F-8 Crusader (Vought, USA)

http://www.king5.com/story/tech/science/aerospace/2015/03/25/f8-crusader/70465330/

Crusader-banner1.jpg
 
A legszebb gépek egyike. Kedvencem!

Úgy bizony, gyönyörű és harcias kinézetű gép. Ráadásul ez volt az első hordozó-fedélzeti gép, ami korabeli légierős versenytársához (F-100 Super Sabre) képest majd minden tekintetben nagyobb teljesítményt nyújtott, gyorsabb volt, jobban emelkedett, nagyobb volt a csúcsmagassága, légiharcban is jobban szerepelt (addig természetesnek vették, hogy egy NAVY-vadász kisebb teljesítményű volt mint korabeli légierős párja, "na persze, hát anyahajós gép"). Csak hatótávolságban maradt el kissé, de ez számított legkevesebbet, hiszen légitankolható volt. Sajnálom, hogy élőben soha nem láthattam.
 
  • Tetszik
Reactions: Yoda
Az alsó kép nagyon nagy ritkaság, egy tárolási (felcsukott) helyzetben álló szárnnyal leszálló gépet ábrázol!! A Crusader "élete" során többször is előfordult, hogy a start előtt a oilóta elfelejtette repülési helyzetbe vezérelni a szárnyat, és így szállt fel vele (főleg éjszaka, mikor kevésbé volt látható a szárny helyzete). Utána meg lehetett szenvedni a "hiányzó" szárnyfelület miatti magasabb leszállósebességgel és nagyobb süllyedési sebességgel történő leszállásnál. Ügyes vagy Pocok, fotót eddig ilyen esetről még nem láttam!
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
A beömlőnyílását nem tudom elfogadni, szerintem ronda. Az X-32-nél figyeltem fel erre a rémes dizájnra.
 
Did you know the SR-71 engine was originally developed to power US Navy XF8U-3 Super Crusader III?

SR-71-XF8U-3.jpg

Vought-F8U3-Crusader.jpg




To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Did you know the SR-71 engine was originally developed to power US Navy XF8U-3 Super Crusader III?

SR-71-XF8U-3.jpg

Vought-F8U3-Crusader.jpg




To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hm....
Ez tuti? Mert az, hogy ehhez is elképzelhetően tartották, az nem ugyanaz azzal, hogy "ehhez terveztük".
 
Hm....
Ez tuti? Mert az, hogy ehhez is elképzelhetően tartották, az nem ugyanaz azzal, hogy "ehhez terveztük".
"What is often forgotten is that the J58 was developed in the late 1950s by Pratt & Whitney to meet a US Navy requirement.

‘The then unclassified Pratt & Whitney model J58-2 and J58-4 were both designed as a generic engine for a proposed US Navy Mach 2.7 Fleet Defense Interceptor. It was thought if the Chance Vought XF8U-3 Super Crusader where to have gone into production it would have been powered by a J58,’ says Jim Goodall, former Master Sergeant at US Air Force and author of the book Lockheed SR-71 Blackbird: The Illustrated History of America’s Legendary Mach 3 Spy Plane."

Talán el kéne olvasni a teljes cikket, mielőtt kommentálsz.
Gyakori hiba nálad.