WS-10 (Shenyang, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 226
17 084
113
164410014_1681411198729632_1961671526972407147_o.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Úgy látom, hogy az eredeti WS-10-esen a kilépő keresztmetszet a Laval profil után még külön is vezérelhető volt.
Ilyen volt az RD-33-asok legelső pár protopéldánya is, de ezt a képességet végül elhagyták.
Ez a nagy magasságban, alacsony környezeti nyomás mellett hivatott a fúvócsőből kilépő gázsugarat jobban a tolóerő vektorába koncentrálni.
Hasonló megoldás Nyugaton se terjedt el, mert csak ritka alkalmakkor lehet rendesen kihasználni, amúgy plusz egy külön szabályzást/vezérlést igénylő mechanizmus.
Az XB-70-es Valkyre hajtóművei és mintha az F-4 Phantom, F-104 Starfoghter, illetve A-5 Vigilante hajtóművének, a J79-esnek néhány alváltozata rendelkeztek hasonlóval.

De a WS-10B képét látva, a kínaiak is egyszerűsítettek a dolgon.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Az AL-31F-hez képest annyi a különbség, hogy a sűrűbb osztású lamellák ott követik a fúvócső külső kontúrját, amikor a keresztmetszet változik, itt meg nem. A képen most nem látszik, de amikor a kilépő keresztmetszet a minimumon van, akkor ezek a köztes lamellák ugyanúgy állnak, mint most, így egy jókora törés van a kontúrban.
 
W

Wilson

Guest

Kína bemutatta az orosz hajtóművek cseréjét a J-15-ös vadászgépekre​



A kínai tömegmédiában megjelent egy jelentés, amelyben bemutatták a J-15 haditengerészeti vadászrepülőgépet, amely először volt felszerelve új, hazai gyártású WS-10 hajtóművekkel.

Erről a War Zone számolt be .

Ez egy fontos fejlesztési szakasz a kínai repülőgép-hajtóművek programjában, mivel a J-15 volt a Flanker repülőgépcsalád utolsó kínai származéka, amelyet az eredeti orosz AL-31F hajtóművek hajtottak. Ez a lépés azt mutatja, hogy a kínai hadsereg teljes mértékben bízik a WS-10 hajtóművekben a haditengerészet bonyolult körülményei között, és Kína további távolodását Oroszországtól, mint motorszállítótól.

A szóban forgó képek egy riportból származnak, amelyet az állami Kínai Központi Televízió (CCTV) mutatott be a kínai J-15-ös vadászrepülőgépek állapotáról készült szélesebb körű jelentés részeként, tíz évvel azután, hogy az első repülőgép tengerre szállt.

A hangárban működő J-15 hátulnézete egyértelműen mutatja, hogy a Shenyang-Liming által kifejlesztett WS-10 motorok hajtják, amely a kínai hegyláncról Taihang néven is ismert.

Dq5pOZkVYAA_Vwu-scaled.jpg
A Shenyang-Liming WS-10 motorja a tesztelés során. Fotó: Kínai hadsereg.

Eddig az egyetlen kínai gyártmányú hajtóművekkel felszerelt J-15-ös a repülőgép prototípusa volt. Az 554-es számú , amelyet a pletykák szerint a WS-10H néven ismert motor haditengerészeti változatának tesztelésére használnak. Ugyanezt a repülőgépet később eredeti orosz AL-31F hajtóművekkel szerelték fel.

Nagyon valószínűtlennek tűnik annak lehetősége, hogy a videón látható repülőgép egy friss gyártású, mivel a sokat fejlesztett J-15B már gyártásra kerül. Ez azonban nem zárható ki teljesen, hiszen a fotón látható gép sorozatszáma ismeretlen.

Mindenesetre WS-10 hajtóműves J-15-öst még nem láttak. A Népi Felszabadító Hadsereg haditengerészetének repülőgép-hordozóira helyezett összes vadászgépet Oroszország által szállított AL-31F hajtóművekkel látták el.

Eközben a WS-10 a működési problémák és a fejlesztési késések ellenére ígéretes motornak bizonyult más kínai vadászgépek számára. A WS-10-et először 2001-ben és 2002-ben telepítettek egy J-11-es tesztvadászra, amely AL-31F-et kapott .

Végül is a WS-10 lett az első sikeres turbóventilátor-motor, amelynek gyártásában Kína kritikusan lemaradt az orosz és a nyugati versenytársak mögött.

Ennek ellenére Kína eddig vonakodott a WS-10-es meghajtású J-15-l, de az a tény, hogy a szabványos hordozó alapú vadászgépen az AL-31F-et kínai hajtóműre cserélték, azt jelzi, hogy ez a történet szinte biztosan folytatódik. Főleg, hogy egyes körökben az AL-31F hajtású J-15-öt is kritizálták az állítólagos alacsony biztonság miatt, bár több üzemi veszteség normális gyakorlat egy olyan országban, amely megteszi az első lépéseket a hordozó alapú repülés fejlesztésében.

Korábban a Skyrizon Aircraft és a Xinwei Technology Group kínai vállalatok, amelyek az Egyesült Államok Kereskedelmi Minisztériuma szerint szoros kapcsolatban állnak a kínai hadsereggel, megpróbáltak ellenőrző részesedést vásárolni az ukrán "Motor-Sich" cégben.


A Motor Sich, a Skyrizon és a Xinwei Group közötti együttműködési megállapodások alapján 2015-ben indult a konkrét projekt a repülőgép-hajtóművek fejlesztésére és egy nagy gyártóegység felépítésére a kínai Chongqing városában. Ennek keretében 2016-ban már 100 millió dollár értékben kedvezményes hitelfinanszírozásban részesült az ukrán vállalkozás, és megkezdődött egy összeszerelő üzem építése Chongqingban.

Ezt követően 2021 márciusában ismertté vált, hogy a kijevi város Sevcsenkivszkij Kerületi Bíróságának határozatával az SBU anyagai szerint a teljes ingatlankomplexumot és a Motor Sich Joint Stock részvényeinek 100%-át lefoglalták.