F-8 Crusader (Vought, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 820
2 534
113
http://www.king5.com/story/tech/science/aerospace/2015/03/25/f8-crusader/70465330/

Crusader-banner1.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
A legszebb gépek egyike. Kedvencem!

Úgy bizony, gyönyörű és harcias kinézetű gép. Ráadásul ez volt az első hordozó-fedélzeti gép, ami korabeli légierős versenytársához (F-100 Super Sabre) képest majd minden tekintetben nagyobb teljesítményt nyújtott, gyorsabb volt, jobban emelkedett, nagyobb volt a csúcsmagassága, légiharcban is jobban szerepelt (addig természetesnek vették, hogy egy NAVY-vadász kisebb teljesítményű volt mint korabeli légierős párja, "na persze, hát anyahajós gép"). Csak hatótávolságban maradt el kissé, de ez számított legkevesebbet, hiszen légitankolható volt. Sajnálom, hogy élőben soha nem láthattam.
 
  • Tetszik
Reactions: Yoda

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Az alsó kép nagyon nagy ritkaság, egy tárolási (felcsukott) helyzetben álló szárnnyal leszálló gépet ábrázol!! A Crusader "élete" során többször is előfordult, hogy a start előtt a oilóta elfelejtette repülési helyzetbe vezérelni a szárnyat, és így szállt fel vele (főleg éjszaka, mikor kevésbé volt látható a szárny helyzete). Utána meg lehetett szenvedni a "hiányzó" szárnyfelület miatti magasabb leszállósebességgel és nagyobb süllyedési sebességgel történő leszállásnál. Ügyes vagy Pocok, fotót eddig ilyen esetről még nem láttam!
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 375
8 562
113
A beömlőnyílását nem tudom elfogadni, szerintem ronda. Az X-32-nél figyeltem fel erre a rémes dizájnra.
 
M

molnibalage

Guest
Hm....
Ez tuti? Mert az, hogy ehhez is elképzelhetően tartották, az nem ugyanaz azzal, hogy "ehhez terveztük".
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 010
11 832
113
Hm....
Ez tuti? Mert az, hogy ehhez is elképzelhetően tartották, az nem ugyanaz azzal, hogy "ehhez terveztük".
"What is often forgotten is that the J58 was developed in the late 1950s by Pratt & Whitney to meet a US Navy requirement.

‘The then unclassified Pratt & Whitney model J58-2 and J58-4 were both designed as a generic engine for a proposed US Navy Mach 2.7 Fleet Defense Interceptor. It was thought if the Chance Vought XF8U-3 Super Crusader where to have gone into production it would have been powered by a J58,’ says Jim Goodall, former Master Sergeant at US Air Force and author of the book Lockheed SR-71 Blackbird: The Illustrated History of America’s Legendary Mach 3 Spy Plane."

Talán el kéne olvasni a teljes cikket, mielőtt kommentálsz.
Gyakori hiba nálad.