WC-k nagyon rendben voltak. Mi nem a ToiToi-t használtuk, hanem a konténeres WC-ket. Volt olyan amelynek enni tudtál volna a padlójáról délután 5-kor és volt mellette folyóvíz és kézfertőtenítő. Nem is kellett sokat sorba állni. 3x használtam a nap folyamán és mindegyik alkalomra igaz volt
Ezeket viszont nem találtam. Hol voltak ilyenek? (felkészültek voltunk a toitoi helyzetre, de jobb lett volna a kulturáltabb)
Szerintem nagyon idegesítő volt, amikor a külföldi, érezhetően magyarul nem beszélő kommentátor kiizzad magából egy érthető magyar mondtatot, erre a magyar kommentátor elismétli ugyanazt. Nagy respekt a külföldi kommentátornak, hogy vette a fáradtságot és érthetően sikerült azt a néhány mondatot összehoznia. Erre válaszul szerintem elég nagy tapintatlanság elismételni ugyanazt a mondatot, mintha nem lett volna érthető. A 2013-as repülőnapon nem ismételték el és úgy szerintem sokkal jobb volt (akkor a törökök mellett talán az olaszok is így nyomták).
Egyetértek, a kommentátorral nem voltam én sem elégedett.
 
  • Tetszik
Reactions: ZeiG and Laci1970
Ezeket viszont nem találtam. Hol voltak ilyenek? (felkészültek voltunk a toitoi helyzetre, de jobb lett volna a kulturáltabb)
Nehéz pontosan belőni a helyüket.
Az egyik ilyet a zóna mögött, a statikus sor felőli oldalon találtuk. A másikat a hátsó gurulón, valamelyik hangár bevezető útja mellett a torony magasságában.

Nagyon rendben volt mindegyik, egy ember folyamatosan takarította őket (legalábbis mikor ott jártunk pont mindig volt ott valaki takarítani).
 
Pl. a B és C szektor határánál volt egy ilyen blokk, tényleg nagyon kulturált volt.
A kommentátorok állandóan "szektoroztak", de az embereknek fogalma sem volt hogy hol vannak a szektorok, szektorhatárok. Ha jól emlékszem 2013-ban színes táblákkal voltak jelölve/megkülönböztetve a szektorok. Az adott szektor színe volt a tábla alapszine és azon voltak rajta a jelzések. Viszont akkor túlzásba is vitték a sok táblát és sok egyforma magasságú táblaerdőben nem volt látható pl. hogy hol van ivóvíz csap.
 
  • Tetszik
Reactions: ZeiG
A kommentátorok állandóan "szektoroztak", de az embereknek fogalma sem volt hogy hol vannak a szektorok, szektorhatárok. Ha jól emlékszem 2013-ban színes táblákkal voltak jelölve/megkülönböztetve a szektorok. Az adott szektor színe volt a tábla alapszine és azon voltak rajta a jelzések. Viszont akkor túlzásba is vitték a sok táblát és sok egyforma magasságú táblaerdőben nem volt látható pl. hogy hol van ivóvíz csap.

A bemutató térképén (honlapon, szóró prospektuson) egyértelmű volt, melyik szektor hol van. Ha valakit érdekelt, azon megnézhette pikk-pakk.
Azokat a kommenteket sem nagyon értem, hogy "nem találtam a szárazföldi bemutató helyszínét". Ott van a térképen egyértelműen! Vagy ennyire tájékozatlanok/tájékozódni képtelenek a népek, hogy egy szimpla térkép értelmezése nem megy?
 
Tudja valaki mit rejt az amcsi C-130H oldalsó felségjele feletti dudor? Esetleg az orrfutó feletti takarólemezekkel lezárt kitüremkedés?
Szimpla szállítóként jól fel volt antennázva és érzékelőzve, még a tetjében is ült egy R2D2
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Egyetértek, a kommentátorral nem voltam én sem elégedett.
Nem mondom egy-két anyázást én is elejtettem közben, hogy inkább kussolt volna, főleg a külföldieknél. Ha már akár a török, akár a lengyel, akár részben a szaúdi veszi a fáradságot és megtanulja a szöveg egy részét magyarul, akkor sztem a legnagyobb tiszteletlenség belepofázni és ugyanezt elismételni. Meg értem én, hogy valamilyen módon egyfajta honorárium volt a plecsni amit kapott, de jobb lett volna a végén odaadni, mert közben meg szegény L-39NG tolta nagyban a demót és senki sem figyelt rá. Mondjuk legalább a gurulópálya mellett állva szerencsére sok szöveget elnyomott a hajtóműzaj és a kerozingőz :D
 
Nem mondom egy-két anyázást én is elejtettem közben, hogy inkább kussolt volna, főleg a külföldieknél. Ha már akár a török, akár a lengyel, akár részben a szaúdi veszi a fáradságot és megtanulja a szöveg egy részét magyarul, akkor sztem a legnagyobb tiszteletlenség belepofázni és ugyanezt elismételni. Meg értem én, hogy valamilyen módon egyfajta honorárium volt a plecsni amit kapott, de jobb lett volna a végén odaadni, mert közben meg szegény L-39NG tolta nagyban a demót és senki sem figyelt rá. Mondjuk legalább a gurulópálya mellett állva szerencsére sok szöveget elnyomott a hajtóműzaj és a kerozingőz :D
Ja és azért a szerb lajstromos An-26-ot összekeverni orosszal elég erős volt. Amúgy hogy-hogy vasárnap, szinte már a programok végén futottak be a szerbek az Ancsával?
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
Nem mondom egy-két anyázást én is elejtettem közben, hogy inkább kussolt volna, főleg a külföldieknél. Ha már akár a török, akár a lengyel, akár részben a szaúdi veszi a fáradságot és megtanulja a szöveg egy részét magyarul, akkor sztem a legnagyobb tiszteletlenség belepofázni és ugyanezt elismételni. Meg értem én, hogy valamilyen módon egyfajta honorárium volt a plecsni amit kapott, de jobb lett volna a végén odaadni, mert közben meg szegény L-39NG tolta nagyban a demót és senki sem figyelt rá. Mondjuk legalább a gurulópálya mellett állva szerencsére sok szöveget elnyomott a hajtóműzaj és a kerozingőz :D
Én utálom, mert egy szenzációhajhász ripacs. Azzal, hogy minden külföldi kommentátor magyar szövegét újra elismételte, olyan, mintha azt mondta volna, hogy érthetetlenül gagyogtatok. De az i-re a pontot az tette fel, hogy a szombati olasz Typhoon utánégető hibájánál azt üvöltötte a mikrofonba, hogy leállt az egyik hajtóműve, majd vasárnap délelőtt és délután is azt szajkózta, hogy olyan kósza hírek kaptak szárnyra, hogy leállt az olasz Typhoon egyik hajtóműve, de ez nem igaz, csak az utánégetője romlott el. És ezek után még ugyanolyan hiteles maradt. Hová süllyedünk még???
 
Visszatérítik a belépőt annak, aki nem jutott be a kecskeméti repülőnapra a torlódás miatt?


 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
A H145M-nél a Fenestron faroklégcsavarnál vajon mekkora rés lehet a légcsavar vége és a foglalat között? Szabad szemmel nem láttam semmit, rázoomolva sem. Az alábbi 3 képen olyan, mintha forgáskor kintebb jönne és végig súrolná a foglalatot, amit azért furcsa lenne, de pont úgy néz ki. Egyedül a rotor 2 szélén, ahol a függőlegesből átmegy vízszintesbe látom, hogy van kis rés.

https://drive.google.com/file/d/1DeZ9bqOB-3YtcGDbAlTY_NzegCX8xHQy/view?usp=sharing