Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Összességében nézve van, valami, amit nem értek...A digitális berepülés egyetlen előnye, hogy a teszt lefuttatását el lehet indítani este, másnap reggel hétre kész is vannak az eredmények, a reggel fél kilences meetingen már lehet is prezentálni a tesztcsapat menedzserének. Aki a tízórási meetingen elő tudja adni a projekt menedzsernek, az meg az egyórási call-ban jelentheti a győzelmi híreket az üzletágvezetőnek. Mindenki boldog.
Két hét múlva meg jönnek a pilóták és szét akar esni alattuk az egész.
Ha valahol, hát a Boeing-nél igazán oda kellene már figyelni erre a nagyvonalú fejlesztősdire, mert a B737MAX nem volt valami szép történet.
Marha sokáig tartott ám egy új sárkányt megalkotni még a 90-es évek végén is nemhogy előtte. Ez változott meg a modern szamítastechnikával. Ma már a berepülési program egy jelentős része csupán visszaellenőrzése a szimulációnak. Nem az törtenik mint ami az F-22-nél, hogy a protót meg a széria gép közt óriasi a diferencia. Nézd meg a SZU-57-et! Nincs tech demo mint ami pl az X-35 volt.Figyu, nem tűnt fel, hogy kb. az alábbi fő variációs lehetőségek vannak?
Ezek adják ki a gépek fő méreteit.
- hajtóművek száma típusa, ezek egy korszakban adott, hogy miből lehet válogatni, ez mindig is így volt és lesz, ha gebasz van, akkor meg lehet szopni, mint az F-14A a TF30-cal...
- az alapvető szárnyforma, legyen-e variaszárny vagy sem
- szárnyformához és célhoz profil
- személyzet száma
- akarsz-e belső fegyverteret vagy sem
- elvárt fegyverzet mennyisége és típusa
- a radar
Nos, mivel belső fegyvertérrel kb. a stealth-ig alig akartak szórakozni, mert annyira elszállt tőle tömeg, maradt mindnekinek a pótos, ha a tiszta konfigon túl hatótávot akarnt növelni, a CFT megálmodásáig. Ahol betették ott kb. azért, mert annyira harmatos volt a hajtómű, hogy megérte az elvárt csúcssebességért a nagyobb szerkezeti tömeg. A lassulás ettől kisebb lett, de a csúcssebesség mégis nagyobb. Lásd F-106.
- mert a radar és személyzet az orrot definiálja,
- a hatótáv a kerót feltételezve egy megvalósítható Cl/Cd-t
- a fegyverzet és keró azt, hogy mennyire felhajtóerő kell legalább 1G-hez , de ez iteratív a fenti előző ponttal (ahogy az összes kb. egymással)
- akkor és , ezt kell belepréselni valamibe, aminek majd vagy eléri a teljesítménye a hajtóművel, ami lehetőleg tudja, amit.
Ahol meg betették aztán lol, sokszor semmire nem használták, lásd F-111. Az FB-111 és F-111F kivételével hol tömeg volt...
Ezek után pofázás helyett talán fejtsed már ki, hogy ha van F-15 sárkányod, akkor miféle dedikált új sárkányt akarsz?
Senki nem új sárkánnyal nevezett a 80-as évek új USAF strike gépére F-16 és F-15 modifikáció volt. Az egyik csinált egy nagyobb szárnyat, a másik meg CFT-t tett a gépre és egy erősebb PW ígéret és csá.
Mert ennyire éri meg a dedikált sárkány, ennyi "pluszt" ( muhaha) tud adni, ha nincs next. gen hajtóműved.
Még a GE F110-hez is új törzshátsórészt kellett volna kapnia az F-15-nek, amit nem fizetett ki sokáig senki.
Ne haragudj, de eképesztően irritáló az, hogy láthatólag a tervezés sarokköveiről nincs fogalmad, de tasmákodsz összevissza.
Én nem szakértek kézifegyverek terén, de akkor talán te se tedd ezt, ahol láthatólag a repülőgép seggét talán meg tudod az orrától különböztetni.
De szegény McDD és LM is az F-15E és F-16XL-ellel miért nem hallgattak rád és csináltak egy új sárkányt 0-ról, amikor az elvárások elérhetőek voltak ezekkel is...
Jaj, itt megint szezon és fazon összekeverése van...Marha sokáig tartott ám egy új sárkányt megalkotni még a 90-es évek végén is nemhogy előtte. Ez változott meg a modern szamítastechnikával. Ma már a berepülési program egy jelentős része csupán visszaellenőrzése a szimulációnak. Nem az törtenik mint ami az F-22-nél, hogy a protót meg a széria gép közt óriasi a diferencia. Nézd meg a SZU-57-et! Nincs tech demo mint ami pl az X-35 volt.
Ezeket a képessegeket be lehet volna mutatni közel szériaérett vagy majdnem szériaérett sarkányokon is. Vagy az tilos volt?Jaj, itt megint szezon és fazon összekeverése van...
Az YF-22/23 és az X-32/35-nél azért volt techdemó, mert az elsőnél az alapvetően next. gen sárkány és next. gen hajtómű párosánál várták el, hogy mutassák meg a gépeket.
Az utóbbinál meg az kb. azonos vagy azonos sárkányban a VTOL képességet kellett prezentálni.
És mindkét projektnél volt versenytárs...
A PAK-FA esetén meg kapta a Szuhoj a munkát és kész.
Az összes eddig elkészült gép techdemó az oroszoknál, hiszen a 30-as gyártmányú hajtómű nincs is benne és az avionikai csomagja is a Szu-35-én alapul.
A régi gépeknél a kőkori módszerekkel elég gyorsan csinálták a sárkányokat, még ma szemmel nézve is.
És időtálló megoldások születtek, bár néha azért csúnyán elb*szták.
Lásd a Galaxy teljes szárnycserét a 80-as években.
Mindkét esetben a kérdés az volt, hogy a teljesen eltérő kinézerű és tervezésű platformok milyen alapvető képességeket tudnak és nem tudnak és képesek-e legalább az elvárt minimumra.Ezeket a képessegeket be lehet volna mutatni közel szériaérett vagy majdnem szériaérett sarkányokon is. Vagy az tilos volt?
Ma már ahoz, hogy kiderüljön az amihez tech demo kellett akkoriban már nem kell tech demót építeni.Mindkét esetben a kérdés az volt, hogy a teljesen eltérő kinézerű és tervezésű platformok milyen alapvető képességeket tudnak és nem tudnak és képesek-e legalább az elvárt minimumra.
Szóval a válasz egyértelmű nem.
De, kellett. És aztán a techdemo ellenére mégis áttervezték.Ma már ahoz, hogy kiderüljön az amihez tech demo kellett akkoriban már nem kell tech demót építeni.
Azt látom, hogy a SZU-57 alig lett másabb küllemre mint az első felszállásnál ellenben a két amerikaival amit jóval korabban kezdtek fejleszteni. A SZU-75-ről meg azt mondta a Szuhojos emberke, hogy az amit látunk nem repképes de dolgoznak a repképesen (vagy ezt teszik tepképessé, nem emlékszem pontosan) ami ugyanilyen lesz. És azt is mondta a Szuhojos emberke, hogy a modern tervezési módszereknek köszönhetően nagyban felgyorsult és olcsósodott a fejlesztés (ez is egybeüt azzal amit az amik gondolnak a 6. generacióról).De, kellett. És aztán a techdemo ellenére mégis áttervezték.
Azt nem értem, hogy műszaki tervezési területen hogyan van ilyen mérhetetlen önbizalmad a valósággal szembe menve...?![]()
A PAK-FA esetén...Azt látom, hogy a SZU-57 alig lett másabb küllemre mint az első felszállásnál ellenben a két amerikaival amit jóval korabban kezdtek fejleszteni. A SZU-75-ről meg azt mondta a Szuhojos emberke, hogy az amit látunk nem repképes de dolgoznak a repképesen (vagy ezt teszik tepképessé, nem emlékszem pontosan) ami ugyanilyen lesz. És azt is mondta a Szuhojos emberke, hogy a modern tervezési módszereknek köszönhetően nagyban felgyorsult és olcsósodott a fejlesztés (ez is egybeüt azzal amit az amik gondolnak a 6. generacióról).
Szóval az alapján vagyok magabiztos amit az adott iparágban dolgozók mondanak.
Nem az a kérdés, hogy egyformák voktak-e, persze hogy nem voktak. No de nem is kellett áttervezni 70%-ban (azthiszem az F-22 ilyen arányban lett átervezve az YF-22-ből). Ha ránézel az első prototípusra meg az első szeria gépre, hát nagyítóval kell keresni a különbséget. Az F-22-nél meg egyértelmű a diferencia bárki számára. Tehát sárkányban nincs óriási eltérés és a nyakamat rá, hogy a SZU-75-nél sem lesz.A PAK-FA esetén...
- nem volt két teljesen eltérő géppel érkező jelölt...
- és más bizonyított tény volt, hogy lehet stealth vadászt építeni...
- de ettől ezek a korai gépek bizony techdemók voltak, nem is voltak egyformák és mindig mindig nem azonosak az eredeti műszaki tartalommal sem...
Ezek egy része repszimekhez készült, az alsó kb. a Falcon 4.0 SUPERPAK 3 idejéből. Egyik sem tűpontos. a tolóerő értékeket is szerintem onnan vették.Érdekes diagrammok, sajnos nem találom őket nagyobban:
![]()
![]()
![]()
Ezek egy része repszimekhez készült, az alsó kb. a Falcon 4.0 SUPERPAK 3 idejéből. Egyik sem tűpontos. a tolóerő értékeket is szerintem onnan vették.
Persze mivel franciák csinálják sanszosan jó.
Innen van az első két kép:
![]()
Egyre erősebb a gyanúm, hogy ezt valaki a Falcon vonalon csinálta, mert ezen gépeknél tudtommal a CAT I / III nem éretelmezhető, az F-16-nál viszont igen.A Power point prezi mennyire lehet pontos?
Egészen elképesztő, hogy egy 11 tonnás vadászgéppel egy 7,5 tonnás F-16A Block 1 képességeit sem sikerült elérni, a BVR és sisakcélzót leszámítva, ami a jenkiknél a "nem akarjuk" és nem a "nem tudjuk" eredménye volt. Tettem be anyagot és és @Allesmor Obranna is az AIM-7-es tesztekről F-16-nál.
Hogy, mi, melyik?és 9.13 gyakorlatilag a 21BISz szinte visszalépés...
Csak sisakcélzó nélkül, mert hát annak kabinja mellett sok értelme nem lett volna. Gyanítom magába a kabinba sem tudták volna hova tenni az érzékelőket.Ennyit meg ugye tudott a MiG-23MLD is. Azt hiszem, még az R-73-at is integrálták hozzá.
Meg hát, ha tudott volna a belső kettőn, akkor ugrik az R-27R és csak 4 db R-73 marad.Az igazán abszurd szerintem az volt, hogy a 9.12-es csak középen tudott póttartályt vinni.
A 9.12 és 9.13 hatótáv terén a MiG-21BISz-szel majdnem azonos légiharc konfigban.és 9.13 gyakorlatilag a 21BISz szinte visszalépés...
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..