[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag

Guest
Miért? Miben más mint bármilyen más gép adott országnak legyártott verziója?
(majd ha lesz)
Ez egy nemzetközi gép, ahogy az EF is volt anno, és ott is minden rendszeresítőnek saját igényekre szabott verziója lett.
igen nemzetkozi gep, ami az angol infok szerint eleg modern es bonyolult lesz.
sok uj dolgot akarnak tenni ra. az otlettek megvannak, mennek az alapkutatasok es szerzodesek alairasok de a igazi munka meg sehol sincs, meg azt sem tudjak hogy nez majd ki igazabol, hol lesz gyartva meg stb.

ha akarjak betartani a 2035 idopontot es addigra egy tenyleg bevetheto gepet kapni (nem egy tranche 1 verziot amit aztan a uzemido felenel kivagnak a szemetbe), akor szepen megbeszelik melyik fel mit csinal, es tartjak magukat hozza.
csinalnak egy alapverziot amibe az osszes resztevo legjobb cuccai lesznek benne. nem lesz ott ido tesztelesre hogy most ilyen vagy amolyan cucc men bele.

az majd lehet kesobb lesz esetleg.

amugy miert szamol vki ezzel a gepel magyarorszagon? tudva az eddigi europai fejleszteseket, 1. kurva draga lesz, 2. 100% hogy nem lesz kesz 2035re.
 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag
T

Törölt tag

Guest
A svédeknél van egy külön neve is a saját 5th gen gépüknek. De igazából én sem jegyeztem meg még sosem, én is svéd Tempestként vagy simán csak Tempestként hivatkozom arra a programra. De ugyan úgy 2035 céldátum a svédeknél, mint az angol-olasznál.
en meg sehol sem lattam hivatalos bejegyzest hogy a svedek gyartanak majd 5.gen gepet.

igen, vannak elkepzelesek meg stb, de hivatalosan meg semmi.
 
  • Hűha
Reactions: Törölt tag
K

kamm

Guest
igen nemzetkozi gep, ami az angol infok szerint eleg modern es bonyolult lesz.
sok uj dolgot akarnak tenni ra. az otlettek megvannak, mennek az alapkutatasok es szerzodesek alairasok de a igazi munka meg sehol sincs, meg azt sem tudjak hogy nez majd ki igazabol, hol lesz gyartva meg stb.

ha akarjak betartani a 2035 idopontot es addigra egy tenyleg bevetheto gepet kapni (nem egy tranche 1 verziot amit aztan a uzemido felenel kivagnak a szemetbe), akor szepen megbeszelik melyik fel mit csinal, es tartjak magukat hozza.
csinalnak egy alapverziot amibe az osszes resztevo legjobb cuccai lesznek benne. nem lesz ott ido tesztelesre hogy most ilyen vagy amolyan cucc men bele.

az majd lehet kesobb lesz esetleg.

amugy miert szamol vki ezzel a gepel magyarorszagon? tudva az eddigi europai fejleszteseket, 1. kurva draga lesz, 2. 100% hogy nem lesz kesz 2035re.
Te sem futtattal meg semmilyen komplex projectet, latszik.
en meg sehol sem lattam hivatalos bejegyzest hogy a svedek gyartanak majd 5.gen gepet.

igen, vannak elkepzelesek meg stb, de hivatalosan meg semmi.
Jól értem, te nekünk panaszkodsz, hogy fogalmad nincs a témáról? :D

Örökzöld memmel elve:
"Az kizárt dolog, mert azt én nem tudom. " :D
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
T

Törölt tag

Guest
Te sem futtattal meg semmilyen komplex projectet, latszik.

Jól értem, te nekünk panaszkodsz, hogy fogalmad nincs a témáról? :D

Örökzöld memmel elve:
"Az kizárt dolog, mert azt én nem tudom. " :D
az tudjuk hogy te mindenhez is ertesz.

es keres valaki mast okositani, mert nallam a hulyeseged nem jon at, csak vesztegeted az idot.
 
S

speziale

Guest
A svédeknél van egy külön neve is a saját 5th gen gépüknek. De igazából én sem jegyeztem meg még sosem, én is svéd Tempestként vagy simán csak Tempestként hivatkozom arra a programra. De ugyan úgy 2035 céldátum a svédeknél, mint az angol-olasznál.

Ja.’, erről létezik egy wikipedia bejegyzés aminél a legfrissebb hivatkozás kb 2013-ás. A svédeknél 2025 előtt nem lesz értelmezhető mennyiségű Gripen-e. De nagyon hihető hogy 2035-től el kezdenék leváltani
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 2361

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 837
36 465
113
Volt Saab 5.gen vadászgép program,de koncepcióterv szinten elakadt.Nincs rá pénz.Egyszerűen túl nagy falat az már a svédeknek,nem birják fizetni.
saabjet_2.jpg
FS2020-1a.jpg

Ami azt illeti,már a Gripen problémája is az volt,hogy a legfőbb szempont a pénzügyi keret korlátainak betartása volt a tervezésnél.Ezért lett a 4.gen legkisebb teljesitményű gépe.
 
T

Törölt tag

Guest
Ja.’, erről létezik egy wikipedia bejegyzés aminél a legfrissebb hivatkozás kb 2013-ás. A svédeknél 2025 előtt nem lesz értelmezhető mennyiségű Gripen-e. De nagyon hihető hogy 2035-től el kezdenék leváltani
Most sem teljes flottát váltanak. Akkor sem azt fogják tenni.
Először pont a megmaradt C-ket kell leváltani nem? o_O
 
T

Törölt tag

Guest
igen nemzetkozi gep, ami az angol infok szerint eleg modern es bonyolult lesz.
sok uj dolgot akarnak tenni ra. az otlettek megvannak, mennek az alapkutatasok es szerzodesek alairasok de a igazi munka meg sehol sincs, meg azt sem tudjak hogy nez majd ki igazabol, hol lesz gyartva meg stb.

ha akarjak betartani a 2035 idopontot es addigra egy tenyleg bevetheto gepet kapni (nem egy tranche 1 verziot amit aztan a uzemido felenel kivagnak a szemetbe), akor szepen megbeszelik melyik fel mit csinal, es tartjak magukat hozza.
csinalnak egy alapverziot amibe az osszes resztevo legjobb cuccai lesznek benne. nem lesz ott ido tesztelesre hogy most ilyen vagy amolyan cucc men bele.

az majd lehet kesobb lesz esetleg.

amugy miert szamol vki ezzel a gepel magyarorszagon? tudva az eddigi europai fejleszteseket, 1. kurva draga lesz, 2. 100% hogy nem lesz kesz 2035re.
Jelzem, hogy a Boeing pont a Saab segítsége révén 3-4 év alatt rajzasztalról rakta össze a T-7 Redtail-t.
(Egyes a svédektől független források szerint minden más esetben esélytelenek lettek volna!)
És nem véletlenül nyertek az olyan dedikált régóta bevált típusok ellen, mint az M-346 Master.
 
S

speziale

Guest
Jelzem, hogy a Boeing pont a Saab segítsége révén 3-4 év alatt rajzasztalról rakta össze a T-7 Redtail-t.
(Egyes a svédektől független források szerint minden más esetben esélytelenek lettek volna!)
És nem véletlenül nyertek az olyan dedikált régóta bevált típusok ellen, mint az M-346 Master.
Azért az még elég messze van a késztől. A gripen-e vel (beleértve a demot) mióta is bohóckodnak?
 
T

Törölt tag

Guest
Azért az még elég messze van a késztől. A gripen-e vel (beleértve a demot) mióta is bohóckodnak?
A Gripen E-ből az első széria gépet 2 éve decemberben adták át.
Különben a wiki a barátod:
In July 2013, assembly began on the first pre-production Gripen E.[80] Originally 60 JAS 39Cs were to be retrofitted as JAS 39Es by 2023,[81] but this was revised to Gripen Es having new-built airframes and some reused parts from JAS 39Cs.[82] The first production aircraft is to be delivered in 2018.[83] In March 2014, Saab revealed the detailed design and indicated plans to receive military type certification in 2018.[83] The first Gripen E was rolled out on 18 May 2016.[84] Saab delayed the first flight from 2016 to 2017 to focus on civilian-grade software certification;[85] high speed taxi tests began in December 2016.[86][87] In September 2015, Saab Aeronautics head Lennard Sindhal announced that an Electronic Warfare version of the Gripen F two-seater was under development.[88] On 15 June 2017, Saab completed the Gripen E's first flight.[89] As of May 2018, the Gripen E had attained supersonic flight and was to commence load tests.[90] The development flight test programme with Pre-production Gripen E continues today after the internal deliveries to both the Swedish and Brazilian Air Forces.
Hány c Gripen is marad a svédeknél?
A Gripen-e flotta döntő része 2025-30 között valamikor fog szolgálatba állni… szerinted ezeket mikor kezdik el leváltani?
Kb. 40 darab marad. De ha ezeket le kell cserélni, azok sem azonnal fognak rendelkezésre állni. Ha tartani tudják a Tempest-tel 2035-ös dátumot, akkor is mire legyártanak 40db Tempestet, az időbe telik. Jó, ha 2040-re meglesznek ezek. Akkorra az első E-k már 22-éves üzemidőt tudnak maguk mögött. Amiben jelentős mennyiségű teszt is beleértődik, meg sok G-s légiparádés demóztatás. Szóval ha akkor elkezdik leváltani az E-ket, az tök rendben van. Ráadásul a svédek mindig tartanak egy komoly mennyiséget letárolva is, ahogy most is még van jópár darab A, és B változat is a raktárban, De akad ott C ( és talán D) is.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
T

Törölt tag

Guest
Jelzem, hogy a Boeing pont a Saab segítsége révén 3-4 év alatt rajzasztalról rakta össze a T-7 Redtail-t.
(Egyes a svédektől független források szerint minden más esetben esélytelenek lettek volna!)
És nem véletlenül nyertek az olyan dedikált régóta bevált típusok ellen, mint az M-346 Master.
nagyon jol, semmi gond nincs vele.

The US Air Force’s T-7A Red Hawk advanced trainer has fallen as much as 15 months behind schedule after parts shortages, initial design delays and the discovery of aircraft wing rock.

Current flight testing of the Boeing T-7A has revealed a wing rock issue with the advanced jet trainer. Couple with other issues affecting the development program, the U.S. Air Force has decided to delay the full-rate production decision from 2022 to 2023.
The service said in a statement that the program is also facing supplier-side critical parts shortages and initial design delays.


amugy, te tisztaban vagy azzal hogy egy kikepzo gep tervezese nem ugyanaz mint egy 5gen gep tervezese?
es ami meg rosszabb, az egesz sztory nem arrol szol hogy a saab milyen hu de jo, hanem hogy a boing mostmar annyira tonkrement, hogy egy normalis kikepzo gepet nem kepesek megcsinalni. ez az egesz egy nagy szegyen a boing szamara.

a kivalasztas is mutyi lehetet, amikor a boing emberei ott voltak a tramp administracioba (lassd a f15ex esetet is).
 
S

speziale

Guest
A Gripen E-ből az első széria gépet 2 éve decemberben adták át.
Különben a wiki a barátod:


Kb. 40 darab marad. De ha ezeket le kell cserélni, azok sem azonnal fognak rendelkezésre állni. Ha tartani tudják a Tempest-tel 2035-ös dátumot, akkor is mire legyártanak 40db Tempestet, az időbe telik. Jó, ha 2040-re meglesznek ezek. Akkorra az első E-k már 22-éves üzemidőt tudnak maguk mögött. Amiben jelentős mennyiségű teszt is beleértődik, meg sok G-s légiparádés demóztatás. Szóval ha akkor elkezdik leváltani az E-ket, az tök rendben van. Ráadásul a svédek mindig tartanak egy komoly mennyiséget letárolva is, ahogy most is még van jópár darab A, és B változat is a raktárban, De akad ott C ( és talán D) is.

Azért a Wikipédia-val csak óvatosan, főleg az angollal egy svéd témában. Én végignéztem a svéd repülőszázadok felszerelését és egyiknél sem írtak E-gripen-t
 
T

Törölt tag

Guest
Azért a Wikipédia-val csak óvatosan, főleg az angollal egy svéd témában. Én végignéztem a svéd repülőszázadok felszerelését és egyiknél sem írtak E-gripen-t
Hogy lenne? Idén valami 6 darabot ad át a Saab vegyesen a svéd és a brazil légierőnek. Attól, hogy ez még nem teljes kapacítású sorozatgyártás, attól még sorozatgyártás. Részekben nem fognak átfegyverezni egyetlen századot sem. Viszont ezeken a gépeken már elindulhat az átképzés, illetve a különböző fegyverintegrációk. Ezeket a gépeket folyamatosan nyúzzák.
Később viszont fel fog gyorsulni a tempó. Jelenleg ezeken a gépeken folyik a brazil gyártócsapat betanítása is.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
K

kamm

Guest
Nem olvas vissza. Mit csináljunk?!? :cool:
Mondjuk van, aki meg csak olvas, de nem ragad meg semmi, majd itt hoborog, hogy olyan nincs, hiszen o nem tud rola. :D

Ilyen ez a popszakma. :cool:
az tudjuk hogy te mindenhez is ertesz.

es keres valaki mast okositani, mert nallam a hulyeseged nem jon at, csak vesztegeted az idot.
Hozzad kepest biztosan mindenhez. :D
Nem en panaszkodtam, hogy fogalmatlan vagy es nem erted, mirol beszelunk, hanem te magad... :cool:

Vágyvezérelt gondolkodás.
Egyébként esélyesen inkább 2040-2045 lesz a gyártásba kerülés időpontja. A realistábbak (pl. Kamm) nem véletlenül forszírozzák a 2 század E + AEW-C kombót.
A Gripen E-ből az első széria gépet 2 éve decemberben adták át.
Különben a wiki a barátod:


Kb. 40 darab marad. De ha ezeket le kell cserélni, azok sem azonnal fognak rendelkezésre állni. Ha tartani tudják a Tempest-tel 2035-ös dátumot, akkor is mire legyártanak 40db Tempestet, az időbe telik. Jó, ha 2040-re meglesznek ezek. Akkorra az első E-k már 22-éves üzemidőt tudnak maguk mögött. Amiben jelentős mennyiségű teszt is beleértődik, meg sok G-s légiparádés demóztatás. Szóval ha akkor elkezdik leváltani az E-ket, az tök rendben van. Ráadásul a svédek mindig tartanak egy komoly mennyiséget letárolva is, ahogy most is még van jópár darab A, és B változat is a raktárban, De akad ott C ( és talán D) is.
Errol van szo.
Nalunk meg mondjuk 15-20 évet repül a C/D+ század, de cirka 2045 korul johet valtani a sved Tempest verzio, az meg 5-10 évvel messzebb van, plusz masik par ev, mig full hadrendbe all.
Szerintem egy E szazadot semmikeppen sem uszunk meg, mert a jelenlegi biztosan nem, de egy masik hasznalt C/D+ felhuzott sem huzna ki addig, viszont abban látok raciot, hogy a svedekkel kialkudunk valamilyen gyártási részvételt egy szazad E cserébe.

Sot, ha tovabbgondolom, szokasos optimizmusom ;) szerint ha már a svedek vouching a minosegunkert, akkor utana meg a britekkel meg olaszokkal egy Tier 2, esetleg akár Tier 1 részvételt is kialkudhatunk talan (egy jokora adag pénzért persze, de igy lenne nemcsak idoben hozzaferesunk, de olcsobban is jonne, plusz valamit szallithatnank is bele.)
 
T

Törölt tag

Guest
Szinte semmit nem ért volna. Sigint repülő és drónok kellenek. Meg lehetőség, hogy rálássunk éleslövészetekre, gyakorlatokra, akár a világ másik felén is! Legrosszabb esetben pedig a könyvtár egyes könyvei cserekereskedelem tárgyát képezik.

Mert az aktív zavarás kell.
Talán nem véletlen ez sem...
20210924-205629.jpg

A Svéd Légierő SIGINT gépe a ciprusi Larnaca repülőterén.
Rendszeresen porszívóznak a Földközi tenger keleti medencéjében.