M
molnibalage
Guest
Elmész te a búsba...Ne ess abba a hibába, amibe @molnibalage folyamatosan.
Ő autóskártya szinten nézi a gépeket.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Elmész te a búsba...Ne ess abba a hibába, amibe @molnibalage folyamatosan.
Ő autóskártya szinten nézi a gépeket.
1, esetleg 2 szazad. Más lehetőség nemigen van, lássuk be.Nem tudjuk mennyi plusz gép lesz.
Kivételesen nem basztatás miatt írtam.Elmész te a búsba...
Rizsa, konkrét példát kérek.Pedig van benne igazság. Altalaban k paramétereket és ignoralsz minden mást, ami nem passzol a prekoncepciodhoz.
Ilyet nem lehet fejből tudni, mert profilfüggő.Lehet, hogy fejből tolod az F-15 tömeg/range adatait,
Nem, pont emiatt vicces az F-15EX.csak lesz@rod a dolog gazdasági részét.
Ez sem igaz.Te folyamatosan az amerikai gépek technológiai felsőbbrendűségét hangoztatod
Ez vélemény és marketing.Mert nem értesz a temahoz.
Van ilyen, ignorance is bliss, ugye.
Ok, csak ha egységnyi pénz van erre, akkor nem mindegy, hogy 12db E jön ki belőle, vagy mondjuk 12db C+ meg még hozzá mondjuk 6-8db D+.1, esetleg 2 szazad. Más lehetőség nemigen van, lássuk be.
Te írtad be a lentit...Ki mondta, hogy stealth?
Ez sosem volt publikus, de a jobb anyagok stb miatt tovabb csokkent az E-nel, a tajekozottabb forrasok a B2 kornyekere teszik, az alatt meg mar csak az F-22, F-35 van (meg esetleg az F-117 volt.)
Miért beszélsz még mindig AIM-120-ról a magyar Gripenek kapcsán?A szomorú igazság az, hogy egy AIM-120 nélküli Gripen bármilyen félkomoly vadászellenállás esetén csak elmenekülni tud és még fedezni sem tudja azt. Ezzel szemben egy ARH-s gép képes arra, hogy indítson ARH-t és ezzel az ellenfelet is minimum kitérésre kényszerítse sőt, ha nagyon pattog, akkor belefuthat pofonba.
Te totálisan nem figyelsz...Miért beszélsz még mindig AIM-120-ról a magyar Gripenek kapcsán?
Akkor vegyünk egy ilyen esetet:
Szerinted 3db lesajnál Gripen C+ (4 Meteor, 2 IRIS-T+ törzs alatti póttartály) ellen mennyi esély van 2db F-16V-nek (mondjuk 6 AIM-120 + 2 AIM-9 )?
Naugye!
Igen, azt hogy a B2 kornyekere teszik. Ebbol hogy jon, hogy stealth? Szabadfelfogasu verselemzessel?Te írtad be a lentit...
Nem, leirtuk, csak vagy nem vagy hajlandó emlekezni ra. Mint mondtam, nem az én dolgom újra és újra elokotorni, mert te nem vagy hajlandó elfogadni.Ez vélemény és marketing.
Bizonyítékot nem mutattál semmire.
Megszoktuk.
Te tényleg arra az ábrára alapozol, amin az szerepel, hogy a B-2 RCS-e -10 dBsm tája?Igen, azt hogy a B2 kornyekere teszik. Ebbol hogy jon, hogy stealth? Szabadfelfogasu verselemzessel?
A B2 egy kabe 3x akkora, stealth-kategoriaju bomber, ha valoban akorul jar a "sorrendben* (azaz nem nagysagrendben), akkor az kifejezetten jo (mert az alatt mar a stealth fighterrk jonnek, meg talan az F-117 es kesz.)
a tajekozottabb forrasok a B2 kornyekere teszik, az alatt meg mar csak az F-22, F-35 van
Ki mondta, hogy stealth?
Olyan unalmas ez a béna, óvodás strawman argument technikad, amikor belemagyarazol valami meretes okorseget, majd arra reagalsz... Nagyon csodalnam, ha valaha vezető pozícióba jutnal barhol, egyszerűe ln képtelen vagy követni barmilyen beszélgetés logikáját.
Miért gondolod, hogy AG konfigban fogunk felküldeni Gripeneket addig, amíg egyetlen ellenséges gép is felkerülhet az égre???Te totálisan nem figyelsz...
Az AG bevetésen levő pótosos Gripenen nincs AMRAAM.
Amit meg írtam az nem lesajnálás, korlát.
Bár, ha ilyen nagy arccal írsz, akkor halkan kérdezném meg, hogy n+1 helyszín esetén a Gripen hatótávolsága hogyan viszonyul a CFT-s három pótosos F-16-hoz?
Amúgy F-16-ra is lehet integrálni a Meteort.
Másegyéb elmés észrevétel?
Ez tévedés....(a durvább fajtából)C/D verzióval tervezés még 20 évig kérdésköre. Ami a legfontosabb: a svédek nem terveznek ilyet
Fogalmam sincs, mire gondolsz.Te tényleg arra az ábrára alapozol, amin az szerepel, hogy a B-2 RCS-e -10 dBsm tája?
Ha csak annyi lenne, akkor meg sem építették volna a gépet, mert nem lenne értelme.
Az area denial SAM-ek ellen semmit nem érne a gép akkor.
Kerdezz batran, neked leirjuk harmadszorra is, ha muszáj.Hát baszki...
Igen, azt hogy a B2 kornyekere teszik. Ebbol hogy jon, hogy stealth? Szabadfelfogasu verselemzessel?
A B2 egy kabe 3x akkora, stealth-kategoriaju bomber, ha valoban akorul jar a "sorrendben* (azaz nem nagysagrendben), akkor az kifejezetten jo (mert az alatt mar a stealth fighterrk jonnek, meg talan az F-117 es kesz.)
Ez kb. azon a szinten van, mint az A-10 agyatlan híveinél, hogy "addig úgy sem megy bevetésre, amíg a légvédelem nincs kinyírva és az ellenséges vadászok".Miért gondolod, hogy AG konfigban fogunk felküldeni Gripeneket addig, amíg egyetlen ellenséges gép is felkerülhet az égre???
Az, hogy addig húzzák a konfrontációt, hogy szépen haza kell menni a másiknak és az üzemanyag szűke miatt harcolni nem tudó gépet lelövöd.Mit ér a CFT tankban meg a szárny alatt lévő tankban lévő üzemanyag a Meteor ellen?
Ezek szerint a saját kommentedet sem érted, amikor leírtad azt a marhaságot, hogy egy Gripen E és B-2 egy kategória lehet RCS terén?Fogalmam sincs, mire gondolsz.
Nagyjából pontosan. 14 gépünk van jelenleg.Ez kb. azon a szinten van, mint az A-10 agyatlan híveinél, hogy "addig úgy sem megy bevetésre, amíg a légvédelem nincs kinyírva és az ellenséges vadászok".
Aha. És az ellenség ehhez mit szól? Akkor addig 0 db CAS lesz, amíg nem lősz le minden vadászt?
Egy AESA radaron azért csak feltűnik, ha eltűnik a célpont, nem? Számolni meg azért nem kell olyan sokáig, hogy bármelyik szomszédunk gépeinek számába belezavarodjunk.Honnan tudod, hogy minden ellenséges gép elfogyott már?
Vagy sikerül igazolni a killeket, vagy nem.
Ha az ellenfél meg csak időhúzásra játszik ASF terén, hogy mindig megchallengeli a légteret akár sweep akár közeli CAP bevetésekkel, akkor a CAS meg soha nem jön el vagy mi?
Pislogok, de igen erősen.
Na és itt jön képbe a több gép azonos pénzből tematikája. Mire az első géppárnak el kell mennie tankolni, addigra a következő pár tudja váltani őket. Nem távolsági csapásmérésről van szó. Mi védelemre rendezkedünk be elsősorban. Az ellenségnek kell IDE jönnie. A mi combat range -ünkbe.Az, hogy addig húzzák a konfrontációt, hogy szépen haza kell menni a másiknak és az üzemanyag szűke miatt harcolni nem tudó gépet lelövöd.
Vagy az üzemanyag hiány miatt az x db Gripen sokkal kevesebb ideig és kisebb sugáron ad fedezetet, mint x F-16 ilyen F-16.
Nem tűnik fel a vadászgép építésnél azon trend, hogy kb. az F-16 alatti gépeknek kb. reszeltek? A JF-17-et és a Tejas (csóró országok vagy azok számára) senki nem fejleszt ennyire kis gépeket, mert a legendákkal ellentétben nem olcsóbbak annyival, cserébe a nagyon rugalmatlanok és korlátosak egy ponton túl.
Kb a 8+1 függsztős vadászgépeknél kezdődik a sweet spot, csak lehetőleg ne 11 tonnás tömeg és két hajtómű mellett.
(Ugye MiG-29?).