40. másodperc, Avangard
Hülyeség, ilyen védelmet senki nem tervez, mert nincs ilyen területvédelem, nincs mit kikerülni.
Mondjuk távolság és egyéb paraméter az nincs hozzá, de hát megmutattam az ilyen forduló energiaigényét, lehet számolni akkor a hajtóanyag tömeget hozzá, meg távolságokat és foknyi irányváltást csak 100 km kitérőhöz 500 km távon...

Ennek szinte semmi értelme, mert Oo. területe akkora és ennyi platformja van meg elvi cél, hogy végtelen AEGIS hajó kéne bármi területvédelméhez.
Amikor a USN azon izmozik, hogy csak a ÉK melletti ABM feladatkörhöz legyen elég AB + TICO tartalékkal.

Akkor kapjunk már a fejünkhöz, legalább mutasd meg, hogy milyen cél esetén kéne ez a kerülgetés és milyen paraméterekkel.

3.37 még mindig Avangard
Lásd fent...

Nettó faszság. A számolás szerint olyan távolságban tudna csak célponttól manőverezni, ami a SAM MZ-n kívül van.
A legvicesebb az, hogy mikor tudná mikor kéne fordulni? Az energiaigény meg lásd odafent.

Paraméter hozzá itt is semmi.
10:50 Kinzal felrajzolt röppályák
Paraméter nélküli, értelmezhetetlen és kb. nem is látszik a szar videó minőség miatt. A végén a rakéta fordulója meg röhej a köbön. Néhány km-re a hajótól vagy 10 fokos forduló. És ehhez hány tíz G forduló tartozik szerint X sebességné?

Nagyon unom, hogy jelzőkkel megy még mindig a duma számok helyett.
Dobáltok be mindenféle diagramot, aminek jelentéstartalma semmi számok nélkül.


Ez jó parasztvakítás a fizikából és gondolkodásból felmentett plebsnek. Semmi több.
 
  • Vicces
Reactions: kamm
Hülyeség, ilyen védelmet senki nem tervez, mert nincs ilyen területvédelem, nincs mit kikerülni.

Szóval előre tudod, hogy az oroszok ellenségei milyen védelmet szerveznek majd. Nagyon tájékozott vagy :)

Paraméter nélküli, értelmezhetetlen és kb. nem is látszik a szar videó minőség miatt.

Szerintem írjál nekik reklamációt. Biztos elküldik majd a legújabb titkos fegyverük minden pontos paraméterét ;)

Ez jó parasztvakítás a fizikából és gondolkodásból felmentett plebsnek. Semmi több.

Vagy csak simán azt akarták elmagyarázni a plebsnek vagyis neked is, hogy hogyan fognak működni az általuk kifejlesztett fegyverek?
Remélem nem gondolod, hogy ennél többről van szó....
 
Szóval előre tudod, hogy az oroszok ellenségei milyen védelmet szerveznek majd. Nagyon tájékozott vagy :)
Ugye semmit nem értettél meg a BM videóból és az eddigi levezetésből.
Kérlek nézd már meg a PAC-3-assal operáló Pat. MZ zóna tetején.
Szuper.
Aztán a THAAD ALSÓ határát. Feltűnik valami?
Aztán azt, hogy mi és hol tud manőverezni?
 
  • Vicces
Reactions: kamm
Hogyan működik a hiperszonikus rakéta
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
szép animációk.. Animációk szintjén már évek óta van hájpőrlúp meg elektromos repülőautó meg szinte minden.

A manőverezést el tudom képzelni, de ahhoz kell levegő. A kormányfelületek nem valami nagyok, szóval az alacsony sűrűségű közegben ez kevés, vagy pedig kell manőver-hajtőmű (?) de legfőképpen saját radar, mivel valahogy érzékelni kell a felé tartó rokettákat - mivel a hajó bárhol lehet... Vagyis akkor kell ehhez egy combos radar, ehhez számítógép, áramforrás, manőver-hajtómű - valamilyen súlypont-kompenzáció, meg valami robbanóanyag sem ártana + a nagy kerek valami a végén szerintem nem a mélynyomónak vagy a pótkeréknek van.

Aztán az ébredő erőket valaminek illene felvenni, az megint nem 2kg-s balsafa test.

Ez így első blikkre már mondjuk nem egy 900kg-s siklótest, hanem ez már valami más.

Aztán egy kicsit tovább gondolkodva, van egy másik probléma, hogy a hajó mozog, nem lehet előre beprogramozni HSGV-nek, hogy repülj ide aztán durr. Ezt azért elég pontosan kellene összejátszani irtózatosan nagy relatív sebességgel. Ha csak a 30km-es utolsó szakaszt nézem, akkor ott 0,1fokos eltérés már egy kb. 54méteres kúpot ad. 0,1fokot meg tartani egy ilyen kialakítású szerkezettel pár másodperces időablakban, hát...

A számolásaimnál fix célt tételeztem fel.
 

???

WTF?


Ez mennyiben kulonobozik az elozotol...?

Amennyire egy butabomba, vagy irányított bomba egy siklóbombától.

Lézerirányítású bombák, képesek bizonyos irányváltoztatásokra, tehát nem tisztán ballisztikus pályán zuhannak, de nem tudnak nagy távolságot megtenni oldás után.

1280px-Paveway_II_p1230135.jpg


És siklóbomba, ami oldás után nagy távolságot, GBU-39 esetén több, mint 110 km-t képes siklani és közben manőverezni.

Boeing_GBU-39_Small_Diameter_Bomb.jpg


A különbség látható a két eszköz között. Az egyiknek méretes aerodinamikai felülete (szárnya) van, amin komoly felhajtóerő ébred, a másiknak meg csak kormányfelületei, amik nem alkalmasak arra, hogy nagy távolságot tegyen meg.

Na, a nem manőverező visszatérő egység így néz ki:

W87SRV.jpg


A leválás után ballisztikus pályán halad.

A manőverező meg így:

Future+RV+system+Manoeuvrable+Reentry+Vehicle+%28MaRV%29.jpg


pershing_II_07.jpg


8563d218-0431-406a-9b9a-e2c8048c6531.jpg


A pályája pedig ilyen:

asbm-has-a-maneuverable-re-entry-vehicle-marv-l.jpg

660px-Pershing_II_missile_trajectory.png


Hengeres test, valamilyen kormányzással, túl nagy távolságot a leválás után már nem tudnak megtenni, de a hagyományos, tisztán ballisztikus pályától el tudnak térni.
 
A HGV-k, a hiperszonikus siklók meg így néznek ki:

HGV-692x360.png


avangard-ss-web.jpg


A pályájuk pedig ilyen:

Typical-mission-trajectory-of-a-hypersonic-manoeuvrable-glide-vehicle.png


Vagyis, a lapított, aerodinamikus, emelőtesthatást kiváltó formájuknak köszönhetően a leválás után még nagy távolságot képesek megtenni siklással a légkör felső részében.

Hat, a szakirodalom szerint ketto van, a HGV es a HCM illetve ezek esetleges kevert designjai.

A manőverező és nem manőverező visszatérő egységek is hiperszonikus sebességgel haladnak a leválás után a célpontjuk felé, tehát hiperszonikus eszközök.

Ez egy ilyen abra... mindenki elohuzhat abrakat, de egyik sem lesz ettol meg valosagosabb, mint a masik, mert semmi nem tudunk. :)

Persze, de éppen arról ment a vita, hogy ferdít az ábra. A magassággal kapcsolatban viszont, 20-25 km-nél alacsonyabban nem fog semmi sem hiperszonikusan repülni 10-20 percig, az biztos.

Olvass vissza, a NATOs missile commander a cikkeben igen jol reszletezte azt, mennyire globalis eszlelorendszer sincs ilyesmihez.

Ok, majd megkeresem, bár én nem is beszéltem globális észlelőrendszerről. Csak arról, ha mondjuk egy AEGIS-hajó felé tartana egy ilyen cucc.
 
Amennyire egy butabomba, vagy irányított bomba egy siklóbombától.

Lézerirányítású bombák, képesek bizonyos irányváltoztatásokra, tehát nem tisztán ballisztikus pályán zuhannak, de nem tudnak nagy távolságot megtenni oldás után.

1280px-Paveway_II_p1230135.jpg
Lássuk, hogy ha fordul az LGB, akkor a hatótávolság mennyi részét égeti el.

NX67xMc.png




asbm-has-a-maneuverable-re-entry-vehicle-marv-l.jpg


Ez arányaiban teljesen eltúlzott.

Ez már azért jobb.
Hengeres test, valamilyen kormányzással, túl nagy távolságot a leválás után már nem tudnak megtenni, de a hagyományos, tisztán ballisztikus pályától el tudnak térni.
Igen, nagyon rövid időre állásszög növeléssel lassulnak, de picit nő a lerepült táv, de a vége ugyanaz.
Vagy lehet fékezni, az nagyon egyszerű.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Két hír...



Az oroszok sokkal-sokkal osszeszedettebben gondolkodnak erről is, nem véletlenül vannak lead pozícióban, még annak ellenére is hogy a budgetuk a töredéke a miénknek és nem is lesz olyan fejlett a védelmük egyelőre...
 
A Jane's videó elemzése a hiperszonikus fegyverek pályájáról, manőverezô képességéről és IR jel erősségéről
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Wilson
A Jane's videó elemzése a hiperszonikus fegyverek pályájáról, manőverezô képességéről és IR jel erősségéről
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Úgy tudtam a Jane's egy komoly csapat, de ez nagyon gyenge lett... Nem elemeztek semmit, csak beszéltek egy rajzról.

Ha mondjuk felrakja a számított - saccolt pályagörbéket x, y, z km magasból indítva, m1, m2, m3 súlyú HGV-vel esetleg különböző peremfeltétellel, arra azt mondom oké, de két csóka Jane's névvel és ilyen thick accent-tel kb. az átlag "tudományos mesemondó" YT csatorna.
 
Úgy tudtam a Jane's egy komoly csapat, de ez nagyon gyenge lett... Nem elemeztek semmit, csak beszéltek egy rajzról.

Ha mondjuk felrakja a számított - saccolt pályagörbéket x, y, z km magasból indítva, m1, m2, m3 súlyú HGV-vel esetleg különböző peremfeltétellel, arra azt mondom oké, de két csóka Jane's névvel és ilyen thick accent-tel kb. az átlag "tudományos mesemondó" YT csatorna.
A Jane's egy komoly csapat, de ők is open source forrásokból dolgoznak.
El is mondja a csóka hogy pl. RCS-t az elemzett HGV pontos nézeti rajzai nélkül még elméletben sem lehet számítani, ezért nem mond számokat.

A lényeg benne van:
  • manővereznek, kerülgetik a légvédelmi zónákat és nehéz megjósolni mi lesz a célpont
  • a radarral való érzékelhetőséget komolyan befolyásolhatja a HGV körül nagy sebességnél kialakuló plazma burok
  • az IR érzékelőknek is fel kell kötni a gatyát mert bár a jármű belépőéle intenzíven melegszik, de a melegedés csak egy csekély felületrészre koncentrálódik, ezért az össz kisugárzott energia csekély.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Úgy tudtam a Jane's egy komoly csapat, de ez nagyon gyenge lett... Nem elemeztek semmit, csak beszéltek egy rajzról.

Ha mondjuk felrakja a számított - saccolt pályagörbéket x, y, z km magasból indítva, m1, m2, m3 súlyú HGV-vel esetleg különböző peremfeltétellel, arra azt mondom oké, de két csóka Jane's névvel és ilyen thick accent-tel kb. az átlag "tudományos mesemondó" YT csatorna.
Ez nem hipergyenge, ez lófasz.
Ez semmi.
Egy paraméterezetlen ábra.
  • manővereznek, kerülgetik a légvédelmi zónákat és nehéz megjósolni mi lesz a célpont
Nem, valójában ezt a terepkövető kismagasságú CM teszi.
Nincs területvédelem a nagy magasságú gyors cél ellen, ezért nincs mit kerülgetni.
Amit meg védeni akarnak ez ellen, ott a végfázisban 3000-4800 m/s célsebeségig léteznek rendszerek.

  • a radarral való érzékelhetőséget komolyan befolyásolhatja a HGV körül nagy sebességnél kialakuló plazma burok
Ez sem egészen világos. A plaza visszaverő felületként működik, ettől nem lesz egy lyuk az égen.
  • az IR érzékelőknek is fel kell kötni a gatyát mert bár a jármű belépőéle intenzíven melegszik, de a melegedés csak egy csekély felületrészre koncentrálódik, ezért az össz kisugárzott energia csekély.
Ja persze, mert az anyagban a hővezetés nem létezik ugye?
Ja, meg persze az világűr az olyan forró, meg a -50 fok alatti környezeti levegő.

Bocsánat, de ez tömény hülyeség újfenten. A fizika és a valóság megint a sarokban ül...?
 
  • Tetszik
Reactions: csakb