Csatahajók - múltja, jelene és esetleges jövője

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Szerintetek lesznek-e újra csatahajó osztályba tartozó hadihajók?


  • Összes szavazó
    159
M

molnibalage

Guest
Nem volt 41/42-ben az angol haderő olyan állapotban, hogy legyőzze a németeket, ha azok partraszallnak. Pont azért kellett a NAVY (meg a RAF), hogy ne tudjanak partraszállni.
Kérlek vázold már fel, hogy miféle német erő tudott volna menetből egy megerősített angol kikötőt ÉPSÉGBEN elfoglalni.
Anélkül lehet akármennyi panzered azok pár nap után megállnak, mert se lőszer, se semmi.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
R

Ruby de Puteaux

Guest
Mutsu(Nagato-osztály)
o5y6xyrrihm71.jpg


Richelieu, 1948. május 30.
r0dm0z4g2bm71.jpg

lie2jf9g2bm71.jpg


Strasbourg(Dunkerque-osztály)
pejiasx7x4m71.jpg
 
M

molnibalage

Guest
17 brit sorhajó Gibraltár kikötője körül. 1904. május 29-én készültek a képek.

93ppi7r191n71.jpg
Egészen elképesztő, hogy ma mekkora kikötők vannak mennyivel kisebb flottákkal és akkor mennyi hajó volt milyen kikötőkkel.
Ma napig pislogok azon, hogy a semmi közepén levő Falklandra annyi szenet vittek, hogy flották tudtak ott vételezni szenet stabilan.
Ami mai is kb. egy porfészek egy vidéke 5 ezres faluhoz képest is.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and aquarell

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 090
113
Egészen elképesztő, hogy ma mekkora kikötők vannak mennyivel kisebb flottákkal és akkor mennyi hajó volt milyen kikötőkkel.
Ma napig pislogok azon, hogy a semmi közepén levő Falklandra annyi szenet vittek, hogy flották tudtak ott vételezni szenet stabilan.
Ami mai is kb. egy porfészek egy vidéke 5 ezres faluhoz képest is.
Muszály volt, elég korlátozott volt a hatótávolság akkoriban, ráadásul kb kivitelezhetetlennek gondolták a tengeri szenelést, legalábbis Rozsgyesztvenszkijig. De utána sem lett rutin.
De tényleg lenyűgözőek a korabeli képek, a nagyobb flották általában konkrétan nem fértek be a legtöbb kikötőbe, még a briteknek is talán 3-4 olyan kikötője volt, amibe egyszerre befért a flotta egy számottevő része.
Arról meg már nem is beszélve, hogy később a dreadnoughtok kb 15 év alatt konkrétan kihízták mindenhol a szárazdokkok méreteit.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 244
24 250
113
Hát igen. Akkoriban nem voltak a flotta sebességével haladni képes teherhajók, így időben utánpótlási depókat hoztak létre. :)
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 090
113
Hát igen. Akkoriban nem voltak a flotta sebességével haladni képes teherhajók, így időben utánpótlási depókat hoztak létre. :)
Nem a sebesség volt a probléma, ma sem 20-25 csomó mellett történik az áttöltés, hanem akkoriban a szenet (akár több tonnányit/hajó) kézzel kellett átrakodni a két hajó között. Az olajat csövekkel, szivattyúkkal töltik át a hajók között, már a második világháborúban is napi rutinnal csinálták.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell and BJani

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 244
24 250
113
Nem a sebesség volt a probléma, ma sem 20-25 csomó mellett történik az áttöltés, hanem akkoriban a szenet (akár több tonnányit/hajó) kézzel kellett átrakodni a két hajó között. Az olajat csövekkel, szivattyúkkal töltik át a hajók között, már a második világháborúban is napi rutinnal csinálták.
Nem a teherhajó és a hadihajó közötti átadásra gondoltam nagy sebességgel. Nem tudtak akkoriban úgy utánpótlást szállítani, hogy a flottát követhessék. Nem jól értelmeztél. :)
 
M

molnibalage

Guest
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 504
54 447
113
Egészen elképesztő, hogy ma mekkora kikötők vannak mennyivel kisebb flottákkal és akkor mennyi hajó volt milyen kikötőkkel.
Ma napig pislogok azon, hogy a semmi közepén levő Falklandra annyi szenet vittek, hogy flották tudtak ott vételezni szenet stabilan.
Ami mai is kb. egy porfészek egy vidéke 5 ezres faluhoz képest is.
Ez kicsit hasonlit a katedrálisok épitéséhez....
Hihetetlen teljesitmény, amin ma csak csodálkozni tudunk.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and fip7

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 090
113
 
  • Tetszik
Reactions: enzo