F-8 Crusader (Vought, USA)

Na, ez egy teljesen korrekt írásnak tűnik. Egy darabig.
Leírja, hogy szép, szép, hogy gyors lehetett volna az F-8 ezen csúcs változata...

csak csapásmérésben 0 a F-4-hez képest...
a korszakban igénylő munkát az AIM-7-hez a pilóta egyedül nem tudta volna elégvégezni, stb.

aztán leírja ezt a faszságot...

Unfortunately, the only thing the F-4 ever hit with its bombs was the ground.

És még ezzel is csak alig javít.
Even then, it often missed
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
A típus európai története miatt talán megéri betenni egy két videót meg fordítós oldalt a francia navytól /képek:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
.


A bal-alsó képen látszik a(z egyik) legszokatlanabb konstrukciós megoldása: A teljes szárny dőlésszöge --a törzshöz képest-- változtatható, mert az anyahajókon szűkös le-/felszálló-úton ezzel a megoldással tették biztonságosan üzemeltethetővé.

A szárny elöl lévő bekötési pontját kiemelhetővé tették a le-/felszállás üzemmódokban, ezzel is jelentősen csökkentve -- a szárny állásszögén keresztül, a többi "szokásos" megoldás mellett-- az ekkor ebből a szempontból kritikus sebességet, és ezzel együtt az ilyenkor szükséges pálya-hosszat.

Nem terjedt el ez a konstrukció a több évtizedes sikeres alkalmazás ellenére.
Még újra "megtalálhatják"...

.
 
10 érdekesség az F-8 Crusader-ről...

image-10.png


„Mire a Crusader nyugdíjba vonult, a pilóták 493-szor katapultáltak az F-8 különböző változataiből. A 1261 megépített Crusederből 517 semmisült meg, ami 41 százalékos veszteségarány”
 
10 érdekesség az F-8 Crusader-ről...

image-10.png


„Mire a Crusader nyugdíjba vonult, a pilóták 493-szor katapultáltak az F-8 különböző változataiből. A 1261 megépített Crusederből 517 semmisült meg, ami 41 százalékos veszteségarány”
Mégegy özvegycsináló! :D
Itt számomra az a kérdés, hogy mennyi repülésre jutott a veszteségarány - főleg más, összehasonlítható feladatkörű haditengerészeti típusokhoz képest.
 
Az ötvenes években egy együléses, egy hajtóműves, szuperszonikus vadászgép jelent meg az amerikai haditengerészetnél, az F8U-1 Crusader.

A műszaki fejlődés akkoriban olyan gyors ütemű volt, hogy egy-egy új típust rövidesen egy még újabb váltott fel. A Crusader volt az első, amely hosszú ideig szolgálatban maradt, de ebben szerepe volt annak is, hogy felderítő változata is létezett.


rf8-07.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed