Ez most nem beszólás akart lenni, csak mintha a Lynx esetén a cseheknél jött volna elő ez a torony-kérdés, a molotov koktélról pedig a Leopard hűtőnyilásai miatt ment a vita, ha jól emlékszem. A vége meg mintha az lett volna, hogy a Lynx/Leopard soha nem egyedül megy a városba, hanem van kísérő gyalogság is vagy több harcjármű.
Kell is a kíséret, mert tudok olyan városrészekről, ahol ennyi vassal be lehet menni, de ki már nem.
 
Rheinmetall AG renews €500 million revolving credit facility

Rheinmetall AG has replaced its existing €500 million revolving credit facility with a new syndicated loan, substantially extending the maturity profile of Group funding. The new syndicated loan, also amounting to €500 million, has a term of five years, plus two one-year extension options ("5+1+1"). It can be used for general corporate financing purposes, while simultaneously serving as a back-up facility for Rheinmetall AG’s existing €500 million commercial paper programme.


Google fordítóval:
A Rheinmetall AG új, szindikált hitelre cserélte a meglévő 500 millió eurós forgóhitel -keretet, jelentősen meghosszabbítva a csoport finanszírozásának futamidejét. Az új, szintén 500 millió euró értékű szindikált hitel ötéves futamidejű, plusz két egyéves meghosszabbítási opció ("5+1+1"). Általános vállalati finanszírozási célokra használható fel, ugyanakkor a Rheinmetall AG meglévő 500 millió euró értékű kereskedelmi papírprogramjának kiegészítő eszközeként szolgálhat.

Aki ért a vállalati pénzügyekhez, lefordíthatná magyarra, hogy ez így miért jó. Valamilyen felvásárláshoz kellhet a pénz? Pl. RUAG? Vagy ahhoz ez kevés?
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999
- 20-30 méter vagy kevesebb. OK, hogy 85 fokkal fellőhetnél 200 méter magasra is elméletileg, de a milyen célalakra is? Mondjuk egy a tízemeletes tetején álló emberre akinek a lábujja 20 cm -re van az épület szélétől. Gondold végig - kb. nem is látnád ... Azaz nem lenne "értékelhető" célalak. Erre céloztam, hogy ilyen 20 méterről lehetne kb. bármekkora emelkedésed.

Arról a mellékes tényről nem is beszélve, hogy itt már vissza tud dobni a molotovos ...
Szia,

Irtam a korabbi hozzaszolasomban, hogy a be nem idezett reszekkel egyetertek, azokkal meg mindig egyetertek. :-)

Kezdem az utolso mondatoddal: talan az alap felallasban nem ertunk egyet: szerintem neha ugy alakul a helyzet, hogy el kell menni olyan helyen is, ami nem idealis. Tehat nem vissza tud dobni a molotovos, hanem haladnak a jarmuvek, egyszerszercsak tamadast kapnak felulrol molotov/58-K-100-zal, akkor a jarmunek kell visszatamadnia, illetve a fegyverzetevel elrettenteni a tamadokat.

Es az elejere visszaterve: ahhoz, hogy dobni tudjak a molotovot/58-K-100-t, latni kell a celt, tehat jo esellyel a tamado fejet, fegyvert dobo kezet lehet latni, ami 50 m koruli ferde tavolsagbol azert egy lathato celalak szerintem (noha sose probaltam).
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85 and Pogány
Egyébként a molotov-koktél hatásos még egyáltalán modern IFV-k és MBT-k ellen?
Szerintem elég jól szigeteltek, hogy ne follyon be a lángoló benzin, hanem elég a jármű külsején - aztán legfeljebb újra kell festeni...
Szia,

Arra gyanakszok, hogy egyre hatasosabb, ahogy egyre tobb erzekeny muszer kerul a jarmu kulsejere (hatasossag alatt ertve a jarmu reszleges vakitasat is).
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen and Pogány
Szia,

Irtam a korabbi hozzaszolasomban, hogy a be nem idezett reszekkel egyetertek, azokkal meg mindig egyetertek. :)

Kezdem az utolso mondatoddal: talan az alap felallasban nem ertunk egyet: szerintem neha ugy alakul a helyzet, hogy el kell menni olyan helyen is, ami nem idealis. Tehat nem vissza tud dobni a molotovos, hanem haladnak a jarmuvek, egyszerszercsak tamadast kapnak felulrol molotov/58-K-100-zal, akkor a jarmunek kell visszatamadnia, illetve a fegyverzetevel elrettenteni a tamadokat.

Es az elejere visszaterve: ahhoz, hogy dobni tudjak a molotovot/58-K-100-t, latni kell a celt, tehat jo esellyel a tamado fejet, fegyvert dobo kezet lehet latni, ami 50 m koruli ferde tavolsagbol azert egy lathato celalak szerintem (noha sose probaltam).

Sétálj el egy tízemeletes mellett. Avagy akár egy négyemeletes mellett. Aztán gondold végig mit csinálnál, ha egy IFV -ben ülve azt tapasztalnád, hogy záporoznak rád a molotovok ...

A célpontokat java részben nem látnád - maximum pillanatszerűen tűnnének fel számodra igen kedvezőtlen perspektívából (még amikor látod, akkor is "értékelhetetlen" célalakok). Rá se tudnál fordulni ... Ugye a 30 mm gépágyú emelkedésével kapcsolatos a diskurzus ... Azaz az, hogy "egy pillanatra látod/láthatod esetleg a molotovot dobó kezet", hááát ... :)

Nézd meg pl. a szíriai harcok videóit, ahol városi környezetben operálnak. Nyuszik mennek előre. T-72 -sek illetve BMP -k háttérbe húzódva - aránylag fedezékben. Amennyiben a nyuszik szólnak, hogy "találtak" valamit akkor előregurul az "ami a közelben" van és odapörköl párat abba az ablakba/épületrészbe amit jeleztek ...
 
Persze, az ASCODnak olyan a hanja mit egy felszáló Spitfirenak, de szerintem nem is akkor hangzik legfortelmesebben, amikor fullra egyenes terepen megy es a leghangosab, hanem amikor sebességet vált és a és az akozben kiadot hangok. Az ember csak várja, hogy no most mi fog torténni. :D A Lynx pedig lehet akár valamivel halkabb is, de az ASCOD mély moralyáhosz képest folymatosan iritáloán kattog. CV-90nek pedig a halk motorja mellet minden nyikorgása meghallatsik, ami picit zavarja az élményt. :p

Nekem is a Lynx hangja a "legirritálóbb", de ennek a semminél is kevesebb jelentősége van egy céleszköz esetén szerintem.

Az a csettegő hang amit kiad a lynx rettenet. Bár azt mondta az RM hogy dolgoznsk rajta.
Nos, ha pár napja azon agyaltunk, hogy a Lynxnek lesznek-e gyermekbetegségei, hát ezt a kerregő hangot nem hiszem, hogy az első sorozatunk legyártásáig ki fognák tudni szedni belőle az RM-nél. Egyelőre nem tűnik olyan akut problémának, mint az Ajax rezgése, ami löveg stabira és emberi egészségre is kihat. Viszont érdemes foglalkozni vele.


Ez szerintem csak akkor számít, ha behallatszik a küzdőtérbe és ott zavarja a deszantot/személyzetet. @krisss , te erről többet tudhatsz és, ha igen, akkor ne fogd vissza magad ;)
Az, hogy kifelé mennyire "idétlen" hangot ad ki, az kurvára lényegtelen, amennyiben nem túl hangos a többi hasonló (értem ezalatt, hogy más IFV-k) járműhöz képest
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85 and Pogány
Nekem is a Lynx hangja a "legirritálóbb", de ennek a semminél is kevesebb jelentősége van egy céleszköz esetén szerintem.





Ez szerintem csak akkor számít, ha behallatszik a küzdőtérbe és ott zavarja a deszantot/személyzetet. @krisss , te erről többet tudhatsz és, ha igen, akkor ne fogd vissza magad ;)
Az, hogy kifelé mennyire "idétlen" hangot ad ki, az kurvára lényegtelen, amennyiben nem túl hangos a többi hasonló (értem ezalatt, hogy más IFV-k) járműhöz képest
Bent nem hallod.
 
Thx. Akkor csak esztétikai gond. :D
(Vagyis össze sem hasonlítható az ASCOD valós problémáival)
AJAXban az intercomomon keresztul volt felerosétve valami zaj, a deszant "csupán" meg volt rázva.

Ha egy gép folyamatossan olyan hangokat ad ki, mint ha valami el lenne benne torve, az azért tobb lesz, mint esztetikai gond. Ott valamilyen alkatrészek szenvednek, és még ha ez nincs is hatással jármú kozvetlen mukodésére, gyakrabban kelle majd szerviszelni.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon
AJAXban az intercomomon keresztul volt felerosétve valami zaj, a deszant "csupán" meg volt rázva.

Ha egy gép folyamatossan olyan hangokat ad ki, mint ha valami el lenne benne torve, az azért tobb lesz, mint esztetikai gond. Ott valamilyen alkatrészek szenvednek, és még ha ez nincs is hatással jármú kozvetlen mukodésére, gyakrabban kelle majd szerviszelni.

Na, természetesen Ajaxot (pimpelt ASCOD) akartam írni (mivel az eredeti ASCOD a tömegével nagyon karcsú már, pláne az elkövetkezendő 20-30 évre nézve), de az a "megrázás", ami tartós egészségkárosodással járt, meg a 20 centis tolatási korlát, stb. nem éppen a "csupán" kategória szerintem.

Hát kerreg, mint egy oldschool dízel Opel Kadett. Nekem fogalmam sincs, hogy ez a Liebherr (eredetileg ugye munkagépekbe szánt, ahol pont leszarják a kerregést, meg hasonló úri huncutságokat) motorjának alaphangja-e, vagy tényleg valami belső gondra utal.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Ez szerintem csak akkor számít, ha behallatszik a küzdőtérbe és ott zavarja a deszantot/személyzetet. @krisss , te erről többet tudhatsz és, ha igen, akkor ne fogd vissza magad ;)
Az, hogy kifelé mennyire "idétlen" hangot ad ki, az kurvára lényegtelen, amennyiben nem túl hangos a többi hasonló (értem ezalatt, hogy más IFV-k) járműhöz képest
Na, természetesen Ajaxot (pimpelt ASCOD) akartam írni

Nem a brit problémát akartuk nullára lecsökkenteni. És azt eddig is tudtuk, hogy a legénység jól érzi magát belül.

Ez inkább olyan itt a fórumon és Pavol is erre célzott, hogy nekünk fórumozóknak nagyon mostoha szerep jutott. Nem ülhetünk bele mind a három gépbe és még mindig késnek a gyártók a részletes tervrajzok elküldésével az irányunkba. És elvárja Prága tőlünk, hogy ennek ellenére lefolytassuk a tendert, győztest hirdessünk és tanácsot adjunk neki, hogy melyik gépet javasoljuk megvételre.
Tót atyafi barátommal és a többiekkel igyekszünk mindent kihozni áldatlanul rossz helyzetünkből. Nézzük videókról a mozgását, hallgatjuk a hangját. Igyekszünk egy első látásra benyomást szerezni róluk. (Ezért is volt nagy újdonság, hogy végre nem zenei aláfestés volt csupán, hanem hallhattuk hogyan muzsikál.) No meg minden dologért Krissst kérdezgetjük, mert ő közelebbről látta, tapasztalta.
Amikor Pavol azt emeli ki az ASCOD kapcsán, hogy a váltásnál milyen a hangja, akkor nem esztétikázni akarunk, hanem kívülről úgy tűnik, hogy küzd a tömegével. A konstrukció nem tűnik megfelelőnek sem Ajax, sem ASCOD II esetén sem a súlykategória kezelésére. Ne jelentsünk ki végérvényes és visszavonhatatlan következtetéseket, de valszeg új kaszni és egy teljesen az elejétől tervezett hajtás szerkezet kell.

Ezzel szemben a CV90-en látszik, hallatszik, hogy egy kiforrott konstrukció. Még ha továbbfejlesztésre már nincs sok keret benne. Ez a mostani közel a legtökéletesebb formája, ahová el tud jutni. A Lynx kattogása nem hiszem, hogy súlyos probléma, de dolgozzanak csak rajta az RM-nél, mert ez egy csiszolatlan gyémántra utal. Nem letisztult, de sokszor elmondtuk, hogy elnyírhatja idővel azt az alkatrészt, ami állandó ilyen terhelést kap. És még idő lesz, mire hozni fogja a legjobb formáját. (De a jelek szerint akkora viszont már sokkal jobb lesz, mint ahová az ASCOD és a CV el tud valamikor is jutni.)
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
AJAXban az intercomomon keresztul volt felerosétve valami zaj, a deszant "csupán" meg volt rázva.

Ha egy gép folyamatossan olyan hangokat ad ki, mint ha valami el lenne benne torve, az azért tobb lesz, mint esztetikai gond. Ott valamilyen alkatrészek szenvednek, és még ha ez nincs is hatással jármú kozvetlen mukodésére, gyakrabban kelle majd szerviszelni.
Hogymi'?
A Lynx-nek menet közben van egy jellegzetes csattogó hangja, aminek semmi köze a motorhoz. Érdemes pl. Youtube-n megnézni / meghallgatni több más német 'páncélos' menet közbeni hangját.
És ne aggódj, tökéletesen fognak muzsikálni a magyar Hiúzok, én inkább a 'nagy' szlovák 8x8-on aggódnék... :rolleyes: :oops: :D
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Hogymi'?
A Lynx-nek menet közben van egy jellegzetes csattogó hangja, aminek semmi köze a motorhoz. Érdemes pl. Youtube-n megnézni / meghallgatni több más német 'páncélos' menet közbeni hangját.
És ne aggódj, tökéletesen fognak muzsikálni a magyar Hiúzok, én inkább a 'nagy' szlovák 8x8-on aggódnék... :rolleyes: :oops: :D
A másik Lynx topikban az a megfejtés született, hogy PZH futómű miatt kattog. A PZH állítólag ugyan ilyen hangot ad - mondjuk a front mögött 40 kilométerrel ez kevésbé probléma.
 
A másik Lynx topikban az a megfejtés született, hogy PZH futómű miatt kattog. A PZH állítólag ugyan ilyen hangot ad - mondjuk a front mögött 40 kilométerrel ez kevésbé probléma.
Ja hogy ti a laza lánctagok hangját kifogásoljátok... :D az ilyen könnyű szerrel orvosolható... de nembiztos ám hogy a lazább lánc hátrány... :D persze ha túl laza az sem jó... ez nem típus kérdése hanem láncfeszességé. (persze gumilánctalpal nem állna ilyen fent de annak is megvannak a maga hátrányai.)
 
Ja hogy ti a laza lánctagok hangját kifogásoljátok... :D az ilyen könnyű szerrel orvosolható... de nembiztos ám hogy a lazább lánc hátrány... :D persze ha túl laza az sem jó... ez nem típus kérdése hanem láncfeszességé. (persze gumilánctalpal nem állna ilyen fent de annak is megvannak a maga hátrányai.)
Elvileg nem a lánc lazasága a gond, de ezt @krisss tudja jobban.
 
Elvileg nem a lánc lazasága a gond, de ezt @krisss tudja jobban.
Harckocsin a lánc lazasága szokta okozni a csattogó hangot. Amikor laaza a lánc akkor hasa keletkezik így eltávolodik a csillagkeréktő/meghajtógőrgőtől így az mozgás közbe a foga rácsap a lánctagra. mivel ez a csapás feszítőhatást eredményes valójában nem minden lánctagra csap rá ezért lassabb a frekvenciája.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Hogymi'?
A Lynx-nek menet közben van egy jellegzetes csattogó hangja, aminek semmi köze a motorhoz. Érdemes pl. Youtube-n megnézni / meghallgatni több más német 'páncélos' menet közbeni hangját.
És ne aggódj, tökéletesen fognak muzsikálni a magyar Hiúzok, én inkább a 'nagy' szlovák 8x8-on aggódnék... :rolleyes: :oops: :D
Ez olyan lehet, mint a stukáknál a jerikó szíréna, "szard össze magad, jövünk" üzenettel.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and zulu