F-8 Crusader (Vought, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Na, ez egy teljesen korrekt írásnak tűnik. Egy darabig.
Leírja, hogy szép, szép, hogy gyors lehetett volna az F-8 ezen csúcs változata...

csak csapásmérésben 0 a F-4-hez képest...
a korszakban igénylő munkát az AIM-7-hez a pilóta egyedül nem tudta volna elégvégezni, stb.

aztán leírja ezt a faszságot...

Unfortunately, the only thing the F-4 ever hit with its bombs was the ground.

És még ezzel is csak alig javít.
Even then, it often missed
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 155
14 360
113
.


A bal-alsó képen látszik a(z egyik) legszokatlanabb konstrukciós megoldása: A teljes szárny dőlésszöge --a törzshöz képest-- változtatható, mert az anyahajókon szűkös le-/felszálló-úton ezzel a megoldással tették biztonságosan üzemeltethetővé.

A szárny elöl lévő bekötési pontját kiemelhetővé tették a le-/felszállás üzemmódokban, ezzel is jelentősen csökkentve -- a szárny állásszögén keresztül, a többi "szokásos" megoldás mellett-- az ekkor ebből a szempontból kritikus sebességet, és ezzel együtt az ilyenkor szükséges pálya-hosszat.

Nem terjedt el ez a konstrukció a több évtizedes sikeres alkalmazás ellenére.
Még újra "megtalálhatják"...

.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 566
81 817
113
10 érdekesség az F-8 Crusader-ről...

image-10.png


„Mire a Crusader nyugdíjba vonult, a pilóták 493-szor katapultáltak az F-8 különböző változataiből. A 1261 megépített Crusederből 517 semmisült meg, ami 41 százalékos veszteségarány”
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 641
12 940
113
10 érdekesség az F-8 Crusader-ről...

image-10.png


„Mire a Crusader nyugdíjba vonult, a pilóták 493-szor katapultáltak az F-8 különböző változataiből. A 1261 megépített Crusederből 517 semmisült meg, ami 41 százalékos veszteségarány”
Mégegy özvegycsináló! :D
Itt számomra az a kérdés, hogy mennyi repülésre jutott a veszteségarány - főleg más, összehasonlítható feladatkörű haditengerészeti típusokhoz képest.