Civil repüléssel kapcsolatos témák

Minden vidéki repülőtér masszívan veszteséges. Csak Debrecen éves szinten több száz millió forintot nyel el...
Ez azért erős általánosítás, Nyíregyháza például nullszaldósan üzemel már évek óta, a hozzáadott gazdasági érték pedig már erősen pozitív irányba tolja el mérleget. Nyílván vizsgálni kell a megtérülést de vannak olyan térségek az országban ahol indokolt lehet a fejlesztés.
 
Természetesen szükség van a vidéki repterekre! De nem kell mindet az égig fejleszteni, mert iszonyat pénzeket el tudnak nyelni. Mi számít cargonak: az L410 is, vagybl csak az An124. Mit veszünk üzleti gépnek: egy Citationt is, vagy csak a Boeing BBJ-t? A kategóriak közt éves szinten milliárdok vannak repülőtér üzemeltetési költségben.
 
Szerintem ne több százezres forgalmú utasterminállal+javítóbázissal számoljatok.
2800 m futópálya 1 db, fapados terminál 1 db, radar+fénytechnika+torony(tech).
Gazdasági vonzereje már megéri, mert odatelepülhet néhány cég. + tartalék reptér bármilyen eshetőségre. + építőipari beruházás, munkahelyteremtés... Megéri...
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
Szerintem ne több százezres forgalmú utasterminállal+javítóbázissal számoljatok.
2800 m futópálya 1 db, fapados terminál 1 db, radar+fénytechnika+torony(tech).
Gazdasági vonzereje már megéri, mert odatelepülhet néhány cég. + tartalék reptér bármilyen eshetőségre. + építőipari beruházás, munkahelyteremtés... Megéri...
Azért egy kereskedelmi járatokat indító-fogadó nemzetközi reptérnek egy picit több kell a fentieknél...
Egy ilyen reptérnek már saját CTR kell, rep. irányító, tűzoltó, üzemanyag, pálya karbantartó szoiogálatok, stb...

Egy ilyen reptér fenntartása még a leg szerényebb kivitelben is évi több milliárdos költség. Évi több százezer utasnál kisebb forgalom esetén masszív veszteséget termel egy ilyen reptér.
 
Egy érdekes, új hajtómű-elrendezésű regionális repülővel áll elő az EMBRAER.
Cél hogy át állítható legyen hidrogén hajtásra, ha el jön az idő és ehhez szerinteük ez a legjobb elrendezés + ez addig is csendesebb mintha a szárnyon lennének a légcsavarok...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Hűha
Reactions: formosa1
Egy érdekes, új hajtómű-elrendezésű regionális repülővel áll elő az EMBRAER.
Cél hogy át állítható legyen hidrogén hajtásra, ha el jön az idő és ehhez szerinteük ez a legjobb elrendezés + ez addig is csendesebb mintha a szárnyon lennének a légcsavarok...
Sugárhajtású gépeknél nem újdonság ez az elrendezés, ám turbopropnál eddig nem alkalmazták.
Hidrogén üzemanyagnál talán azért jobb, mert a hidrogén gyúlékonyabb, így kisebb a robbanásveszély...
 
Sugárhajtású gépeknél nem újdonság ez az elrendezés, ám turbopropnál eddig nem alkalmazták.
Hidrogén üzemanyagnál talán azért jobb, mert a hidrogén gyúlékonyabb, így kisebb a robbanásveszély...
Az EMRAER manager azt mondja, hogy a hidrogént gömb alakú tartályban tudnák csak tárolni a nagy nyomás miatt és az csak a farokrészben fér el - a szárnyban nem.
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: gacsat and formosa1
Az EMRAER manager azt mondja, hogy a hidrogént gömb alakú tartályban tudnák csak tárolni a nagy nyomás miatt és az csak a farokrészben fér el...
Logikus, pláne hogy az a gép legbiztonságosabb része, ám azzal az utastér /tehát a befogadóképesség/ is csökkenni fog. - És ezek után beszélni kéne a gép súlypontjáról is... :(
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Jó kis videó, jó magyarázó résszel.