Gondolom volt már, de néha jó újra nyálazni:
"Rheinmetall – Profit first"
https://urgewald.org/sites/default/files/media-files/Briefing_Rheinmetall_Profit_first.pdf
Szerintem nem volt még. Ez az egyik zöld- és emberi jogi szervezet elemzésének tűnik. (Van több hasonló.) Kb. mindent az RM prezentációkból vett és elmondja róla a véleményét a saját szemüvegén keresztül. Ezeket kb. eddig is tudtuk/sejtettük. Palkovics épp ezzel indokolta, hogy ide jönnek a német a hadipari cégek, azaz még nem is titkolják. A németeknél sokszor volt már tüntetés az RM és a KMW ellen is.
 
Szerintem nem volt még. Ez valami zöld- és emberi jogi szervezet elemzésének tűnik. Kb. mindent az RM prezentációkból vett és elmondja róla a véleményét a saját szemüvegén keresztül. Ezeket kb. eddig is tudtuk/sejtettük. Palkovics épp ezzel indokolta, hogy ide jönnek a német a hadipari cégek, azaz még nem is titkolják. A németeknél sokszor volt már tüntetés az RM és a KMW ellen is.
Olyan szépen megfogalmazták benne! " Orbán lerombolta a jogállamiságot":D sírtam ezen!
 
  • Vicces
Reactions: Pogány
A Molotov kb 56 mukodott utoljara, ne vicceljunk mar... RPGbol meg a regi 7et mar megfogja minden MTB, a 29 meguti a regebbieket (a ti osszehekkelt Merkavatok remlik valahol), a Trophy stb viszont megfogja oket, szoval mindegy, ilyesmi biztos halal a "kihajolonak".
Szia,

1. Tenyleg megfogja az RPG-7-et, mert nem elesedik be idoben a fej, ezert fel sem robban. :)

2. Ha ezt a mechanizmust valahogy kiszedik, akkor viszont:

"A hideghaborus harckocsik pancelzata" mu alapjan:
T64A/B: 45 mm 78 fokban.
"A Magyar Nephadsereg Panceltoro fegyverei" mu alapjan:
Leo-2A4: 40 mm 90 fokban
Wot forum (http://forum.worldoftanks.asia/index.php?/topic/19922-mbt-in-future-of-wot/page__st__40) alapjan:
M1A2: 40 mm 90 fokban.

Ha feltetelezzuk, hogy nem teljesen fuggolegesen, hanem pl. 12 fokban elterve attol lo, akkor a T-64B pancelja marad 45 mm, a masik ketto 2%-kal tobb, vagyis ezek felmennek 41 mm-re.

Az RPG-7V pancelatutese 260 mm, az tobb akar a 41, akar a 45 mm-nel. :-)

Az ide rajzolt zold szog nem ugy tunik, hogy lefedne a fuggoleges kozeli ertekeket, tehat a Trophy teljesen hatastalan:
Screen-Shot-2018-07-03-at-12.40.54-PM.png
 
OK, mutasd meg a videón ahol bármelyik jármű főfegyverének (de akár géppuskáját) 10 foknál jobban megemelték? :) Avagy akár csak "egy kicsit" ...

Itt konvojbiztosítás volt a feladat a gyakorlaton. Ez kicsit más, mint azon szír videók amikre hivatkoztam (igaz csak szóban), ahol MBT-IFV tandemmel támogatták a gyalogságot a házakban megbújó ellenségtől. Egyébként ott sem emelgettek tornyokat ...

Térjünk vissza erre a videóra. Mit is látunk? Azon épületeknél, melyek gyanúsak (vagy akár lőnek is rájuk) avagy akár csak közvetlen mellette kellene elmennie a konvojnak. A járművek takarásban illetve fedezékben maradnak vagy húzódnak. A "nyuszik" be a házba és "takarítanak". Amikor készre jelentik a történetet, akkor a nyuszik biztosítása mellett a járművek továbbhaladnak ...
khmmm... nem konvoj, azok a harckocsi hadviselést oktató központ - hk szimulátorai, hámvi alapon.
 
Ez a doksi, mikori?? Hol találtad?
Kb. mindent az RM prezentációkból vett és elmondja róla a véleményét a saját szemüvegén keresztül. Ezeket kb. eddig is tudtuk/sejtettük.
Mivel nem láttam a keltezését a doksinak igy úgy tippeltem volt már linkelve,...az RM körüli dolgok között bogarásztam, német forrásokból, mikor találtam. Csak mint érdekesség, érdemes megismerni ezen a szemüvegen keresztül is a dolgokat...
 
Mivel nem láttam a keltezését a doksinak igy úgy tippeltem volt már linkelve,...az RM körüli dolgok között bogarásztam, német forrásokból, mikor találtam. Csak mint érdekesség, érdemes megismerni ezen a szemüvegen keresztül is a dolgokat...
Jó hogy belinkelted, legalább ilyet is látunk. Ebben volt munka, sok mindent végigolvasott a szerző a forrásmegjelölések alapján.
 
Nem tudom hova tegyem, a leendő 8x8-as kérdés kapcsán ez volt anno Palkovics válasza Vadainak, 2021. június 8-án a bizottsági ülésen:

"Említettem röviden, hogy az egyik megállapodásunk a Rheinmetall-lal egy 8x8-asnak, a BTR utódjárművének a létrehozása, ez egy soros hibrid jármű.
A koncepció már nagyon régóta létezik, léteznek egyébként ilyenek már, 25 ami azt jelenti, hogy a kerekeket elektromotorral hajtjuk, a fedélzeten viszonylag limitált akkumulátorkapacitással rendelkezünk, és egy üzemanyagcella állítja elő az elektromosságot, illetve tölti az akkumulátorokat. Ez például egy olyan megoldás, amelynél részben a környezetterhelési követelmény volt fontos, részben a dizájnkövetelmény - ugye, mechanikusan megoldani nyolc kerék hajtását, az nem egyszerű -, részben pedig az a tény, hogy ez egy harcjármű, tehát ha mondjuk, lopakodó módban kell neki haladni, akkor a dízelmotort észre lehet venni, ilyen esetben viszont az akkumulátorról hajtott villamos motor alig bocsát ki zajt. Tehát van egy harcászati, van egy tervezési és van ilyen értelemben egy környezetvédelmi következmény.

Azt hiszem tehát, hogy a hadiipar is erőteljesen ebbe az irányba halad, olyannyira, hogy például ennél az említett járműnél ez nemcsak egy harcjármű, tehát nemcsak katonák szállítására, illetve különböző harcászati feladatok ellátására alkalmas, hanem ezeknél a járműveknél persze van egy olyan követelmény, hogy ha ezt leállítják, akkor ez egy mobil elektromos aggregátor, amely áramot állít elő a fedélzetén lévő üzemanyagcellából, és egyébként táplálja, mondjuk, a környezetében lévő, nem tudom, sátraknak a világítását.

Tehát ez a gondolkodásmód megjelent ott is. Valóban, a hadiipar ilyen értelemben sajnos bizonyos szempontból kiszolgáltatottabb, és ott az első követelmény, hogy hogyan védjük meg a katona életét, a másik, hogy hogyan nyerjük meg azt az adott ütközetet, és csak a harmadik a technológia. Ha ezek szerencsés módon összekapcsolódnak, akkor viszont ez nagyon jó megoldásokat eredményezhet, például ezt a 8x8-as járművet." (Palkovics)

https://www.parlament.hu/documents/static/biz41/bizjkv41/HOB/2106081.pdf

Meg sok minden más érdekesség a Terminátor által már akkor linkelt dokumentumból.
 
Nem tudom hova tegyem, a leendő 8x8-as kérdés kapcsán ez volt anno Palkovics válasza Vadainak, 2021. június 8-án a bizottsági ülésen:

"Említettem röviden, hogy az egyik megállapodásunk a Rheinmetall-lal egy 8x8-asnak, a BTR utódjárművének a létrehozása, ez egy soros hibrid jármű.
A koncepció már nagyon régóta létezik, léteznek egyébként ilyenek már, 25 ami azt jelenti, hogy a kerekeket elektromotorral hajtjuk, a fedélzeten viszonylag limitált akkumulátorkapacitással rendelkezünk, és egy üzemanyagcella állítja elő az elektromosságot, illetve tölti az akkumulátorokat. Ez például egy olyan megoldás, amelynél részben a környezetterhelési követelmény volt fontos, részben a dizájnkövetelmény - ugye, mechanikusan megoldani nyolc kerék hajtását, az nem egyszerű -, részben pedig az a tény, hogy ez egy harcjármű, tehát ha mondjuk, lopakodó módban kell neki haladni, akkor a dízelmotort észre lehet venni, ilyen esetben viszont az akkumulátorról hajtott villamos motor alig bocsát ki zajt. Tehát van egy harcászati, van egy tervezési és van ilyen értelemben egy környezetvédelmi következmény.

Azt hiszem tehát, hogy a hadiipar is erőteljesen ebbe az irányba halad, olyannyira, hogy például ennél az említett járműnél ez nemcsak egy harcjármű, tehát nemcsak katonák szállítására, illetve különböző harcászati feladatok ellátására alkalmas, hanem ezeknél a járműveknél persze van egy olyan követelmény, hogy ha ezt leállítják, akkor ez egy mobil elektromos aggregátor, amely áramot állít elő a fedélzetén lévő üzemanyagcellából, és egyébként táplálja, mondjuk, a környezetében lévő, nem tudom, sátraknak a világítását.

Tehát ez a gondolkodásmód megjelent ott is. Valóban, a hadiipar ilyen értelemben sajnos bizonyos szempontból kiszolgáltatottabb, és ott az első követelmény, hogy hogyan védjük meg a katona életét, a másik, hogy hogyan nyerjük meg azt az adott ütközetet, és csak a harmadik a technológia. Ha ezek szerencsés módon összekapcsolódnak, akkor viszont ez nagyon jó megoldásokat eredményezhet, például ezt a 8x8-as járművet." (Palkovics)

https://www.parlament.hu/documents/static/biz41/bizjkv41/HOB/2106081.pdf

Meg sok minden más érdekesség a Terminátor által már akkor linkelt dokumentumból.
Basszus, hogy az RM mennyire bevitte őket a f.szerdőbe..
 
"ugye, mechanikusan megoldani nyolc kerék hajtását, az nem egyszerű" mondja ezt a technológiai és innovációs miniszter.
Miért, egyszerű?
btr-80%2Bprofile%2Bcross%2Bsection.png


Szerintem azért sokkal bonyolultabb osztóművekkel, differenciálművekkel és kardánokkal baszkódni. Pláne, ha meg lehet oldani kerekenként (vagy tengelyenkénti) elektromotorral, amire annyi teljesítményt küldesz ki, amennyit a mindenkori időpillantban a maximális tapadás és átadható nyomaték megkövetel. Kicsit egyszerűbb kábelezni, mint a mechanikus elemeket elhelyezni, kenésükről, zsírzásukról gondoskodni. Meg még vízhatlanon sem árt azért tartani...
Ráadásul ezt kerekenként is szabályozhatod...
Szerintem nézz utána, hogy mi az hogy soros hibrid!
 
Gyuribácsi csápokkal?! :D
Hogy ne a f@szság maradjon meg az utókornak ;) :
Olyan hibrid hajtás, amikor a kerekeket csak az elektromos motorok hajtják direktbe (tehát nem a Toyota Pris rendszeréhez hasonló elektromos rásegítéses konstrukció). Az ehhez szükséges energia meg származhat belső égésű motorból, üzemanyag cellából, esetleg napelemekből. Természetesen köztes akkus tárolással. Ennek kapacitása változó lehet.