• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Agresszív Sügér

Well-Known Member
2020. december 8.
421
2 140
93
Nem tudom, hogy ez a kijelentés min alapszik.
Mert az USAF-os repóra költséget nézve ordító eltérés nincs az árban, csak az F-35A túlélőképessége "picit" más...

Ez tény, de akkor döntsük már el, hogy ipart vagy haderőt építünk...?
Az AD SAM-et nem hatja meg, hogy "de jó, hogy a magyar ipar fejett", majd elcsapja a nem stealth gépet 100 km felett is akár.
Nincs minden nap háború, az ország ideje nagy részét békében éli, amikor nem lőnek SAM-el a gépekre. Elsősorban export képes ipart kell építeni, ha megvan a bevételi oldal, jöhet az 5. genes pénisz mutogatás. A korszerű ipar az alap, ha az stabil és a falak sem rogyadoznak, akkor jöhet a fejünk fölé az 5. generációs tető.
 

Berzin

Active Member
2017. november 16.
163
124
43
Miért nem lehetett bevinni esernyőt, szarrá aztunk míg vissza értünk a kocsiig. A buszra másfél órát vártunk.
 

Block_50

Active Member
2021. június 29.
99
157
33
Két nap spotterkedés és szombati nap után végeztem a 2021-es kecskeméti repülőnappal.

Összefoglalva: EZ NAGYON JÓ VOLT és sajnálom, hogy nem tudtam vasárnapra is maradni.

A legfontosabb, hogy az időjárás kitartott, nem áztunk el és igazán rossz idő sem volt, bár néha az én technikámmal való fotózáshoz már túl borult volt az idő.
Mi a parkolós mizériából nem vettünk észre semmit. Bár Kecskeméten aludtunk, így fél 7 körül ott voltunk sárga parkolóban, rá 10 percre a 10-es kapunál. Bennünket részletesen átnéztek, még a fényképező táska kis zsebeit is ki kellett nyitnom. De mindezt nagyon türelmesen és udvariasan tették, nem volt probléma. Visszafelé 3/4 6-kor indultunk, kicsit nagyobb tömeg volt a buszon, de minden ment simán. A MiG-21-es körforgalomig araszoltunk, onnan mint kés a vajban. Az autópálya már kicsit grízesebb volt, de erről majd később.

Ez a repülőnap és haditechnaikai bemutató mi honvédeinkről szólt. Bármennyi vendég is volt és repültek azok nagyon szépeket, mind a légierő, mind a szárazföldi egységek tekintetében a Magyar Honvédség volt főszereplő és ez nagyon jól volt így. Simán beleférne külföldi vendégek nélkül is egy tartalmas honvédelmi / haditechnikai nap összehozása.

Egyértleműen két napra lett volna szükség. Egyiken a légi programot megnézni, a másikon a statikot, kiállítókat és a szárazföldi programot. Egy nap alatt azt éreztem nagyon sok minden kimarad és döntenem kellett. Mivel inkább repülés buzi vagyok maradt a légi program és a statikus sor, de nagyon sok hiányérzet maradt bennem

Összeszedem pozitív / negatívumokba az élményeimet

Pozitívumok:

  • Nekünk a szervezés, de ezt tekintsétek teljesen szubjektívnek. Úgy gondolom egyébként aki elejétől - végig részt akar venni annak hajalban ott kell lennie. Minden kapunyitást láttam Kecskeméten akár 20 éves voltam ,akár 45.
  • A katonák hozzáállás mindenhol mintaszerű volt, kifelé szinte sorfalat álltak és megköszönték, hogy eljöttünk. Ezt lehet, hogy parancsba kapták?? :)
  • Jó volt a repülőprogram és nagyon sajnálom, hogy a szárazföldi programot nem tudtam megnézni, mert az is jónak tűnt . Képességbemutató szuper, felfegyverzett Gripene piros pont, legjobb szóló nálam a magyar Gripen lett, bár a Typhook erőből kinyomása mindig nagyon látványos.
  • Szinte minden ki volt állítva ami a Honvédségnél rendszeresítve van. Rá kellett jönnöm, nagyon le vagyok maradva és számos olyan beszerzés történt (pl. munkagépek), amelyek nem kaptak túl nagy publicitást.
  • WC-k nagyon rendben voltak. Mi nem a ToiToi-t használtuk, hanem a konténeres WC-ket. Volt olyan amelynek enni tudtál volna a padlójáról délután 5-kor és volt mellette folyóvíz és kézfertőtenítő. Nem is kellett sokat sorba állni. 3x használtam a nap folyamán és mindegyik alkalomra igaz volt
  • Sok "nagyvas" statikuson soron. Én egyszerűen imádom a nagy szállító gépeket és itt volt nekik lehetőség bemutatkozni.
  • Magyar haderőfejlesztésben megjelenő cégek bemutatkozó nagyon színvonalasak voltak.
  • A KC390-es egy olyan repülőgép aminek nincs hangja!! BAkker konkrétan a repülése alatt normál hangerőn beszélgettünk a feleségemmel, meg sem kellett emelni a hangunkat.

Negatívumok

  • Érkező napra örültem volna egy előzetes programnak Főleg a pénteki eső miatt nagy szívás volt állni és nem is tudtad, hogy jön-e még valami, vagy mikor várható-e gyakorlás. Ez 2013-ban ha jól emlékszem működött és kiadtak egy előzetest. NEm kéri az ember, hogy pontról pontra tartsák be, de mégis tud tervezni.
  • Azok a rohadt magas kerítések mindenütt!!! Miért nem lehet alacsony kerítéseket használni, azon se menne át senki, de legalább lehetne fotózni és normálisan nézni
  • Az emelvények jó ötletek - főleg a magas kerítés mellett - de akkor több kellene
  • Elbeszélgetnék azzal aki kitalálta, hogy nem lehet széket bevinni. Kora délutára már majd leszakadt a derekam és az emelvényen nem volt hely. A szék és - a magas kerítés miatt - a fellépőm is nagyon hiányzott.
  • Szintén szubjektív, de a vendék kötelékeknek érezhetően nem tet jó a karcsúsítás. Mind a horvátok, mind a lengyelek sok üresjárattal repülnek.
  • A nagyvas statikus szekcióval szemben ugyanakkor negatívum, hogy a statik külföldi vadász és vadászbombázó része igen szegényes volt (Tornado, AMX, MiG-21, PC-9)
  • 10:30-kor a horvát Kiowa még letakarva állt!!! WTF??
  • C-17 repülés elmaradt...
  • Nem jött Tucano, pedig jó lett volna

A kajáldákról nem tudok nyilatkozni, én még egyik repülőnapon se jutottam el addig, hogy ott egyek. Túl sok időt elvesz a sorba állás. Szintén nem volt időm végignézni az árusokat és a hagyományőrzőket, pedig főleg utóbbiak nagyon színvonalasnak tűntek. Szintén indokolta volna a 2. napot!!
Szerencsére jól zárult az olasz Typhoon hajtóműhibája. Most először tudtam rádiót hallgatni a forgalmat és érdekes volt, ahogy lekezelték. Tök nyugi és profi mindkét oldalon.

Szóval soha rosszabb repülőnapot, remélem nem kell újabb 8 évet várni. El tudnám viselni újra évente vagy legrosszabb esetbe minden második évben.

HAJRÁ!

UI: Beléptetésnél ahogy írtam gyorsan mentek a dolgok, de előttem volt egy srác, akitől pillangókést vettek el. Elgondolkodtam, hogy ezt most vajon miért rakta be? Így akart megszabadulni egy félre sikerül ajándéktól? :)
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 359
22 890
113
Két nap spotterkedés és szombati nap után végeztem a 2021-es kecskeméti repülőnappal.

Összefoglalva: EZ NAGYON JÓ VOLT és sajnálom, hogy nem tudtam vasárnapra is maradni.

A legfontosabb, hogy az időjárás kitartott, nem áztunk el és igazán rossz idő sem volt, bár néha az én technikámmal való fotózáshoz már túl borult volt az idő.
Mi a parkolós mizériából nem vettünk észre semmit. Bár Kecskeméten aludtunk, így fél 7 körül ott voltunk sárga parkolóban, rá 10 percre a 10-es kapunál. Bennünket részletesen átnéztek, még a fényképező táska kis zsebeit is ki kellett nyitnom. De mindezt nagyon türelmesen és udvariasan tették, nem volt probléma. Visszafelé 3/4 6-kor indultunk, kicsit nagyobb tömeg volt a buszon, de minden ment simán. A MiG-21-es körforgalomig araszoltunk, onnan mint kés a vajban. Az autópálya már kicsit grízesebb volt, de erről majd később.

Ez a repülőnap és haditechnaikai bemutató mi honvédeinkről szólt. Bármennyi vendég is volt és repültek azok nagyon szépeket, mind a légierő, mind a szárazföldi egységek tekintetében a Magyar Honvédség volt főszereplő és ez nagyon jól volt így. Simán beleférne külföldi vendégek nélkül is egy tartalmas honvédelmi / haditechnikai nap összehozása.

Egyértleműen két napra lett volna szükség. Egyiken a légi programot megnézni, a másikon a statikot, kiállítókat és a szárazföldi programot. Egy nap alatt azt éreztem nagyon sok minden kimarad és döntenem kellett. Mivel inkább repülés buzi vagyok maradt a légi program és a statikus sor, de nagyon sok hiányérzet maradt bennem

Összeszedem pozitív / negatívumokba az élményeimet

Pozitívumok:

  • Nekünk a szervezés, de ezt tekintsétek teljesen szubjektívnek. Úgy gondolom egyébként aki elejétől - végig részt akar venni annak hajalban ott kell lennie. Minden kapunyitást láttam Kecskeméten akár 20 éves voltam ,akár 45.
  • A katonák hozzáállás mindenhol mintaszerű volt, kifelé szinte sorfalat álltak és megköszönték, hogy eljöttünk. Ezt lehet, hogy parancsba kapták?? :)
  • Jó volt a repülőprogram és nagyon sajnálom, hogy a szárazföldi programot nem tudtam megnézni, mert az is jónak tűnt . Képességbemutató szuper, felfegyverzett Gripene piros pont, legjobb szóló nálam a magyar Gripen lett, bár a Typhook erőből kinyomása mindig nagyon látványos.
  • Szinte minden ki volt állítva ami a Honvédségnél rendszeresítve van. Rá kellett jönnöm, nagyon le vagyok maradva és számos olyan beszerzés történt (pl. munkagépek), amelyek nem kaptak túl nagy publicitást.
  • WC-k nagyon rendben voltak. Mi nem a ToiToi-t használtuk, hanem a konténeres WC-ket. Volt olyan amelynek enni tudtál volna a padlójáról délután 5-kor és volt mellette folyóvíz és kézfertőtenítő. Nem is kellett sokat sorba állni. 3x használtam a nap folyamán és mindegyik alkalomra igaz volt
  • Sok "nagyvas" statikuson soron. Én egyszerűen imádom a nagy szállító gépeket és itt volt nekik lehetőség bemutatkozni.
  • Magyar haderőfejlesztésben megjelenő cégek bemutatkozó nagyon színvonalasak voltak.
  • A KC390-es egy olyan repülőgép aminek nincs hangja!! BAkker konkrétan a repülése alatt normál hangerőn beszélgettünk a feleségemmel, meg sem kellett emelni a hangunkat.

Negatívumok

  • Érkező napra örültem volna egy előzetes programnak Főleg a pénteki eső miatt nagy szívás volt állni és nem is tudtad, hogy jön-e még valami, vagy mikor várható-e gyakorlás. Ez 2013-ban ha jól emlékszem működött és kiadtak egy előzetest. NEm kéri az ember, hogy pontról pontra tartsák be, de mégis tud tervezni.
  • Azok a rohadt magas kerítések mindenütt!!! Miért nem lehet alacsony kerítéseket használni, azon se menne át senki, de legalább lehetne fotózni és normálisan nézni
  • Az emelvények jó ötletek - főleg a magas kerítés mellett - de akkor több kellene
  • Elbeszélgetnék azzal aki kitalálta, hogy nem lehet széket bevinni. Kora délutára már majd leszakadt a derekam és az emelvényen nem volt hely. A szék és - a magas kerítés miatt - a fellépőm is nagyon hiányzott.
  • Szintén szubjektív, de a vendék kötelékeknek érezhetően nem tet jó a karcsúsítás. Mind a horvátok, mind a lengyelek sok üresjárattal repülnek.
  • A nagyvas statikus szekcióval szemben ugyanakkor negatívum, hogy a statik külföldi vadász és vadászbombázó része igen szegényes volt (Tornado, AMX, MiG-21, PC-9)
  • 10:30-kor a horvát Kiowa még letakarva állt!!! WTF??
  • C-17 repülés elmaradt...
  • Nem jött Tucano, pedig jó lett volna

A kajáldákról nem tudok nyilatkozni, én még egyik repülőnapon se jutottam el addig, hogy ott egyek. Túl sok időt elvesz a sorba állás. Szintén nem volt időm végignézni az árusokat és a hagyományőrzőket, pedig főleg utóbbiak nagyon színvonalasnak tűntek. Szintén indokolta volna a 2. napot!!
Szerencsére jól zárult az olasz Typhoon hajtóműhibája. Most először tudtam rádiót hallgatni a forgalmat és érdekes volt, ahogy lekezelték. Tök nyugi és profi mindkét oldalon.

Szóval soha rosszabb repülőnapot, remélem nem kell újabb 8 évet várni. El tudnám viselni újra évente vagy legrosszabb esetbe minden második évben.

HAJRÁ!

UI: Beléptetésnél ahogy írtam gyorsan mentek a dolgok, de előttem volt egy srác, akitől pillangókést vettek el. Elgondolkodtam, hogy ezt most vajon miért rakta be? Így akart megszabadulni egy félre sikerül ajándéktól? :)
Milyen rádió scanner-t használsz?
Mert a jó öreg Albrecht 33-asom megtalálta ugyan a reptér frekvenciáját de néma csend volt rajta végig :(
 

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
717
2 607
93
Tegnap voltam. Bp-ről M5. Waze félúton levitt a pályáról? Mellékúton vitt. Néha göröngyös, de járható, dugó nélkül Kecskemétig. Mivel trehány voltam, a főbejáratot írtam be célnak. A dugó kb 5 km-re a céltól kezdődött, de nem volt vészes. A mig 21-es körforgalomnál leparkoltam. 10 perc séta. KB 2 perc a jegy és csomag ellenőrzés. A csomag ellenőrző katona a Gerber multimra azt mondta vagy kuka, vagy leadom a sátorban a bejárat előtt. Kimentem, egy cetliért leadtam, és vissza. Így volt 5 perc a belépés.
Lynx bazi nagy. Szerintem tuti lesz Skyranger, az összes kiállító elhozta azt amit meg fogunk venni, de még nincs bejelentve. Szerintem.
A műsorral az volt a legnagyobb gondom, hogy pont a leok bemutatója alatt repültek hangos vadász gépek.
Nem mindig lehetett jól hallani a tankok motorját!
:)
 

nagyoncivil

Well-Known Member
2018. október 26.
320
795
93
Ja még valami...

A spíkerek stílusát nem tudtam magamévá tenni...
Nekem jobban bejött a Márványi stílus, de gondolom haladni kell a korral...
Szerintem nagyon idegesítő volt, amikor a külföldi, érezhetően magyarul nem beszélő kommentátor kiizzad magából egy érthető magyar mondtatot, erre a magyar kommentátor elismétli ugyanazt. Nagy respekt a külföldi kommentátornak, hogy vette a fáradtságot és érthetően sikerült azt a néhány mondatot összehoznia. Erre válaszul szerintem elég nagy tapintatlanság elismételni ugyanazt a mondatot, mintha nem lett volna érthető. A 2013-as repülőnapon nem ismételték el és úgy szerintem sokkal jobb volt (akkor a törökök mellett talán az olaszok is így nyomták).
10:30-kor a horvát Kiowa még letakarva állt!!! WTF??
Pont ott voltam, amikor el kezdték kicsomagolni, a mobilom memóriájába leképezett látvány (nevezhetem fotónak? :D) adatai szerint 10.24-kor.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 590
5 194
113
Olasz EF utánégetője ment el, nem is repült ma. A KC-390 is lerohadt, létrás kocsival szereltek valamit a függőleges vezérsíkban (kis panel leszedtek, belül matattak valamit) a vestel drón egy cessnának tűnik, fülke nélkül. Gidrán, Nms zárva, eddig 3x voltam arra.
 

Block_50

Active Member
2021. június 29.
99
157
33
Milyen rádió scanner-t használsz?
Mert a jó öreg Albrecht 33-asom megtalálta ugyan a reptér frekvenciáját de néma csend volt rajta végig :(

Ugyanezt használom én is. 3 frekim volt beállítva:

135.75 - Torony, ezen forgalmaztak felszállás és leszállás előtt. Repülő géppel nem forgalmaztak, csak fel és leszállás előtt, kivéve a Typhoon. Viszont egyéb környékbeli gépekkel igen, voltak ott is érdekességek, néha magyarul is.

120.25 - APP. Ezt csak érkező napon használtam, nagyon ritkán sikerült elcsípni rajta valamait ha érkező közeledő gép volt

121.75 - Ground, földi forgalom, hajtóműindítás, taxizás

Nekem működött mindegyik, egy fülessel használtam, de a zene és a spíkerek néha így is túlüvöltették
 

Block_50

Active Member
2021. június 29.
99
157
33
Pont ott voltam, amikor el kezdték kicsomagolni, a mobilom memóriájába leképezett látvány (nevezhetem fotónak? :D) adatai szerint 10.24-kor.

Lehet, hogy 10:15 volt, nagyságrendet írtam. 10 óra már biztosan elmúlt. Este a törökök alatt visszamentem, megnézetem kitakarva. Nagyon pici az a gép...
 

Block_50

Active Member
2021. június 29.
99
157
33
Még egy észrevétel az augusztus végi időponttal kapcsolatban.
Nem volt túl ideális!

Augusztus 20 után jellemzően hidegebb idő van, ami most be is jött, bár szombaton az esőt megúsztuk, de necces volt.

A másik probléma az augusztus utolsó hétvégéje, hazafelé az autópályán nem csak miattunk volt tömeg, hanem a Németországba visszainduló román és török vendégmunkások miatt is. A kettő együtt már sok volt, a benzinkutakon balkáni állapotok voltak.
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 780
8 333
113
efed4cac6d467c55d52ff9006729a202.jpg