Nagy mesemondó pistinknek ismét meglódult a fantáziája...
Én vettem a fáradságot és utánolvastam a kígyós történetnek.
A történet egy kicsit más olvasatban - az időpont 2006 Augusztus 31.:
"...
A Holland Királyi Légierő F-16-os (J-364) gépe az afganisztáni Kabul nemzetközi repülőteréről szállt fel egy kétfős kötelék vezetőjeként.
A találkozó és az emelkedés után a két repülőgép, mindegyik LANTIRN célvető konténerrel és két GBU-12 lézervezérelt bombával felfegyverezve, délnyugat felé haladt a tervezett küldetési terület felé, a 320-as repülési szinten (32 000 láb tengerszint feletti magasság) és viszonylag lassú, 280 kts sebességgel.
Körülbelül négy perccel azután, hogy keresztezték egy kereskedelmi repülőgép útvonalát (amely 1000 lábbal magasabban volt mint a két vadászgép), a vezető F-16 pilótája, Michael Donkervoort kapitány hirtelen Maydayt jelentett.
A kísérője, aki körülbelül 2 nmi-re repült tőle a vonal formációban, szemével követte Donkervoort F-16-os gépének a pályáját, miközben az folyamatos jobb fordulóba kezdett. A pilóta minden további kommunikációja nélkül a repülőgép 30 másodperccel később, közel függőleges helyzetben (80 fokos vízszintes és 120 fokos jobb bedöntéssel) nagyon nagy sebességgel (kb. Mach 1,2) csapódott be egy 10 000 láb magas hegybe. Donkervoort kapitányt azonnal meghalt.
Tekintve a körülményeket, a (nagyon kevés) roncsdarabot, valamint a Lockheed Martinnal együttműködésben végzett kiterjedt szimulációkat, a vizsgálóbizottság arra a következtetésre jutott, hogy nem lehet biztosan rámutatni arra, hogy mi okozta a balesetet.
A bizottság a technikai, fizikai, pszichológiai és eljárási jellegű lehetséges (hozzájáruló) okok széles skáláját vizsgálta.
Az egyik triviálisabb lehetséges ok, amelyet tanulmányoztak, az volt, hogy a pilóta véletlenül pisilés közben véletlenül vitte a gépet merülésbe és fordulóba. A pisilés során a pilóta általában kiköti magát eltávolítja az öveket és a katapultülést mozgatását a legmagasabb pozícióba állítja.
Az amerikai légierő egyik F-16-os balesetében egy repülőgép elveszett, mert az öv csatja elakadt az ülés jobb oldala és a joystick között, amikor az ülés felfelé mozdult (ebben az esetben a pilótának sikerült biztonságosan katapultálnia, miután nem tudta visszaszerezni a repülőgép irányítását).
A holland bizottság azonban arra a következtetésre jutott, hogy semmilyen bizonyíték nem utal arra, hogy ez történt volna Donkervoort kapitánnyal is.
Az egyetlen lehetséges ok, amely "valószínűtlen, de nem zárható ki", egy rovar, egy pók vagy más állat jelenléte a pilótafülkében.
A jelentés szerint egy tevepókot találtak egy F-16-os pilótafülkéjében legalább egyszer a holland F-16-osok kabuli bevetése során. Ebben az esetben a pókot akkor észlelték, amikor a repülőgép a repülési vonalon parkolt. Az F-16-ost egy napra földre parancsolták, mielőtt a pilótafülkét hibáktól mentesnek nyilvánították volna.
A jelentés szerint más lehetséges állatok is lehettek, amelyek bejuthattaka pilótafülkébe, miközben az F-16-os a kabuli repülési vonalon parkolt, akár egy kígyó (kobra vagy csörgő kígyó), egy skorpió vagy akár egy darázs is.
Ezek egyike sem képes másodperceken belül cselekvőképtelenné tenni egy embert. Azonban egy teve pók (egy nagy faj bizarr megjelenéssel és fenomenális mozgási sebességgel) vagy egy kígyó felfedezése minden bizonnyal kiválthatta a pilóta mayday hívását, majd olyan mértékben megzavarta őt, hogy nem tudta észrevenni és / vagy befolyásolni a repülőgép mozgását.
Eimert van Middelkoop holland védelmi miniszter a jelentést kísérő levelében bejelentette, hogy állandó eljárást rendelt el az egyes repülőgépek pilótafülkéjének repülés előtti alapos ellenőrzésére, kifejezetten rovarok, pókok vagy más állatok jelenléte miatt, ha a kabintető hosszabb ideig nyitva volt. Egyéb ajánlások közé tartozik egy szabványos eljárás kidolgozása a repülés közbeni pisilésre (a fent leírt esetleges repülésvezérlési elakadások elkerülése érdekében), valamint a katapult ülés adatrögzítőinek élénk színekkel történő festésére (hogy könnyebben megtalálhatóak legyenek a baleset után). Ebben az esetben az adatrögzítő még mindig hiányzik, valószínűleg a nagy sebességű ütközés pusztító erői miatt)..."
Magyarán a kivizsgálóknak fogalmuk sincs mi okozta a balesetet.
Az ok lehetett akár egy elkadt csat is.
Valamilyen állatka jelenléte a kabinban a jelentés szerint az egyetlen ami "valószínűtlen de nem kizárható".
A mi pistink ehhez képest kész tényként tálalta a kígyó storyt. Sőt, ő konkrétan azt is tudta hogy csőrkőkígyó volt ami bemászott a gépbe...