Orosz hadiflotta

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 711
89 802
113
Vojennaja Prijomka ma reggeli adása az Északi flotta atomtengeralattjáróinak Gadzsijevó városában található bázisát mutatja be, ahol az orosz nukleáris meghajtású stratégiai tengeralttjárók -Borej,Borej-A, Delfin mellett a Scsuka-b osztály vadásztengeralttjáró is ott állomásoznak. A film elősz♫r muttja be a legmodernebb orosz str. atomtengeralttjárót a Borej-A osztály első hajóját a Knyaz Vlagyimírt.Rengeteg érdekes infó elhangzik és látszik a filmben.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
T

Törölt tag

Guest
Az orosz tengokon is ket valtas dolgozik. 12 orat az egyik 12 orat a masik. Altalaban 5/7/5/7 osztasban. Ez a legenysegre ertendo tiszthelyettesek alatt. Ok adjak ki alegenyseg cca 2/3 at 3/4 et. No szoval 12 ora a napbol mar elment. Ezen kivul van a napi zuhanyzas es a szolgalaton kivuli etkezesek, takaritasok stb stb. Ebbol kifolyolag ha az illeto nem tiszt vgy tiszthelyettes akkor igen igen ritkan tudja a szaunat elvezni. Ez foleg a tiszteknek es a tiszthelyetteseknek van.

Egy volt orosz tengeralatjaros irta ezt a 90 es evekben egy ujsagiro altal feltett kerdesre. Az illeto megnyert valamilyen versenyt es volt vele egy hosszabb interju ahol szoba kerult honnan jott es mit csinalt plusz a szines kerdesek.

Szerintem ma is csak ket valtas van a fedelzeten, ebbol kifolyolag csodalkoznek ha masok lennenek az aranyok. Olyan ez mint az uszomedence az orosz laktanyakban anno az elozo rendszerben. Azokat is foleg a tisztek es a tiszt felesegek hasznaltak.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and Cifu

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
10 039
30 627
113
Ka-25
18295677_original.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 711
89 802
113
Megérkezett az Északi hajógyárba az M55R orosz gyártású DGTA az Admiral Iszakov fregatthoz-projekt 22350
u1L_Jnuk_Pk.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 711
89 802
113
Egy Antyej(K-266 Orel) a dán vizekben július 5-én. Tegnap megérkezett a "Vlagyimír herceg" is a Nagy Belt-öbölbe. Hamarosan érkezik egy Scsuka-b , a Vepr is. Régen volt ennyi orosz atomtengeralattjáró a Balti-tengeren.
210611124_1072324146507806_4095149551448288500_n.jpg

213657916_1072481593158728_7094901104954066250_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
W

Wilson

Guest
A haditengerészet nem áll készen egy nagyobb háborúra


03-01.jpg

A hadtudomány egyik fő feladata, hogy a haditengerészet haderő gazdálkodásának, mint harcrendszernek a helyreállításán dolgozzon.

2019-ben a Katonai Tudományos Akadémia Tengerészeti Szakosztályának éves ülésén a haditengerészet helyzetének kérdései kerültek szóba. A sürgető problémák megoldására különböző megoldási módokat javasoltak. Egyesek a haditengerészeti minisztérium visszaállítását követelték, mások a TOF stratégiai parancsnoksággá való szétválasztását javasolták, megint mások a főparancsnok Moszkvába való visszahelyezését, a haditengerészeti lobbi befolyásának megerősítését az Állami Dumában... Azóta eltelt mintegy két év. Hogyan reagált a haditengerészet parancsnoka és a védelmi minisztérium a tudományos közösség javaslataira?

A találkozón fájdalmasan beszéltek arról, hogy a katonai parancsnoki és irányító szervek (CMC) strukturális reformjának eredményeként a haditengerészet mint szolgálat integritása, a tengeri repülés siralmas állapotban van, a haditengerészet parancsnokságának harckészsége, infrastruktúrája és képességei katasztrofálisan csökkentek. De mi magának a hadtudománynak a gyakorlati hozzájárulása az ilyen problémák megoldásához?

Nagy sajnálatomra a katonai tudósok (különösen az AvN haditengerészeti részlegének tudósai) véleményem szerint még mindig nem tudnak közös nevezőre jutni a haditengerészet problémáiról és arról, hogyan lehetne kivezetni a flottát a válsághelyzetből. Ezért a Tengerészeti Akadémia haditengerészeti szekciójának tagjaként szeretném megosztani a saját elképzelésemet néhány probléma megoldásáról, és értékelni a hadtudomány szerepét és helyét az orosz haditengerészet állapotában.

Nem lesz villámháború.

Először is, a katonai tudósoknak és a veteránoknak meg kell érteniük, hogy nem lesz visszatérés a korábbi szovjet haditengerészethez. Egy másik évszázad, egy másik geopolitikai és, ami a legfontosabb, gazdasági helyzet. Egy másik állam, egy másik társadalmi és politikai rendszer. Az állam dezindusztrializációja megvalósult, és a mai ipar egyszerűen képtelen megbirkózni a korábban előállított termékek nagy részével. Ez azt jelenti, hogy a fegyveres erők alkalmazásának formáiról és módjairól más nézetekre van szükség.

Könnyen lehet, hogy a védelmi minisztérium és a haditengerészet között nem genetikai összeférhetetlenségen alapuló ellentét van, hanem csak a haditengerészet helyének és szerepének a jövőbeli háborúban való világos megértésének hiánya. Hogyan lehetne a haditengerészetet felhasználni egy hálózatközpontú, háborúban? Lesznek-e tengeri csaták, a repülőgép-hordozók csapásmérő csoportjait (AUG), hadihajó-osztagokat (BCS) megsemmisítő flottaműveletek, vagy azonnali globális csapás következik?

Az AVN tudósainak egyik fő feladata a haditengerészeti akadémiával és a tudományos szervezetekkel, valamint a veteránokkal együtt az, hogy aktívan dolgozzanak a haditengerészet parancsnoki és irányítási rendszerének, mint harci rendszernek a helyreállításán. Figyelembe véve a tengeri hadszínterek szétválasztását és a hadműveleti-stratégiai egyesülések parancsnoki és irányítási egységének megőrzésének fontosságát, ma mérhetetlenül megnő az igény a haditengerészet főparancsnokának egységes vezetése alatt a hadszíntér bázis-infrastruktúrájának, műveleti felszerelésének fejlesztésére, a harci és műveleti kiképzés végrehajtására.

"A háborúk története arra tanít bennünket, hogy az első vonalbeli erők titkos bevetésének egyik kényelmes változata a különféle manőverek, amelyeket a leghihetőbb ürügyekkel a leendő agresszió tárgyának határai közelében hajtanak végre".

Mindez tudományos kutatást és alátámasztást igényel, de véleményem szerint a modern hadtudomány elmaradt a kor valóságától, és elméletileg történelmi maradt, valahol a cannes-i csata éveiben. Az ABN tudósainak kísérletei a hadviselés formáinak és módszereinek jövőbeni fejlődését illetően még nem hozták meg a szükséges tisztánlátást.

Például az úgynevezett villámháborúk (villámgyors vagy gyors hadviselés) kérdését, úgy tűnik, a hadtudomány nem értette meg teljesen. Mindazonáltal a modern fegyveres erők teljes felkészülése egy gyors világháború eshetőségére való tekintettel történik. A történelmi tapasztalat azt mutatja, hogy ezek a az elképzelések tarthatatlanok. Ennek ellenére az állami tömegtájékoztatási eszközök, az összes katonai tömegtájékoztatási eszköz, a "dobok fülsiketítő zúgására", gyakorlatokat, kilövéseket és lőgyakorlatokat közvetít, az orosz történelemben példátlan sikereket, Nyikolaj Spanov háború előtti "Az első csapás" című könyvének retorikájába süllyedve.

És mi van, ha a háború tovább tart, mint ahogyan azt stratégáink tervezik? Különösen, ha figyelembe vesszük az elnök 2019-es, az Unió helyzetéről szóló beszédét, amely a döntéshozatali központok megdöntésére szólít fel? Miféle villámháború ez, rögtön világháború!

De az országban, még a 30-40-es évekkel ellentétben is, valamiért egyetlen szót sem hallani a polgári védelemről és a lakosság felkészítéséről, vagy az ipar, a régiók és a gazdaság mozgósítási felkészítéséről. A területvédelmet pedig nyilvánvalóan összekeverik az OMON és a Rosgvardia közrend fenntartására irányuló tevékenységével. Nem hiszem, hogy az ország vezetésének és a Pénzügyminisztériumnak minden tisztviselője ismeri a harci veszteségek számításait a katonai műveletek bármely időszakára vonatkozóan. Milyen "előkészített tartalék" terhére fogjuk pótolni őket?

Emlékezzünk vissza, egy hétre mentünk Afganisztánba - 10 évig maradtunk. Szíriában elkezdtünk lecsapni a felkelő bandákra - több mint öt évig maradtunk. Hol van itt a villámháború? Miért nincs a hadtudománynak pontos előrejelző becslése? Nem ez az oka annak, hogy a vezérkari főnöknek nemrégiben át kellett vennie azt a szerepet is, hogy irányítsa a
AVN tevékenységek?

Már régóta sürgős szükség van arra, hogy Oroszországról ne csak mint kontinentális államról alkossunk új képet. Az országnak több mint 38 ezer kilométernyi tengeri határa van, az Északi tengeri útvonal, az Északi-sarkvidék a sarkvidéki birtokokkal, a Csendes-óceán kontinentális talapzata, szigetek és különleges területek (Kalinyingrád, Krím, Kamcsatka, Kuril-szigetek) tengeri megközelítése. De miközben a mi hadtudományunk ezen a stratégián töpreng, a NATO-blokk máris új koncepciót dolgozott ki a csapatok tömeges és hirtelen bevetésére. A hagyományos légi helyett, amelyekre Jugoszláviában, Líbiában és Irakban láthattunk példákat, valamint a gyors (meglepetésszerű) globális csapás elavult koncepciója helyett az úgynevezett integrált tömeges légi csapás (IMMA) javasolt. A tervek szerint teljesen új módon, egyszerre öt területen: a szárazföldön, a tengeren, a levegőben, a világűrben és a kibertérben négy lépcsőben, egyszerre indul:


hiperszonikus rakéták;

taktikai és cirkálórakéták különböző bázisokon;

pilóta nélküli légi járművek;

személyzet nélküli platformokkal.

A NATO stratégái úgy vélik, hogy egy ilyen csapás lehetővé teszi a légi irányítás, a nukleáris rakétaerők, a légvédelem, az energia, a kommunikáció, a katonai és állami irányítás, a hírszerzés és a harcirányítás létesítményeinek, valamint a legharcképesebb katonai alakulataink semlegesítését a konfliktus első óráiban.

Ennek eredményeként az orosz csapatok védelmi vonalai szinte azonnal elvakulnak és ezzel nagy mélységben "lefegyverzik" őket. A NATO szerint megfosztanak bennünket az ellenállás minden akaratától. Ezt követően a szövetség harckocsi-, gépesített és gyalogsági alakulatai akcióba lépnek, és túl sok veszteség nélkül kell átvenniük az irányítást a kijelölt oroszországi területek felett.
 
W

Wilson

Guest
2.

A hadtudományok doktora, Konsztantyin Szivkov nyugalmazott százados számításai szerint akár 1000-1500 stratégiai cirkálórakéta is indítható Oroszország ellen tengeri és légi hordozókról az első nap folyamán. Egy támadásban akár 1500-2000 különböző célú harci repülőgép és öt-hat repülőgép-hordozó 400-500 fedélzeti repülőgépe is részt vehet. Akár 50-60 különböző osztályú felszíni hajó és akár 20-25 többcélú atom-tengeralattjáró is indít majd időben és térben összehangolt csapásokat.

Ezzel kapcsolatban érdemes utalni az Orosz Föderáció elnöke által 2020. június 2-án aláírt, az Orosz Föderáció nukleáris elrettentéssel kapcsolatos politikájának alapjairól szóló rendeletre. Felsorolja azokat a feltételeket, amelyek mellett Oroszország elsőként vetheti be legpusztítóbb fegyvereit. A nukleáris fegyvereket többek között az Orosz Föderáció elleni agresszióra válaszul lehetne bevetni, ha az állam létét fenyegetik.

Kétségtelenül nagyon csábítónak és szépnek tűnik terveinkben, hogy az ellenség cirkálórakétáinak tengeri és légi hordozóit még a kilövésük és felemelésük határán is megsemmisítsük. De az egyes flottáinkban meglévő erőviszonyok, az erők célterületeken történő bevetésének biztosítása (gyakorlatilag nincs haditengerészeti repülés, ASW és felderítő erő), és ami a legfontosabb, a haditengerészet légierejének hiánya, különösen a MIR és az ASW, aligha teszi ezt lehetővé. Oroszország még egy egyetlen stratégiai irányú helyi háborúban is legfeljebb egy háromszor-ötször rosszabb csoportosulással tudná mindezt az erőt az ellenséggel szemben ellensúlyozni. És a kevés támadó tengeralattjárónk, ha egyszer a lőszerük elfogyott, olyan, mint egy fogantyú nélküli bőrönd: hol és hogyan lehet utánpótlást biztosítani számukra olyan körülmények között, amikor a telepítési helyük megsemmisülésének valószínűsége szinte 100 százalékos?

A hajószemélyzet elégséges létszámának megerősítésére szolgáló gyors rakéták közötti manőver hiányát a haditengerészeti rakétavédelmi (MAR) és tengeralattjáró-elhárító (ASW) repülőgépek, valamint a vadász- és támadó repülőgépek rakéták közötti manőverezésével lehetne pótolni. A korábbi évek kormányzó hatóságainak a tengerészeti repülés megreformálására (vagy deformálására, ha nem is mondhatnánk, hogy megsemmisítésére) irányuló intézkedései azonban nem hagyták meg ezt a lehetőséget. Sürgős intézkedéseket kell hozni a haditengerészeti rakétahordozó repülés felélesztésére, visszavezetve azt a légierőtől. A rakétahordozó legénységek tengeri harci műveletekre történő műveleti és harci kiképzésének prioritása egyértelműen nem vált prioritássá a légi- és űrerőknél.

A támadó rakétákkal felszerelt Szu-34-esek az MPA részeként hatékonyan összpontosíthatják erőiket a fenyegető területekre a rakéták közötti manőverezés révén. A hadsereg légierejének helikopterflottáját is növelni kell, mint EW, ASW, ASM stb. hordozókat. Mindenesetre nem értek egyet egyes elemzők véleményével, akik azt javasolják, hogy a haditengerészeti hajókat több tucat Tu-160-asra cseréljék. A repülés fő gyengesége, hogy nem képes hosszú ideig a megfelelő harci területen tartózkodni.
Szükségünk van repülőgép-hordozókra?

Azt hiszem, emlékeztetnünk kell a hadtudomány veteránjait a katonai építkezés igen fontos kritériumának, a "hatékonyság-költség" létezésére.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and gacsat
W

Wilson

Guest
3.

Van értelme a repülőgép-hordozóknak?

Úgy gondolom, hogy a hadtudomány veteránjait is emlékeztetni kell a katonai építkezés egy nagyon fontos kritériumának, a "hatékonyság-költség" létezésére. E kritérium alkalmazásához meg kell érteni az ipar valós helyzetét és az ország egészének gazdasági helyzetét. Nem szabad tovább álmodozni a hajóállomány jelentős növeléséről, repülőgép-hordozók építéséről (egy hajócsoport és egy magas színvonalú légi és bázis-infrastruktúra egyidejű építése nélkül). Elég, ha felidézzük a Charles de Gaulle francia repülőgép-hordozó építésével és befejezésével kapcsolatos több mint egy évtizedes tapasztalatokat.

Legfőbb ideje, hogy az ABN katonai közgazdászai-tudósai bebizonyítsák az állami vezetésnek, hogy a HÉA (hozzáadottérték-adó) aláássa a katonai termelést. Ez abszurd: az állam (Pénzügyminisztérium) adót szed a fegyvertől, amit saját maga védelmére készített! Ugyanakkor többször is felhajtja a repülőgép-ipari repülőgépek árát, és képmutató módon azzal vádolja a DIC-et, hogy túlárazza a fegyvereket. Valójában az adó úgy néz ki, mintha a pénzt a bal zsebből a jobb zsebbe, vagy fordítva, átcsoportosítanák. Bármilyen katonai hardver a többszörös újraelosztás terméke. És minden egyes újraelosztásból HÉA-t szednek be. Ezért a végtermék árában (annak összetettségétől függően) az ÁFA mennyisége a megrendeléssel növekedhet. Ezért szinte az összes költségét ez a kitalált adó teszi ki. Úgy tűnik, itt az ideje, hogy a Védelmi Minisztérium a haditengerészettel együtt a kormány elé terjessze a katonai termékek árképzési struktúrájának megváltoztatását és a HÉA kizárását a DIC esetében.

Összességében az a benyomás alakul ki, hogy az állam nem érdekelt a hajóépítésben, amit a védelmi beszerzésekben részt vevő vállalkozások finanszírozási problémái és az állami tulajdonú bankok (VTB, Agroselkhozbank, Sberbank stb.) kamatmentes hiteleinek hiánya is bizonyít. És vajon a Sberbank igazgatótanácsa, amely szinte kizárólag külföldiekből áll, hajlandó lesz-e ebbe belemenni?

Véleményem szerint a haditengerészet vezetése mindent megtesz a jelenlegi helyzetben. Az a döntés született, hogy a tengeralattjáró-flottát nem nukleáris tengeralattjárókkal bővítik. A haditengerészet keresi és meghatározza a hatékony hajóflotta kiépítésének lehetőségeit. A repülőgép-hordozó flottán és az óceánjáró hajókon is folytatni kell a munkát, de most elsősorban alacsony költségű hajókkal kell kiépíteni az összetételüket. E célból úgy vélem, hogy megfontolandó lenne megfontolni a Kínától (Koreától) származó nagy hatótávolságú felszíni hajók, valamint légi korai előrejelző repülőgépek beszerzésének célszerűségét, cserébe a mi energia- és faanyagszállításainkért. Legalábbis minimálisan korlátozott mennyiségben a csendes-óceáni flotta számára.

Gondolkodhatunk a szükségtelenül magas és költséges projektek csökkentésén. Vegyük a drága és meglehetősen terjedelmes (sok tonnás) "Symphony" navigációs rendszert és a hasonló tulajdonságokkal rendelkező, de méretben és árban kisebb "Kama-NS-V" navigációs rendszert (MIMSNiS, haditengerészeti integrált kis méretű navigációs és stabilizációs rendszer). Körülbelül 130 kg-os súlyával a mérvadó "navigátorok" szerint ez a legjobb megoldás a nem nukleáris és ultra alacsony teljesítményű hajók számára. Bizonyos módosításokkal többcélú nukleáris és támadó nukleáris tengeralattjárókon is használható.

Elég, ha szemet hunyunk felette, és szemérmesen eltitkoljuk a haditengerészet problémáit. Például a tengeri célpontok elleni célmegjelölés és a haditengerészet tengeralattjárók robbanófejekkel való ellátásának problémája már régóta nem megoldott. A média még mindig a Liana rendszer (tengeri felderítő és célmegjelölő rendszer) közelgő elindításával dicsekszik, amelynek fejlesztése 1993-ban kezdődött, és amely egy újabb ígéret arra, hogy 2030 után minden boldog és virágzó lesz.

Szintén beszélni kell arról, hogy a haditengerészeti vezetésnek észerűen figyelmet kell fordítania a főparancsnok elégtelen felelősségére a hajó- és hajóépítési folyamatért (hosszú távú építés) és elégtelen kitartásra e feltételek csökkentésében vagy az úgynevezett téli stagnálásban. A 21. században példa nélküli, hogy a Fehér-tenger befagyása idején a Szevmasz és a Zvezdocska épülő hajói leállítják a tengeri próbákat, és türelmesen várják a nyári hajózás kezdetét, amely fél évig tart a hajógyárak vízterületein. Ez idő alatt az ipar a hibákat és a saját hiányosságait nyugodtan és felesleges zaj nélkül kiküszöböli. Ez lehetővé teszi, hogy gyakorlatilag büntetlenül elrejtsék az ipar silány és nem megfelelő minőségű munkáját, és elkerüljék a büntetést az ügyfél számára, aki elviseli ezt a helyzetet.

Az OSK és a Sevmash vezetői azt ígérik, hogy bevezetik a nukleáris tengeralattjárók építésének új moduláris technológiáját, amely lehetővé teszi az építési idő több hónapos csökkentését. De alapesetben nincs kimondva, hogy ez csak a 2030 után gyártott atom-tengeralattjárókra vonatkozik majd. A sorozatgyártásban lévő tengeralattjárók tétlenségre vannak ítélve, mert az Egyesült Hajógyártó Vállalat és a Szevmasz, valamint a Szevmasz parancsnoksága nem akarja megszüntetni a Fehér-tengeren épülő hajók szégyenletes téli tárolását.

Az SF fő bázisa közelében lévő Sevmash hajógyár támaszkodhat az USC hajójavító bázisára a Kola-félszigeten. Ez már most segítene abban, hogy az egyes hajók szállítási ideje legalább hat hónappal csökkenjen. Mindössze a Védelmi Minisztérium és az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium vezetésének jóindulatára van szükség.

A japánok már lemondtak a Stirling-motorokról a lítium-ion akkumulátorok javára. Még el sem kezdtük a gyártásukat , de már több mint 20 éve fejlesztjük saját agyszüleményünket, de finanszírozás vagy látható kilátások nélkül. Egyébként tényleg szükség van ezekre az anaerob eszközökre, amelyek egy nagyságrenddel növelik egy tengeralattjáró költségeit, a Balti-tengeren, a Kaszpi-tengeren, a Fekete- és az Okotszki-tengeren, a Kuril-szorosban? Hogyan fognak működni a japán dízel-elektromos tengeralattjárók ellen? És minek ezeknek a hajóknak 300 méter mélységet "tudó" hajótest, megfelelő EMP-rendszer, 20 százalékos felhajtóerő-tartalék és egyéb trükök?

A probléma megoldása érdekében célszerű lenne a tengerészeti szalonokon bemutatott kis tengeralattjárók építésére vonatkozó javaslatok közül a kis és ultrakönnyű tengeralattjáró-tervek megfelelő, legfeljebb 750-1000 tonnás vízkiszorítású változatait figyelembe venni. Van néhány példa arra, hogy még a KNDK-ban is erőteljesen építik a kis és ultrakisméretű tengeralattjárókat. Irán szerzi be őket. Valószínűleg ez a példa valamilyen módon ösztönözni fogja a katonai-műszaki együttműködési szerveket, és a haditengerészet és a védelmi minisztérium bizonyos struktúráit arra készteti, hogy nézeteiket kiigazítsák.

Az ARMYA-2020 katonai és műszaki fórumon a Malakhit SPMBM bemutatta a P-705B Serval kis, nem nukleáris tengeralattjáró koncepciótervét. Korábban, az elmúlt évek tengeri bemutatóin Malakhit más part menti kis tengeralattjárók projektjeit javasolta, amelyek kis legénységgel rendelkeznek a nagyfokú automatizálás miatt, amelyek megnövekedett hatótávolsággal, nagy sebességgel, manőverezőképességgel és harci hatékonysággal rendelkeznek. Ezeket a hajókat part őrzésére, az ellenséges hajók elleni harcra, parti létesítmények, aknák megsemmisítésére, felderítő és felforgató csoportok partraszállására, felderítési és mentési műveletekre szánják, és meglehetősen jó fegyverzeti paraméterekkel rendelkeznek. Például a "Piranha-T" (vízkiszorítás - 370 tonna), fegyverzet: két 533 milliméter rakéta, 324 milliméter kaliberű torpedók - hat - nyolc, aknák - nyolc, tengeralattjáró-csoport (szállítás) - négy ember. Ezek a 200-300 méteres merülési mélységű MPL-ek, az öt-kilenc fős legénységgel 20-30 napos önállósággal, 2000-3000 mérföldes hatótávolsággal rendelkeznek. Mivel 533 milliméteres torpedók (cirkálórakéták) és külső aknavető eszközökben elhelyezett aknákkal is rendelkezik, képesek teljes mértékben megoldani a tengeralattjárók feladatait.

És végül. A modern történelem legnagyobb NATO Defender Europe 2021 hadgyakorlatát tartották meg a hazánkkal határos 12 állam területén. Június 28-tól július 10-ig a Fekete-tengeri gyakorlatok - Sea Breeze 2021. Úgy vélem, hogy ezzel a szövetség stratégiai telepítésbe kezd Oroszország délnyugati, nyugati és északnyugati határai közelében, tekintélyes számú amerikai alakulat bevonásával, amelyeket tengeren és levegőben telepítenek Európába. A DNR és az LNR határai közelében előzetesen kampányt indítottak a katonai feszültségek szítására.

Az információs, politikai és diplomáciai műveletek végrehajtása nagyszabású és professzionális módon történik. De vajon csak addig míg gyakorlatok véget érnek? A háborúk története arra tanít bennünket, hogy az első vonalbeli erők titkos bevetésének egyik kényelmes változata a különféle manőverek, amelyeket a leghihetőbb ürügyekkel a jövőbeli agresszió tárgyának határai közelében hajtanak végre. És mi nem tehetünk mást, mint hogy ennek megfelelően reagálunk rá.

Nem véletlenül beszél a fegyveres erők vezérkari főnöke, Valerij Geraszimov hadseregtábornok arról, hogy folyamatosan meg kell előzni az ellenséget, és egy-két lépéssel előttük kell lépni a megelőző intézkedésekkel. Ebből az a merev következtetés következik, hogy Oroszország kénytelen lesz a lehető legnagyobb erővel megelőző csapást mérni a NATO-csoportokra, ha megpróbálják sarokba szorítani. És erre fel kell készülni.

Viktor Patrusev,
admirális-helyettes, az ABN tagja
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 644
113
Oroszország kénytelen lesz a lehető legnagyobb erővel megelőző csapást mérni a NATO-csoportokra,
Ajajaj...