Orosz hadiflotta

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 536
113
Egy Antyej(K-266 Orel) a dán vizekben július 5-én. Tegnap megérkezett a "Vlagyimír herceg" is a Nagy Belt-öbölbe. Hamarosan érkezik egy Scsuka-b , a Vepr is. Régen volt ennyi orosz atomtengeralattjáró a Balti-tengeren.
210611124_1072324146507806_4095149551448288500_n.jpg

213657916_1072481593158728_7094901104954066250_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
W

Wilson

Guest
A haditengerészet nem áll készen egy nagyobb háborúra


03-01.jpg

A hadtudomány egyik fő feladata, hogy a haditengerészet haderő gazdálkodásának, mint harcrendszernek a helyreállításán dolgozzon.

2019-ben a Katonai Tudományos Akadémia Tengerészeti Szakosztályának éves ülésén a haditengerészet helyzetének kérdései kerültek szóba. A sürgető problémák megoldására különböző megoldási módokat javasoltak. Egyesek a haditengerészeti minisztérium visszaállítását követelték, mások a TOF stratégiai parancsnoksággá való szétválasztását javasolták, megint mások a főparancsnok Moszkvába való visszahelyezését, a haditengerészeti lobbi befolyásának megerősítését az Állami Dumában... Azóta eltelt mintegy két év. Hogyan reagált a haditengerészet parancsnoka és a védelmi minisztérium a tudományos közösség javaslataira?

A találkozón fájdalmasan beszéltek arról, hogy a katonai parancsnoki és irányító szervek (CMC) strukturális reformjának eredményeként a haditengerészet mint szolgálat integritása, a tengeri repülés siralmas állapotban van, a haditengerészet parancsnokságának harckészsége, infrastruktúrája és képességei katasztrofálisan csökkentek. De mi magának a hadtudománynak a gyakorlati hozzájárulása az ilyen problémák megoldásához?

Nagy sajnálatomra a katonai tudósok (különösen az AvN haditengerészeti részlegének tudósai) véleményem szerint még mindig nem tudnak közös nevezőre jutni a haditengerészet problémáiról és arról, hogyan lehetne kivezetni a flottát a válsághelyzetből. Ezért a Tengerészeti Akadémia haditengerészeti szekciójának tagjaként szeretném megosztani a saját elképzelésemet néhány probléma megoldásáról, és értékelni a hadtudomány szerepét és helyét az orosz haditengerészet állapotában.

Nem lesz villámháború.

Először is, a katonai tudósoknak és a veteránoknak meg kell érteniük, hogy nem lesz visszatérés a korábbi szovjet haditengerészethez. Egy másik évszázad, egy másik geopolitikai és, ami a legfontosabb, gazdasági helyzet. Egy másik állam, egy másik társadalmi és politikai rendszer. Az állam dezindusztrializációja megvalósult, és a mai ipar egyszerűen képtelen megbirkózni a korábban előállított termékek nagy részével. Ez azt jelenti, hogy a fegyveres erők alkalmazásának formáiról és módjairól más nézetekre van szükség.

Könnyen lehet, hogy a védelmi minisztérium és a haditengerészet között nem genetikai összeférhetetlenségen alapuló ellentét van, hanem csak a haditengerészet helyének és szerepének a jövőbeli háborúban való világos megértésének hiánya. Hogyan lehetne a haditengerészetet felhasználni egy hálózatközpontú, háborúban? Lesznek-e tengeri csaták, a repülőgép-hordozók csapásmérő csoportjait (AUG), hadihajó-osztagokat (BCS) megsemmisítő flottaműveletek, vagy azonnali globális csapás következik?

Az AVN tudósainak egyik fő feladata a haditengerészeti akadémiával és a tudományos szervezetekkel, valamint a veteránokkal együtt az, hogy aktívan dolgozzanak a haditengerészet parancsnoki és irányítási rendszerének, mint harci rendszernek a helyreállításán. Figyelembe véve a tengeri hadszínterek szétválasztását és a hadműveleti-stratégiai egyesülések parancsnoki és irányítási egységének megőrzésének fontosságát, ma mérhetetlenül megnő az igény a haditengerészet főparancsnokának egységes vezetése alatt a hadszíntér bázis-infrastruktúrájának, műveleti felszerelésének fejlesztésére, a harci és műveleti kiképzés végrehajtására.

"A háborúk története arra tanít bennünket, hogy az első vonalbeli erők titkos bevetésének egyik kényelmes változata a különféle manőverek, amelyeket a leghihetőbb ürügyekkel a leendő agresszió tárgyának határai közelében hajtanak végre".

Mindez tudományos kutatást és alátámasztást igényel, de véleményem szerint a modern hadtudomány elmaradt a kor valóságától, és elméletileg történelmi maradt, valahol a cannes-i csata éveiben. Az ABN tudósainak kísérletei a hadviselés formáinak és módszereinek jövőbeni fejlődését illetően még nem hozták meg a szükséges tisztánlátást.

Például az úgynevezett villámháborúk (villámgyors vagy gyors hadviselés) kérdését, úgy tűnik, a hadtudomány nem értette meg teljesen. Mindazonáltal a modern fegyveres erők teljes felkészülése egy gyors világháború eshetőségére való tekintettel történik. A történelmi tapasztalat azt mutatja, hogy ezek a az elképzelések tarthatatlanok. Ennek ellenére az állami tömegtájékoztatási eszközök, az összes katonai tömegtájékoztatási eszköz, a "dobok fülsiketítő zúgására", gyakorlatokat, kilövéseket és lőgyakorlatokat közvetít, az orosz történelemben példátlan sikereket, Nyikolaj Spanov háború előtti "Az első csapás" című könyvének retorikájába süllyedve.

És mi van, ha a háború tovább tart, mint ahogyan azt stratégáink tervezik? Különösen, ha figyelembe vesszük az elnök 2019-es, az Unió helyzetéről szóló beszédét, amely a döntéshozatali központok megdöntésére szólít fel? Miféle villámháború ez, rögtön világháború!

De az országban, még a 30-40-es évekkel ellentétben is, valamiért egyetlen szót sem hallani a polgári védelemről és a lakosság felkészítéséről, vagy az ipar, a régiók és a gazdaság mozgósítási felkészítéséről. A területvédelmet pedig nyilvánvalóan összekeverik az OMON és a Rosgvardia közrend fenntartására irányuló tevékenységével. Nem hiszem, hogy az ország vezetésének és a Pénzügyminisztériumnak minden tisztviselője ismeri a harci veszteségek számításait a katonai műveletek bármely időszakára vonatkozóan. Milyen "előkészített tartalék" terhére fogjuk pótolni őket?

Emlékezzünk vissza, egy hétre mentünk Afganisztánba - 10 évig maradtunk. Szíriában elkezdtünk lecsapni a felkelő bandákra - több mint öt évig maradtunk. Hol van itt a villámháború? Miért nincs a hadtudománynak pontos előrejelző becslése? Nem ez az oka annak, hogy a vezérkari főnöknek nemrégiben át kellett vennie azt a szerepet is, hogy irányítsa a
AVN tevékenységek?

Már régóta sürgős szükség van arra, hogy Oroszországról ne csak mint kontinentális államról alkossunk új képet. Az országnak több mint 38 ezer kilométernyi tengeri határa van, az Északi tengeri útvonal, az Északi-sarkvidék a sarkvidéki birtokokkal, a Csendes-óceán kontinentális talapzata, szigetek és különleges területek (Kalinyingrád, Krím, Kamcsatka, Kuril-szigetek) tengeri megközelítése. De miközben a mi hadtudományunk ezen a stratégián töpreng, a NATO-blokk máris új koncepciót dolgozott ki a csapatok tömeges és hirtelen bevetésére. A hagyományos légi helyett, amelyekre Jugoszláviában, Líbiában és Irakban láthattunk példákat, valamint a gyors (meglepetésszerű) globális csapás elavult koncepciója helyett az úgynevezett integrált tömeges légi csapás (IMMA) javasolt. A tervek szerint teljesen új módon, egyszerre öt területen: a szárazföldön, a tengeren, a levegőben, a világűrben és a kibertérben négy lépcsőben, egyszerre indul:


hiperszonikus rakéták;

taktikai és cirkálórakéták különböző bázisokon;

pilóta nélküli légi járművek;

személyzet nélküli platformokkal.

A NATO stratégái úgy vélik, hogy egy ilyen csapás lehetővé teszi a légi irányítás, a nukleáris rakétaerők, a légvédelem, az energia, a kommunikáció, a katonai és állami irányítás, a hírszerzés és a harcirányítás létesítményeinek, valamint a legharcképesebb katonai alakulataink semlegesítését a konfliktus első óráiban.

Ennek eredményeként az orosz csapatok védelmi vonalai szinte azonnal elvakulnak és ezzel nagy mélységben "lefegyverzik" őket. A NATO szerint megfosztanak bennünket az ellenállás minden akaratától. Ezt követően a szövetség harckocsi-, gépesített és gyalogsági alakulatai akcióba lépnek, és túl sok veszteség nélkül kell átvenniük az irányítást a kijelölt oroszországi területek felett.
 
W

Wilson

Guest
2.

A hadtudományok doktora, Konsztantyin Szivkov nyugalmazott százados számításai szerint akár 1000-1500 stratégiai cirkálórakéta is indítható Oroszország ellen tengeri és légi hordozókról az első nap folyamán. Egy támadásban akár 1500-2000 különböző célú harci repülőgép és öt-hat repülőgép-hordozó 400-500 fedélzeti repülőgépe is részt vehet. Akár 50-60 különböző osztályú felszíni hajó és akár 20-25 többcélú atom-tengeralattjáró is indít majd időben és térben összehangolt csapásokat.

Ezzel kapcsolatban érdemes utalni az Orosz Föderáció elnöke által 2020. június 2-án aláírt, az Orosz Föderáció nukleáris elrettentéssel kapcsolatos politikájának alapjairól szóló rendeletre. Felsorolja azokat a feltételeket, amelyek mellett Oroszország elsőként vetheti be legpusztítóbb fegyvereit. A nukleáris fegyvereket többek között az Orosz Föderáció elleni agresszióra válaszul lehetne bevetni, ha az állam létét fenyegetik.

Kétségtelenül nagyon csábítónak és szépnek tűnik terveinkben, hogy az ellenség cirkálórakétáinak tengeri és légi hordozóit még a kilövésük és felemelésük határán is megsemmisítsük. De az egyes flottáinkban meglévő erőviszonyok, az erők célterületeken történő bevetésének biztosítása (gyakorlatilag nincs haditengerészeti repülés, ASW és felderítő erő), és ami a legfontosabb, a haditengerészet légierejének hiánya, különösen a MIR és az ASW, aligha teszi ezt lehetővé. Oroszország még egy egyetlen stratégiai irányú helyi háborúban is legfeljebb egy háromszor-ötször rosszabb csoportosulással tudná mindezt az erőt az ellenséggel szemben ellensúlyozni. És a kevés támadó tengeralattjárónk, ha egyszer a lőszerük elfogyott, olyan, mint egy fogantyú nélküli bőrönd: hol és hogyan lehet utánpótlást biztosítani számukra olyan körülmények között, amikor a telepítési helyük megsemmisülésének valószínűsége szinte 100 százalékos?

A hajószemélyzet elégséges létszámának megerősítésére szolgáló gyors rakéták közötti manőver hiányát a haditengerészeti rakétavédelmi (MAR) és tengeralattjáró-elhárító (ASW) repülőgépek, valamint a vadász- és támadó repülőgépek rakéták közötti manőverezésével lehetne pótolni. A korábbi évek kormányzó hatóságainak a tengerészeti repülés megreformálására (vagy deformálására, ha nem is mondhatnánk, hogy megsemmisítésére) irányuló intézkedései azonban nem hagyták meg ezt a lehetőséget. Sürgős intézkedéseket kell hozni a haditengerészeti rakétahordozó repülés felélesztésére, visszavezetve azt a légierőtől. A rakétahordozó legénységek tengeri harci műveletekre történő műveleti és harci kiképzésének prioritása egyértelműen nem vált prioritássá a légi- és űrerőknél.

A támadó rakétákkal felszerelt Szu-34-esek az MPA részeként hatékonyan összpontosíthatják erőiket a fenyegető területekre a rakéták közötti manőverezés révén. A hadsereg légierejének helikopterflottáját is növelni kell, mint EW, ASW, ASM stb. hordozókat. Mindenesetre nem értek egyet egyes elemzők véleményével, akik azt javasolják, hogy a haditengerészeti hajókat több tucat Tu-160-asra cseréljék. A repülés fő gyengesége, hogy nem képes hosszú ideig a megfelelő harci területen tartózkodni.
Szükségünk van repülőgép-hordozókra?

Azt hiszem, emlékeztetnünk kell a hadtudomány veteránjait a katonai építkezés igen fontos kritériumának, a "hatékonyság-költség" létezésére.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and gacsat
W

Wilson

Guest
3.

Van értelme a repülőgép-hordozóknak?

Úgy gondolom, hogy a hadtudomány veteránjait is emlékeztetni kell a katonai építkezés egy nagyon fontos kritériumának, a "hatékonyság-költség" létezésére. E kritérium alkalmazásához meg kell érteni az ipar valós helyzetét és az ország egészének gazdasági helyzetét. Nem szabad tovább álmodozni a hajóállomány jelentős növeléséről, repülőgép-hordozók építéséről (egy hajócsoport és egy magas színvonalú légi és bázis-infrastruktúra egyidejű építése nélkül). Elég, ha felidézzük a Charles de Gaulle francia repülőgép-hordozó építésével és befejezésével kapcsolatos több mint egy évtizedes tapasztalatokat.

Legfőbb ideje, hogy az ABN katonai közgazdászai-tudósai bebizonyítsák az állami vezetésnek, hogy a HÉA (hozzáadottérték-adó) aláássa a katonai termelést. Ez abszurd: az állam (Pénzügyminisztérium) adót szed a fegyvertől, amit saját maga védelmére készített! Ugyanakkor többször is felhajtja a repülőgép-ipari repülőgépek árát, és képmutató módon azzal vádolja a DIC-et, hogy túlárazza a fegyvereket. Valójában az adó úgy néz ki, mintha a pénzt a bal zsebből a jobb zsebbe, vagy fordítva, átcsoportosítanák. Bármilyen katonai hardver a többszörös újraelosztás terméke. És minden egyes újraelosztásból HÉA-t szednek be. Ezért a végtermék árában (annak összetettségétől függően) az ÁFA mennyisége a megrendeléssel növekedhet. Ezért szinte az összes költségét ez a kitalált adó teszi ki. Úgy tűnik, itt az ideje, hogy a Védelmi Minisztérium a haditengerészettel együtt a kormány elé terjessze a katonai termékek árképzési struktúrájának megváltoztatását és a HÉA kizárását a DIC esetében.

Összességében az a benyomás alakul ki, hogy az állam nem érdekelt a hajóépítésben, amit a védelmi beszerzésekben részt vevő vállalkozások finanszírozási problémái és az állami tulajdonú bankok (VTB, Agroselkhozbank, Sberbank stb.) kamatmentes hiteleinek hiánya is bizonyít. És vajon a Sberbank igazgatótanácsa, amely szinte kizárólag külföldiekből áll, hajlandó lesz-e ebbe belemenni?

Véleményem szerint a haditengerészet vezetése mindent megtesz a jelenlegi helyzetben. Az a döntés született, hogy a tengeralattjáró-flottát nem nukleáris tengeralattjárókkal bővítik. A haditengerészet keresi és meghatározza a hatékony hajóflotta kiépítésének lehetőségeit. A repülőgép-hordozó flottán és az óceánjáró hajókon is folytatni kell a munkát, de most elsősorban alacsony költségű hajókkal kell kiépíteni az összetételüket. E célból úgy vélem, hogy megfontolandó lenne megfontolni a Kínától (Koreától) származó nagy hatótávolságú felszíni hajók, valamint légi korai előrejelző repülőgépek beszerzésének célszerűségét, cserébe a mi energia- és faanyagszállításainkért. Legalábbis minimálisan korlátozott mennyiségben a csendes-óceáni flotta számára.

Gondolkodhatunk a szükségtelenül magas és költséges projektek csökkentésén. Vegyük a drága és meglehetősen terjedelmes (sok tonnás) "Symphony" navigációs rendszert és a hasonló tulajdonságokkal rendelkező, de méretben és árban kisebb "Kama-NS-V" navigációs rendszert (MIMSNiS, haditengerészeti integrált kis méretű navigációs és stabilizációs rendszer). Körülbelül 130 kg-os súlyával a mérvadó "navigátorok" szerint ez a legjobb megoldás a nem nukleáris és ultra alacsony teljesítményű hajók számára. Bizonyos módosításokkal többcélú nukleáris és támadó nukleáris tengeralattjárókon is használható.

Elég, ha szemet hunyunk felette, és szemérmesen eltitkoljuk a haditengerészet problémáit. Például a tengeri célpontok elleni célmegjelölés és a haditengerészet tengeralattjárók robbanófejekkel való ellátásának problémája már régóta nem megoldott. A média még mindig a Liana rendszer (tengeri felderítő és célmegjelölő rendszer) közelgő elindításával dicsekszik, amelynek fejlesztése 1993-ban kezdődött, és amely egy újabb ígéret arra, hogy 2030 után minden boldog és virágzó lesz.

Szintén beszélni kell arról, hogy a haditengerészeti vezetésnek észerűen figyelmet kell fordítania a főparancsnok elégtelen felelősségére a hajó- és hajóépítési folyamatért (hosszú távú építés) és elégtelen kitartásra e feltételek csökkentésében vagy az úgynevezett téli stagnálásban. A 21. században példa nélküli, hogy a Fehér-tenger befagyása idején a Szevmasz és a Zvezdocska épülő hajói leállítják a tengeri próbákat, és türelmesen várják a nyári hajózás kezdetét, amely fél évig tart a hajógyárak vízterületein. Ez idő alatt az ipar a hibákat és a saját hiányosságait nyugodtan és felesleges zaj nélkül kiküszöböli. Ez lehetővé teszi, hogy gyakorlatilag büntetlenül elrejtsék az ipar silány és nem megfelelő minőségű munkáját, és elkerüljék a büntetést az ügyfél számára, aki elviseli ezt a helyzetet.

Az OSK és a Sevmash vezetői azt ígérik, hogy bevezetik a nukleáris tengeralattjárók építésének új moduláris technológiáját, amely lehetővé teszi az építési idő több hónapos csökkentését. De alapesetben nincs kimondva, hogy ez csak a 2030 után gyártott atom-tengeralattjárókra vonatkozik majd. A sorozatgyártásban lévő tengeralattjárók tétlenségre vannak ítélve, mert az Egyesült Hajógyártó Vállalat és a Szevmasz, valamint a Szevmasz parancsnoksága nem akarja megszüntetni a Fehér-tengeren épülő hajók szégyenletes téli tárolását.

Az SF fő bázisa közelében lévő Sevmash hajógyár támaszkodhat az USC hajójavító bázisára a Kola-félszigeten. Ez már most segítene abban, hogy az egyes hajók szállítási ideje legalább hat hónappal csökkenjen. Mindössze a Védelmi Minisztérium és az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium vezetésének jóindulatára van szükség.

A japánok már lemondtak a Stirling-motorokról a lítium-ion akkumulátorok javára. Még el sem kezdtük a gyártásukat , de már több mint 20 éve fejlesztjük saját agyszüleményünket, de finanszírozás vagy látható kilátások nélkül. Egyébként tényleg szükség van ezekre az anaerob eszközökre, amelyek egy nagyságrenddel növelik egy tengeralattjáró költségeit, a Balti-tengeren, a Kaszpi-tengeren, a Fekete- és az Okotszki-tengeren, a Kuril-szorosban? Hogyan fognak működni a japán dízel-elektromos tengeralattjárók ellen? És minek ezeknek a hajóknak 300 méter mélységet "tudó" hajótest, megfelelő EMP-rendszer, 20 százalékos felhajtóerő-tartalék és egyéb trükök?

A probléma megoldása érdekében célszerű lenne a tengerészeti szalonokon bemutatott kis tengeralattjárók építésére vonatkozó javaslatok közül a kis és ultrakönnyű tengeralattjáró-tervek megfelelő, legfeljebb 750-1000 tonnás vízkiszorítású változatait figyelembe venni. Van néhány példa arra, hogy még a KNDK-ban is erőteljesen építik a kis és ultrakisméretű tengeralattjárókat. Irán szerzi be őket. Valószínűleg ez a példa valamilyen módon ösztönözni fogja a katonai-műszaki együttműködési szerveket, és a haditengerészet és a védelmi minisztérium bizonyos struktúráit arra készteti, hogy nézeteiket kiigazítsák.

Az ARMYA-2020 katonai és műszaki fórumon a Malakhit SPMBM bemutatta a P-705B Serval kis, nem nukleáris tengeralattjáró koncepciótervét. Korábban, az elmúlt évek tengeri bemutatóin Malakhit más part menti kis tengeralattjárók projektjeit javasolta, amelyek kis legénységgel rendelkeznek a nagyfokú automatizálás miatt, amelyek megnövekedett hatótávolsággal, nagy sebességgel, manőverezőképességgel és harci hatékonysággal rendelkeznek. Ezeket a hajókat part őrzésére, az ellenséges hajók elleni harcra, parti létesítmények, aknák megsemmisítésére, felderítő és felforgató csoportok partraszállására, felderítési és mentési műveletekre szánják, és meglehetősen jó fegyverzeti paraméterekkel rendelkeznek. Például a "Piranha-T" (vízkiszorítás - 370 tonna), fegyverzet: két 533 milliméter rakéta, 324 milliméter kaliberű torpedók - hat - nyolc, aknák - nyolc, tengeralattjáró-csoport (szállítás) - négy ember. Ezek a 200-300 méteres merülési mélységű MPL-ek, az öt-kilenc fős legénységgel 20-30 napos önállósággal, 2000-3000 mérföldes hatótávolsággal rendelkeznek. Mivel 533 milliméteres torpedók (cirkálórakéták) és külső aknavető eszközökben elhelyezett aknákkal is rendelkezik, képesek teljes mértékben megoldani a tengeralattjárók feladatait.

És végül. A modern történelem legnagyobb NATO Defender Europe 2021 hadgyakorlatát tartották meg a hazánkkal határos 12 állam területén. Június 28-tól július 10-ig a Fekete-tengeri gyakorlatok - Sea Breeze 2021. Úgy vélem, hogy ezzel a szövetség stratégiai telepítésbe kezd Oroszország délnyugati, nyugati és északnyugati határai közelében, tekintélyes számú amerikai alakulat bevonásával, amelyeket tengeren és levegőben telepítenek Európába. A DNR és az LNR határai közelében előzetesen kampányt indítottak a katonai feszültségek szítására.

Az információs, politikai és diplomáciai műveletek végrehajtása nagyszabású és professzionális módon történik. De vajon csak addig míg gyakorlatok véget érnek? A háborúk története arra tanít bennünket, hogy az első vonalbeli erők titkos bevetésének egyik kényelmes változata a különféle manőverek, amelyeket a leghihetőbb ürügyekkel a jövőbeli agresszió tárgyának határai közelében hajtanak végre. És mi nem tehetünk mást, mint hogy ennek megfelelően reagálunk rá.

Nem véletlenül beszél a fegyveres erők vezérkari főnöke, Valerij Geraszimov hadseregtábornok arról, hogy folyamatosan meg kell előzni az ellenséget, és egy-két lépéssel előttük kell lépni a megelőző intézkedésekkel. Ebből az a merev következtetés következik, hogy Oroszország kénytelen lesz a lehető legnagyobb erővel megelőző csapást mérni a NATO-csoportokra, ha megpróbálják sarokba szorítani. És erre fel kell készülni.

Viktor Patrusev,
admirális-helyettes, az ABN tagja
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Oroszország kénytelen lesz a lehető legnagyobb erővel megelőző csapást mérni a NATO-csoportokra,
Ajajaj...
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 904
4 743
113
3.

Van értelme a repülőgép-hordozóknak?

Úgy gondolom, hogy a hadtudomány veteránjait is emlékeztetni kell a katonai építkezés egy nagyon fontos kritériumának, a "hatékonyság-költség" létezésére. E kritérium alkalmazásához meg kell érteni az ipar valós helyzetét és az ország egészének gazdasági helyzetét. Nem szabad tovább álmodozni a hajóállomány jelentős növeléséről, repülőgép-hordozók építéséről (egy hajócsoport és egy magas színvonalú légi és bázis-infrastruktúra egyidejű építése nélkül). Elég, ha felidézzük a Charles de Gaulle francia repülőgép-hordozó építésével és befejezésével kapcsolatos több mint egy évtizedes tapasztalatokat.

Legfőbb ideje, hogy az ABN katonai közgazdászai-tudósai bebizonyítsák az állami vezetésnek, hogy a HÉA (hozzáadottérték-adó) aláássa a katonai termelést. Ez abszurd: az állam (Pénzügyminisztérium) adót szed a fegyvertől, amit saját maga védelmére készített! Ugyanakkor többször is felhajtja a repülőgép-ipari repülőgépek árát, és képmutató módon azzal vádolja a DIC-et, hogy túlárazza a fegyvereket. Valójában az adó úgy néz ki, mintha a pénzt a bal zsebből a jobb zsebbe, vagy fordítva, átcsoportosítanák. Bármilyen katonai hardver a többszörös újraelosztás terméke. És minden egyes újraelosztásból HÉA-t szednek be. Ezért a végtermék árában (annak összetettségétől függően) az ÁFA mennyisége a megrendeléssel növekedhet. Ezért szinte az összes költségét ez a kitalált adó teszi ki. Úgy tűnik, itt az ideje, hogy a Védelmi Minisztérium a haditengerészettel együtt a kormány elé terjessze a katonai termékek árképzési struktúrájának megváltoztatását és a HÉA kizárását a DIC esetében.

Összességében az a benyomás alakul ki, hogy az állam nem érdekelt a hajóépítésben, amit a védelmi beszerzésekben részt vevő vállalkozások finanszírozási problémái és az állami tulajdonú bankok (VTB, Agroselkhozbank, Sberbank stb.) kamatmentes hiteleinek hiánya is bizonyít. És vajon a Sberbank igazgatótanácsa, amely szinte kizárólag külföldiekből áll, hajlandó lesz-e ebbe belemenni?

Véleményem szerint a haditengerészet vezetése mindent megtesz a jelenlegi helyzetben. Az a döntés született, hogy a tengeralattjáró-flottát nem nukleáris tengeralattjárókkal bővítik. A haditengerészet keresi és meghatározza a hatékony hajóflotta kiépítésének lehetőségeit. A repülőgép-hordozó flottán és az óceánjáró hajókon is folytatni kell a munkát, de most elsősorban alacsony költségű hajókkal kell kiépíteni az összetételüket. E célból úgy vélem, hogy megfontolandó lenne megfontolni a Kínától (Koreától) származó nagy hatótávolságú felszíni hajók, valamint légi korai előrejelző repülőgépek beszerzésének célszerűségét, cserébe a mi energia- és faanyagszállításainkért. Legalábbis minimálisan korlátozott mennyiségben a csendes-óceáni flotta számára.

Gondolkodhatunk a szükségtelenül magas és költséges projektek csökkentésén. Vegyük a drága és meglehetősen terjedelmes (sok tonnás) "Symphony" navigációs rendszert és a hasonló tulajdonságokkal rendelkező, de méretben és árban kisebb "Kama-NS-V" navigációs rendszert (MIMSNiS, haditengerészeti integrált kis méretű navigációs és stabilizációs rendszer). Körülbelül 130 kg-os súlyával a mérvadó "navigátorok" szerint ez a legjobb megoldás a nem nukleáris és ultra alacsony teljesítményű hajók számára. Bizonyos módosításokkal többcélú nukleáris és támadó nukleáris tengeralattjárókon is használható.

Elég, ha szemet hunyunk felette, és szemérmesen eltitkoljuk a haditengerészet problémáit. Például a tengeri célpontok elleni célmegjelölés és a haditengerészet tengeralattjárók robbanófejekkel való ellátásának problémája már régóta nem megoldott. A média még mindig a Liana rendszer (tengeri felderítő és célmegjelölő rendszer) közelgő elindításával dicsekszik, amelynek fejlesztése 1993-ban kezdődött, és amely egy újabb ígéret arra, hogy 2030 után minden boldog és virágzó lesz.

Szintén beszélni kell arról, hogy a haditengerészeti vezetésnek észerűen figyelmet kell fordítania a főparancsnok elégtelen felelősségére a hajó- és hajóépítési folyamatért (hosszú távú építés) és elégtelen kitartásra e feltételek csökkentésében vagy az úgynevezett téli stagnálásban. A 21. században példa nélküli, hogy a Fehér-tenger befagyása idején a Szevmasz és a Zvezdocska épülő hajói leállítják a tengeri próbákat, és türelmesen várják a nyári hajózás kezdetét, amely fél évig tart a hajógyárak vízterületein. Ez idő alatt az ipar a hibákat és a saját hiányosságait nyugodtan és felesleges zaj nélkül kiküszöböli. Ez lehetővé teszi, hogy gyakorlatilag büntetlenül elrejtsék az ipar silány és nem megfelelő minőségű munkáját, és elkerüljék a büntetést az ügyfél számára, aki elviseli ezt a helyzetet.

Az OSK és a Sevmash vezetői azt ígérik, hogy bevezetik a nukleáris tengeralattjárók építésének új moduláris technológiáját, amely lehetővé teszi az építési idő több hónapos csökkentését. De alapesetben nincs kimondva, hogy ez csak a 2030 után gyártott atom-tengeralattjárókra vonatkozik majd. A sorozatgyártásban lévő tengeralattjárók tétlenségre vannak ítélve, mert az Egyesült Hajógyártó Vállalat és a Szevmasz, valamint a Szevmasz parancsnoksága nem akarja megszüntetni a Fehér-tengeren épülő hajók szégyenletes téli tárolását.

Az SF fő bázisa közelében lévő Sevmash hajógyár támaszkodhat az USC hajójavító bázisára a Kola-félszigeten. Ez már most segítene abban, hogy az egyes hajók szállítási ideje legalább hat hónappal csökkenjen. Mindössze a Védelmi Minisztérium és az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium vezetésének jóindulatára van szükség.

A japánok már lemondtak a Stirling-motorokról a lítium-ion akkumulátorok javára. Még el sem kezdtük a gyártásukat , de már több mint 20 éve fejlesztjük saját agyszüleményünket, de finanszírozás vagy látható kilátások nélkül. Egyébként tényleg szükség van ezekre az anaerob eszközökre, amelyek egy nagyságrenddel növelik egy tengeralattjáró költségeit, a Balti-tengeren, a Kaszpi-tengeren, a Fekete- és az Okotszki-tengeren, a Kuril-szorosban? Hogyan fognak működni a japán dízel-elektromos tengeralattjárók ellen? És minek ezeknek a hajóknak 300 méter mélységet "tudó" hajótest, megfelelő EMP-rendszer, 20 százalékos felhajtóerő-tartalék és egyéb trükök?

A probléma megoldása érdekében célszerű lenne a tengerészeti szalonokon bemutatott kis tengeralattjárók építésére vonatkozó javaslatok közül a kis és ultrakönnyű tengeralattjáró-tervek megfelelő, legfeljebb 750-1000 tonnás vízkiszorítású változatait figyelembe venni. Van néhány példa arra, hogy még a KNDK-ban is erőteljesen építik a kis és ultrakisméretű tengeralattjárókat. Irán szerzi be őket. Valószínűleg ez a példa valamilyen módon ösztönözni fogja a katonai-műszaki együttműködési szerveket, és a haditengerészet és a védelmi minisztérium bizonyos struktúráit arra készteti, hogy nézeteiket kiigazítsák.

Az ARMYA-2020 katonai és műszaki fórumon a Malakhit SPMBM bemutatta a P-705B Serval kis, nem nukleáris tengeralattjáró koncepciótervét. Korábban, az elmúlt évek tengeri bemutatóin Malakhit más part menti kis tengeralattjárók projektjeit javasolta, amelyek kis legénységgel rendelkeznek a nagyfokú automatizálás miatt, amelyek megnövekedett hatótávolsággal, nagy sebességgel, manőverezőképességgel és harci hatékonysággal rendelkeznek. Ezeket a hajókat part őrzésére, az ellenséges hajók elleni harcra, parti létesítmények, aknák megsemmisítésére, felderítő és felforgató csoportok partraszállására, felderítési és mentési műveletekre szánják, és meglehetősen jó fegyverzeti paraméterekkel rendelkeznek. Például a "Piranha-T" (vízkiszorítás - 370 tonna), fegyverzet: két 533 milliméter rakéta, 324 milliméter kaliberű torpedók - hat - nyolc, aknák - nyolc, tengeralattjáró-csoport (szállítás) - négy ember. Ezek a 200-300 méteres merülési mélységű MPL-ek, az öt-kilenc fős legénységgel 20-30 napos önállósággal, 2000-3000 mérföldes hatótávolsággal rendelkeznek. Mivel 533 milliméteres torpedók (cirkálórakéták) és külső aknavető eszközökben elhelyezett aknákkal is rendelkezik, képesek teljes mértékben megoldani a tengeralattjárók feladatait.

És végül. A modern történelem legnagyobb NATO Defender Europe 2021 hadgyakorlatát tartották meg a hazánkkal határos 12 állam területén. Június 28-tól július 10-ig a Fekete-tengeri gyakorlatok - Sea Breeze 2021. Úgy vélem, hogy ezzel a szövetség stratégiai telepítésbe kezd Oroszország délnyugati, nyugati és északnyugati határai közelében, tekintélyes számú amerikai alakulat bevonásával, amelyeket tengeren és levegőben telepítenek Európába. A DNR és az LNR határai közelében előzetesen kampányt indítottak a katonai feszültségek szítására.

Az információs, politikai és diplomáciai műveletek végrehajtása nagyszabású és professzionális módon történik. De vajon csak addig míg gyakorlatok véget érnek? A háborúk története arra tanít bennünket, hogy az első vonalbeli erők titkos bevetésének egyik kényelmes változata a különféle manőverek, amelyeket a leghihetőbb ürügyekkel a jövőbeli agresszió tárgyának határai közelében hajtanak végre. És mi nem tehetünk mást, mint hogy ennek megfelelően reagálunk rá.

Nem véletlenül beszél a fegyveres erők vezérkari főnöke, Valerij Geraszimov hadseregtábornok arról, hogy folyamatosan meg kell előzni az ellenséget, és egy-két lépéssel előttük kell lépni a megelőző intézkedésekkel. Ebből az a merev következtetés következik, hogy Oroszország kénytelen lesz a lehető legnagyobb erővel megelőző csapást mérni a NATO-csoportokra, ha megpróbálják sarokba szorítani. És erre fel kell készülni.

Viktor Patrusev,
admirális-helyettes, az ABN tagja
Apukám, akiről beszélsz "Valerij Geraszimov " az Orosz Föderáció Védelmi Minisztere, nem pedig a vezérkar főnöke. A hír valós, csak nem mai.
 
  • Vicces
Reactions: boki
W

Wilson

Guest
"Oroszországban megkezdődtek Putyin víz alatti bunkerének tesztjei"

Oroszország megkezdi Putyin víz alatti bunkerének tesztelését
Miért nevezi így a nyugati média az új belgorodi tengeralattjárót?

Egy orosz tengeralattjáró első ízben szállt tengerre olyan nukleáris robotrepülőgépekkel, amelyek képesek monstre cunamikat okozni. Így reagált a nyugati média arra a hírre, hogy a 09852-es projekthez tartozó K-329 "Belgorod" nukleáris meghajtású különleges célú tengeralattjáró elérte a gyári tengeri próbák szakaszát.

"A 14 700 tonnás harcjármű tele volt pilóta nélküli, nukleáris robbanófejjel ellátott víz alatti torpedókkal, amelyeket mesterséges intelligencia irányított" - írja a brit The Sun. - A titkos indításra azután került sor, hogy Putyin haditengerészete megesküdött, hogy legközelebb elsüllyeszti a brit hadihajókat, ha azok túl közel kerülnek a Krímhez."

"Oroszország "nagyágyúk" iránti szenvedélye ismét előtérbe kerül" - értesíti olvasóit az Eurasian Times. - A tengeri próbák megkezdése jelentős áttörést jelent."

"Ez Putyin fenyegetése! - állítja a New York Post. - A Belgorod névre keresztelt új tengeralattjáró az elmúlt 30 évben a világon kifejlesztett legnagyobb tengeralattjárónak számít."

A 09852-es projekt műszaki leírását nem hozták nyilvánosságra, Mindazonáltal nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Belgorod nemcsak a világ legnagyobb tengeralattjárója, hanem a legegyedibb is. Összehasonlításképpen, a NATO méretek bajnoka - az amerikai "Ohio" osztályú tengeralattjáró 170,7 m hosszú és legfeljebb 12,8 m széles, de a "Belgorod" - 184 m és 18,2 m ennek megfelelően.

De nem is ez a lényeg: az "amerikai" 365 méteres mélyre tud lemerülni , ami sebezhetővé teszi a modern hidroakusztika számára, míg a "putyini fenyegetés" 520 méteres mélységgel rendelkezik, ami azt jelenti, hogy gyakorlatilag minden ismert technikai eszköz számára láthatatlan lesz .

Amerikai szakértők szerint a fél kilométer a víz felszín alatt a nagy teljesítményű szonárrendszerek garantáltan "elkapják" a tengeralattjárót a jelforrástól számított 2 kilométeres távolságban, ami azt jelenti, hogy a "tengeralattjáró vadásznak" gyakorlatilag a tengeralattjáró felett kell tartózkodnia. Egyébként az úgynevezett árnyékzónáról beszélünk. Figyelembe véve az óceánok hatalmas területeit és 4 kilométeres átlagos mélységét, a "Belgorod" észlelésének valószínűsége gyakorlatilag a nullához közelít.

Van egy másik szempont is: rendkívül nehéz olyan tengeralattjárókat tervezni és építeni, amelyek 500 méter alatti mélységben működnek. Az amerikaiak elismerik, hogy nem rendelkeznek ilyen technológiai kompetenciával. Történelmileg a második világháború után a jenkik a hidroakusztikára összpontosítottak, abban a hitben, hogy bójákkal és hanglokátorokkal lefedhetik az egész világóceánt, és így nyomon követhetik tengeralattjáróink mozgását. Ami a Szovjetuniót illeti, egyedülálló mérnöki iskolát fejlesztett ki a nagyméretű katonai tengeralattjárók tervezésére, amelyek képesek voltak rendkívül nagy mélységeket elérni. Valójában az egész hidegháború egy nagy játék volt a világ óceánjain: ők kerestek minket, mi pedig bujkáltunk.

Belgorod-Atomtengeralattjaro-Oroszorszag-Submarine-Torpedo-Nuclear-Hajozashu7.jpg


Úgy vélik, hogy az USA valójában a mélytengeri tengeralattjárók fejlesztését az 1963. április 10-én elsüllyedt USS Thresher (SSN-593) többcélú atom-tengeralattjáró tragédiája után hagyta abba, amely 129 emberéletet követelt. A legénységnek még arra sem volt ideje, hogy vészjelzést küldjön, pedig a mi mércénk szerint a merülési mélység sekély volt - mindössze 360 méter.

A HY-80 típusú, nagy teherbírású acélból épített SSN-593, amely acél lehetővé tette a tengeralattjáró számára hogy négyzetcentiméterenként 5600 kg-nyi nyomást bírjon el, úgy tűnik, egyszerűen kipukkadt, mint egy léggömb. Ezt a nézőpontot képviselik a USS Skylark (ASR-20) üzemeltetői, akik végigkísérték a teszteket, és az utolsó pillanatig tartották a kapcsolatot a legénységgel.

Az elsüllyedt Thresher tengeralattjáró eredménytelen felkutatása után Kennedy elnök elrendelte a zászlók országos szintű kitűzését. Az elesett tengerészeknek országszerte emlékműveket állítottak, a legutóbbit 2019-ben az Arlingtoni Nemzeti Temetőben állították fel. Pete Seeger, zenész is megemlékezett a katasztrófáról. Mindezt minden bizonnyal minden amerikai politikus figyelembe vette és veszi még most is.

De vissza a Belgorodhoz, amelynek gyári tengeri próbái megkezdődtek, ami azt jelenti, hogy az amerikaiak legalább fél évszázaddal le vannak maradva a mélytengeri tengeralattjárók fejlesztése terén. Ezért a 09852-es projekt célja a nyugati elemzők és katonai szakemberek számára a legnagyobb rejtély.

A Naval News, az egyik legmegbízhatóbb haditengerészeti portál szakértői szerint a Belgorod két, látszólag egymásnak ellentmondó szerepet fog egyesíteni.

Az első az NN szerint a felderítés és a különleges küldetések. Úgy tűnik, hogy a tengeralattjáró méreteit és lopakodó képességét kifejezetten arra tervezték, hogy "anyahajó" legyen a mélytengeri nukleáris meghajtású törpe tengeralattjárók, számára. Ez utóbbiak nemcsak a nyugati országokat összekötő titkos internetkábeleket "csapolják" le, hanem titkos NATO katonai bázisokat is "meglátogatnak".

Ugyanezen a véleményen van Sidharth Kaushal, a Royal United Services Institute professzora is, aki a Daily Mailnek kifejtette, hogy a víz alatti harceszközök kulcsfontosságúak a Kreml számára. Egyetért azzal, hogy a Belgorod valóban megváltoztatja a játékot.

"A tengerfenéken áthaladó tenger alatti kábeleken bonyolítják az internetes forgalom 97%-át, amelytől napi 10 billió dollár értékű pénzügyi tranzakciók függnek" - jegyzi meg Kaushal, "Most Moszkva irányíthatja ezeket. Háború esetén pedig a NATO teljesen kommunikáció nélkül maradna.

Kaushal szerint baljós fejleménynek tekinthető, hogy a 09852-es projekt tengeralattjáró parancsnoka kifejezetten Putyinnak fog jelenteni, nem pedig az ország legfelsőbb haditengerészeti parancsnokságának. Ez önmagában is inkább hasonlít majd az orosz elnök mélytengeri felderítő igazgatóságára, mint egy közönséges tengeralattjáróra - panaszolja a The Sun. Röviden, olyan , mint egy víz alatti bunker a VVP számára, talán még egy saját irodával is rendelkezik.

Kíváncsi vagyok, honnan szerezték a britek ezt az információt, és miért érdekli őket, hogy ki a legújabb orosz tengeralattjáró parancsnoka? Talán a Mi-6-nak vannak ügynökei az RF védelmi minisztériumában? A válaszokat ezekre a kérdésekre a mi elhárításunkra bízzuk, sokkal érdekesebb, ha kitérünk a 09852-es típusú tengeralattjáró egy másik, (a külföldi szakértők szerinti )küldetésére.

A helyi katonai elemzőknek nincsenek kétségeik a tengeralattjáró második szerepét illetően - "a városok elpusztítása". Bár ez a tengeralattjáró egy szigorúan titkos tengeralattjáró, a nyugati tömegtájékoztatási eszközök egybehangzóan arról számoltak be, hogy "hat Poseidonnal lesz felfegyverezve, amely egy teljesen új típusú fegyver, amelyet egyetlen más flotta sem használ.

És valóban, a világhálón, valamint a nagy tekintélyű európai és amerikai médiában megjelentekből - bár az orosz védelmi Minisztérium hivatalos megerősítése nélkül - megérthetjük, hogy interkontinentális autonóm torpedókról van szó, amelyek nukleáris robbanófejjel rendelkeznek. "Több mint 20 méteres hosszukkal tulajdonképpen víz alatti drónok, amelyek gyakorlatilag korlátlan hatótávolsággal és 1000 méteres mélységgel rendelkeznek, ami nem sok jót ígér Oroszország ellenségeinek" - hangsúlyozza az NN.

Érdekes, hogy a kordonon túl is hallatszanak olyan hangok, amelyek szerint a Belgorod elsősorban stratégiai elrettentő fegyver, és valószínűleg megelőző válasz a NATO azon jelzéseire, hogy középtávon az orosz ICBM-t az új rakétavédelmi technológiák leértékelhetik. És általában véve már maga az a tény, hogy a brit rombolónak a krími területeinken elkövetett szemtelen csínytevése után megkezdődtek a tengeri kísérletek, ennek Washington és London számára azt az üzenetet kell közvetíteni, hogy "hagyják abba Oroszország zaklatását".

Александр Ситников
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 821
31 820
113
Oroszország kénytelen lesz a lehető legnagyobb erővel megelőző csapást mérni a NATO-csoportokra,
Ajajaj...

Le van vezetve az oka. Az egyetlen út a számukra a hiteles elrettentés, mondhatni kellően őrültnek kell látszania annak, aki nem akarja, hogy belekössenek (lásd Észak-Korea). Oroszország (vagyis a jelenlegi elitje) számára sincs végül más válasz az egzisztenciális fenyegetésre, mint a Sámson-opció, végső soron akár olyan eszközök rendszerbe állítása, amelyek a "doomsday bomb" kategóriájába tartoznak, és akár saját területen felrobbantva okozhatnak olyan globális következményeket, amelyek elrettentik a támadót. Ilyen talán még nincs rendszerben, de a Poszeidon már egy lépés efelé.
Putyin hatalomra kerülésekor még kergetett olyan illúziókat, hogy Moszkvának helye lehet az új világrendben és lehet érdekszférája, de 2007-től (Putyin müncheni beszéde) kb. ez már szertefoszlott, amikor pedig az USA még Ukrajna előtt Oroszországban próbált színes forradalmat, orosz tavaszt csinálni, végleg. A Nyugat nyilvánvaló célja Oo-t a Jelcin-korszaki státuszba visszarakni, esetleg tovább darabolni, a globális hegemón nem tűr tőle félig független játékosokat sem. Persze a nagyobb falat Kína, de velük egyelőre nem mernek olyan szintű konfliktusba belemenni, mint az oroszokkal a gazdasági összefonódás miatt. Meg persze ott vannak a páriaállamok, Irán, ÉK, Kuba, ezek közül Irán a zsidólobbinak fontos, hogy leszámoljanak vele, de csak regionális játékos. ÉK meg olyan, hogy DK sem akarja bottal sem piszkálni jelenleg. Egy nyomortelep, aminek a felzárkóztatásába belerokkannának.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 536
113
"Novoszibirszk" nukleáris meghajtású vadásztengeralattjáró és a "Jaszeny-M" sorozat kilátásai

A 885M "Yasen-M" projekt ígéretes nukleáris tengeralattjáró cirkálóinak építési programját sikeresen folytatják. Tehát július 1-jén a K-573-as típusú "Novoszibirszk" legújabb tengeralattjáró először lépett be a tengeri próbákba. Ez az első sorozatgyártású hajó, amely a projekt szerint "M" betűvel készült, és építésének befejezése nagy jelentőséggel bír a jelenlegi program végrehajtása és a tengeralattjáró flotta egészének modernizálása szempontjából.

A közelmúltban

A 885 "Ash" alapprojektet a nyolcvanas-kilencvenes évek fordulóján dolgozták ki, és 1993-ban megtörtént a "Severodvinsk" ólomhajó lefektetése. Néhány évvel később az építkezés befagyott és csak 2004-ben folytatódott egy frissített projekt felhasználásával. Ugyanebben az időszakban megkezdődött az "Ash" mélykorszerűsítése a "885M" vagy "08851" megnevezés alatt. E projekt szerint az összes új hajó megépítését tervezték.

2009. július 24-én az Ash-M - K-561 Kazan (161. sorszám) fej fektetésére került sor a Severnoye Gépgyártó Vállalkozásban (Sevmash). Az építkezés sok időt vett igénybe, és a hajót csak 2017. március 31-én bocsátották vízre. Később új nehézségek jelentek meg, ezért a gyári tengeri kísérleteket csak 2018 szeptemberében lehetett elkezdeni.

A hiányosságok kijavításának és a különféle rendszerek többszöri fejlesztésének szükségessége a szállítási határidők eltolódásához vezetett. Ennek eredményeként a hajót 2021 május 7-én adták át a haditengerészetnek. Néhány héttel később Kazan átállt Severodvinsk-ból a szolgálati helyre, Zapadnaja Litsa-ba.
Az első soros rakétahordozót, 885M, K-573 "Novosibirsk" (sorozatszám: 162), 2013. július 26-án tették le. A korábbi hajók megépítése után a "Sevmash" elsajátította és kidolgozta a szükséges technológiákat, amelyeknek köszönhetően a "Novoszibirszk" munkája nagyobb ütemben haladt. Ez a tengeralattjáró 2019 decemberének végén indult. A következő másfél évet a hátralévő munkára és a jövőbeli tesztekre való felkészülésre fordították.

2021. július 1-jén Novoszibirszk először ment tengerre. Az elkövetkező hónapokban a hajó megerősíti kezelhetőségét és manőverezhetőségét, ellenőrzi az összes fedélzeti rendszer működését, és az első próbaüzemet is végrehajtja rakéta- és torpedófegyverekkel. Ezután a szükséges előkészítés után állami vizsgálatokon esnek át. Az összes ilyen esemény az év végéig befejeződik, és 2022 jövő elejére várhatóan átadják a hajót az ügyfélnek.

Hamar

A haditengerészet jelenlegi tervei két módosítás kilenc "hamu" megépítését írják elő. Az ólomhajó az eredeti 885-ös projekt szerint épült, a többi pedig a modernizált "885M" -hez tartozik. Két különböző átalakítású tengeralattjárót adtak át az ügyfélnek, és üzemben vannak. Néhány hónap múlva új "Novoszibirszk" csatlakozik hozzájuk. További hét megrendelés az építkezés különböző szakaszaiban van, beleértve. az indításra való felkészülés szakaszában.

2014. július 27-én - egy évvel és egy nappal a K-573 után - letette a második Yasen-M, K-571 Krasnoyarsk gyártási hajót (163. sorszám). Jelenleg az építési munkálatok befejeződnek, és nyár végére megkezdődnek. A tervek szerint a "Krasznojarszk" -t jövő év végéig átadják az ügyfélnek.
2015 és 2017 között évente egy Yasenyu-M-et raktak le - ezek az Arhangelszk, Perm és Uljanovszk hajók, amelyek sorszáma 164-166. Mindegyikük az építkezés különböző szakaszaiban van. 2022–23 után indulnak, az üzembe helyezést az évtized közepére tervezik.

2020. július 20-án került sor az utolsó eddigi kőrisfák elhelyezésére, amely ezúttal két tengeralattjáró építését indította el. 2025-26 után indul Voronezh (167. sorszám) és Vladivostok (168. sorszám), és az elfogadási okiratokat 2027-28.

A 885 (M) méretű tengeralattjáró cirkálókat az északi és a csendes-óceáni flották számára szánják. Az első már kapott két új nukleáris tengeralattjárót, és a következő hajópár a Csendes-óceánra vezet. A jövőben ez a disztribúció megmarad, és mindkét flotta négy "Ash-M" -t kap.

Egyértelmű előnyök

A 885 (M) "Ash" projekt egy 4. generációs többcélú nukleáris tengeralattjáró felépítését javasolja, amely képes a víz alatti, felszíni és parti célok széles skálájának elütésére. A továbbfejlesztett Yasen-M csökkentett hosszúságú és elmozdulású, valamint optimalizált kontúrokban különbözik az alap tengeralattjárótól. Az általános hajórendszereket és az elektronikus fegyvereket frissítették. Megváltoztatták az építkezés szemléletét is: elsősorban csak házi készítésű alkatrészekre lehetett áttérni.
A 885M méretű atomtengeralattjáró az Ajax szonár komplexummal van felszerelve, maximális területtel rendelkező gömb alakú íjantennával, valamint a hajótest más részein több további antennával. Modern CIUS-t, kommunikációs lehetőségeket stb.

Mindkét változat tengeralattjárói 10 533 mm-es torpedócsövekkel vannak felfegyverezve. Nagy orrantenna használata miatt a járműveket a hajótest oldalaira mozgatták. Lehetőség van az aknák és a torpedó fegyverek modern hazai mintáinak teljes választékára.

A házban a behúzható burkolat mögött univerzális rákindító található nyolc modullal. A "Caliber" család cirkálórakétáinak, valamint az "Onyx" és a "Zircon" hajóellenes komplexek használata biztosított. Ennek köszönhetően a "Yasen-M" képes hatékonyan megoldani a harci feladatok széles körét, és több száz és ezer kilométeres körzetben sokféle célpontot eltalálni.

Ok az optimizmusra

Sajnos, az Ash projekt megalakulása óta folyamatosan szembesül különböző problémákkal, amelyek akadályozták az összes munka gyors, teljes és magas színvonalú teljesítését. Különböző hiányosságokat tártak fel, módosították az építési feltételeket stb. Ennek eredményeként a tervezett nagy sorozatból a mai napig csak két hajó léphetett be a flottába.
A múltbeli események hátterében a Novoszibirszkről szóló legfrissebb hír okozza az optimizmust. Ezt a nukleáris tengeralattjárót hat és fél év alatt építették meg, és további másfél évre volt szükség a teszteléshez - amely a tervek szerint csak hat hónapot vesz igénybe. Így az első "Yasen-M" sorozat egyfajta rekordot állít fel a 885-ös projekt építési programjában.

A legfrissebb hírek a kazanyi és a novoszibirszki tengeralattjárókról azt mutatják, hogy a Sevmash és a kapcsolódó vállalkozások sikeresen megbirkóztak az összes korábban felmerült problémával és nehézséggel. Most a hajóépítők készen állnak a Yasenei-M soros sorozat teljes körű megépítésére, és ezek közül több tengeralattjáró már egyszerre áll a készleteken az építés különböző szakaszaiban.

Eddig minden ok megvan az optimizmusra, és számíthatunk arra, hogy a legújabb "Novoszibirszk" a megadott időn belül sikeresen átmegy a gyári és az állami teszteken. Ezenkívül figyelembe kell venni, hogy a 885M projekt összes új tengeralattjárójának építése a megállapított ütemterv maximális betartásával, komoly eltérések nélkül történik. Ennek megfelelően legkésőbb 2027-28. Az orosz haditengerészet két flottája két teljes értékű csoportot fog tartalmazni a modern, többcélú rakétás tengeralattjárókból.

A nukleáris tengeralattjárók építése azonban még a gyártás hibakeresése és a meglévő hiányosságok kijavítása után is összetett, költséges és időigényes folyamat. Minden új "Ash-M" körülbelül 7-8 évet vesz igénybe, és a tervezett sorozat csak az évtized végére készül el. Az ilyen építkezés pozitív következményei azonban nyilvánvalóak - és ezt folytatni kell, minden rendelkezésre álló lehetőséget és felhalmozott tapasztalatot felhasználva.
Kínában egy ilyen hajót hetek alatt összeraknak, ez meg ,ég vagy 3 évig sehol nem lesz.
A SZU-ban is!