Nyugtass meg, h full frame géppel csinálod ezeket a képeket:)
Nem csak hogy nem full frame, de még egy telekonverter is be van erőszakolva az objektív elé :)
Komolyra fordítva a szót, idén nagyon sokat gondolkodtam azon, hogy mi legyen a fotós felszerelésemmel. Én a Canon vonalon mozgok, egészen idén tavaszig egy 70D volt az elsődleges vázam, hozzá pedig a piszkosul éles 100-400mm II-es verziója. Anyagilag belefért volna az 5d mkIV, de indokolatlannak éreztem, mert a repülésen kívül mást már csak nagyon elvétve szoktam fotózni, és itt minden milliméter fókusztáv jól jön. Emiatt végül egy 7d mk2 mellett döntöttem, ami támogatja az 1.4x-es telekonvertert, és amúgy nem rontja érezhetően a képminőséget. Így végül tudok variálni, hogy elég-e a 100-400mm, vagy mint ez esetben is, jól jöhet a 140-560mm :)
 
Viggen
240945053_4964644666898529_310168354236260260_n.jpg
 
Az utolsó képem a repnapról. 2 külön képet csináltam, de ezek szerint a fényképezőm művészi fotót akart alkotni és egybe tette :-D Pedig a domb mögül előbukkanó Minyó rotor miatt csináltam az utolsó képet.


2 in 1
 
Nekem is sikerült átnézni a képeket, így az első adagban a kintről készült érdekesebb pillanatokat osztanám meg esetenként némi kommentárral.

Csütörtökön egy kényelmes késő délelőtti érkezést követően a nap hátralévő részét az egyik, a déli pályavégnél található szántóföldön töltöttük, mivel az előrejelzés az egész hétre a 30-as pályairány használatát tette valószínűbbé, és a csütörtöki nap egészen késő délutánig szinte kizárólag az érkező gépek fogadásával telt.

Első szuperszonikus típusként Románia két MiG-21-ese érkezett meg aznap Kecskemétre, a 750 kilométeres utat a géppár közbenső leszállás nélkül teljesítette.
51413434133_8f9d68b7b2_h.jpg


A Draken megszakította útját Cáslavban egy tankolás erejéig, onnét pedig egy cseh Gripen kísérőjeként folytatta útját Kecskemétre.
51413717394_03a46a97c4_h.jpg


A Goldtimer Alapítvány által üzemeltetett Delfin a nap folyamán több felszállást teljesített, és (számomra) ismeretlen feladatot hajtott végre az ország keleti felében.
51413228778_2970aaa016_h.jpg


Az előzetes tervekkel ellentétben a RAF végül nem a díszfestett Typhoonját küldte el hozzánk. Az angolok utolsóként érkeztek csütörtökön, őket már a gyakorlások követték.
51412218582_726c865828_h.jpg


Nyitott törzsféklappal zuhan be leszálláshoz a csehek Gripenje, a műsorelemet talán tőlünk lesték el.
51413719474_2c040fbd9b_h.jpg


A felhőzet természetesen a legérdekesebb gépek repülése előtt borította el teljesen az eget.
51412218542_1cccce552e_h.jpg

51412963211_cf4a569640_h.jpg


A gyakorló repüléseket a pénteki szakmai napot követően már a bázis keleti felén található tisztásról néztük, éppen csak átérve az első gyakorlóra. Az egy órával korábbi esőzésnek köszönhetően a levegő páratartalma annyira magas volt, hogy egy kinyomásnál a pára a Typhoon hasa alatt vált ki.
51413718739_1a73e6b7d9_h.jpg


Efelé a hely felé sajnos a 21-es nem nagyon mutogatta a hátát, de cserébe gyönyörű esti fényekben repülte le a programját.

51413718569_9db9dd3c87_h.jpg


Végezetül pedig a törökök (ellenfényes) tükörrepülése:
51412490207_b1176400a6_h.jpg
Megoszthatom ezeket a képeket külföldi fórumon?
 
Azt tudja valaki, hogy a külügy A330-asa miért nem lett megmutatva az embereknek a repülőnapon sem?
Így hogy nem repült egyik nap sem a C-17-es, amit az afganisztáni helyzet miatt sejteni lehetett, simán befért volna helyette a programba egy áthúzással.
Vasárnap a KC-390 és az olasz EF is kiesett így még több idő lett volna. Vagy simán elfért volna a statikus soron is.
 
Az állomány a dagadt pizsamásokat utálta mint a szart szóval eléggé pozitív a kicsengése.
Példamutató!
Érdekesség képen, még a tartalékosok, az irodán dolgozók és a toborzók is futnak.
Természetesen elől fut a parancsnok!