[BIZTPOL] Közép-Európa (V4 országok)

Lengyelország pedig mondhatja azt hogy amíg az uniós jogsértés nem ér véget nem hajlandó a közösbe befizetni semmit, illetve a számára kellemetlen uniós szabályokat egyszerűen semmibe veszi, feladná a kérdést szerintem rendesen a brüsszeli idiótáknak hogy akkor most dobjuk ki őket mert gyakorlatilag az unió szétesett és kiüresedett, ha ezzel a viselkedéssel bent tartják őket, vagy akkor elveszítenek egy nagyon jelentős tagot, ráadásul hogyan.... igazából megtehetnék hogy a brüszeliták asztalára szarjanak, hány hadosztálya van brüsszelnek, senki nem tiszteli már őket. Gazdaságilag persze rossz lenne, de a német terveket figyelembe véve ha azt másokra is ráerőszakolják, az európai gazdaságnak amúgy is vége 10 éven belül, akkor legalább mi keletiek mentsük magunkat.
Én úgy tudom az EU alapítók nem gondoltak arra, hogy bárkit ki kellene "dobni"az EU-ból, így nincs is rá jogszabály amit belépéskor bárki elfogadott volna és így kötelező érvényű lenne rá. Kilépni lehet, de "kiszavazni" egy tagállamot azt nem, nincs ilyen jogi formula.
 
Én úgy tudom az EU alapítók nem gondoltak arra, hogy bárkit ki kellene "dobni"az EU-ból, így nincs is rá jogszabály amit belépéskor bárki elfogadott volna és így kötelező érvényű lenne rá. Kilépni lehet, de "kiszavazni" egy tagállamot azt nem, nincs ilyen jogi formula.
Jól tudod! Nem lehet egy tagot kirakni az EU-ból. Csak ônkéntesen tud egy tag kilépni.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

DW-s politikai műsorban a Bloomberges fickó elmondja nagyjából azt amire a ny. e. politikusok is számítanak. Hogy nincs formális mechanizmus arra, hogy kirakjanak egy államot is az EU-ból. Erre mondja, hogy ügye választások lesznek jövőre Magyarországon, és 1,5 év múlva Lengyelországban és hátha az emberek kiszavazzák a jelenlegi pártokat és utána meg lehet hozni reformokat, mint, hogy legyen folyamat arra, hogy ki lehessen rakni országokat az EU-ból. Az egyik nő még meg is jegyzi, hogy EU-nak nincs alkotmánya és nagyon kellene, hogy legyen. Szóval ez egy elég szar a helyzet, ha bármelyik kormány bukik, úgy fogják alakítani szabályokat, hogy ilyen Lengyel-Magyar helyzet ne tudjon többet előfordulni, minden maradék mozgásterünk elveszítjük.
 
Sok mindenre nem volt szabály és sok mindenre volt. Mégis sikerült mindennek is az ellentétét csinálni. Már beszélnek róla, hogy kell egy kitevős mechanizmus. A szavazással sem lesz gond, ezek azok akik támogatják azokat a demokratákat akik feles többséggel akarnak 2/3ados törvényeket hozni és a tartózkodást igennek számolják.
 
Lengyelország pedig mondhatja azt hogy amíg az uniós jogsértés nem ér véget nem hajlandó a közösbe befizetni semmit, illetve a számára kellemetlen uniós szabályokat egyszerűen semmibe veszi, feladná a kérdést szerintem rendesen a brüsszeli idiótáknak hogy akkor most dobjuk ki őket mert gyakorlatilag az unió szétesett és kiüresedett, ha ezzel a viselkedéssel bent tartják őket, vagy akkor elveszítenek egy nagyon jelentős tagot, ráadásul hogyan.... igazából megtehetnék hogy a brüszeliták asztalára szarjanak, hány hadosztálya van brüsszelnek, senki nem tiszteli már őket. Gazdaságilag persze rossz lenne, de a német terveket figyelembe véve ha azt másokra is ráerőszakolják, az európai gazdaságnak amúgy is vége 10 éven belül, akkor legalább mi keletiek mentsük magunkat.
A vétózással szerintem többre mennek. Meg ugye még ratifikálniuk kéne a korona-mentőcsomagot (közös hitelt).
 
Én úgy tudom az EU alapítók nem gondoltak arra, hogy bárkit ki kellene "dobni"az EU-ból, így nincs is rá jogszabály amit belépéskor bárki elfogadott volna és így kötelező érvényű lenne rá. Kilépni lehet, de "kiszavazni" egy tagállamot azt nem, nincs ilyen jogi formula.
Így van, nincs rá semmilyen szabály. Kidobni senkit nem lehet, max kilépni. Kíváncsi vagyok hova fog vezetni ez a húzd meg ereszd meg folyamat.
 
A realitásérzéküket vesztett brüsszeli és legtöbb európai politikus számára szerintetek mérvadó az hogy nem volt olyan szabály hogy ki lehessen tenni valakit? Vagy majd amikor megváltoztatják a szabályokat az európai nép kapát s kaszát ragadva tiltakozik ez ellen? Ha akarják megcsinálják és a gyengébbnek halhass lesz a neve, ha nem akar bajt magának. Eddig is így csinálták. Igazából semmi nem indokolta az EU ez irányú elmozdulását egy politikai unió felé, a világon egyedülálló és elég jól sikerült gazdasági uniót hoztak létre európában a régiek, és ezt teljesen tönkreteszik lázálmok kergetésével.

Minden esetre ha a lengyel és magyar kormányok kitartanak a választásokon, esetleg szövetségeseket kapnak az Eu törekvések ellen, miközben a brüszeliták tartják magukat ahhoz hogy kidobni nem lehet tagot, akkor nagyon komoly esély van az unió teljes kiüresedésére és gyakorlati megszűnésére a szabályok figyelmen kívül hagyása miatt, a vétók miatt, mindenki megy majd amerre lát és még jobban összevesznek.
Ha pedig a jelenlegi irányvonalukat energiapolitika terén az EU tovább viszi, az 5 év amit nyerhetünk most döntő lesz, hisz nem csak az iparuk omlik össze a horror energiaárak és kiszámíthatatlanság miatt, de a lakossági szolgáltatásaik is.
 
A realitásérzéküket vesztett brüsszeli és legtöbb európai politikus számára szerintetek mérvadó az hogy nem volt olyan szabály hogy ki lehessen tenni valakit? Vagy majd amikor megváltoztatják a szabályokat az európai nép kapát s kaszát ragadva tiltakozik ez ellen? Ha akarják megcsinálják és a gyengébbnek halhass lesz a neve, ha nem akar bajt magának. Eddig is így csinálták. Igazából semmi nem indokolta az EU ez irányú elmozdulását egy politikai unió felé, a világon egyedülálló és elég jól sikerült gazdasági uniót hoztak létre európában a régiek, és ezt teljesen tönkreteszik lázálmok kergetésével.

Minden esetre ha a lengyel és magyar kormányok kitartanak a választásokon, esetleg szövetségeseket kapnak az Eu törekvések ellen, miközben a brüszeliták tartják magukat ahhoz hogy kidobni nem lehet tagot, akkor nagyon komoly esély van az unió teljes kiüresedésére és gyakorlati megszűnésére a szabályok figyelmen kívül hagyása miatt, a vétók miatt, mindenki megy majd amerre lát és még jobban összevesznek.
Ha pedig a jelenlegi irányvonalukat energiapolitika terén az EU tovább viszi, az 5 év amit nyerhetünk most döntő lesz, hisz nem csak az iparuk omlik össze a horror energiaárak és kiszámíthatatlanság miatt, de a lakossági szolgáltatásaik is.
Nem tudják megtenni mert nincs jogalap és nincs rá mechanizmus (kiépült szabályrendszer, protokoll) Akármennyire is idióták jogszabály, jogalap ehhez kell nekik is ami alapján tudnának hivatkozni rá s minimum egy új alapszerződést kellene elkészíteniük ehhez Aztán. Kinek van jogköre hozzá? EU parlament? Miniszterek tanács? Arról a jogelvről meg már ne is beszéljünk, hogy melyik az a testület ma nyugaton akinek joga van egy érvényes ügydöntő népszavazást felülírnia? Szóval ez egyelőre marad egy nedves vágyálom és semmi több.
 
Nem tudják megtenni mert nincs jogalap és nincs rá mechanizmus (kiépült szabályrendszer, protokoll) Akármennyire is idióták jogszabály, jogalap ehhez kell nekik is ami alapján tudnának hivatkozni rá s minimum egy új alapszerződést kellene elkészíteniük ehhez Aztán. Kinek van jogköre hozzá? EU parlament? Miniszterek tanács? Arról a jogelvről meg már ne is beszéljünk, hogy melyik az a testület ma nyugaton akinek joga van egy érvényes ügydöntő népszavazást felülírnia? Szóval ez egyelőre marad egy nedves vágyálom és semmi több.

Miért, arra milyen jogalap van, hogy a tagországok alkotmányát és az alkotmányos alapintézmények döntéseit megkérdőjelezzék? Azaz hogy a tagországok szuverenitásának minimális alapjait vonják kétségbe? Arra milyen jogalap van, hogy beleszóljanak a tagországok olyan belügyeibe, amik nem befolyásolják a tagországok közti viszonyokat és amelyek nem tartoznak az alapszerződés(ek)ben átadott szuverenitás körébe? Melyik EU-s alapszabadságot sérti az, hogy a lengyelek úgy alakítsák az igazságszolgáltatási rendszerüket, ahogy akarják? Melyik alapszerződési pont mondja ki, hogy tagállamok igazságszolgáltatásának felépítését és működését nem a tagállamok döntik el, hanem az EU-s szervek?
Miközben az EU-ban nem a Parlament nem jogalkotó szerv, hanem csak véleményező (frusztrált, a haza politikából száműzött díszpintyek gyülekezete, egy sóhivatal jogköreivel), milyen alapon hoznak olyan határozatokat, amelyek szerintük felülírják a tagállami jogot?
Miközben a Bíróság nincs felhatalmazásra jogalkotásra, csak jogértelmezésre, évtizedek óta megy a lopakodó jogkör elvonás és a jogértelmezés helyett durván kiterjesztő jellegű jogalkotás a részükről.
Évtizedek óta a Bizottság folyamatosan zsarolja a tagállamokat olyan ügyekben, amibe semmi beleszólása nem lehetne.
Évtizedek óta azt játszák, hogy alacsonyabb szintű fórumokon (pl: Miniszterek Tanácsa) hoznak a Tanácsra tartozó döntéseket, vagy értelmezik át azokat, ha az ott résztvevők könnyebben megdolgozhatók, vagy átverhetők, mint az állam- és kormányfők.
Évtizedek óta az EU döntéshozatalának, jogalkotásának elsődleges módja a zsarolás, kényszerítés, személyes megdolgozás, jogkör kiterjesztés, átértelmezés, átverés, ígérgetés, és annak be nem tartása.

Ezeket eddig sem érdekelte, hogy mihez van jogalapjuk és mihez nincs.
 
94035689c92429d81ceb112318e761fc2f2204d957abee0ef9c086dc8b8b7bca93afa3a0.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
Nem tudják megtenni mert nincs jogalap és nincs rá mechanizmus (kiépült szabályrendszer, protokoll) Akármennyire is idióták jogszabály, jogalap ehhez kell nekik is ami alapján tudnának hivatkozni rá s minimum egy új alapszerződést kellene elkészíteniük ehhez Aztán. Kinek van jogköre hozzá? EU parlament? Miniszterek tanács? Arról a jogelvről meg már ne is beszéljünk, hogy melyik az a testület ma nyugaton akinek joga van egy érvényes ügydöntő népszavazást felülírnia? Szóval ez egyelőre marad egy nedves vágyálom és semmi több.
Ha komoly szándék van rá, akkor megoldják. Például mindenki egyszerre kilép az EU-ból, és belép az EEA -ba. (Európai Egyesült Államok) Mi pedig a lengyelekkel örököljük az EU-t, a felvett adóssággal együtt. :D Persze ebben az esetben mi is kilépnénk.

De igazából nem ez a cél. A cél az, hogy legyen mivel zsarolni a tagállomokat, aztán majd egy alku során legyen miből engedni. A Gyurcsán kormány idején ugyanerre szolgált a túlzott deficit eljárás. Akkor is mindig a pénzcsap elzárással fenyegették az országot.
 
Miért, arra milyen jogalap van, hogy a tagországok alkotmányát és az alkotmányos alapintézmények döntéseit megkérdőjelezzék? Azaz hogy a tagországok szuverenitásának minimális alapjait vonják kétségbe? Arra milyen jogalap van, hogy beleszóljanak a tagországok olyan belügyeibe, amik nem befolyásolják a tagországok közti viszonyokat és amelyek nem tartoznak az alapszerződés(ek)ben átadott szuverenitás körébe? Melyik EU-s alapszabadságot sérti az, hogy a lengyelek úgy alakítsák az igazságszolgáltatási rendszerüket, ahogy akarják? Melyik alapszerződési pont mondja ki, hogy tagállamok igazságszolgáltatásának felépítését és működését nem a tagállamok döntik el, hanem az EU-s szervek?
Miközben az EU-ban nem a Parlament nem jogalkotó szerv, hanem csak véleményező (frusztrált, a haza politikából száműzött díszpintyek gyülekezete, egy sóhivatal jogköreivel), milyen alapon hoznak olyan határozatokat, amelyek szerintük felülírják a tagállami jogot?
Miközben a Bíróság nincs felhatalmazásra jogalkotásra, csak jogértelmezésre, évtizedek óta megy a lopakodó jogkör elvonás és a jogértelmezés helyett durván kiterjesztő jellegű jogalkotás a részükről.
Évtizedek óta a Bizottság folyamatosan zsarolja a tagállamokat olyan ügyekben, amibe semmi beleszólása nem lehetne.
Évtizedek óta azt játszák, hogy alacsonyabb szintű fórumokon (pl: Miniszterek Tanácsa) hoznak a Tanácsra tartozó döntéseket, vagy értelmezik át azokat, ha az ott résztvevők könnyebben megdolgozhatók, vagy átverhetők, mint az állam- és kormányfők.
Évtizedek óta az EU döntéshozatalának, jogalkotásának elsődleges módja a zsarolás, kényszerítés, személyes megdolgozás, jogkör kiterjesztés, átértelmezés, átverés, ígérgetés, és annak be nem tartása.

Ezeket eddig sem érdekelte, hogy mihez van jogalapjuk és mihez nincs.
tökéletesen összefoglaltad.
megúszhatjuk még élve ezt a kalandot?
 
Se Belarusz, se Oroszország nem fenyegeti Lengyelországot és nem is fenyegette a SZU-ból való kiválás óta. Idióták vezetik Lengyelországot Kaczinskival az élen, aki még mindig a birodalmi Nagy-Lenygelországról álmodozik.
 
Se Belarusz, se Oroszország nem fenyegeti Lengyelországot és nem is fenyegette a SZU-ból való kiválás óta. Idióták vezetik Lengyelországot Kaczinskival az élen, aki még mindig a birodalmi Nagy-Lenygelországról álmodozik.
Nem mondhatják, hogy a szart is ki akarják verni a szövettségesüknől, németorszából, ha tovább vuziskodik velük.
Mi is az oroszagresszió ellen fegyverkezünk hivatalosan és szomszédosak sem vagyunk velük. :)
Mi sem mondhatjuk, hogy ukromán ellen.