[BIZTPOL] Nyugat-Európa és Észak-Európa (Európai Unió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
17 940
66 241
113
100 némethonban lakó algèriai közül 6,9 -ellen emelnek vádat eröszakos büncselekmény gyanuja miatt ?
Ez ok lehet. De pl az afgánok stb számai nehezen hihetöek.
 
  • Vicces
Reactions: Lator

J.G.

Well-Known Member
2023. április 11.
3 137
9 955
113
"OROSZORSZÁG NEM JEMEN

Európa kereskedelmének a 40% a Bab el - Mandeben és a Szuezi csatornán hömpölyög át.

Pontosabban hömpölyögne, ha a huszik hagynák.

Az okozott kár messze túlmutat a meghoszabbodott szállítási útvonalakon, a megnövekedett szállítási és biztosítási költségeken és a biztonsági kiadásokon.

És mit tesz ebben a helyzetben Európa?

Gyakorlatilag semmit.

A kérdés az, hogy miért?

Első lépésként fontos eloszlatnunk egy divatos tévedést. A probléma nem a katonai erő hiánya.

Az európai NATO egyesített tengeri hadereje felülmúlja Oroszország tengeri haderejét (150+ jelentős felszíni platform). Az európai NATO-nak ötször annyi harci repülőgépe (1700) van mint Izraelnek (350).
Az európai NATO légibázisai gyakorlatilag bekerítik a huszik által blokkolt tengerszakaszt. Ciprustól (Akrotiri) Jordániáig (Prince Hassan) és Omantól ( Al Mussanah) Dzsibutiig egy egész sor légibázis áll az európai légihaderő rendelkezésére.

Ha pedig a légibázisokat vendéglátó nemzetek akadályokat gördítenek a cselekvés útjába, akkor még mindig ott van az a hat (6) európai repülőgéphordozó. És ez pont háromszor annyi mint amivel a kínai szuperhatalom rendelkezik. És pont hattal több mint amivel Oroszország.

Szóval a probléma nem a képesség hanem a szándék.

Ha pedig az európai NATO nem képes felkrákogni a politikai szándékot arra, hogy néhány sivatagi rablónak elhúzza a nótáját, akkor az egész handabandázás Ukrajna megmentésével és Oroszország megállításával kapcsolatban nevetséges pózolás.

Mi értelme van a 2%-nak meg legújabban az 5%-nak, ha amúgy sem teszünk semmit? Mi értelme van a fegyverkezésnek, a sorozásnak, a hadikészletek kialakításának?

Az európai honatyák nem gondolják, hogy az oroszok és még sokan mások nagy érdeklődéssel figyelik ezt a pszichés impotenciát és nem késlekednek levonni belőle a következtetéseket?"

 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 623
18 755
113
Sejtettem. Putyin áll mögötte, tehát senki más nem felelős az összes késelésért, gázolásért.

AZ MIND A TELEGRAMMON FELBÚJTOTT OROSZ ÜGYNÖK VOLT.

(Nem tudom kit vesznek fel mostanában narratíva gyártónak, de nagyon a hordó aéját kaparják mert ez messze a legprimitívebb hazugság eddig az összes közül).

 
  • Tetszik
Reactions: endre and megazez

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
3 750
7 316
113
https://www.portfolio.hu/unios-forr...ula-von-der-leyen-elleni-puccskiserlet-773647
"Az Európai Parlament papírformaszerű többséggel védte be Ursula von der Leyent a Bizottság ellen indított bizalmatlansági szavazásban. Bár a kezdeményezés eredetileg egészen súlytalan kísérletnek tűnt, az utóbbi időben elkövetett szerencsétlen húzások miatt valódi politikai jelentősége is lett az indítványnak, ami kritikus ponton adott fegyvert a von der Leyent támogató, balra húzó pártcsaládoknak."
 

Öregtankos

Well-Known Member
2022. február 26.
9 414
58 274
113

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
3 750
7 316
113
A francia parlament nemrégiben készített egy rendkívüli, 153 oldalas jelentést, amely nem kevesebbet követel, mint Európa teljes stratégiai átszervezését.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
PDF formátumban 153 oldal és francia nyelvű.
Kedves @Lator kivonatolnád ha kérhetnénk...úgyis jön a hétvége biztosan ráérsz, hogy átrágd magad rajta. :D
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 523
11 639
113
Kedves @Lator kivonatolnád ha kérhetnénk...úgyis jön a hétvége biztosan ráérsz, hogy átrágd magad rajta. :D
chatgpt szerint:

A fent hivatkozott dokumentum az Assemblee nationale 17. törvényhozási ciklusának 1588‑as számú információs jelentése, melyet Sophia Chikirou képviselőnő készített a Francia Nemzeti Képviselőház Európai Ügyek Bizottságának megbízásából. A jelentés az Európai Unió és Kína közötti kapcsolatok jelenlegi állapotát értékeli – különös tekintettel az EU stratégiai autonómiájára, a kereskedelmi egyensúlyra, a geopolitikai egyensúlyra és a hosszú távú európai-amerikai–kínai viszonyra .

Főbb tartalmi pontok:​

  1. Diagnózis – aszimmetrikus kapcsolat:
    • A jelentés rögzíti, hogy a 2019-es EU-definíció óta Kína a „rendszerszintű rivális” szerepébe lépett, ami túlmutat a korábbi kizárólag gazdasági partneri státuszon .
  2. Stratégiai kihívások az Unió számára:
    • Az EU jelenleg túlzottan azonosul Washington politikájával, ami torzítja a párbeszédet.
    • Az európai stratégiai autonómia és ipari versenyképesség sérül a globalizációs függés miatt .
  3. Fejlődési irányok – a változás szükségessége:
    • A dokumentum hangsúlyozza a kereskedelmi kapcsolatok kiegyensúlyozását, a beruházások szabályozását és az ipari stratégiák megerősítését (kvóták, helyi tartalom, technológiai átadás).
    • Felsorolja az EU–Kína többoldalú együttműködésének lehetőségeit:
      • Éghajlatvédelem és energiaipari projektek
      • Digitális technológiák, adatszabályozás közösen
      • Űrkutatás, egészségügy, ifjúsági és kulturális kapcsolatok .
  4. Francia szerep – központi egyensúlyteremtő:
    • Franciaország szakítana az „atlantista reflexszel” és az EU egyediségét hangsúlyozná Pekinggel szemben.
    • A francia–kínai együttműködés hangsúlyos lehet, egyedi bilaterális kezdeményezéseken (űripar, szakképzés, felsőoktatás, közegészségügy) keresztül .
  5. Gyakorlati ajánlások:
    • A dokumentum összesen 49 konkrét javaslatot tartalmaz az EU–Kína kapcsolat újszerű keretezésére: befektetési szabályozás, környezetvédelmi együttműködés, közös multilaterális kezdeményezések, adatvédelmi ügyek stb. .

Összefoglalás:​

TémaLényege
Kik?Sophia Chikirou és az Európai Ügyek Bizottság
Miről?Az EU–Kína kapcsolat átfogó, ázsió-egyensúly-lépékeny megközelítése
Miért most?2025-ben az EU–Kína diplomáciai kapcsolat 50 éves évfordulója és geopolitikai feszültségek közepette
Mi várható?Részletes stratégiai útmutatás és konkrét ajánlások a francia és európai politika számára


Ha érdekel valamelyik javaslat részletes elemzése (pl. befektetések szabályozása, tudományos együttműködés, környezetpolitika vagy adatvédelem), örömmel kielemezem!
Források

Ezt mondtad:​

Mi ez a 49 konkrét javaslat?

A ChatGPT ezt mondta:​

A jelentésben szereplő 49 javaslat sajnos nem teljes egészében érhető el nyilvánosan – a dokumentum csak az első fő téma témakörének (13 ajánlás) részleteit tartalmazza. Az alábbiakban bemutatom azt a részt, amelyből a javaslatok egy része ismert:

1. Iparpolitikai és export‑orientációs javaslatcsomag (13 pont)​

Ez a rész az “attractivité és export együttes integrálására” fókuszál a hazai iparpolitikában, különösen a magas potenciálú KKV-k és technológiai cégek támogatását célozza:
  • Stratégiák koordinálása a France 2030 tervvel;
  • Többéves exportfinanszírozás tervezése, hogy stabilitást biztosítson cégek számára;
  • Ipari Tanács (CNI) jobb összehangolása export-támogató ügynökségekkel;
  • A tehetséges, nemzetközileg értékesíthető cégek felismerésére szolgáló „Equipe de France” modell létrehozása;
  • Attractivitás mellett a stratégiai iparágak védelmének megerősítése;
  • Külföldi közvetlen befektetések szűrését szigorítani a gazdasági szuverenitás védelmében;
  • Szellemi és geopolitikai kockázatok kezelésében nyújtott állami támogatás az exportőröknek;
  • Ellátási láncok újraépítése prioritásként;
  • Adó- és biztosítási ösztönzők az exportáló és reindustrializáló cégek számára;
  • A közbeszerzési rendszer átfogó reformja;
  • A köz- és magánfinanszírozás exportkockázatokhoz való adaptációja;
  • Átlátható értékelési rendszer kiépítése a TFE (exportfinanszírozás) és TFI céljainak méréséhez.

További javaslatok: Kevésbé nyilvános​

A további 36 javaslat részletei sajnos nem hozzáférhetők a nyilvános kivonatokon keresztül. A második és harmadik nagy témacsoport (pl. stratégiai autonómia, környezet, digitális szabályozás, adatvédelem, multilaterális együttműködés, EU–Kína viszonylatok) és további hasonló ajánlások ezekhez kapcsolódhatnak.

Összefoglaló táblázat​

Tartalmi egységJavaslatok számaRészletesség
Export- és befektetés‑orientált iparpolitika13Teljes listát ismerjük
Stratégiai autonómia, környezet, digitális szabályozás stb.kb. 36Nem nyilvános, belső részletek hiányoznak


Ha kíváncsi vagy a teljes 49 javaslatra​

Ajánlom a következő lehetőségeket:
  • Lekérni a jelentés teljes PDF-jét az Assemblée nationale honlapjáról (a belső szerkezetet is tartalmazza).
  • Közvetlenül érdeklődni a Bizottságnál vagy képviselőnél a konkrét ajánlások részleteiért.
  • Amennyiben érdekel valamelyik nagy témacsoport – például az adatvédelem vagy ipari együttműködés – akkor igény szerint a rendelkezésre álló források alapján kifejtve is segíthetek.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
46 780
89 912
113
chatgpt szerint:
Ha kíváncsi vagy a teljes 49 javaslatra
Ajánlom a következő lehetőségeket:
  • Lekérni a jelentés teljes PDF-jét az Assemblée nationale honlapjáról (a belső szerkezetet is tartalmazza).
És ha megkérdezed a chatgpt-től hogy ha nem tud pdf tartalmakat olvasni, akkor honnan veszi azt amit írt, arra mit válaszol? :rolleyes:
 

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
3 084
14 333
113
Kedves @Lator kivonatolnád ha kérhetnénk...úgyis jön a hétvége biztosan ráérsz, hogy átrágd magad rajta. :D
Nem.:D
A Francia parlament rengeteg hasonló szart készít ami semmire nem jó, viszont kurva sokba kerül.
Őszintén én már nem is olvasom a hülyeségeiket , sokszor olyan mintha egy zárt osztályon íródnának
Amúgy meg ahelyett hogy európai közös akármin erőlködnének , először is az egyre inkább gyengélkedő Franciaországot kéne rendbe szedni, van nem kevés tennivaló
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 821
36 398
113
Nem.:D
A Francia parlament rengeteg hasonló szart készít ami semmire nem jó, viszont kurva sokba kerül.
Őszintén én már nem is olvasom a hülyeségeiket , sokszor olyan mintha egy zárt osztályon íródnának
Amúgy meg ahelyett hogy európai közös akármin erőlködnének , először is az egyre inkább gyengélkedő Franciaországot kéne rendbe szedni, van nem kevés tennivaló
Akármit csinálnak,Fo önmagában egyszerűen kicsi ahoz,hogy önállóan nagyhatalom legyen.Egyszerűen nem tudják fizetni.
EU,ha a nagyok ligájában akar teljes jogú játékos lenni,akkor rendes szövetségi állammá kell válnia.Mondjuk aféle multi OMM félévé,valamiféle konföderációvá.
Vagy ez,vagy marad a jelenlegi konc szerep.
 
  • Tetszik
Reactions: Halfdan

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
3 084
14 333
113
Akármit csinálnak,Fo önmagában egyszerűen kicsi ahoz,hogy önállóan nagyhatalom legyen.Egyszerűen nem tudják fizetni.
EU,ha a nagyok ligájában akar teljes jogú játékos lenni,akkor rendes szövetségi állammá kell válnia.Mondjuk aféle multi OMM félévé,valamiféle konföderációvá.
Vagy ez,vagy marad a jelenlegi konc szerep.
Itt most nem erről beszélek
Komoly belpolitikai és gazdasági problémák vannak. Amíg ezek nincsenek valamilyen szinten orvosolva addig csak nagyotmondás amit európai szinten akarnak.
Sokat akar a szarka de nem bírja a farka szindróma
A külpolitikával próbálják elterelni a belpol gondokat
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 261
70 555
113
Diagnózis – aszimmetrikus kapcsolat:
  • A jelentés rögzíti, hogy a 2019-es EU-definíció óta Kína a „rendszerszintű rivális” szerepébe lépett, ami túlmutat a korábbi kizárólag gazdasági partneri státuszon .
A "rendszerszintű rivális" azt jelenti, hogy bekussolt, összeszerelő gyarmatból volt pofája felnőni és most már önálló véleménye van.
A korábbi "kizárólag gazdasági partneri státusz" a gyarmat eufemizált változata


Stratégiai kihívások az Unió számára:
  • Az EU jelenleg túlzottan azonosul Washington politikájával, ami torzítja a párbeszédet.
  • Az európai stratégiai autonómia és ipari versenyképesség sérül a globalizációs függés miatt .

Ezzel Obama és Biden (Hillary, "Fuck the EU" Nuland és a többiek) alatt még nem volt gond. Az EU önként mondott le a szuverén kapcsolatáról Oroszországgal és hagyta, hogy a tengrentúli globalisták, illetve azok lobbistái összerondítsák Európát a migránsokkal és az ukrán háborúval.
Trump most levette kezét Európáról és kéri a pénzt a fegyverekért, továbbá saját politikát folytat az oroszokkal.
Erre a franciák már rájöttek, hogy akkor önállósodni kéne...
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
24 447
48 578
113
Donald Trump amerikai elnök a saját social felületein jelentette be, hogy 30 százalékos vámot vezet be minden, az Európai Unióból és Mexikóból származó fogyasztási cikkre. A szabályozás az elnök ígérete szerint augusztustól lép érvénybe – írja a Guardian.


Ha ez komoly, akkor az probléma lesz az EU-nak, de az USA-nak is...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 281
104 236
113
Donald Trump amerikai elnök a saját social felületein jelentette be, hogy 30 százalékos vámot vezet be minden, az Európai Unióból és Mexikóból származó fogyasztási cikkre. A szabályozás az elnök ígérete szerint augusztustól lép érvénybe – írja a Guardian.


Ha ez komoly, akkor az probléma lesz az EU-nak, de az USA-nak is...
Olvasom az európai reakciókat, mki kemény, mint a bakaxar, egyedül a digó és a magyar álláspont realista. Tárgyaljunk, de ne a magas lóról, hogy elkerüljük, amíg lehet a nagyobb gázt.

Viszont ezektől a semmirekellőktől, akik már az orosz szankciókba is belehergelték a politikusokat felforr az agyam!!

Cyrus de la Rubia, a Hamburg Commercial Bank vezető közgazdásza szerint az EU-nak kemény álláspontot kellene képviselnie, mivel
a számítások azt mutatják, hogy a vámok az USA-t jobban sújtanák, mint az eurózónát.



Jól van b+! Amit eddig kiszámoltatok, orosz szankció ügyben is, az ennyit ért mint a sok egyetemi szociológia szak. Ezeket a segítőket kellene megdrónozni!!!