Csatahajók - múltja, jelene és esetleges jövője

Szerintetek lesznek-e újra csatahajó osztályba tartozó hadihajók?


  • Összes szavazó
    166
Nem volt 41/42-ben az angol haderő olyan állapotban, hogy legyőzze a németeket, ha azok partraszallnak. Pont azért kellett a NAVY (meg a RAF), hogy ne tudjanak partraszállni.
Kérlek vázold már fel, hogy miféle német erő tudott volna menetből egy megerősített angol kikötőt ÉPSÉGBEN elfoglalni.
Anélkül lehet akármennyi panzered azok pár nap után megállnak, mert se lőszer, se semmi.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Mutsu(Nagato-osztály)
o5y6xyrrihm71.jpg


Richelieu, 1948. május 30.
r0dm0z4g2bm71.jpg

lie2jf9g2bm71.jpg


Strasbourg(Dunkerque-osztály)
pejiasx7x4m71.jpg
 
17 brit sorhajó Gibraltár kikötője körül. 1904. május 29-én készültek a képek.

93ppi7r191n71.jpg
Egészen elképesztő, hogy ma mekkora kikötők vannak mennyivel kisebb flottákkal és akkor mennyi hajó volt milyen kikötőkkel.
Ma napig pislogok azon, hogy a semmi közepén levő Falklandra annyi szenet vittek, hogy flották tudtak ott vételezni szenet stabilan.
Ami mai is kb. egy porfészek egy vidéke 5 ezres faluhoz képest is.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and aquarell
Egészen elképesztő, hogy ma mekkora kikötők vannak mennyivel kisebb flottákkal és akkor mennyi hajó volt milyen kikötőkkel.
Ma napig pislogok azon, hogy a semmi közepén levő Falklandra annyi szenet vittek, hogy flották tudtak ott vételezni szenet stabilan.
Ami mai is kb. egy porfészek egy vidéke 5 ezres faluhoz képest is.
Muszály volt, elég korlátozott volt a hatótávolság akkoriban, ráadásul kb kivitelezhetetlennek gondolták a tengeri szenelést, legalábbis Rozsgyesztvenszkijig. De utána sem lett rutin.
De tényleg lenyűgözőek a korabeli képek, a nagyobb flották általában konkrétan nem fértek be a legtöbb kikötőbe, még a briteknek is talán 3-4 olyan kikötője volt, amibe egyszerre befért a flotta egy számottevő része.
Arról meg már nem is beszélve, hogy később a dreadnoughtok kb 15 év alatt konkrétan kihízták mindenhol a szárazdokkok méreteit.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Hát igen. Akkoriban nem voltak a flotta sebességével haladni képes teherhajók, így időben utánpótlási depókat hoztak létre. :)
 
Hát igen. Akkoriban nem voltak a flotta sebességével haladni képes teherhajók, így időben utánpótlási depókat hoztak létre. :)
Nem a sebesség volt a probléma, ma sem 20-25 csomó mellett történik az áttöltés, hanem akkoriban a szenet (akár több tonnányit/hajó) kézzel kellett átrakodni a két hajó között. Az olajat csövekkel, szivattyúkkal töltik át a hajók között, már a második világháborúban is napi rutinnal csinálták.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell and BJani
Nem a sebesség volt a probléma, ma sem 20-25 csomó mellett történik az áttöltés, hanem akkoriban a szenet (akár több tonnányit/hajó) kézzel kellett átrakodni a két hajó között. Az olajat csövekkel, szivattyúkkal töltik át a hajók között, már a második világháborúban is napi rutinnal csinálták.
Nem a teherhajó és a hadihajó közötti átadásra gondoltam nagy sebességgel. Nem tudtak akkoriban úgy utánpótlást szállítani, hogy a flottát követhessék. Nem jól értelmeztél. :)
 
 
Egészen elképesztő, hogy ma mekkora kikötők vannak mennyivel kisebb flottákkal és akkor mennyi hajó volt milyen kikötőkkel.
Ma napig pislogok azon, hogy a semmi közepén levő Falklandra annyi szenet vittek, hogy flották tudtak ott vételezni szenet stabilan.
Ami mai is kb. egy porfészek egy vidéke 5 ezres faluhoz képest is.
Ez kicsit hasonlit a katedrálisok épitéséhez....
Hihetetlen teljesitmény, amin ma csak csodálkozni tudunk.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and fip7
 
  • Tetszik
Reactions: enzo