Majd megpróbálom "vonatnak" nevezni mindig, mikor szóba kerül majd itt a fórumon...Jön a vonat...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Majd megpróbálom "vonatnak" nevezni mindig, mikor szóba kerül majd itt a fórumon...Jön a vonat...
A tervek szerint a Grioen D / F gépekből akarnak SEAD gépeket kialakítani.
D ből nekünk egyenlőre 2 van, úgyhogy először a gépszámot kéne bővíteni.
Szerintem még minium 4 kétüléses D változatú gépre lenne szükség (de inkább több..)
Mert a Gripen E / F egy teljesen más típus mint a C / D.Sosem értettem, hogy miért akar valaki további D-t venni, ha nincs megtiltva neki, hogy F-et vegyen?
Ki beszélt további vételről a svédeknél...?Sosem értettem, hogy miért akar valaki további D-t venni, ha nincs megtiltva neki, hogy F-et vegyen? Nem értem, minek a helyére jönne 4 darab D. Sokkal több értelme lenne venni 6 db F-et és akkor a második század fele már meg is van.
Ki beszélt további vételről a svédeknél...?
D ből nekünk egyenlőre 2 van, úgyhogy először a gépszámot kéne bővíteni.
Szerintem még minium 4 kétüléses D változatú gépre lenne szükség (de inkább több..)
Ő biztos nem. A svédek megtartanak számottevő C/D gépet az E mellett.Mondjuk Rudi?
Ő biztos nem. A svédek megtartanak számottevő C/D gépet az E mellett.
Kiveve, hogy ez komplett hulyeseg es mar parszor megkertunk, hogy fejezd be a konstans gyezinfomacijadat, pls.Mert a Gripen E / F egy teljesen más típus mint a C / D.
A szárnyakon kívül minimális közös dolog van bennük (semmi...).
Egy két százados légierő, két eltérő típussal üzemeltetési rémálom, fölösleges többlet klts., stb...
Freud ilyenkor felkacag?Mibe kerülne nekünk egy század legújabb Gruppen, és mikorra érkezne meg?
Azért én lazán áramtalanítani tudnék régiókat, gyertyát csinálnék pár üzemanyag-tározóból, feldolgozó üzemből, és kommunikációs hálózatokért sem kellene senkinek havidíjat fizetni egy darabig...
Van annak is egyfajta pszichológiai hatása ha a "biztos távol" érzetét le tudod rombolni néhány ilyen támadással...
Par ilyen egy repteret, egy HIMARS uteget, depot, laktanyát, akarmit vidáman leradiroz a terkeprol. Már a megléte is olyan súlyt jelent, hogy kétszer is meggondolja bárki, hogy belefusson...
Egy hidat, váltókörzetet, trafóállomást, satöbbit ne lehetne ilyenekkel kiiktatni?
Azt hiáába.Én érveket vártam volna...
Azt hiáába.
Ilyen hülyeségek kitalálásban segít valaki vagy magadtól jönnek ezek...?Ha már repülős fórumba vagyunk akkor legalább repülős alternatíva:
a használtan 1-200e $-os L-39es gépekből itthon épített drónok, csapásmérőként --visszajön-- 5-6-700 km-es csapásmérést tudnának, csapásméró és kamikaze drónként 1.000+ km-t !!!.
Griffek figyelő szemeivel és légvédelemi csapásmérési képességével a Kárpát-medencében nem lenne túl sok aktív radar bekapcsolva a megsemmisítés lehetősége/kockázata nélkül.
Egy ilyen a hibrid állomány(dupla létszámú, modernizált Gripen, -2-3 tucat L-39 drón) adna végre egy "Kárpát-medence meghatározó légi-ereje..." fogalomnak valós tartalmat.
Nem megvalósíthatatlan feladat, és ezzel, így végre közelítenénk ahhoz a honvédelmi képességhez ami ugyan csak a gazdasági eredményeink megvédéséhez lenne elég, a jelenlegi és Z2026-os végeredményhez képest!
Ilyen, végre (nem-)"kicsit" költséghatékony haderő-újjáépítéssel maradna más haderőnek is pénz!
Svéd, finn, szerb szemlélet/gyakorlat!!!
...a jelenlegivel szemben!!!
...egyre többeknek --nekem sem-- nem elég a nagyon rossznál ez a jelenlegi "pazarlásosos" (jóindulat-vásárlásosos? ) is jobb, oszt: "Örüljetek" sulykolós!!!
Jó kezdeményezést is el lehet qúrni, változó világhoz változni!!!
...illetékesek figyelmébe ajánlott a "Kanyarban előzni..."
mostani magvalósíthatósága!!!
U.I.: A nem túl bonyolult/drága MiG-21-es "zavarókkal" --amiket az Aero Vodochody-nk szerintem játszva tud integrálni-- már mindjárt "Hipp-hopp" csak a párosan indított 0,5-1+ milliós rakétákkal lehet leküzdeni az L-39 drónt, a felfedezés/megsemmisülés kockázatával.
Opssssz!
Egy részét magától szokta de alapított már rá baráti kört is.Ilyen hülyeségek kitalálásban segít valaki vagy magadtól jönnek ezek...?
Egy részét magától szokta de alapított már rá baráti kört is.
Felhívnám a figyelmet még egy fontos dologra:Képességnövelő Gripen-fejlesztések
Magyarország ugyancsak érdeklődik a Saab cég legújabb Gripen C/D verziója, az MS 20 Block 2 iránt, amely számos téren felülmúlja az eredeti repülőgépet. Mindez alapvetően három főbb fejlesztésnek köszönhetően valósul meg. Az első ezek közül az új PS-05/Mk4 fedélzeti radar, amely jelentősen megnöveli a repülőgép ilyen jellegű képességeit. A második tényező a jelenlegi AMRAAM-nek a METEOR BVRAAM (Beyond Visual Range Air-to-Air Missile, látóhatáron túli levegő-levegő rakéta) eszközzel történő kiváltása. A harmadik lényeges változtatás a korábbi Sidewinder kis hatótávolságú légiharc-rakétának a jóval modernebb IRIS-T-vel történő lecserélése, melyet már a Gripen legmodernebb verziója is indíthat. Az új PS-05/Mk4 fedélzeti lokátor esetében hetven százalékkal nőtt meg a felderítési távolság és jóval kisebb méretű célok detektálására is alkalmas, ami jelentős előrelépésnek számít. Ráadásul elvégezték azokat az előkészítéseket, melyek ahhoz szükségesek, hogy a jövőben akár AESA technológia szerinti továbbfejlesztésen is átessen.
Még ha ez nem is 100%-ban stimmel @kamm ezért le volt hülyézve.A jelenleg Gripent használó országok a közeljövőben akár könnyedén átválthatnak az E változatra úgy, hogy továbbra is a meglévő támogató rendszert, illetve földi kiszolgáló eszközöket használhatják.