati áron más kérdés … szerintem a Bolgárok jobban jártak volna használt Rafale-val, úgy, mint a horvátok).
Mondjuk az oveke pont a Typhoon helyett keszult maguknak, es azt is csak azert tudjak mashova eladni, mert oda nem adunk el F-35-ot, no meg ugye jol megkenik az indiaiakat...Abban azért igaza van a franciáknak, hogy a nagy közös EU mag országai szarnak rá a saját hadiipari cégek/termékek vásárlására, Ők is hamarabb adnak el Rafit az EU-perem országába, Indiába/arab-afrikiai országokban, szóval ennyit a közös nagy EU álmokról...
Mindenki megken mindenkit mindenhol és mindig, vagy szimplán csak nyomást gyakorol ha tud, ugye ez leginkább az USA-ra jellemző. Ezt ne rójuk fel nekik szerintem, business as ususal...Mondjuk az oveke pont a Typhoon helyett keszult maguknak, es azt is csak azert tudjak mashova eladni, mert oda nem adunk el F-35-ot, no meg ugye jol megkenik az indiaiakat...
itt van mikora varjak:Már görög jelzésekkel...