Csakhogy 15 kilométeren halad-és még ott is túlmelegszik.....
15 méteren a légellenállás miatt nem tud felgyorsulni hipersebességre.Ezért kell felmásznia 30km-re.Utána lejjebb hozzák,hogy csökkentse a radarhorizontot.De ennek a lejjebbnek határt szab az aerodinamikai melegedés (meg a légellenállás fékező hatása- @molnibalage vagy @ozymandias egy hozzávetőleges számmitást tudna is csinálni erre,tőlem hiába várod).
Manőverezés stratégiai szinten meg azt jelenti,hogy az inditáskor New Yorknak irányozzák,és Floridába csapódik be interkontinetális fegyverként.Mert képes manőverezni,nem csak egy ballisztikai pályán haladni.Vagyis hiába érzékelnék műholdal az inditást,a kezdeti pályábol nem lehet megmondani a célkordinátákat.Ez harcászati szinten is fentáll.Pl két hajókötelék tartozkodik hatótávon belül,nem lehet az inditás irányábol megmondeni,hogy melik köteléket fogja támadni (márha sikerúl egyáltalán észlelni az inditást).
Vagyis a HVG képes az előretolt radarlánc elemei között úgy manőverezni,hogy végig a radarhorizont alatt maradjon,meg persze az elfogók hatókörén kivúl.De nem képes magát az elfogót kimanőverezni.Ha a célpontját elfogó védi,az megtudja védeni tőle.
Ez kb ugyan az,mint a lopakodó gépek jelentette veszély.Annyira lecsökken az elháritórendszer hasznos hatósugara,hogy olyan sűrűséggel kéne őket telepiteni egy klasszikus országvédelemhez,amit nem lehet erőforrással birni.
Stratégiailag ennek különösebb jelentősége nincs,mert eddig sem volt érdemi védelem az ICBM-ek ellen.A MAD biztositja a védelmet,az meg továbbra is fentáll.
Negan én nem azt írtam,hogy 10-15 méteren fog a Cirkon 8 Mach sebességgel tépni:-)
 
Én azért nem intézném őt el egy kézlegyintéssel én is utána néztem és nekem az jött le,hogy ért a dologhoz,az a helyzet,hogy a Thaad pontos képességei teljesen érthető módon szigorúan titkosak.

Hozzávetőleges THAAD MZ:

34-THAAD.png
 
Namost ezt én értelmezem rosszul,vagy kb 30 km magsság alatt bejövő céloktol egyálltalán nem véd a rendszer?
Okkal van az, hogy vannak légkörben elfogó és sztratoszféra és felette elfogó eszközök.
De hát úgy tűnik, hogy ez sem esett le még sokaknak a videó után sem.
Akkor, majd az Sz-300V-hez egyszer elérve ezt is lehet elmagyarázni, hogy miért van az, hogy a légköri elfogók HMZ-je korlátos.
 
Okkal van az, hogy vannak légkörben elfogó és sztratoszféra és felette elfogó eszközök.
De hát úgy tűnik, hogy ez sem esett le még sokaknak a videó után sem.
Akkor, majd az Sz-300V-hez egyszer elérve ezt is lehet elmagyarázni, hogy miért van az, hogy a légköri elfogók HMZ-je korlátos.
Ezt értem.Csak eddig arrol volt szó,hogy a THAAD le tudja kapni-de ez a Cirkonra máris nem igaz.Az át tud bújni alatta.És feltehetően az Avangard is.Vagyis a Patriot PAC-3 marad,aminek meg még kisebb a hatótávja.
SM család elég szerteágazó,feltételezem,hogy abban van mind légkörön belüli,mind kivüli elfogó változata
Bár stratégiailag ez az összképet továbbra sem befolyásolja érdemben.
 
Ezt értem.Csak eddig arrol volt szó,hogy a THAAD le tudja kapni-de ez a Cirkonra máris nem igaz.Az át tud bújni alatta.És feltehetően az Avangard is.Vagyis a Patriot PAC-3 marad,aminek meg még kisebb a hatótávja.
SM család elég szerteágazó,feltételezem,hogy abban van mind légkörön belüli,mind kivüli elfogó változata
Bár stratégiailag ez az összképet továbbra sem befolyásolja érdemben.

Csak pontvédelem van, és az is csak akkor, ha időben kap riasztást és teljes harckészültségben van az adott komplexum (PAC3, SM).
Az amcsik is, meg az európaiak is területvédelemre alkalmas rendszereken dolgoznak, amik tartalmazzák a műholdas indítás felderítést, célmegjelölést, illetve új szintén hiperszonikus elfogót.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and bel
Csak pontvédelem van, és az is csak akkor, ha időben kap riasztást és teljes harckészültségben van az adott komplexum (PAC3, SM).
Az amcsik is, meg az európaiak is területvédelemre alkalmas rendszereken dolgoznak, amik tartalmazzák a műholdas indítás felderítést, célmegjelölést, illetve új szintén hiperszonikus elfogót.
Vagyis az van,amit eddig eddig irtam,csak az emlitett cikkel ellentétben a THAAD nem nyújt védelmet HVG/HCM ellen.
Ez se se harcászatilag,se hadászatilag nem változtat a képen
 
OFF.
Nem hozzáértőként kérdezem, lehet ordenáré f@szság lesz...
A hipsz cuccok hajtóműve nem lehet "vektorált" ? Mint pl a repülőké...
Gondolom a sugár elmozdításával azt a pár fokot ki lehet hozni amiről szó van, illetve vissza is lehet korrigálni.
Gondolom én...
ON.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
OFF.
Nem hozzáértőként kérdezem, lehet ordenáré f@szság lesz...
A hipsz cuccok hajtóműve nem lehet "vektorált" ? Mint pl a repülőké...
Gondolom a sugár elmozdításával azt a pár fokot ki lehet hozni amiről szó van, illetve vissza is lehet korrigálni.
Gondolom én...
On.
A TVC nem a felhajtóerő generálására jó, hanem kis sebességnél a gép saját súlypont és három tengely körüli mozgatása a feladata.
Ez az egyik leggyakoribb téveszme.

Itt van elmagyarázva.
Haditechnikai Összefoglaló 756. oldal

De akkor erről is lesz majd videó egyszer...
 
  • Tetszik
Reactions: Filter
A TVC nem a felhajtóerő generálására jó, hanem kis sebességnél a gép saját súlypont és három tengely körüli mozgatása a feladata.
Ez az egyik leggyakoribb téveszme.

Itt van elmagyarázva.
Haditechnikai Összefoglaló 756. oldal

De akkor erről is lesz majd videó egyszer...
Tehát akkor egy ilyen sok m-el repesztő szutyok röppályáját nem lehet vele befolyásolni?
Értem úgy hogy 10m-nél , a hajtómű sugarát kitéríti 5fokkal felfelé vertikálisan,3 másodpercre. Akkor valószínűleg a szerkezet orra emelkedni fog,illetve minimális sebességvesztés léphet fel ilyen rövid időintervallumban (3sec), evidens a röppályában változás áll be, aztán ezt játszhatja végig egész úton is. De nem tudom, csak kókányolok itt magamnak...
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
Tehát akkor egy ilyen sok m-el repesztő szutyok röppályáját nem lehet vele befolyásolni?
Értem úgy hogy 10m-nél , a hajtómű sugarát kitéríti 5fokkal felfelé vertikálisan,3 másodpercre. Akkor valószínűleg a szerkezet orra emelkedni fog,illetve minimális sebességvesztés léphet fel ilyen rövid időintervallumban (3sec), evidens a röppályában változás áll be, aztán ezt játszhatja végig egész úton is. De nem tudom, csak kókányolok itt magamnak...
Aboszlúte nem.
A légiharc rakétánál azért durva a TVC, mert 10:1 tolerő tömeg arány mellett a rakétát azonnal beforgatja és az előre tartsó sebességvektrot is M0.9 indításnál is azonnal oldalirányba forgatja el.

Na, de egy repülőgép közepes magasságon full utánégetővel is bőven 1 alatti értékkel bír = meh.
A szárny egy 4G fordulóban a gép súlyának több, mint négyszeresét állítja elő, hiszen annak vektora nem csak normális irányú...
Ehhez képest, hogy a gép súlyának 60-70%-nak talán harmada felhajtóerő lesz a SÚLYPONTTÓL távol az whatever.

És ez középiskolás fizikával is belátható. Mert hiába ott csak elemi pont mechanikáját tanítják, akit érdekel az erre gyorsan rájön, hiszen a hatások additívak.

Tehát, ha megérti azt, hogy hol van a súlypontja a gépnek és virtuálisan a falra szögelve a CG-nél pörgeti az erő és nyomaták és ezt összeadja azzal, hogy tömegpontkét is mozog, akkor már ott is van.

Ehhez képest a Net népe és a hangos gyök meg hiszi és üvölti a térbe az orosz propit, hogy "szupermanőverező képessége" és egyéb marhaságokat.
Mert a középiskolás fizikához is seegghülye.

Csak te viszont nem állítottál, hanem kérdeztél.
Na ez a nagy különbség. Lájk.
 
Tehát akkor egy ilyen sok m-el repesztő szutyok röppályáját nem lehet vele befolyásolni?
Értem úgy hogy 10m-nél , a hajtómű sugarát kitéríti 5fokkal felfelé vertikálisan,3 másodpercre. Akkor valószínűleg a szerkezet orra emelkedni fog,illetve minimális sebességvesztés léphet fel ilyen rövid időintervallumban (3sec), evidens a röppályában változás áll be, aztán ezt játszhatja végig egész úton is. De nem tudom, csak kókányolok itt magamnak...
Elméletileg megoldható valamilyen reaktiv kormányrendszer felrakása.Már az F104ből is csináltak ilyen kisérleti gépet.De.....De ha megoldod a forduló energiaigényét,még mindig ott van a manőver közbeni túlterhelés.Kibirja e a rakéta?Stabil marad e a manőver közben?Irányithatóság szempontjábol és a hajtómű müködése szempontjábol.Egyszerúen nem tart ott a technológia.
 
Elméletileg megoldható valamilyen reaktiv kormányrendszer felrakása.Már az F104ből is csináltak ilyen kisérleti gépet.De.....De ha megoldod a forduló energiaigényét,még mindig ott van a manőver közbeni túlterhelés.Kibirja e a rakéta?Stabil marad e a manőver közben?Irányithatóság szempontjábol és a hajtómű müködése szempontjábol.Egyszerúen nem tart ott a technológia.
Juj...
Az az F-104 gép - aminben majdnem meghalt Yeager... - az arra szolgált, hogy zoom climb-ot fel magasra és az űrhajósok számára lett elképzelve, mint afféle igen drága szimulátor, ahol kitapasztalhatják azt. Semmi másról nem szólt ez, mint a gép három tengely körüli kormányzásval valamiféle oktatás az űrhajókhoz. Yeager esete után tudtommal hagyták az egészet a fenébe. Drága volt, rövid ideig működött az egész és cserébe irtózatosan veszélyes volt.

The reaction control system consisted of eight pitch/yaw thrusters (four for each axis) and four roll thrusters. They used the same kind of hydrogen peroxide fuel as the main rocket engine from a dedicated 155 lb (70 kg) fuel tank and were controlled by the pilot using a handle mounted in the instrument panel. The pitch/yaw thrusters were rated at 113 lbf (500 N) thrust each and the roll thrusters were rated at 43 lbf (190 N) thrust.


Soha nem lesz reaktív elvben elég erőd ahhoz, hogy te érdemben fordulj.
Egyszerű fizika a gép súlyának sokszorosa kell hozzá erőben. Amit a hajtómű mai napig nem tud előállítani.
 
  • Tetszik
Reactions: jOkA
maxresdefault.jpg

Ebből a képből indult ki az agymenésem. Van szárny is, meg ha jól látom kettő hajtómű dolgozik.
 
Juj...
Az az F-104 gép - aminben majdnem meghalt Yeager... - az arra szolgált, hogy zoom climb-ot fel magasra és az űrhajósok számára lett elképzelve, mint afféle igen drága szimulátor, ahol kitapasztalhatják azt. Semmi másról nem szólt ez, mint a gép három tengely körüli kormányzásval valamiféle oktatás az űrhajókhoz. Yeager esete után tudtommal hagyták az egészet a fenébe. Drága volt, rövid ideig működött az egész és cserébe irtózatosan veszélyes volt.

The reaction control system consisted of eight pitch/yaw thrusters (four for each axis) and four roll thrusters. They used the same kind of hydrogen peroxide fuel as the main rocket engine from a dedicated 155 lb (70 kg) fuel tank and were controlled by the pilot using a handle mounted in the instrument panel. The pitch/yaw thrusters were rated at 113 lbf (500 N) thrust each and the roll thrusters were rated at 43 lbf (190 N) thrust.


Soha nem lesz reaktív elvben elég erőd ahhoz, hogy te érdemben fordulj.
Egyszerű fizika a gép súlyának sokszorosa kell hozzá erőben. Amit a hajtómű mai napig nem tud előállítani.
Molni,szerinted miért volt vastagon irva az elméletileg szó?Meg hozzátéve a még ha megoldod az enrgiaigény kifejezés?Hogy továbblépve rámutassak,ha ezt a problémát ELMÉLETILEG megoldjuk is,akkor is marad még pár probléma,ami miatt nem fog a HCM szlalomozni az elfogórakéták között.