[HUN] NMS 4x4 Yörük / Nomád

Akkor régebben a Gidránra gondoltál, hogy az megy exportra amint a gyár elkezd termelni?
A Gidránnal kapcsolatosan biztosan vannak exporttervek, de szerintem ha sikerül megállapodni az NMS gyártásáról, ott is lesz ilyen tényező, ahogy minden más gyártókapacitás kiépítésével is vannak.

Nem tudom hirtelen, melyik cikkre gondolsz konkrétan, de régebben volt egy kis zavar azzal kapcsolatosan, hogy az NMS-t is gyártjuk-e az Ejder Yalcinnal együtt, illetve azzal is, hogy most akkor mindkettő Gidrán lesz-e vagy két külön név alatt futnak majd a járművek. Ha jól emlékszem, az eredeti bejelentésben csak "Nurol Makina 4x4-es járművek" voltak vagy valami ehhez hasonló nondescript cucc, aztán az első darabok érkezésekor vált csak világossá, hogy első körben még csak az Ejderről van szó.

Emiatt az egyelőre csak ígért 6x6 (vagy 8x8) gyártása nem fog eltolódni?

Nem tudom, nem hiszem.



Szerintem nincs még ügyfél, csak elképzelések vannak arról, hogy kik lehetnek lehetséges ügyfelek. Hivatalosan ezt nem teszik közzé, de úgy tudom, elsősorban V4-országok, régiós NATO-szövetségesek a célpiac, illetve olyan harmadik világbeli országok, amelyek jó viszonyt ápolnak a NATO-val, de nem feltétlen tagok.
 
A Gidránnal kapcsolatosan biztosan vannak exporttervek, de szerintem ha sikerül megállapodni az NMS gyártásáról, ott is lesz ilyen tényező, ahogy minden más gyártókapacitás kiépítésével is vannak.

Nem tudom hirtelen, melyik cikkre gondolsz konkrétan, de régebben volt egy kis zavar azzal kapcsolatosan, hogy az NMS-t is gyártjuk-e az Ejder Yalcinnal együtt, illetve azzal is, hogy most akkor mindkettő Gidrán lesz-e vagy két külön név alatt futnak majd a járművek. Ha jól emlékszem, az eredeti bejelentésben csak "Nurol Makina 4x4-es járművek" voltak vagy valami ehhez hasonló nondescript cucc, aztán az első darabok érkezésekor vált csak világossá, hogy első körben még csak az Ejderről van szó.



Nem tudom, nem hiszem.




Szerintem nincs még ügyfél, csak elképzelések vannak arról, hogy kik lehetnek lehetséges ügyfelek. Hivatalosan ezt nem teszik közzé, de úgy tudom, elsősorban V4-országok, régiós NATO-szövetségesek a célpiac, illetve olyan harmadik világbeli országok, amelyek jó viszonyt ápolnak a NATO-val, de nem feltétlen tagok.
Mi a helyzet drón ügyben?:D
 
Uzbekok 1000 db Tarlont (lokális Yalcin mutáció) fognak gyártani maguknak. Kicsit meglepne, ha még Yorukot is vásárolnának hozzá.
A Nurol menedzsere nemrégiben említette a védelmi magazin élő adásában. Az emberek azt mondták, hogy klón volt a tervezési különbség miatt, de a cég tisztviselője szerint ez része az üzletnek, így az uz auto cégnek jogában áll változtatni, amennyiben viselik a gyártás során a következményeket. Senki sem tudta megérteni, miért mentek ilyen gagyi kivitelezéshez.
 
Mi a helyzet drón ügyben?:D
Hát, elvileg folynak tárgyalások az IAI-val, gondolom a Heron az érdekes, illetve a HT Divisionnél valami olyasmit mondtak, hogy a Vestel Karayel szeretnék, hogy érdekelje a haderőfejlesztésért felelős döntéshozókat, de hogy mennyire érdekli őket ténylegesen, azt nem tudom.
 
Külön van a kettő teljesen. Külön csarnok is meg külön cég is.
Hoppá! Most te valamit tudsz és megtudtuk tőled! Eddig az volt a kommunikáció, hogy Kaposvár és összefüggésben a már meglévő Heros-al és ez egy történet. Tehát a RM+NM 4x4 és az új RM 8x8 két külön történet lesz jogilag és telephelyileg is? Az összes román, szlovák és ukrán olvasónk és az RM konkurenciájának időnként ránk néző megbízottjai is tűkön ülnek! ;)

ps. Ez három gyárat jelent, egyet Zalaegerszegen, kettőt Kaposváron. Nem túltervezett ez? Magyarországnak én egyetelen gyártó/összeszerelő üzemet tartottam volna reálisnak több partnerrel/portfólióval.
 
Hoppá! Most te valamit tudsz és megtudtuk tőled! Eddig az volt a kommunikáció, hogy Kaposvár és összefüggésben a már meglévő Heros-al és ez egy történet. Tehát a RM+NM 4x4 és az új RM 8x8 két külön történet lesz jogilag és telephelyileg is? Az összes román, szlovák és ukrán olvasónk és az RM konkurenciájának időnként ránk néző megbízottjai is tűkön ülnek! ;)

ps. Ez három gyárat jelent, egyet Zalaegerszegen, kettőt Kaposváron. Nem túltervezett ez? Magyarországnak én egyetelen gyártó/összeszerelő üzemet tartottam volna reálisnak több partnerrel/portfólióval.
Telephely egy lesz evileg de jogilag az RM 8x8 az RM hungary mint a lynx míg amiben a törökök patája benne van az HT division. Csarnok biztos nem egy lesz.
Illetve a prototípust ígért 2023 az RM a 8x8-ból abból nem lesz semmiféle gyártás 26-nál előbb szerintem szóval az NMS-ek és Gidránok hazai gyártása nemigen fog ütközni sehogy sem.
 
Telephely egy lesz evileg de jogilag az RM 8x8 az RM hungary mint a lynx míg amiben a törökök patája benne van az HT division. Csarnok biztos nem egy lesz.
Illetve a prototípust ígért 2023 az RM a 8x8-ból abból nem lesz semmiféle gyártás 26-nál előbb szerintem szóval az NMS-ek és Gidránok hazai gyártása nemigen fog ütközni sehogy sem.
Hát a 8x8 az inkább egyszeri megrendelés, mint a Lynx, míg a két 4x4 sokkal tovább futhat ezeknél, hacsak nem történik külföldi megrendelés a Hiúzra vagy az új 8x8-ra, amiből mi is részesülünk! Páncélozott 4x4 mindig kell, míg komoly költségű, dandárszintű megrendelés egyedi történet a mi szintünkön. Szerintem.

Csakhogy eddig arról volt szó, hogy Zalaegerszeg láncos, míg Kaposvár a kerekes technika otthona lesz. Ezzel az a gond, hogy ez két olyan csarnokot jelent (Lynx és az új 8x8 gyártósor), aminek hektikus a jövője egy inkább fenntartható 4x4+Heros csarnok mellett. Praktikus lett volna ezt egyetlen csarnokra szűkíteni, egy beszállítóra, amelyik bérmunkát végez az RM-nek, az NM-nek és a Herosnak is párhuzamosan és talán viszi a tehergépkocsi programot is. No mindegy.
 
Hát a 8x8 az inkább egyszeri megrendelés, mint a Lynx, míg a két 4x4 sokkal tovább futhat ezeknél, hacsak nem történik külföldi megrendelés a Hiúzra vagy az új 8x8-ra, amiből mi is részesülünk! Páncélozott 4x4 mindig kell, míg komoly költségű, dandárszintű megrendelés egyedi történet a mi szintünkön. Szerintem.
Igen csak az volt a kérdés korábban, hogy a 8x8 gyártása milyen befolyással van a többi eszközre. A válasz, hogy külön projekt és időben is bőven el van tolva a kettő szóval nincsen rá befolyással.
 
Igen csak az volt a kérdés korábban, hogy a 8x8 gyártása milyen befolyással van a többi eszközre. A válasz, hogy külön projekt és időben is bőven el van tolva a kettő szóval nincsen rá befolyással.
Jobban járnánk, ha ez a 8x8 Zalaegerszegre kerülne, legalább lenne jövője annak a gyáregységnek! Igazából mindennek oda kellene kerülnie.
 
Zalában még kelk hely az Oerlikin Skyranger rendszernek, ilketve a Mission Masters modulok fejlesztésének.

Tehát én ezt álmidtam meg.

Zala
Lynx
Skyranger Oerlikon
Missiin Master

Kapos
Gidrán
Nomád
8x8

Győr
Leo A4 tuning
Pzh2000 karbantartás
MAN HX3